UEFA Champions League 2013/14

12 år 6 måneder siden #349 af REAList
Besvaret af REAList på emne UEFA Champions League 2013/14
En spiller som jeg virkelig lagde mærke til var Luka Modric. Nej hvor var han god med bolden, små driblinger forbi modstanderen, nr.2 spillestation efter Xabi med fine pasninger. Også var der selfølgelig selve målet, wow hvor blev jeg imponeret over den lille kroat!

¡Hasta la Victoria Siempre!
Følgende bruger(e) sagde tak: El_Juan

Venligst Log på eller Opret en konto for at deltage i samtalen

12 år 6 måneder siden #350 af El_Juan
Besvaret af El_Juan på emne UEFA Champions League 2013/14

-#7- skrev: Det eneste minus igår var naturligvis Ronaldos lidt for sløsede straffespark og Benzema. Benzema bekræftede blot min mistanke om at han er den mest dovne og ugidelige spiller Real Madrid længe har haft, det er i hvert fald det image han udstråler.

Jeg er ikke enig angående Benzema. Jeg synes mange tager for let på det, som han bidrager med. Tag ikke fejl og glem ikke, at Benzema IKKE er en decideret 9'er. Han bidrager med en masse. Han arbejder for holdet, han scorer mål, han er en del af opspillet og han assisterer. Spørg Ronaldo, hvem han helst ser som Real Madrids "angriber", og du vil få et klart og entydigt svar: Benzema. Benzema skaber plads til og assisterer Ronaldo.

Benzemas tal taler i øvrigt for sig selv. Han har overbevist mig - igen - og jeg mener ikke, at Real Madrid har brug for en decideret 9'er. Med mindre, man finder en, der på samme måde kan assistere og komplementere i det opbyggende spil, som samtidig kan affinde sig med, at skal dele pladse med Benzema, hvilket jeg tror vil sætte Benzema tilbage igen. Og lad os nu være ærlige. Man taler om en ny angriber. Dermed formoder jeg, at mange med "angriber" mener "målscorer". Men sandheden er den, at Real Madrid har den mest scorende spiller af dem alle.

Jeg har tidligere været efter Benzema for det samme. Men der skal være en balance. Morata jagter tit de mest umulige bolde, modsat Benzema, men man må finde en balance. Og selv om Benzema ikke gør det, så er han mere intelligent og mere omhyggelig med at vælge sine løb. Morata er stadig grøn på det område. De kan begge lære lidt af hinanden. Jeg kunne også godt tænke mig, at Benzema vil vise noget mere udstråling, som du skriver det, men omvendt skal han heller ikke være overivrig som Morata. Jeg har indset og accepteret, at Benzema bidrager med sine styrker. Han passer godt ind på holdet.

Og det kommer fra en, der selv har været efter Benzema et par gange :-)

"Real Madrid" har fat i noget i sit indlæg.

Edit: Men det er en helt anden debat. Tilbage til Champions League ;-)
Sidste redigering: 12 år 6 måneder siden ved El_Juan.
Følgende bruger(e) sagde tak: Real Madrid, MMM

12 år 6 måneder siden #351 af El_Juan
Og for at vende tilbage til turneringen:

Fy for den, der var drama på drengen her til aften. Napoli var blot én scoring fra at sende Arsenal ud, mens Borussia Dortmund samtidig - på bekostning af Napoli - sikrede sig førstepladsen i gruppen med en sen scoring. Dermed er både Arsenal og Manchester City unseeded når der trækkes lod på mandag!

I øvrigt morsomt med Manchester City og Pellegrini, som var uvidende om, at én Man. City-scoring mere i gårsdagens kamp og så havde englænderne sikret sig førstepladsen foran Bayern. Pellegrini er nok blevet bedt om, at læse reglerne igennem en ekstra gang.

Så sikrede Kaká og AC Milan sig videre avancement på bekostning af Ajax med 0-0 hjemme, netop mod Ajax. Det til trods for, at Milan var en mand i undertal i 70 minutter. Synd de ikke klarede den. Milan hører ikke til blandt de sidste 16 i Champions League. Nuvel, det gør Ajax heller ikke, men man kan desværre ikke sende dem begge ud og give pladsen til Napoli.

Sidst men ikke mindst, så formår Zenit, at gå videre som toer med sølle seks points. Napoli ryger til sammenligning ud med 12 points...

