UEFA Champions League 2013/14
Dios skrev: M_linding skrev:
Jeg er modstander af økonomisk doping, og har generelt et anspændt forhold til samtlige PL-klubber. City er dog det værste af det værste.
PL er næsten alt hvad jeg hader ved moderne fodbold, samlet i én liga: Intet talentarbejde, ingen kultur i flere af de store klubber, ingen tålmodighed eller kontinuitet og ingen holdbare forretningsmodeller eller driftøkonomi - men storforbrug af olie-milliarder. Når du så lægger oven i, at jeg bor i et land som forguder PL og kalder den "verdens stærkeste liga", så bliver jeg godt træt;)
Jeg nyder til gengæld at se når spanske, tyske osv. hold banker de engelske, og hvor håbløst engelsk landsholdsfodbold efterhånden er blevet (de nægter jo at udvikle britiske spillere og fodboldkultur England)
Det er én af flere grunde til, at jeg gerne ser City ryge ud med et brag - Også selvom det betyder, at Barcelona går videre.
Jeg er tildels enig, for selvfølgelig er det ikke fedt der bliver pumpet olie penge ind i fodbold. Det er så også det eneste jeg er enig med dig i :)
Men hvorfor hader du City mere end Chelsea f.eks.?.
Jeg undskylder på forhånd, men PL er jo klart den største, men også den bedste liga af alle. De er så konkurrencedygtige alle hold, og det er bare mere spændende end og se 2 hold dominere, men du er nok pisse hamrende ligeglad med hvad jeg synes, når du i forvejen er ved og brække dig hehe :)
Jeg kan heller ikke fordrage Chelsea;)
PL er god underholdning, fordi toppen er bred og der er mange store individualister - Men som hold fejler de. Derfor kommer vi heller ikke til, at se et eneste PL-hold i CL 1/2-finalerne (7-9-13)...
Forskellen på PL og La Liga blev, for mig at se, smukt illustreret da Athletic slog Manchester United... Den mindre klub - med sjæl, holdånd, fast spilkoncept og en tydelighed i nationaliteter og kultur - slog de dyre drenge. Det samme kunne sagtens ske, hvis City / Chelsea / United møder Lillesøster til foråret.... Godt håndværk og en dyrkelse af klubkulturen slår bare ukontrolleret brug af penge!;)
Venligst Log på eller Opret en konto for at deltage i samtalen
Ikertheman skrev: Iflg. FM så vinder Real CL i år - vinder 2-1 over Bayern Munchen i finalen..
ekstrabladet.dk/sport/fodbold/udenlandsk...e/article2175871.ece
Cristiano bliver endvidere topscorer med 14 mål :D (så må vi håbe, at det er en spådom, som går i opfyldelse!)
Det undrer mig, at Onside ikke har lavet en artikel med samme lave standard. Endnu en elendig artikel fra EB.
BBB skrev:
Ikertheman skrev: Iflg. FM så vinder Real CL i år - vinder 2-1 over Bayern Munchen i finalen..
ekstrabladet.dk/sport/fodbold/udenlandsk...e/article2175871.ece
Cristiano bliver endvidere topscorer med 14 mål :D (så må vi håbe, at det er en spådom, som går i opfyldelse!)
Det undrer mig, at Onside ikke har lavet en artikel med samme lave standard. Endnu en elendig artikel fra EB.
Spas og løjer er vel OK ind i mellem?
Jeg finder artiklen ganske underholdende for det den nu er.
Men ja, folk har et anstrengt forhold til FM, åbenbart også i en mindre seriøs kontekst.
Edit: Fandens vigtig lodtrækning. Jeg tror såmænd nok, at Barcelona spiller sig videre; kvartfinalerne bliver interessante i år!
PL er god underholdning, fordi toppen er bred og der er mange store individualister - Men som hold fejler de. Derfor kommer vi heller ikke til, at se et eneste PL-hold i CL 1/2-finalerne (7-9-13)...
