Madridista.dk mener

14 år 5 måneder siden #325 af Kassow-Rossing
Besvaret af Kassow-Rossing på emne Madridista.dk mener
Jeg mener skam også, at Real Madrid skal forny sig, hvis det bliver nødvendigt. Hvis samtligere spillere i truppen ønsker at forblive i truppen efter næste sommer, så skal der nok ikke mange investeringer til.

Støt Real Madrid med et Carnet Madridista :)

Venligst Log på eller Opret en konto for at deltage i samtalen

• jj_madridista
  • Gæst
  • Gæst
14 år 5 måneder siden #326 af jj_madridista
Besvaret af jj_madridista på emne Madridista.dk mener
Det er altid nødvendigt at forny sig hvis man skal blive på toppen og holde sig skarp. Så og simpelt er det egentlig og det er ikke et "hvis"-spørgsmål. Det er en romantisk tanke, at samtlige spillere skulle blive, men ligeledes en usund og utænkelig tanke. Fornyelse handler både om til- og afgang.

14 år 5 måneder siden #327 af Kassow-Rossing
Så du mener, at i tilfælde af at Real Madrid vinder ligaen og CHL og kun snubler i Copa del Rey og alting fungerer upåklageligt resten af sæsonen fra nytår af, så skal der stadig ud og købes nye spillere samt nogle spillere skal afskediges for at skabe plads til nyt blod?

14 år 5 måneder siden #328 af Siempre Madrid
Besvaret af Siempre Madrid på emne Madridista.dk mener
Det kan vel ikke være anderledes. Det skulle i hvert fald være første gang i fodboldhistorien at man bare læner sig tilbage og siger:

- Det gik sgu da meget godt. Hvorfor købe og sælge?

Det er som bekendt lettest at nå toppen, men sværest at blive der. Derfor skal man hele tiden overveje muligheden for ændringer, uanset hvor godt man gør det. Men naturligvis skal man blot foretage mindre justeringer og ikke deciderede revolutioner.

<font color=7A0000>*INDLÆG ER RETTET AF BRUGER</font>

No soy sólo perfecto, soy Madridista también. Madridista con corazón y cojones.
¡¡¡Illa Illa Illa, Juanito Maravilla!!!
Los días que tu juegas, son todo lo que soy.
Si quieres llevar este escudo, primero hay que sudar la camiseta.
Florentino Pérez: El ultimo titulo es el primer paso al siguiente.

• jj_madridista
  • Gæst
  • Gæst
14 år 5 måneder siden #329 af jj_madridista
#327: Kassow-Rossing

Siempre siger det meget rigtigt i ovenstående kommentar. Ellers forholder det sig, som jeg allerede har udtrykt: Det handler ikke om at foretage en større udrensning, men om fornyelse. Det vil sige få, men målrettede indkøb. Det er altid nødvendigt at forny sig hvis man skal blive på toppen og holde sig skarp. Der skal frisk blod til. Det er netop - sammen med Guardiolas motivation og mandskabspleje - det Barcelona har været så gode til og en af grundene til, at de har evnet at holde sig på toppen.

14 år 5 måneder siden #330 af Kassow-Rossing
Jamen så er vi alle enige.

Jeg synes dog ikke nødvendigvis, at man bør gøre som Barcelona. Den røde tråd har været at se i trupsammensætningen siden Mourinho er kommet til, og jeg er sikker på, at han nok skal træffe den korrekte beslutning til vinter og til sommer, selvom Perez måske trækker den modsatte retning.

• jj_madridista
  • Gæst
  • Gæst
14 år 5 måneder siden #331 af jj_madridista
#330: Kassow-Rossing

Der er ingen der har sagt, at man skal gøre som Barcelona. Det var et konkret eksempel på hvorfor det er vigtigt med fornyelse. Det er jo ikke fordi det er noget Barcelona har opfundet, eller kun dem der gør det, de er bare bedre til det end så mange andre. Så har de selv sagt midlerne og en toptræner der forstår vigtigheden af dette.

Det var jo lige netop også kun finjusteringer man foretog sig i sommers. Det er det arbejde man skal fortsætte med.

14 år 5 måneder siden #332 af Kassow-Rossing
Iiiiiiiiiiiih jeg er igen så drønenig med Dagens Madridista omhandlende drømmespil i første halvleg og cruise control i anden halvleg :) Jeg havde faktisk selv lyst til at skrive det i går aftes, men så valgte jeg at gå i seng i stedet ;)

Jeg synes det er den helt rigtige måde at gøre tingene på, hvis man alligevel fører med 3 mål og modstanden kan holdes nede i anden halvleg.

• Hugol
  • Gæst
  • Gæst
14 år 5 måneder siden #333 af Hugol
Besvaret af Hugol på emne Madridista.dk mener
Jeg kan godt se pointen men er ikke enig. Der er mange måder at spare spillere på, og man kunne jo eventuelt bruge noget mere tid på et rotationssystem.

Cristiano er bla en af dem som der er genvalg til hovedsageligt, og igår var han bare ikke klar. Der er masser af spillere som har brug for spilletid, og derfor synes jeg sagtens man kunne ha taget ham ud istedet for Di Maria noget før.

Lad os da se Granero og Callejon noget mere. Hermed får vi jo også spillere som kommer ind med ny energi og som vil noget mere andet end at kører bolden frem og tilbage.

