Basketball

15 år 5 måneder siden #361 af raul7=kongen
Besvaret af raul7=kongen på emne Basketball
F I N A L F O U R!!!!!!!!

Hold kæft det er stort efter 15 år og 16 år siden sidste titel. Hvilken mandfolkepræstation efter at være nede med 10 tidligt i kampen, flere spillere steppede op og Caja Magica levede som intet andet. Det er nu engang en fornøjelse at se 75-årige mænd stå og hoppe og skråle som 10-årige børn.

Lad os så tage den i Barcelona!

Venligst Log på eller Opret en konto for at deltage i samtalen

• LosMerengues30
  • Gæst
  • Gæst
15 år 5 måneder siden #362 af LosMerengues30
Besvaret af LosMerengues30 på emne Basketball
Formentligt, men utroligt vi har så store problemer mod en europæisk mellemvare som Valencia. Siena bliver noget sværere.

15 år 5 måneder siden #363 af raul7=kongen
Man burde have vundet lettere. Det sagt, så spillede Valencia stort set hele serien op til deres absolut bedste, særligt Savanovic har taget et skridt op som en af Europas bedste spillere. Derudover står Valencia bare ikke vildt godt til Madrid spiller for spiller.

Lad os håbe vi får Siena i finalen, i første omgang skal vi nu satse på en sejr over Maccabi ;)

• LosMerengues30
  • Gæst
  • Gæst
15 år 5 måneder siden #364 af LosMerengues30
Noget af en bommert fra min side af;). Beklager, mente naturligvis israelerne. Men mon ikke det bliver Panathinaikos i finalen (meget skulle undre mig) og så løber de nok også med titlen, hvis man skal være realistisk og objektivt. Diamantidis og Batiste er simpelthen for gode til at spille Euroleague IMO.

En KÆMPE fordel er dog, at vi ikke kommer til at spille en serie mod Panathinaikos og dermed gør glip af den græske heksekedel i Athen. Også kan der som bekendt ske ting og sager (uventede tænker jeg på;)), når der kun er tale om en kamp af 40 minutters varighed. Også endda i Barcelona!

Jeg er dog ikke den største optimist med god grund (i mine øjne), da Maccabi og i særdeles Panathinaikos ikke er lette modstandere.

Også er det jo heller ikke fordi, at vi har de bedste minder fra Palau Blaugrana de seneste mange sæsoner. Men det må brydes også må fodboldholdet følge trop!

<font color=7A0000>*INDLÆG ER RETTET AF BRUGER</font>

15 år 5 måneder siden #365 af raul7=kongen
Gik nu også blot ud fra det var en tastefejl :)

Jeg er helt enig i at vi langt fra er favoritter, men jeg har hele tiden sagt - og mener stadig - at vi kan slå alle på dagen. Spiller for spiller mener jeg på ingen måder Maccabi er bedre, at deres resultater i denne sæson er så gode, har vist også overrasket det meste af Europa. Det er i min optik en 60-40 til Maccabi, altså ikke fordi de er vildt store favoritter og det kan blive til vores fordel, at vi har mange forskellige spillere som kan træde i karakter, mens Maccabi er bygget op om få klassespillere.

Panathinaikos er stærke, men man skal ikke glemme at vi har slået Olympiakos som fører den græske liga i denne sæson. Generelt har vi faktisk haft et skarpt hold i tætte kampe og det er som regel hvad det bliver ved Final 4. Derudover har du helt ret, kæmpe fordel at undvære opgøret i Grækenland! Batiste er klasse, men jeg har aldrig været kæmpe-fan af ham, Diamantidis er derimod for vild. Særligt hans forsvar kan ødelægge vores til tider lidt svage guards, forhåbentlig får vi Rodriguez tilbage i rotationen til de kampe, det er meget vigtigt.

I min optik er vi det hold med den største bredde, hvilket vi forhåbentlig kan udnytte i den weekend.

Uanset om vi vinder eller ej, så er det dog imponerende hvad dette hold laver. Som jeg før har sagt, så har vi kun Reyes, Prigioni, Tucker og Vidal omtrent de 30, mens resten er en meget ung flok og de unge tager faktisk en ekstremt stor tørn. Kan vi holde Mirotic, Vidal og Suarez fra NBA i 2-3 år, så er dette blot starten!

• LosMerengues30
  • Gæst
  • Gæst
15 år 5 måneder siden #366 af LosMerengues30
Jeg er meget enig i det meste Raul.