Forskellen på PL og La Liga blev, for mig at se, smukt illustreret da Athletic slog Manchester United... Den mindre klub - med sjæl, holdånd, fast spilkoncept og en tydelighed i nationaliteter og kultur - slog de dyre drenge. Det samme kunne sagtens ske, hvis City / Chelsea / United møder Lillesøster til foråret.... Godt håndværk og en dyrkelse af klubkulturen slår bare ukontrolleret brug af penge!;)
Haha :D
Det er simpelthen bare så komisk, at du er tilhænger af Real Madrid med den lidt ekstreme tilgang til tingene, hvis du spørger mig :) For Real Madrid er jo præcis det du beskriver/hader. Et hold med masser af individuelister, men altid fejler som et hold. Jeg husker ikke et sammentømret Real Madrid hold de seneste 20 år, og alle titler jeg husker tilbage på er vundet på gode spillere, vel og mærke i offensiven, hvor det bare gjalt om og scorer flere mål end modstanderen, om man så selv lukkede 3 mål ind.
Jeg mener det kaldes at undervurdere modstanderen. Vi så det jo selv i semifinalen imod Dortmund. En flok individuelister blev udstillet som kegler overfor et hold, som bare var 5 gange så godt som vores. Men fair nok, hvis man ligger noget i Bilbao's fantastiske triumf imod United. Jeg selv var enormt begejstret, men som helhed, så handlede det nok mere om, at United var total ligeglad med den anden turnering, som jeg ikke kan huske navnet på lige nu, og de egentlig regnede med og gå sikkert videre.
Vi havde jo selv en del problemer med United sidste år, hvis jeg ikke husker meget forkert? Så forskellen imellem Spanien og England synes jeg ikke rigtig holder vand, men det er jo hvordan man vælger og fortolke tingene på :)
Men tak for svaret ;)
No solo soy perfecto, también soy Madridista.
Dios skrev: M_linding skrev:
Haha :D
Det er simpelthen bare så komisk, at du er tilhænger af Real Madrid med den lidt ekstreme tilgang til tingene, hvis du spørger mig :) For Real Madrid er jo præcis det du beskriver/hader. Et hold med masser af individuelister, men altid fejler som et hold. Jeg husker ikke et sammentømret Real Madrid hold de seneste 20 år, og alle titler jeg husker tilbage på er vundet på gode spillere, vel og mærke i offensiven, hvor det bare gjalt om og scorer flere mål end modstanderen, om man så selv lukkede 3 mål ind.
Jeg mener det kaldes at undervurdere modstanderen. Vi så det jo selv i semifinalen imod Dortmund. En flok individuelister blev udstillet som kegler overfor et hold, som bare var 5 gange så godt som vores. Men fair nok, hvis man ligger noget i Bilbao's fantastiske triumf imod United. Jeg selv var enormt begejstret, men som helhed, så handlede det nok mere om, at United var total ligeglad med den anden turnering, som jeg ikke kan huske navnet på lige nu, og de egentlig regnede med og gå sikkert videre.
Vi havde jo selv en del problemer med United sidste år, hvis jeg ikke husker meget forkert? Så forskellen imellem Spanien og England synes jeg ikke rigtig holder vand, men det er jo hvordan man vælger og fortolke tingene på :)
Men tak for svaret ;)
Nu satte jeg også tingene lidt på spidsen, for din skyld;)
I øvrigt er mit synspunkt ikke komisk, i forhold til at være Real Madrid-fan. Det har aldrig været Florentino's tilgang til tingene, som har gjort mig Real Madrid-fan, men derimod tanken om hvad Real Madrid har været og bør være. Jeg har jo aldrig påstået, at jeg ikke konstant brokker mig over Real Madrid, vel?:)
Og jeg har jo netop tidligere skrevet, at ansættelsen af Ancelotti samt det hold som han er ved at bygge op begejstrer mig, i sjældent høj grad! (Det samme gælder vist dig selv?) Nu er et godt hold mange ting, og kan også betegnes på andre måder, end 11 tyskere som kører et sammentømret genpres. Jeg tror at dette Real Madrid-hold kan blive noget af det bedste jeg har oplevet.
Og bare lige så vi er enige: Der er en verden til forskel på at bruge egne/lånte penge, frem for at få en arabisk suggar daddy til at finansiere indkøb, som en klub aldrig selv ville have kunne have haft råd til... At Perez så går lidt over stregen, en gang imellem, er så en anden side af sagen.
- CC
- Gæst
-
At Arsenal ikke er ude nu ser jeg som en umulighed, håber City tryner Barca på Emirates og så får Barca det også svært med at komme videre"
Det synes jeg af mange årsager er umådeligt dumt sagt. Jeg er enig i, at det er en fordel for Real at enten Arsenal/Bayern og City/Barca ryger ud, men ligefrem hade Arsenals fans og ikke ønske Özil nogen succes? Arsenals fans er da langt mere behagelige end de to Manchester klubbers ditto og Özil er en gudsbenådet fodboldspiller. Jeg hader heller ikke Messi, jeg elsker bare Real og Ronaldo. Hvori består dit had?
