UEFA Champions League 2013/14
- Real Madrid
-
- Platin bruger
-
Gotten skrev: @real Madrid
Omskolet?
Taak! kan næsten ødelægge min dag, hvis der er et ord jeg ikke kan huske ;-)
No solo soy perfecto, también soy Madridista
Venligst Log på eller Opret en konto for at deltage i samtalen
Real Madrid skrev: Ved godt Iniesta er en stor milepæl at sammenligne med, men selvom Isco måske er mere direkte i hans spil, mere målfarlig, så kan man ikke komme uden om, han minder om Iniesta. Tror du/I ikke han har potentialet til at være en del af et 4-3-3 system med udgangspunkt i venstre?
Ps. Ved at blive sindssyg - andet "fodboldord" for omdannet, som i Bale omdannet fra venstre back til venstre kant eller Marcelo omdannet fra venstre kant til venstre back. Tror man vil bruge "transformed" på engelsk. Skal egentlig ikke bruge ordet, men er ved at blive helt skør over ikke at kunne huske det - hjæææælp!
Jeg kan godt se Isco udvikle sig til en 4-3-3-spiller med tiden (i det hele taget til at spille længere tilbage), men lige nu og her, er det ikke et tema. Han er ikke boks-til-boks-spiller, han har ikke det store løbepensum og han er ikke nogen bolderobrer. Derfor fungerer det ikke rigtig nu i en 4-3-3. Ikke mindst fordi, han ofte kommer til at søge langt ned og derfor spiller han for langt væk fra modstanderens mål. Og som jeg har udtrykt flere gange; desto tættere han spiller på modstanderens mål, desto farligere er han. Ligeledes fungerer han heller ikke rigtig i en 4-4-2.
Men potentialet er der og det skal nok komme. Jeg kan også godt forstå sammenligningen med Iniesta.
PS. Det ord du leder efter er vel nok "omskolet".
- Real Madrid
-
- Platin bruger
-
El_Juan skrev: Fin indsats her til aften. Det er svært at være utilfreds. Efter tre sejre i tre kampe, var denne kamp lidt en "gratis" kamp. Et enkelt point ude mod Juventus er tilfredsstillende. Nu mangler holdet bare yderligere et enkelt point i de sidste to kampe og så er førstepladsen i hus. Indsatsen har jeg ikke så meget at sige til. Der er stadig lidt med balancen, men holdet var i forholdsvis fin kontrol i perioder. Det var ligeledes det overordnede kampbillede. En taktisk og kontrolleret kamp. Juventus var bedst i første halvleg, men Real Madrid kommer fint med efter pausen. Alt i alt ganske tilfredsstillende.
Real Madrid skrev: Ved godt Iniesta er en stor milepæl at sammenligne med, men selvom Isco måske er mere direkte i hans spil, mere målfarlig, så kan man ikke komme uden om, han minder om Iniesta. Tror du/I ikke han har potentialet til at være en del af et 4-3-3 system med udgangspunkt i venstre?
Ps. Ved at blive sindssyg - andet "fodboldord" for omdannet, som i Bale omdannet fra venstre back til venstre kant eller Marcelo omdannet fra venstre kant til venstre back. Tror man vil bruge "transformed" på engelsk. Skal egentlig ikke bruge ordet, men er ved at blive helt skør over ikke at kunne huske det - hjæææælp!
Jeg kan godt se Isco udvikle sig til en 4-3-3-spiller med tiden (i det hele taget til at spille længere tilbage), men lige nu og her, er det ikke et tema. Han er ikke boks-til-boks-spiller, han har ikke det store løbepensum og han er ikke nogen bolderobrer. Derfor fungerer det ikke rigtig nu i en 4-3-3. Ikke mindst fordi, han ofte kommer til at søge langt ned og derfor spiller han for langt væk fra modstanderens mål. Og som jeg har udtrykt flere gange; desto tættere han spiller på modstanderens mål, desto farligere er han. Ligeledes fungerer han heller ikke rigtig i en 4-4-2.
Men potentialet er der og det skal nok komme. Jeg kan også godt forstå sammenligningen med Iniesta.
PS. Det ord du leder efter er vel nok "omskolet".
Du er lige 1 dag 5 timer siden for sen på den, men tak for det alligevel ;-)
Så bliver det spændende, om man vil gå over i en 4-2-3-1 hvergang Isco starter inde.
