Madridista.dk mener
- Hugol
- Gæst
-
Men det er også noget nonsens at sige der ingen plan er for talentarbejdet. Jeg skrev jo at grunden til at det ikke er mere end det er nu, er at transformationen for de forrige sæsoner ikke er sket endnu. Vi er stadig inde i en proces hvor det handler om at få holdet spillet sammen. Derfor er der ikke særlig meget plads til talenterne men det vil der komme. Allerede nu arbejder mourinho så småt på at inddrage talenter i ny og næ. Om det så er kommende stjerner har jeg slet ikke nævnt noget om. Men uanset hvad lærer du jo dem ikke at kende ved at de kun spiller segunda B bold.
Set fra oven er planen så småt begyndt i sommers men der er lang vej endnu.
<font color=7A0000>*INDLÆG ER RETTET AF BRUGER</font>
Venligst Log på eller Opret en konto for at deltage i samtalen
Det er stadig meget usportsligt, og selvom det er kynisk handling og en genialitet, så er det stadig usportsligt. Skuespil, score bevidst med hånden, Arbeloa taklinger osv. Er stadig meget usportslige, men det er jo også bare kyniske handlinger, hvordan ser du så på sådan nogle ting så?
Som Real Madrid fan håber jeg da ikke vi bliver straffet for det, men min personlige mening, så burde det ikke finde sted
No solo soy perfecto, también soy Madridista.
- Pichichi
- Gæst
-
Jeg har spildt en del tid på at følge debatten rundt omkring, men jeg er endnu ikke stødt på en forklaring på hvad der er forkasteligt/usportsligt/uprofessionelt/usympatisk ved episoderne. Jeg forstår det helt grundlæggende ikke.
Hvem går det ud over? Hvis de havde lavet overilede tacklinger for at trække gult havde det været usympatisk. Men det her går ikke ud over nogen. De snyder heller ikke. Der er ikke tale om film eller bevidst hånd på bolden. De anvender de regelsæt der gælder for fodbolden. De får retmæssigt gule (og derefter røde) kort for at trække tiden. Om Mourinho har instrueret eller ej er vel ligegyldigt. Det er vel hans job.
Måske der er et eller andet særligt æreskodeks omkring fodbold, som jeg hverken har læst eller forstået.
- Enola_Daniel
- Gæst
-
Vi har spillet efter reglerne, og taget den straf det giver. Så må man i fremtiden, hvis man mener det er så stort et problem/usportsligt lave reglerne om på området. Kan ikke se nogen logisk grund til at vi skal straffes fordi Mourinho laver en genistreg.
Syntes ordsproget "Den kloge narre den mindre kloge" passer godt ind i denne situation.
- sorengandersen
- Senior bruger
-
Du siger lige præcis det jeg tænker. Hvis man ik kan lide, at det er lovligt, så må man lade reglerne om, men teknisk set er de ik blevet brudt.
- Hugol
- Gæst
-
"Måske har talenterne ikke været der, men ikke desto mindre har Soldado, Negredo, Arbeloa(som vi dog har købt hjem), Diego Lopez, Riki og utallige andre gjort det ganske fremragende i andre klubber. Spillere, deri det mindste - måske med undtagelse af Diego Lopez, som logisk nok ikke fik tid - burde kunne gøre sig i rotationen hos Real Madrid.
Fælles for dem er det dog, at de aldrig rigtig fik chancen, sporadisk blev det til enkelte kampe, halve optrædener og ikke engang fast træningstid med førsteholdet, hvorfor de selvfølgelig måtte tænke på sig selv fremfor på Real Madrid."
Jeg er ikke uenig i at Real Madrids arbejde med ungdomstalenter de seneste år har været mangelfuldt, men jeg kan ikke være mere uenig i ovenstående. Ja vores talenter som er taget som eksempler har gjort det godt i andre klubber, men sådan har det jo også været med de spillere, som ikke har fået succes som har været indkøbt. Et fint eksempel er Van der vaart i Tottenham, som har været utrolig godt indkøb. Ellers har vi jo set Sneijder, Robben, Huntelaar, gå fuldstændig amok i deres nuværende klubber og kunne sagtens være emner til den nuværende trup. Det gjaldte også Cambiasso med flere, som har gjort det godt i andre klubber, men som ikke har slået igennem i Real Madrid. Lad os lige kigge på nogle af de talenter der blev nævnt. For Soldado fik trods alt en del kampe for Real Madrid i den tid han var der, men han gjorde det bare ikke godt nok. Så at sige han ikke fik chancen er nok en sandhed med modifikationer. Riki derimod kan man godt snakke om skulle ha haft chancen men hvor er han idag?? Diego Lopez burde jo ikke blive nævnt også selvom du er klar over at Casillas er første målmand. Diego Lopez er for god til at være 2 målmand, så der var kun en vej for ham. Ellers var Diego Lopez jo god nok til Real Madrid, hvis Casillas havde valgt at blive noget andet.
Arbeloa er nok den eneste jeg er enig i ellers har vi ikke haft nogle talenter som direkte kan gå ind på Real Madrids første hold og gøre en forskel. Og man skal heller ikke se forbi de forhold, som har gjort det svært for hvilken som helst spiller, at finde sig til rette i Real Madrid inden sidste sæson. Med det konstante skift af trænere og projekter er det svært at give plads til talenterne når målsætningen samtidig hedder vind eller forsvind for både spillere og trænere. Skulle man tænke videre så er Mista også et eksempel på at vi har svigtet talenterne sammen med Juan Mata, Negredo måske også. Men som sagt har de været i klubben, hvor Real Madrid har været presset til succes og har kørt en tåbelig politik med henblik på indhentning af trænere og valg af projekter. Så derfor har der ikke været plads til dem.
DERFOR
Med Mourinho i Real Madrid og hvis titlerne kommer i hus, roen finder vej til Madrid. Jamen så er der også plads til talent arbejdet og talenterne. Som jeg har sagt tidligere, vi er så småt begyndt men der er lang vej endnu. Sarabia kan dog være vores næste De la Red (ikke position). Bliver han solgt kan vi snakke om der er et problem. Vi skal til fortsætte på integrationen af talenterne.
- Hansi
- Gæst
-
- Siempre Madrid
-
- Administrator
-
- Presidente de Peña Madridista Dinamarca
No soy sólo perfecto, soy Madridista también. Madridista con corazón y cojones.
¡¡¡Illa Illa Illa, Juanito Maravilla!!!
Los días que tu juegas, son todo lo que soy.
Si quieres llevar este escudo, primero hay que sudar la camiseta.
Florentino Pérez: El ultimo titulo es el primer paso al siguiente.
- Hansi
- Gæst
-
- Siempre Madrid
-
- Administrator
-
- Hugol
- Gæst
-
Det kan da være jeg har tid til en madridista.dk mener. Jeg skal se hvad jeg kan gøre! Jeg er lige ígang med et langt interview, som i kan nyde de kommende dage.
- Siempre Madrid
-
- Administrator
-