Hakuna Matata, homie
Bayern og Barca burde alle Madrid fans have et dårligt øje til pga. historien i mellem klubberne, kan sagtens diskutere sagligt og synes da også Messi er en god fodboldspiller men det har intet med det jeg skriver at gøre.
Nu satte jeg også tingene lidt på spidsen, for din skyld;)
I øvrigt er mit synspunkt ikke komisk, i forhold til at være Real Madrid-fan. Det har aldrig været Florentino's tilgang til tingene, som har gjort mig Real Madrid-fan, men derimod tanken om hvad Real Madrid har været og bør være. Jeg har jo aldrig påstået, at jeg ikke konstant brokker mig over Real Madrid, vel?:)
Og jeg har jo netop tidligere skrevet, at ansættelsen af Ancelotti samt det hold som han er ved at bygge op begejstrer mig, i sjældent høj grad! (Det samme gælder vist dig selv?) Nu er et godt hold mange ting, og kan også betegnes på andre måder, end 11 tyskere som kører et sammentømret genpres. Jeg tror at dette Real Madrid-hold kan blive noget af det bedste jeg har oplevet.
Og bare lige så vi er enige: Der er en verden til forskel på at bruge egne/lånte penge, frem for at få en arabisk suggar daddy til at finansiere indkøb, som en klub aldrig selv ville have kunne have haft råd til... At Perez så går lidt over stregen, en gang imellem, er så en anden side af sagen.
Forstår jeg skam godt, men det komiske ligger i, at du blev fan omkring Perez vandt valget tilbage i år 2000, hvis jeg ikke tager meget fejl? Så derfor har du jo kun set klubben blive styret under samme vilkår, som du hader. Forstå mig ret, så er jeg enig med dig på mange punkter, men dit had til engelsk fodbold støtter jeg dog ikke.
Den er jeg helt med på, og ja, jeg er ligesom dig selv ovenud begejstret for situationen, som den ser ud idag.
Igen, så er jeg helt enig. Forskellen på os 2 er egentlig bare, at jeg ikke hader de engelske klubber, eller zombie klubberne. Jeg synes de er dybt til grin, men det er så også det.
Jeg synes dog situationen omkring Real Madrid's økonomi er halv kritisk, og den er højst sandsynligt ikke så sund som Perez gør den til.
No solo soy perfecto, también soy Madridista.
Barcas lidet opadgående formkurve samt Citys stagnering burde kunne resultere i en sindssyg spændende kamp i aften!
Hvad forventer i??
"Maybe they hate me because I'm too good."
Martin Demichelis er simpelthen bare ikke en top-spiller - mener jeg, i hvert fald - og vi har før set, at tunge PL-forsvarsspillere kan have det meget svært mod falske 9'ere... De mangler simpelthen en stærk angriber, som de kan slås med og markere tæt.
Omvendt ved man sgu aldrig med Barcelonas forsvar. De er ofte beskyttet af holdes høje boldbesiddelse, men mod gode hold kan alt ske. De mangler ganske enkelt kvalitet i det centrale forsvar, når de bliver sat en smule under tryk.
Kampen ender 2-2 i aften - Barcelona går videre.
- Real Madrid
-
- Platin bruger
-
Real Madrid, Barcelona, Atletico Madrid, Paris St. Germain, Bayern München, Borussia Dortmund, Chelsea, Olympiakos
Udover den store overraskelse Olympiacos, så må det være en af de stærkeste kvartfinaler i mange år. Personligt vil jeg for vores chancer, og underholdningsværdien gerne se disse kampe:
Real Madrid - Olympiakos (Forhåbentlig anledning til endnu en storsejr x2 + mulighed for Ronaldo at bombe videre)
Barcelona - Bayern München (To giganter, der kan drille hinanden)
Paris St. Germain - Chelsea (To forskellige stilarter, men to klubber i storform - ville være en utrolig spændende kamp)
Atletico Madrid - Dortmund (Presspil, dynamik og fight, på dets højeste, ville blive en brag af en kamp!)
No solo soy perfecto, también soy Madridista