Real talentløse...?

15 år 1 måned siden #589 af Kassow-Rossing
Besvaret af Kassow-Rossing på emne Real talentløse...?
"dels at forstærke Real Madrid Castilla så markant, at holdet rykker op i Liga Adelante i den kommende sæson."

Denne her er netop essentiel for at talenterne i Castilla skal kunne bruges på førsteholdet. Det nytter ikke noget at lalle bold rundt i den tredjebedste række, hvis man vil gøre sig forhåbninger om at spille for holdet, der kæmper med om CHL næsten hvert år.

Støt Real Madrid med et Carnet Madridista :)

Venligst Log på eller Opret en konto for at deltage i samtalen

15 år 1 måned siden #590 af Siempre Madrid
Besvaret af Siempre Madrid på emne Real talentløse...?
Det var imponerende!

Jeg skriver indlægget kl. 8.45 og få øjeblikke efter har Real Madrids ledelse læst det og forlænget med Morata.

No soy sólo perfecto, soy Madridista también. Madridista con corazón y cojones.
¡¡¡Illa Illa Illa, Juanito Maravilla!!!
Los días que tu juegas, son todo lo que soy.
Si quieres llevar este escudo, primero hay que sudar la camiseta.
Florentino Pérez: El ultimo titulo es el primer paso al siguiente.

• jj_madridista
  • Gæst
  • Gæst
15 år 1 måned siden #591 af jj_madridista
Besvaret af jj_madridista på emne Real talentløse...?
I savner tillid. Man forlænger Moratas kontrakt med yderligere fire år. Sidste sommer blev Sarabias kontrakt forlænget med yderligere tre år.

Hvis det ikke, sammenholdt med tilbagekøbsklausulerne, på et eller andet plan også er tillid, så ved jeg ikke hvad det er.

Det er en længerevarende proces at få ungdomsarbejdet til at fungere igen. Indse det nu bare - og stop al snakken om disse unge. Lad dem nu være og lad dem fortsætte deres udvikling i fred og ro. Deres tid skal nok komme.

<font color=7A0000>*INDLÆG ER RETTET AF BRUGER</font>

• Hugol
  • Gæst
  • Gæst
15 år 1 måned siden #592 af Hugol
Besvaret af Hugol på emne Real talentløse...?
En forlænget kontrakt udløser ikke automatisk spilletid. Men hvis Morata er lovet spilletid og han får en del kampe, så kan vi snakke om det.

&quot;Det er en længerevarende proces at få ungdomsarbejdet til at fungere igen.&quot;

Det har nu altid fungeret, men det er klart når man henter spillere som Faubert, Drenthe, Metzelder, Saviola osv osv, så fungerer det jo ikke.

&quot;Lad dem nu være og lad dem fortsætte deres udvikling i fred og ro. Deres tid skal nok komme.&quot;

Nu er der ingen som går efter talenterne og ikke sørger for at de undgår udvikling, tværtimod. Det har været sådan længe at talenterne er blevet fravalgt fra første holdet på trods af at de har slået igennem i andre klubber, og de spillere som har stået i vejen for dem, har været mange og udulige.

Den eneste måde de kan fortsætte deres udvikling på er hvis man giver dem chancen.

15 år 1 måned siden #593 af Pena1992
Besvaret af Pena1992 på emne Real talentløse...?
&quot;Altid fungeret&quot;? Protillo, Raul Bravo, Paco Pavon, Miguel Torres ?

Real Madrid skal have de BEDSTE spillere uanset nationalitet og hvor de kommer fra! Man kan ikke love spilletid, man kan indikerer at Morata har muligheden for førsteholdskampe, i så fald han scorer nogle kasser eller hvad end succeskriterierne er....

Hvis man er så &quot;Talent-o-fil&quot;, så kan man tage til Sigøjnernes hovedstad, Barcelona. Deres filosofi har siden Cryeffs tid bygget på det! Det har Real Madrids ikke....og slet ik' i nyere tid.

"No soy sólo perfecto, soy Madridista también"

• Hugol
  • Gæst
  • Gæst
15 år 1 måned siden #594 af Hugol
Peña1992
Det er spillere som kan klarer sig i primera division. Det er selvf ikke alle der går hen og bliver stjerner. Men hvis du er så Faubert liderlig og synes han er en af verdens bedste sammen med Saviola (barcelona skrald) så fint nok.

Vi kunne ha fået ligeså meget succes med Miguel Torres som med Metzelder og Faubert. Drenthe er også ved at blive solgt til Man U, Barcelona, Milan og Manchester City.. Kan godt forstå at Nacho har problemer med at komme på holdet når vi har så dygtige spillere omkring holdet.

Dagens Real Madrid ville ikke ha plads til en Raúl, vi skal købe os til succes, vi kan nemlig ikke skabe det selv.