Til tider blev det for meget, og der gode spillemuligheder mange af gangene. Real Madrid skal helt klart fortsætte med at angribe, og er nogle trætte/har brug for at spare kræfter, jamen så giv dem en pause og lad os se noget mere angrebssfodbold.

14 år 5 måneder siden #334 af Kassow-Rossing
Jamen problemet er jo, at sæsonen er lang, og når modstanden ikke er særlig stor efter det står 3-0, så er tre udskiftninger bare ikke nok. Man kunne skifte Ronaldo, Alonso og Benzema ud for Callerón, Coentrao og Higauin men det hjælper ikke meget på de resterende 7 markspillere. Jeg synes det er en god måde at undgå skader. Det er også en god måde at holde gejsten oppe til næste kamp. Det er vidst okay at være uenige her på siden, har jeg læst mig til et sted :D Lad os bare stoppe den der.
M.h.t. Granero så tror jeg desværre han er fortid i Madrid enten Januar eller Juli.

• jj_madridista
  • Gæst
  • Gæst
14 år 5 måneder siden #335 af jj_madridista
Det niveau holdet har spillet på mod Lyon, Málaga og senest i går mod Villarreal har været uhyggelig højt. Verdensklasse, for nu at sige det mildt. Ikke siden de to Super Cup-kampe og mødet med Zaragoza har holdet spillet så flot og på samme høje niveau. Det er en nydelse at se på. Også selvom holdet trækker sig tilbage og slår autopilot til. Det er ligeledes en god ting, så længe de formår at kontrollere kampene. Jeg har tidligere ytret mig om dette i en anden tråd (Truppen 11/12) her på forummet og jeg er meget enig med forfatteren til den seneste 'Madridista.dk mener'.

Siden Super Cup-kampene og mødet med Zaragoza har jeg ikke mindst efterspurgt det aggressive spil og det konstante pres på modstanderne. De dyder har holdet fundet tilbage til og det glæder mig meget. I det hele taget er det en fornøjelse at se holdet for tiden. Der er vel ikke noget hold der er bedre lige for tiden end Real Madrid, hverken i Spanien eller i resten af Europa. Det eneste der kan ærgre mig er, at holdet ikke skal møde Barcelona på nuværende tidspunkt.

14 år 5 måneder siden #336 af Daniel
Besvaret af Daniel på emne Madridista.dk mener
Finder det relevant, at starte lidt debat oven på en flot &quot;madridista.dk mener&quot; ...

Arbeloa kan tiltrække sig mange fine prædikater. Han er bundsolid, yderst højt bundniveau. Hans topniveau vist han i søndagens tidlige kamp mod Osasuna, med to oplæg til følge. Stabilitet er et nøgleord der dækker over Arbeloa. Han er en klubbens mand og utrolig anerkendt i og omkring klubben - det kan der ikke herske den mindste tvivl om. Han bærer den hvide trøje med stolthed.

&quot;Skylder man som klub ikke at give Arbeloa chancen?&quot;

Jeg kan kun være rivende enig i svaret til ovenstående spørgsmål - JO! Arbeloa er ved at spille sig fast i backkæden i Real Madrid. I min optik kan en Carvalho i form end ikke lave om på dette. Ramos og Pepe er for stærke centralt. Arbeloa har spillet hans chance helt uovertruffent. Man kan kun lovprise hans seneste mange kampe. Fantastisk defensivt, ydermere har han tillagt sig nogle mærkbare offensive kvaliteter, som gør, at Di Maria, Özil, Callejon eller hvem der end måtte spille kanten har andre muligheder end den ensidige udfordring, som i mange tilfælde er nem at læse, når den kommer gang på gang.

Mourinho har været ud og udtale det ene og det andet, men sidste skud på stammen er, at han ikke ser et behov for forstærkning i de bagerste rækker, men noget jeg især hæfter mig ved i sin udtalelse er:

&quot;Vi har fire stærke forsvarsspillere, og vi kan bruge Sergio Ramos i midten, hvis det bliver nødvendigt.&quot;

Ordet nødvendigt kan man tolke på mange måder, men i denne henseende tolker jeg det som, at Ramos bliver flyttet ud på backen, når Carvalho er i form, desværre.

Euforien over at Arbeloa gør det fremragende skal dog ikke hindre Real Madrid's fortsatte kamp hen i mod, at blive verdens bedste hold, igen! Derfor er det vigtigt, at der er konkurrence om pladserne, en konkurrence et evntuelt nyindkøb ville bibringe. Der er nævnt mange muligheder. Jeg ser reelt set kun tre, alle englændere. Glen Johnson, trods skader. Micah Richards. Og Kyle Walker. Især de to sidstnævnte finder jeg ekstremt interessant af flere grunde. Hurtighed, stor fysisk kunnen, gennembrudsstærke, uforudsigelige en god forstand, taber få dueller osv. Endvidere er de begge spillere med fremtiden foran sig. Kyle Walker er formentlig den mest realistiske af økonomiske årsager.

Det ville naturligvis være stort med Carvajal som back-up til Arbeloa, men tror det ønsketænkning mere end noget andet! Han er ung og uprøvet, og hvornår har sådan en spiller sidst fået chancen fra eget akademi?

Konklussion: Arbeloa er nutid, men man skal ligeledes fokusere på fremtiden, med henblik på at dygtiggøre sig og være på forkant med rivalerne - Barcelona.

Hvad siger I andre - er Arbeloa den højreback vi mangler, eller skal der inveteres i et nyt blod?

Leveret af Kunena Forum