Real talentløse...?

• jj_madridista
  • Gæst
  • Gæst
15 år 2 uger siden #649 af jj_madridista
Besvaret af jj_madridista på emne Real talentløse...?
Det spanske U-19 landshold møder Tyrkiet her klokken 20:00.

Carvajal, Sarabia og Morata bliver sparet og tager plads på bænken, mens Álex er med fra start.

Venligst Log på eller Opret en konto for at deltage i samtalen

• Hugol
  • Gæst
  • Gæst
15 år 2 uger siden #650 af Hugol
Besvaret af Hugol på emne Real talentløse...?
To selvmål og et målmands drop af Spanien. De er helt væk og håber ikke at det påvirker dem i semi.. Det er godt nok et reserve hold.

• jj_madridista
  • Gæst
  • Gæst
15 år 2 uger siden #651 af jj_madridista
Et trist nederlag, men de var trods alt videre inden kampen. Semifinalerne bliver spillet på fredag, den 29. juli, hvor Spanien møder Irland.

Det er i øvrigt også på fredag, at U-20 VM starter.

<font color=7A0000>*INDLÆG ER RETTET AF BRUGER</font>

15 år 1 uge siden #652 af Elkrimi
Besvaret af Elkrimi på emne Real talentløse...?
Sarabia brillerer mod Irland i semifinalen! 1-0.

15 år 1 uge siden #653 af JesperA
Besvaret af JesperA på emne Real talentløse...?
Husk U-19 EM finalen i morgen!

Spanien smadrede Irland 5-0 i semifinalen, på mål af Deulofeu, Juanmi, Sarabia og 2x Morata, og de møder Tjekkiet i finalen.

• Hugol
  • Gæst
  • Gæst
15 år 1 uge siden #654 af Hugol
Besvaret af Hugol på emne Real talentløse...?
JesperA,
Tak for beskeden. Troede det var idag at de skulle spille.

Nå, men det er nu at Morata og resten af Real Madrid talenterne skal vise deres værd. Skal man rykke op i segunda kræver det at man kan vise sig i en turnering som denne. jeg forventer store takter af både Sarabia, Alex og Morata.

Rodrigo har lige bragt spanien foran mod costa rica. Ham har vi vist stadig en klausul på skulle han vise noget positivt. Canales er ikke med grundet en skade.

2-0 endnu engang rodrigo.

• jj_madridista
  • Gæst
  • Gæst
15 år 6 dage siden #655 af jj_madridista
I en alder af 24 år, kan man vel godt sige det er på tide, at Fran Rico søger nye græsgange.

Har han gjort det godt for Castilla, men han mangler nok lige det sidste, for at tage skridtet videre op på førsteholdet. Der er han ikke helt god nok, som jeg vurderer det. En klub som Granada er vel meget passende for ham.

Det er Castillas skraldemand og styrmand på midtbanen der ryger. Det vil selvfølgelig efterlade et endnu større ansvar på skuldrene af Álex.

• jj_madridista
  • Gæst
  • Gæst
15 år 1 dag siden #656 af jj_madridista
Talentmassen i England må være skræmmende dårlig, siden Wenger gang på gang går rov efter børnearbejde i Spanien.

At José Ángel Pozo spillede med Juvenil-holdet ved mini-VM siger ikke så lidt. Han spiller til dagligt for Cadete A. Man kan da kun håbe, at han - ligesom José Rodríguez - bliver i klubben i mange år endnu.

Jeg synes i øvrigt lige, at det er værd at nævne et par Juvenil A-spillere. Først og fremmest Fran Pastor, der blev kåret som turneringens bedste spiller i Trofeo Villa de Laredo, hvor han også scorede i finalen.

En anden målscorer i finalen i den turnering, Gonzalo Melero, er også værd at holde øje med. Han er netop rykket op på Juvenil A, i hvert som jeg kan forstå det.

Både Fran Pastor og Gonzalo Melero var med til mini-VM.

Et andet stortalent er Cristian Benavente. Han var en del af Juvenil A-holdet som vandt Trofeo Villa de Laredo og han betragtes som værende et af de allerstørste talenter i sin årgang.

• Rubæk
  • Gæst
  • Gæst
15 år 23 timer siden #657 af Rubæk
Besvaret af Rubæk på emne Real talentløse...?
Skyldes det ikke snarere at reglerne er anderledes i England når det gælder kontrakter/køb i forbindelse med unge spillere?

15 år 22 timer siden #658 af raul7=kongen
Besvaret af raul7=kongen på emne Real talentløse...?
@656.

Talentmassen i England er yderst begrænset, selvom der er lidt flere på vej nu, end for 4-6 år siden.

Ikke desto mindre, har Wenger altid hentet talenter fra alle af Europa, hvorfor han selvfølgelig vil fortsætte med det. Hans projekt har, i hvert fald talentmæssigt, alle dage været en succes.

Om han kan hente nogle af Madrids talenter ved jeg ikke, men det ærgrer mig da, hvis de drager til England. Omvendt kan vi spejde langt efter de talenter, som får chancen på førsteholdet, så det er vel mest de €5-10 mio. de kan indbringe om nogle år, klubben vil gå glip af ;)

• jj_madridista
  • Gæst
  • Gæst
15 år 22 timer siden #659 af jj_madridista
Det er tænkeligt. Jeg tror det er en kombination. Mit indtryk er stadig, at de er et godt stykke bagefter i England, når det kommer til talentudvikling.

15 år 22 timer siden #660 af raul7=kongen
Besvaret af raul7=kongen på emne Real talentløse...?
Bestemt, det modstrider jeg på ingen måde. Jeg synes dog, at der er et par rigtig store talenter blandt de 18-22-årige, flere end tidligere. Dermed ikke sagt de rammer Spaniens niveau, men fremgangen er til stede.

Der burde givetvis være flere endnu, men jeg tvivler på det kommer. I min optik griber de talentudviklingen forkert og til tider direkte egoistisk an i det engelske, hvilket i sidste ende går udover spillerne. Bedst illustreret af de hold, som man har sendt til u21- og u20-slutrunderne denne sommer, hvor de største profiler har manglet. Det modsatte er tilfældet i Spanien, som gør nærmest rent bord i ungdomsrækkerne på landsholdssiden. Dette tror jeg i sidste ende gavner klubberne, hvis spillere bliver bedre henover sommeren, selvom de måske ikke er helt så veludhvilede når de vender hjem.

Leveret af Kunena Forum