Igennem de sidste 6 år har der været en udskiftning på Real Madrids hold med ca 6 spillere ind og 6 spillere ud. Kan godt forstå at folk omkring talent arbejdet ryster på hovedet.

15 år 1 måned siden #595 af Pena1992
@ Hugol

Som vanlig standard skyder du bare med spredhagl, og ligge ord i andres mund, så det passer ind i din argumentation. For hvorhenne har du fået den opfattelse, at jeg synes Faubert, Metzelder osv. var gode indkøb? Og nej vi kan sikkert ikke præsenterer nogle ungdomsspilere som har niveauet lige nu, men jeg hungrer nu efter titler her og nu - koste hvad koste vil, og har ikke en eller anden romantisk tanke om at startopstillingen indeholder spillere, hvis navn bedst kan sættes i bås med noget man spiser.

15 år 1 måned siden #596 af Siempre Madrid
Besvaret af Siempre Madrid på emne Real talentløse...?
det er muligt, at Barcelona har kørt et projekt siden Cruyff i 90erne, men så meget desto mere grund er der til at holde sig væk fra den filosofi, for det er da ikke særligt succesfuldt at man på 20 år kan skabe een periode med succes på baggrund af egne talenter. Så kan det godt være, at man i de senere år har skabt verdensstjerner som Puyol, Iniesta, Xavi og Messi, men andre hold som Manchester United og vores eget La Quinta del Buitre havde også en fantastisk årgang. Så der er absolut ingen grund til at være misundelig på et ungdomsarbejde, som ikke er bedre end andre steder.

No soy sólo perfecto, soy Madridista también. Madridista con corazón y cojones.
¡¡¡Illa Illa Illa, Juanito Maravilla!!!
Los días que tu juegas, son todo lo que soy.
Si quieres llevar este escudo, primero hay que sudar la camiseta.
Florentino Pérez: El ultimo titulo es el primer paso al siguiente.

• LosMerengues30
  • Gæst
  • Gæst
15 år 1 måned siden #597 af LosMerengues30
Besvaret af LosMerengues30 på emne Real talentløse...?
&quot;Altid fungeret&quot;? Protillo, Raul Bravo, Paco Pavon, Miguel Torres ?

Real Madrid skal have de BEDSTE spillere uanset nationalitet og hvor de kommer fra! Man kan ikke love spilletid, man kan indikerer at Morata har muligheden for førsteholdskampe, i så fald han scorer nogle kasser eller hvad end succeskriterierne er....

Hvis man er så &quot;Talent-o-fil&quot;, så kan man tage til Sigøjnernes hovedstad, Barcelona. Deres filosofi har siden Cryeffs tid bygget på det! Det har Real Madrids ikke....og slet ik' i nyere tid. &quot;

Nu vil jeg ikke gøre dig &quot;ked af det&quot; eller ødelægge din illusion, men Barcelona er den rigeste provins i Spanien og de fleste spanske sigøjnere holder til i Andalucien og netop Madrid.

Derudover har Barcelona rent faktisk haft større stjerner end os historisk set og de er også den klub med flest Ballon d'Or vindere gennem tiderne samt Fifa World Player of the Year.

Hvis man ser bort fra Di Stefanos Real Madrid, så er den eneste periode i vores historie, hvor vi har fokuseret på at købe de såkaldte &quot;bedste spillere i verden&quot;, har været under Perez' præsidentperioder, dvs. de seneste 10 års tid.

I mellemtiden havde Barcelona købt Cruyff og Maradona, spillere der bliver anset af de fleste for at tilhøre top 3 (Pele, Maradona og Cruyff).

Og er La Masia ikke bedre end de fleste andre ungdomsakademier? Det er da noget forbandet sludder. Barcelonas enorme succes skyldes jo netop, næsten udelukkende, deres talenter fra La Masia. Også er det da ligegyldigt, om det ikke altid har fungeret til perfektion (hvad gør det?), men pointen er, at de er LANGT foran os på den front og alle andre klubber pånær Ajax. Zidane har så sent som i dag skamrost Barcelonas ungdomsarbejde.

Når det er sagt, så kan det ændre sig, men Hugol har en fin pointe, så ingen grund til at skyde ham fuldstændig ned (for engangs skyld). Jeg har længe sukket efter flere hjemlige talenter og som Guti siger, er det da en skandale, at det eneste hjemlige talent i truppen pt. er Casillas.

Folk har åbenbart misforstået, hvilken rolle Real Madrid spiller, når det kommer til den spanske identitet, lokalområdet osv. Det er i øvrigt påfaldende at man kan rose La Quinta del Buitre, men samtidig ikke kræve et stærre fokus på netop talentudviklingen. Altså, netop føromtalte La Quinta del Buitre kom jo ikke af sig selv og det gør en forbedret udvikling på talentfronten heller ikke, hvis man fortsætter med at nedprioritere den!!