Hvad siger i?
Mathiaska skrev: Hvis Ronaldo ikke spiller mod Gala, synes jeg det kunne være spændende at se Bale med udgangspunkt i venstreside. Men tanken om at se Jesé fra samme position er mindst lige så tiltrækkende.
Hvad siger i?
Nu ved jeg ikke hvornår Di Maria er klar igen, men tror på denne opstilling:
Casillas
Carvajal Ramos Pepe nacho
Modric Illara isco
Bale Benzema jese
Men synes godt det er svært at gennemskue hvordan opstillingen bliver den her gang
Det var en fornøjelse, at være på stadion i går. Særligt havde jeg fokus på Xabi, Isco og Cristiano. Førstnævnte bliver ved med at imponere mig. Den måde han orkestrerer holdet på, er i absolut verdensklasse. Der findes ingen som ham. End ikke Pirlo! Det er fascinerende at se på. Og Isco, med sine små finurligheder og vanvittig hurtige fødder. Han får det til at ligne en leg. Cristiano taler for sig selv. Selv hans løb og bevægelse uden bold. Der er ingen tvivl: Cristiano RonaldO'r!
Jeg vil i øvrigt godt lige rose den tifo der var sat op til lejligheden. Det var simpelthen verdensklasse. I disse tider, hvor der er meget snak om Ultras Sur og hvad man skal stille op på den endetribune på Bernabéu, så håber jeg Real Madrid-delegationen og tilhængerne så godt med i går aftes.
Jeg fik selv skudt dette billede:
Og ros til FC København, for at levere en hæderlig indsats. De stillede sig ikke bare ned. Omvendt var det tydeligt, at Real Madrid var for stærke. Tallene talte ligeledes for sig selv. Afleveringer, afleveringsprocent, boldbesiddelse og antal afslutninger. Endvidere stor respekt til FCK-lejren for at anerkende modstanderens evner og styrke. Jeg troede, at de ville pive lidt over dommeren, men de tog det hæderligt. Ikke at der var noget at pive over, for dommeren gjorde det også hæderligt.
El_Juan skrev: Det var en fornøjelse, at være på stadion i går. Særligt havde jeg fokus på Xabi, Isco og Cristiano. Førstnævnte bliver ved med at imponere mig. Den måde han orkestrerer holdet på, er i absolut verdensklasse. Der findes ingen som ham. End ikke Pirlo! Det er fascinerende at se på. Og Isco, med sine små finurligheder og vanvittig hurtige fødder. Han får det til at ligne en leg. Cristiano taler for sig selv. Selv hans løb og bevægelse uden bold. Der er ingen tvivl: Cristiano RonaldO'r!
Det er sjovt, jeg selv og en kammerat var netop også i PARKEN igår, og vi stod og snakkede om at det egentlig var imponerende med Alonso, han er bare hele tiden spilbar, ligemeget hvor han står på banen, hans fodboldintelligens er virkelig second to none. Ligeledes gik han hele tiden og pegede rundt og havde kontakt med boldholderen. Derudover afleverer han jo bare vanvittigt præcist. Den eneste (åbenlyse) fejl jeg lagde mærke til var nede ved hjørneflaget hvor han forsøger en dribling forbi Gislason tror jeg, hvor han bliver nødt til at lave et frispark.
Og så tager Ronaldo godt nok mange gode løb, noget man måske ikke lige lægger mærke til når man ser kampene på tv. Han må simpelthen være et mareridt at dække op.
Ellers håber jeg alle I fælles madridistas derude havde en god kamp, både jer der var på stadion og jer der sad hjemme i stuen, det var personligt den første kamp jeg har set med Real Madrid på stadion. Noget der helt sikkert skal gentages engang, på Bernabeu helst.
DC19
-#7- skrev: Det er sjovt, jeg selv og en kammerat var netop også i PARKEN igår, og vi stod og snakkede om at det egentlig var imponerende med Alonso, han er bare hele tiden spilbar, ligemeget hvor han står på banen, hans fodboldintelligens er virkelig second to none. Ligeledes gik han hele tiden og pegede rundt og havde kontakt med boldholderen. Derudover afleverer han jo bare vanvittigt præcist. Den eneste (åbenlyse) fejl jeg lagde mærke til var nede ved hjørneflaget hvor han forsøger en dribling forbi Gislason tror jeg, hvor han bliver nødt til at lave et frispark.
