UEFA Champions League 2013/14
M_linding skrev: Åhhhhh hvor bliver jeg træt af folk... Der er så meget at glæde sig over, og alligevel fylder det negative 99% her inde.
Og drop nu kravet om, at holdet skal vinde la Decima - det er jo helt hen i vejret. Med lidt held og en masse hårdt arbejde kan La Liga måske vindes.
Det er ikke Brabrand IF, vi holder med, men Real Madrid!
Krav og forventninger er vel OK i en af verdens største sportsinstitutioner?
Venligst Log på eller Opret en konto for at deltage i samtalen
- Siempre Madrid
-
- Administrator
-
- Presidente de Peña Madridista Dinamarca
Daniel skrev:
M_linding skrev: Åhhhhh hvor bliver jeg træt af folk... Der er så meget at glæde sig over, og alligevel fylder det negative 99% her inde.
Og drop nu kravet om, at holdet skal vinde la Decima - det er jo helt hen i vejret. Med lidt held og en masse hårdt arbejde kan La Liga måske vindes.
Du har ret, men ind i mellem lyder det nu som om, at vi holder med Jammerbugten......
No soy sólo perfecto, soy Madridista también. Madridista con corazón y cojones.
¡¡¡Illa Illa Illa, Juanito Maravilla!!!
Los días que tu juegas, son todo lo que soy.
Si quieres llevar este escudo, primero hay que sudar la camiseta.
Florentino Pérez: El ultimo titulo es el primer paso al siguiente.
Daniel skrev:
Bestemt - Det skal bare være de rigtige krav.
Mit "krav" lyder f.eks., at Real Madrid skal være på niveau med Bayern i sæsonen 14/15. Det er i hvert fald realistisk, hvis Ancelotti får lov til at fortsætte sit arbejde.
I mine 14 år som Real Madrid-fan er der aldrig - aldrig - kommet noget godt ud af de sæsoner, hvor folk har skruet forventninger for højt op, og tålmodigheden for langt ned. Holdet er inde i en proces der tager tid, men som er godt på vej. Hvis man gad, kunne man eksempelvis læse diverse artikler om Malaga-kampen, hvor den spanske presse satte positivt fokus på de gode elementer i vores spil.
Derudover er det nærmest tragikomisk hvordan nogen har valgt, at køre hade-kampagner imod spillere, som faktisk er inde i en positiv udvikling. Her tænker jeg især på Illarra og Khedira... Det er simpelthen så useriøst som det kan blive.
Daniel skrev:
Måske skal vi skrue ned for vores egen selvopfattelse. Vi er bare ikke i blandt de absolut bedste i verden længere, og har vi faktisk ikke været i over 10 år. Forstår mig ret, for selvfølgelig mener jeg vi er i top 5-6 stykker, men der er alligevel 1 niveau eller 2 op til de bedste, og det er måske der den ligger.
Vi er ikke meget bedre end vores svageste led, og det har IMO været vi har været for nemme og vinde over. Man kan give mange skylden, men man frygter bare ikke Real Madrid længere på samme måde, og faktisk med god grund.
Real Madrid har som institution bare ikke fulgt med udviklingen, og vi er i den grad blevet overhalet indenom. Det hele går jo op i stjernespillere. Vi har tabt på taktiske valg, og "vi" (Læs:Real Madrid fans) render stadig rundt og tror det eneste vi mangler for og vinde er den nye verdensklassespiller som spiller for en anden klub.
Samtidig med vi sælger den ene stjerne efter den anden, som får succes andetsteds.
Krav og forventning tyder på ambition, og det er helt klart vigtigt, og specielt i en storklub som Real Madrid. Men lad os nu få banket noget tålmodighed og realitetsans ind i hovederne på folk. For det er jo blandt andet nogle af grundstenene til succes.
Real Madrid får ikke langvarig succes medmindre folkene omkring Real Madrid ændre attitude og holdning. Vi pifter af vores egne spillere, fordi de ikke spiller godt. Og når de så endelig forlader klubben og får succes andre steder, så savner vi dem. Det svarer til og råbe et andet menneske op i ansigtet, og forvente de ændre sig på god vis.
Vores måde og agere på giver et kæmpe unødvendigt pres, og vi må bare erkende det er de færreste spillere, som rent faktisk kan præstere under de vilkår. Alle i Real Madrid har jo fået turen, og det er jo unfair på alle måder.
I skrivende stund, så forstår jeg egentlig godt hvorfor hadet til Real Madrid er så stort rundt omkring i verden. Mage til fejlagtig arrogance og selvopfattelse er jo decideret ynkelig.
Indlægget er ikke møntet decideret på dig, men på den holdning til tingene du beskriver :)
No solo soy perfecto, también soy Madridista.
- Real-Laudrup
-
- Platin bruger
-
- Real-Laudrup
-
- Platin bruger
-
Der var faktisk kontakt fra Illarra, han overdriver selvfølgelig, men et gult kort ville måske være for hårdt.Siempre Madrid skrev:
asp3200 skrev: PSG og Bayern ser gode ud, godt nok mod lav modstand, men de moser alle p.t.
Er der nogen som har den episode med Vidal som Siempre nævner skulle være til Rødt kort. Jeg så ingen nemlig og var kun lige 5 min på det lille hus i løbet af kampen. Med mindre der menes hans straffe film.
Og det er lige nøjagtig den situation, som jeg henviser til. Han havde en advarsel i forvejen og derfor er det helt grotesk, at han ikke bliver vist ud.