Disse 16 hold er med, når der trækkes lod på mandag:

Seeded: Manchester United, Real Madrid, Paris Saint-Germain, Bayern München, Chelsea, Borussia Dortmund, Atlético Madrid, FC Barcelona

Unseeded: Bayer Leverkusen, Galatasaray, Olympiakos, Manchester City, Schalke 04, Arsenal, Zenit, AC Milan

Shakhtar Donetsk, Juventus, Benfica, Viktoria Plzen, Basel, Napoli, FC Porto og Ajax må en tur i Europa League.

12 år 6 måneder siden #352 af Steen
Besvaret af Steen på emne UEFA Champions League 2013/14
Hvem vil i møde? Jeg er lidt ligeglad, jeg har stor tiltro til holdet. Så længe vi undgår Manchester City, så er jeg tilfreds. Olympiakos ville selvfølgelig være optimalt, men det ville ikke gøre mig så meget hvis vi fik Arsenal. Men vi skal også tænke på ligaen, så hvis vi mødte et hold som ikke krævede så meget arbejde, ville det være godt.

• Raúl 7
  • Gæst
  • Gæst
12 år 6 måneder siden #353 af Raúl 7
Besvaret af Raúl 7 på emne UEFA Champions League 2013/14
Alle andre end City.

12 år 6 måneder siden #354 af El_Juan
Milan, Schalke 04 eller Leverkusen. Overkommelige modstandere. Både sportsligt og rejsemæssigt.

Edit: Lidt tweets...

Difference between top 3 in Spain & rest evident in CL too. Barca, Real, & Atletico a combined P 18, W 14, D 3, L 1, F 51, A 13

Combined record of Atleti, Barça and Madrid in the group stage:
14 Wins, 3 Draws, 1 Loss
51 GF, 13 GA, +38 Goal Difference

Napoli out on 12 points - #UCL record!
Zenit through on 6 points - #UCL record!

12 år 6 måneder siden #355 af Gribben
Besvaret af Gribben på emne UEFA Champions League 2013/14
Kan en venlig sjæl fortælle mig, hvornår lodtrækningen til næste runde finder sted?

• Bobonation
  • Gæst
  • Gæst
12 år 6 måneder siden #356 af Bobonation
Besvaret af Bobonation på emne UEFA Champions League 2013/14

Gribben skrev: Kan en venlig sjæl fortælle mig, hvornår lodtrækningen til næste runde finder sted?

På mandag kl 12 vistnok.

12 år 6 måneder siden #357 af Siempre Madrid
Der er ikke nogen af de hold, som på nogen måde virker skræmmende i forhold til videre kvalifikation.

Men skal det være ren snork-pyh, så er Olympiakos eller AC Milan naturligvis at foretrække. Det er de svageste hold af dem vi kan trække.

No soy sólo perfecto, soy Madridista también. Madridista con corazón y cojones.
¡¡¡Illa Illa Illa, Juanito Maravilla!!!
Los días que tu juegas, son todo lo que soy.
Si quieres llevar este escudo, primero hay que sudar la camiseta.
Florentino Pérez: El ultimo titulo es el primer paso al siguiente.

12 år 6 måneder siden #358 af mortenj
Besvaret af mortenj på emne UEFA Champions League 2013/14
Lidt off-topic:

Hvordan ser det ud med den danske Superliga fra sæsonen 2014/2015?
Går vinderen af Superligaen stadigvæk direkte i CL til den tid?

• CC
  • Gæst
  • Gæst
12 år 6 måneder siden #359 af CC
Besvaret af CC på emne UEFA Champions League 2013/14
Lidt bittert med udviklingen i gruppe F i går, hvis I spørger mig. Dortmund var centimeter fra Europa League, og vi kunne i stedet for Arsenal som mulig modstander have haft Napoli. Håber ikke vi trækker hverken Arsenal eller City.

12 år 6 måneder siden #360 af El_Juan

Gribben skrev: Kan en venlig sjæl fortælle mig, hvornår lodtrækningen til næste runde finder sted?

Læs min kommentar længere oppe. Der står det. Som en anden bruger ligeledes pointerer, så finder lodtrækningen sted på mandag, den 16. december. Klokken 12:00 - for at være helt præcis.

mortenj skrev: Lidt off-topic:

Hvordan ser det ud med den danske Superliga fra sæsonen 2014/2015?
Går vinderen af Superligaen stadigvæk direkte i CL til den tid?

Nej. Vinderen skal igennem kvalifikation. Eneste lille plus er at Danmark stadig har to hold med, som dog begge skal igennem kvalifikation.

en.wikipedia.org/wiki/2014%E2%80%9315_UEFA_Champions_League

Leveret af Kunena Forum