Der er i hvert fald ingen tvivl om, hvem der styrer showet for Real Madrid, hvem der skaber balancen på holdet (som Ancelotti ligeledes har pointeret) og hvem der dirigerer, dikterer og sætter tempoet i spillet! Der er ikke så meget at sige andet, end det var og er en fornøjelse at se på. Især i går, på stadion, hvor man rigtig kunne se det fra oven.
-#7- skrev: Og så tager Ronaldo godt nok mange gode løb, noget man måske ikke lige lægger mærke til når man ser kampene på tv. Han må simpelthen være et mareridt at dække op.
Lige præcis. Men det forklarer hans mange mål også meget godt, et eller andet sted. Han formår, at tage de rigtige løb og finde rummene. Igen; det er endnu et tegn på, hvor komplet en fodboldspiller han i virkeligheden er. Han formår, at placere sig som en anden centerforward. Og hans træfsikkerhed kender vi alt til!
Hun snakker om at Cristianos dominans i duellen mellem de to formentlig vil fortsætte som følge af Cristianos bedre fysik, der gør at han er i stand til at spille flere kampe end Messi.
Det kan være at Luna langt om længe har fået øjnene op for hvordan tingene i virkeligheden ser ud i fodboldverdenen. Keep up the good work, Luna.
El_Juan skrev: Der er i hvert fald ingen tvivl om, hvem der styrer showet for Real Madrid, hvem der skaber balancen på holdet (som Ancelotti ligeledes har pointeret) og hvem der dirigerer, dikterer og sætter tempoet i spillet! Der er ikke så meget at sige andet, end det var og er en fornøjelse at se på. Især i går, på stadion, hvor man rigtig kunne se det fra oven.
Der kan ikke være nogen som helst tvivl om hvad den sportslige ledelses vigtigste opgave henover julen må være, forlæng forlæng forlæng!
El_Juan skrev: Lige præcis. Men det forklarer hans mange mål også meget godt, et eller andet sted. Han formår, at tage de rigtige løb og finde rummene. Igen; det er endnu et tegn på, hvor komplet en fodboldspiller han i virkeligheden er. Han formår, at placere sig som en anden centerforward. Og hans træfsikkerhed kender vi alt til!
Jeg stod hele tiden og tænkte "jamen så smid da den bold i dybden til ham!". Det virkede ofte som om der ikke skulle mere til før han kunne score eller i hvert fald komme til en stor chance. Han er i sandhed en topklasse atlet, bygget som en sværvægtsbokser og med speed som de bedste 100-meter sprintere. Som du rigtigt skriver er der kun en reel kandidat i år til Ballon d'Or.
Det eneste minus igår var naturligvis Ronaldos lidt for sløsede straffespark og Benzema. Benzema bekræftede blot min mistanke om at han er den mest dovne og ugidelige spiller Real Madrid længe har haft, det er i hvert fald det image han udstråler.
DC19
- Real Madrid
-
- Platin bruger
-
... og alligevel er han i top tre og de Real Madrid spillere, der har løbet mest i Champions League i år ;-)Det eneste minus igår var naturligvis Ronaldos lidt for sløsede straffespark og Benzema. Benzema bekræftede blot min mistanke om at han er den mest dovne og ugidelige spiller Real Madrid længe har haft, det er i hvert fald det image han udstråler./b
Det var ikke hans bedste kamp, men hans bliver ved med at ville kombinere med sine medspillere, på den sidste tredjedel af banen, han står ikke bare stille.
Jeg ved ikke helt hvad det er med ham, om det er måden han løber på eller hvad pokker, men hold op han ligner bare ikke en der gider spille fodboldkamp. Måske er det 2-3 års ordinære præstationer jeg har svært ved at glemme.
Slutningsvis vil jeg også gerne påpege at jeg ikke er fuldstændig blind overfor Benzemas præstationer, efter en særdeles skidt sæsonstart har han spillet sig gevaldigt op og leveret på et rigtigt højt og konstant niveau igennem de sidste par måneder. Det ændrer dog ikke ved at mit højeste ønske til sommer er en ny angriber.
DC19