- Siempre Madrid
-
- Administrator
-
- Presidente de Peña Madridista Dinamarca
Real-Laudrup skrev:
Der var faktisk kontakt fra Illarra, han overdriver selvfølgelig, men et gult kort ville måske være for hårdt.Siempre Madrid skrev:
asp3200 skrev: PSG og Bayern ser gode ud, godt nok mod lav modstand, men de moser alle p.t.
Er der nogen som har den episode med Vidal som Siempre nævner skulle være til Rødt kort. Jeg så ingen nemlig og var kun lige 5 min på det lille hus i løbet af kampen. Med mindre der menes hans straffe film.
Og det er lige nøjagtig den situation, som jeg henviser til. Han havde en advarsel i forvejen og derfor er det helt grotesk, at han ikke bliver vist ud.
Du er umådeligt svær at tage seriøst!
No soy sólo perfecto, soy Madridista también. Madridista con corazón y cojones.
¡¡¡Illa Illa Illa, Juanito Maravilla!!!
Los días que tu juegas, son todo lo que soy.
Si quieres llevar este escudo, primero hay que sudar la camiseta.
Florentino Pérez: El ultimo titulo es el primer paso al siguiente.
- Real-Laudrup
-
- Platin bruger
-
Tag nu et kig på den video Steen satte op, før du sviner mig til!Siempre Madrid skrev:
Real-Laudrup skrev:
Real-Laudrup skrev:
Tag nu et kig på den video Steen satte op, før du sviner mig til!Siempre Madrid skrev:
Real-Laudrup skrev:
Lad os da antage, at den der lille snitning mellem deres skuldre, er nok til et straffespark (eller en dødbold for den sags skyld) vælger han nærmest at tage fordel (nok fordi han selv ved den ikke er til straffe) så han falder udekukkende fordi han sparkede forkert til den bold. Der går endda ralativt lang tid før han faktisk vælter.
SR4 skrev:
Real-Laudrup skrev:
Tag nu et kig på den video Steen satte op, før du sviner mig til!Siempre Madrid skrev: Du er umådeligt svær at tage seriøst!
Lad os da antage, at den der lille snitning mellem deres skuldre, er nok til et straffespark (eller en dødbold for den sags skyld) vælger han nærmest at tage fordel (nok fordi han selv ved den ikke er til straffe) så han falder udekukkende fordi han sparkede forkert til den bold. Der går endda ralativt lang tid før han faktisk vælter.
Jeg er lidt i tvivl om denne her, for det ser jo selvfølgelig helt vanvittigt ud med det spring som Vidal laver. Men som jeg også skrev i chatten under kampen, så har jeg mistanke om at Illara snitter Vidals hæl lige da han skal til at sparke. Når han er ved at sparke på mål er der selvfølgelig stor kraft i højrebenet, og der skal ikke meget kontakt til at skubbe det ud af balance. Der er et par årsager til at tro at Vidal faktisk har en sag, og bliver strejfet på hælen:
1) Hvorfor filme når han er forbi? Han er lige ved at sparke på mål. Det er det svageste af argumenterne.
2) Er Vidal typen der laver sådan en overdrevet film-aktion, og bagefter farer op både efter 1., 2. og 5. dommer? Det ville undre mig.
3) Hvem kan overhovedet fake sådan en aktion? Det ser jo helt åndssvagt ud, tror altså det er svært at gøre med vilje.
Jeg siger ikke at der er straffe, men jeg tror der er en lille kontakt mellem Illaras fod og Vidals hæl. Vidal mærker evt. at han bliver strejfet, og når så at tænke "måske får jeg straffe" og så kommer han til at overspille hele krumspringet lidt.
Forresten - kan vi ikke droppe den der jargon overfor Real-Laudrup ("du er helt væk", "jeg kan ikke tage dig seriøst"), det er som om folk tror de ikke behøver debattere når det er ham der blander sig, så har man bare ret ligegyldigt hvad. Nuvel, RL har sagt lidt lort igennem tiden, men der kommer mindst ligeså mange ukvalificerede indlæg fra andre sider. Sidste kommentar er ikke rettet specifikt på denne tråd, Siempre, du bringer selvfølgelig et video-argument, men din arrogante holdning der følger den synes jeg bare er lidt kedelig.
Vi kan umulige slutte som 2'er i den her gruppe. Derfor synes jeg der ikke skal stilles med stærkeste hold, ja Juventus er ikke for små børn, og en kamp skal vindes. Men omvendt kan vi give spillere som jese og morata mulighed for at prøve sig af mod de største og en af de sværeste baner i Europa nu uden det reel vil koste os (tænker på senere hen i kval kampene hvis de store profiler løber en i skader osv) så har de nemllig lidt genskab til vide hvad det betyder, det kunne være frækt men tror det ikke.
Håber på
Casillas
Carvajal
Varane
Ramos
Marcelo
Illarra
Casemiro
Isco
Jese
Morata
Ronaldo
Det ser meget svagt ud og vi kan risikere en snitter med den form forsvaret er i, men til gengæld vil det overraske Juventus og det tror jeg vil få en betydningen. Jese har imponeret mig det samme med morata, synes det vil være en god kamp for dem at spille fra start. Casemiro virker til at have x-faktor i sig det gøre det hellere ikke dårligere med den samba teknik han har i sig.
På den måde kan det primære fokus rettes mod ligaen!