Jeg synes dog du undervurderer Batiste. I mine øjne er han bedre end Barcelonas Vazquez både offensivt og defensivt for at sammenligne med en spiller der rygtes til NBA. Og hans samspil med Diamantidis er måske Europas bedste.

Rodriguez er vist først klar om 3-4 uger, så han skulle lige kunne nå at blive klar til d. 6.

Apropos vores unge lovende spillere, så er Mirotic virkelig fænomenal taget sin alder i betragtning. Jeg forudser en stor karriere.

15 år 5 måneder siden #367 af raul7=kongen
Korrekt, men det kræver trods alt mere end at være frisk, hvis man skal levere til Final 4. Deri ligger min bekymring for Rodriguez, kan han nå i form også.

Mirotic er fantastisk, han er i denne sæson gået fra yderkanten af top 10 for sin årgang, til nu i dag at være rangeret som nr. 1 af internationale spillere(dvs. ikke amerikanere). Det siger trods alt meget, blandt andre rangerer han over Ryan Richards, som er Englands måske største talent nogensinde og sidste år blev draftet til NBA. Mirotic forventes også at ryge i 2. runde af årets draft, men jeg tror vi får lov at beholde ham et par sæsoner. Derefter skal Mirotic nok afsted og prøve sig af, han har et helt skræmmende touch og skud for en spiller med den størrelse og det winspan. Fedt at vi skaber så store talenter som ham og Llull!

EDIT:
Messina rygtes i øvrigt ret intenst til NBA, hvor rygterne går ret intenst på et tilbud som assistent hos Spurs.

<font color=7A0000>*INDLÆG ER RETTET AF BRUGER</font>

15 år 5 måneder siden #368 af raul7=kongen
Til de interesserede, så spilles der kl. 18 El Clasico om førstepladsen i ligaen.

Den kan jo passende køre i baggrunden under fodboldkampen. Det kan som altid ses på ACB360, hvortil der er link kort før kampstart på www.acb.com - God fornøjelse!

15 år 5 måneder siden #369 af Raul-rik
Besvaret af Raul-rik på emne Basketball
Fodbold afdelingen ser forhåbentlig hvordan man vinder en Classico!

• LosMerengues30
  • Gæst
  • Gæst
15 år 5 måneder siden #370 af LosMerengues30
Endelig. Efter jeg ved ikke hvor mange kampe....

Selvom sejren ikke rigtig betyder noget, da det udelukkende er play-off spillet der har betydning og man længe har vist, at både FC Barcelona og Real Madrid ville blive en del af det, så er det stadig rart. OGSÅ selvom Barca manglede deres to vigtigste spillere i Juan Carlos Navarro og Pete Mickael.

Man kan vist for alvor tale om en lille krise hos Barcelona. Er det deres 3 nederlag på godt 10 dage?

15 år 5 måneder siden #371 af raul7=kongen
Tæt kamp, hold da op jeg sad med nerverne udenpå tøjet til sidst. Fantastisk vi hev sejren hjem, som holdet så flot har gjort i flere tætte kampe den seneste tid.

Kampen betød trods alt en del. Hjemmebanefordelen igennem slutspillet - og i særdeleshed i finalerne - er ganske ofte afgørende, hvorfor det på alle måder var en vigtig sejr i går. Et nederlag havde betydet vi ikke kunne nå førstepladsen, nu ligger vi lige med Barca i stedet(jeg kender faktisk ikke reglerne for hvordan de så vælger).

Derudover tror jeg det mentalt er vigtigt for holdet, at man viser Barca kan slås, Mickael og La Bomba eller ej. Vi manglede trods alt også Rodriguez og Llull udgik i 3. periode efter en halvdårlig indsats pga. baglåret.

Jeg bed i øvrigt igen mærke i, at vi kan dække alle i verden op. Holdets problem er angrebet, hvor det ofte bliver stationært, hvilket man helst skal finde en løsning på. Det vigtigste i basketball er dog forsvar, kan man dække stærkt op - og det kan Madrid - så kan man slå alle på any given night.

Alt i alt en dejlig sejr, selvom det holdt hårdt :)

15 år 4 måneder siden #372 af raul7=kongen
Mirotic har forlænget til 2016.

Det er ellers lidt af et scoop, rangerer bedst i sin årgang af ikke-amerikanere og har i denne sæson været helt oppe og snuse til top 10 i NBA draftet.

Jeg havde på ingen måde forventet vi kunne holde ham i Madrid til mere end maksimalt 2014!

Leveret af Kunena Forum