Basketball

15 år 4 måneder siden #373 af raul7=kongen
Besvaret af raul7=kongen på emne Basketball
Nederlag i semifinalen til Maccabi.

Det bliver større end det på papiret burde, da Maccabi var vanvittigt varme i anden halvleg.

Dog fortjent sejr til Maccabi, Madrid er stadig for unge på dette niveau. Uanset hvad, så er det dog uvurderlig erfaring holdet får her. Med en bedre 'kaner end Tucker og et år mere til resten af flokken, så kan Madrid godt tage trofæet hjem næste år!

Venligst Log på eller Opret en konto for at deltage i samtalen

• LosMerengues30
  • Gæst
  • Gæst
15 år 4 måneder siden #374 af LosMerengues30
Besvaret af LosMerengues30 på emne Basketball
Det var godt nok ikke kønt. Ikke underligt at Marca nedtoner begivenheden.

Panathinaikos var min store favorit inden turneringen, så vi ville nok ikke have vundet alligevel, men man ved aldrig, når det kommer til finaler, derfor er det ærgeligt. Især, nu når de forsvarende mestre Barca røg ud mod Panathinaikos og Final Four endda spilles i Barcelona. Nå, vi må op på hesten og komme tilbage til næste år.

Så må vi bare håbe, at vi trods alt kan vinde mesterskabet, efter at have tabt Copa Del Rey til Barcelona og exiten i EuroLeague.

Selvom Barca vandt det "regulære" mesterskab, så er playoff'sene noget helt andet og jeg forventer mig et tændt mandskab, selvom Barca er favoritten.

15 år 4 måneder siden #375 af Siempre Madrid
Besvaret af Siempre Madrid på emne Basketball
Jeg må indrømme, at jeg nyder at komme ind og læse denne tråd, for når nu mit kendskab til basketball begrænser sig til "Basketball.........det er da det med de to kurve, ikke sandt!?", så er det pragtfuldt at læse om Real Madrids præstationer og deres spillere herinde.

Tak for rigtig godt arbejde i denne tråd!

No soy sólo perfecto, soy Madridista también. Madridista con corazón y cojones.
¡¡¡Illa Illa Illa, Juanito Maravilla!!!
Los días que tu juegas, son todo lo que soy.
Si quieres llevar este escudo, primero hay que sudar la camiseta.
Florentino Pérez: El ultimo titulo es el primer paso al siguiente.

15 år 3 måneder siden #376 af raul7=kongen
Holdet gjorde kort proces i kvartfinalen, hvor Fuenlabrada blev slået problemfrit i to kampe.

Dermed er man klar til en serie bedst af 5 kampe mod Bizkaia Bilbao, som overraskende slog Valencia 0-2 i deres serie. Bilbao er ikke et af de hold med flest profiler i ACB, men Aléx Mumbrú og Axel Hervelle bliver interessante gensyn. Begge havde adskillige gode sæsoner i Madrid og var en del af 2006/07-holdet, som vandt både ligaen og ULEB Cup'en. Personligt husker jeg blandt andet et særdeles stort skud fra Hervelle i finaleserien i 2007.

Forhåbentlig bliver det ved minderne for de to, så man hurtigt kan blive klar til finaleserien, der bliver mod enten Barcelona eller de forsvarende mestre Caja Laboral.

EDIT:
Sergio Llull var i øvrigt uhyggelig i de to kampe, hvor han skød 52% fra gulvet, deriblandt 7 for 14 bag 3 pointslinjen. Han spiller i øjeblikket det bedste basket hidtil i karrieren. Jeg kan ikke skjule min beundring for dette talent og heldigvis er det heller ikke nødvendigt herinde :)

<font color=7A0000>*INDLÆG ER RETTET AF BRUGER</font>

15 år 3 måneder siden #377 af raul7=kongen
Foran 1-0 i semifinaleserien, som er bedst af 5.

15 år 3 måneder siden #378 af raul7=kongen
Piftet til pause af hjemmepublikummet. Nede med 25-44 efter den værste halvleg jeg har set med Real Madrid Baloncesto nogensinde!

15 år 3 måneder siden #379 af raul7=kongen
Fantastisk comeback i tredje periode, desværre blev det ikke fuldendt. Nu kræver det minimum én sejr i de to kampe i Bilbao.

15 år 3 måneder siden #380 af Jaetinh
Besvaret af Jaetinh på emne Basketball
Nu følger jeg ikk rigtig med i basket, men har oddset på Real Madrid idag.. kom så :o

15 år 3 måneder siden #381 af raul7=kongen
Elendig, umotiveret, ukoncentreret og helt igennem pinlig indsats af holdet her til aften.

Hvis det ikke bliver bedre, så er det sq fortjent de ryger på sommerferie!

• LosMerengues30
  • Gæst
  • Gæst
15 år 3 måneder siden #382 af LosMerengues30
Så røg vi fortjent ud af semifinalen med et samlet nederlag på 3-1 i serien mod Bilbao. Denne gang blev den 72-80 til Bilbao. Det er altså ufattelig pinligt.

Så det bliver Bilbao-Barca i finalen og Barca er uden tvivl klar favorit.

Ja, endnu en titelløs sæson. Ærgeligt, men sandt.

<font color=7A0000>*INDLÆG ER RETTET AF BRUGER</font>

15 år 3 måneder siden #383 af raul7=kongen
Det var den sæson. Tre mildest talt håbløse indsatser mod Bilbao kostede!

Forhåbentlig går man ikke i panik og skifter hele holdet, overordnet set har fremgangen været enorm, men både i Final 4 og nu i ACB spillede Molin totalt fallit. Det var trods alt ikke sket under Messina.

Jeg mener man bør skifte Molin henover sommeren, alt efter alternativerne selvfølgelig. Derudover skal Tucker skiftes, han er slet ikke på niveau med de 'kanere man ser hos Europas andre tophold. Det skal være til en swingman(2'er/3'er) som kan score points når Llull bliver lukket.

Derudover synes jeg man mangler en stor mand mere i rotationen, Reyes kan stadig i glimt, men er langt fra fordoms styrke. Og sidst men absolut ikke mindst, så er det mig uforstående, at man ikke benyttede Mirotic mere i Bilbao-serien eller gik til Suarez, de var trods alt frem til april vores bedste sammen med Llull.

Nå, ændringer skal der til, men for alt i verden ikke et nyt projekt.

• LosMerengues30
  • Gæst
  • Gæst
15 år 3 måneder siden #384 af LosMerengues30
Nogen stor udresning tror jeg heller ikke på - og håber det heller ikke. Vi har som vi begge har været inde på tidligere et yderst ungt hold, så der er bestemt potentielle. 2-3 forstærkninger, der lige løfter os det sidste niveau, ville derimod ikke være tosset.

Også naturligvis en ny træner.

Leveret af Kunena Forum