• Hugol
  • Gæst
  • Gæst
15 år 1 måned siden #598 af Hugol
&quot;Som vanlig standard skyder du bare med spredhagl, og ligge ord i andres mund, så det passer ind i din argumentation. For hvorhenne har du fået den opfattelse, at jeg synes Faubert, Metzelder osv. var gode indkøb?&quot;

Det siger jeg sådan set heller ikke Peña1992, men du skriver dette uden at komme med en fornuftig betragtning af hvad debatten egentlig går ud på eller om det passer på de spillere der har været i truppen de seneste mange år.

&quot;Real Madrid skal have de BEDSTE spillere uanset nationalitet og hvor de kommer fra! &quot;

Ja det har du ret i, men som du selvf er klar over, men undlader at nævne så har Real Madrid haft masser af skraldespands spiller de sidste 6-7 år i truppen. Pablo Garcia, Thomas Gravesen, Faubert, Metzelder, Drenthe. Disse spillere er ikke verdens bedste spillere vel. Derfor er det argument om at Real Madrid skal have de bedste spillere uanset nationalitet og hvor de kommer fra, faldet dybt ned i jorden. For det har slet ikke noget med det at gøre, når vi snakker om talent arbejdet. Det som altid har været det essentielle i teksten er, at Real Madrid ikke fokusere på egne talenter som kan udfylde samme rolle som de nævnte spillere lige så godt hvis ikke bedre. Mata, Negredo og andre spillere er blevet sorteret fra i forhold til Saviola, Drenthe for eksempel. Det holder jo ikke.

Men det er jo først her at man virkelig når at se om talenterne har noget man kan satse på, hvis de får chancen- Ikke ved at udleje dem til Espanyol, Getafe med mere samtidig med at man henter spillere der er på vej ud inden solen er stået op igen.

Nu spærer Altintintop en plads i truppen som vi kunne ha brugt på Alex Fernandez eller Sarabia. Det er jo unødvendigt.

Det er et enormt problem jeg håber Mourinho løser inden for meget kort tid.

15 år 1 måned siden #599 af Pena1992
@LM

&quot;Ked af det&quot; ? - Jeg bli'r slet ikke ked af, at du åbenbart ikke forstår den fuldstændige åbenlyse sarkasme i min reference mellem Barcelona og Sigøjnere. Men lad nu det ligge!

Og du har fuldstændig ret i, at det er Florentino Perez der introducerede &quot;De Store Stjerner&quot;, som jeg ganske vist også refererer til i indlægget. Min bevæggrund for min udmelding er, at det er meget tydeligt at interessen for at der må være noget talent i klubben der kan benyttes på 1. holdet kommer på baggrund af den misundelse man har overfor Barcelona. Dér har jeg det bare sådan, at ingen andre klubber i verdenen fabrikerer deres egne hold, med undtagelse af FCB/Man Utd., så hvorfor skal vi?

Vi skal skabe et slagkraftigt hold der vinde alt, og det uagtet hvorhenne spillerne kommer fra -NU! HEREFTER, når holdet har slået rod, hvilket vi næppe kan sige det har indenfor de seneste 7-8 år, kan talenter og andet godt-folk fra Castilla køres ind på holdet stille og roligt, hvilket er langt mere godt for deres udvikling, end at hæve kalashkov'en for tindingen fra dag ét, hvor klubben står og skal have titler der ikke kun er den, for mig, ligegyldig CdR.

Jeg går udfra at resten af indlægget er henvist til Siempre Madrid. Jeg vil dog tilføje, at man ej heller skal underkende Man. Utd akademi.

• Redondo5
  • Gæst
  • Gæst
15 år 1 måned siden #600 af Redondo5
Besvaret af Redondo5 på emne Real talentløse...?
Vel skrevet, LosMerengues30.

Real Madrid havde i 80'erne verdens bedste ungdomshold, og selvfølgelig har Guti ret i, det er sørgeligt at vi kun har Casillas som flagbærer for 'egne' spillere. Man kan ikke kun satse kortsigtet, ej heller kan man blot satse langsigtet. Nu og her er det vigtigt, at vi vinder CL eller La Liga, på sigt skal vores ungdomsarbejde give afkast ligesom vi ser fra La Masia.

Men vi er en købe-klub, det er en del af Real Madrids identitet at samle de bedste stjerner fra hele verden, og byde op til det smukkeste fodbold, der kan spilles (når RM-maskinen virkelig kører, så kan Farca's til-siden-afleveringer-OMG-bedste-hold-4-evah godt pakke sammen).

Og nu får jeg sikkert en over nakken..
Jeg synes stadigvæk at Zidanes y Pavones er en holdbar strategi.
Bortset fra at navnet Pavon med det samme sender kuldegysninger ned af ryggen på mig.
Lad og kalde det C.Ronaldos y Moratas i stedet..

Leveret af Kunena Forum