Madridista.dk mener
- Hugol
- Gæst
-
Hvorfor tale om at give chancen til Arbeloa, når han har fået den både før og efter Mourinho er kommet til Madrid? Altså samlet set 81 kampe i aktion på 3 sæsoner. Han har fået flere kampe under Mou end under Pellegrini set over 2 sæsoner.
Rygter vil der jo altid være, og de vil ramme hvilken som helst spiller i klubben. Det gjorde de blandt andet også med Benzema, da indkøbet af Aguero var på sit højeste.
Daniel
Arbeloa er ikke ved, men har været fast inventar siden han kom til klubben. Men selv Arbeloa skal jo også ha nogle pauser engang imellem.
Jeg er så enig i, at der ikke er nogen grund til at anskaffe sig en højre back, men jeg har så i over 1½ sæson nu, snakket for Lass på højre back som en mulighed efter Arbeloa og Ramos. Lad os se hvad der sker med Carvajal. Han bliver sikkert solgt med tilbagekøbs klausul til Getafe, Espanyol eller Valencia, for derefter ikke at komme tilbage.
Jeg er heller ikke uenig i at Messi skulle sætte Arbeloa på bænken. Jeg ser at Arbeloa spiller en bedre defensiv back end Ramos.
<font color=7A0000>*INDLÆG ER RETTET AF BRUGER</font>
Venligst Log på eller Opret en konto for at deltage i samtalen
"Arbeloa er ikke ved, men har været fast inventar siden han kom til klubben. Men selv Arbeloa skal jo også ha nogle pauser engang imellem."
Man kan bruge diverse statistikker til meget. Dem du har fundet er et signal om, at Arbeloa er en velanset herre i klubben. En mand man stoler på og derfor tør at satse en hel del på. Alle kampene har naturligvis ikke været fra start, men hans fleksibiltet har gjort, at han også har fået lidt kampe som venstreback i klubben. Endnu et plus ved manden!
Når jeg hævder følgende: "Arbeloa er ved at spille sig fast i backkæden i Real Madrid", så er det naturligvis - og undskyld at dette ikke var slået fast - ud fra visen om, at Ramos har været anset, ikke kun af mig, men mange flere, også eksperter, som værende den faste starter på højreback-pladsen i Real Madrid. I denne henseende synes jeg sagtens, at mit udsagn kan forsvares!
I henhold til ovenstående kan man med rette hævde, at Arbeloa, nu af mange, også eksperter, ses som det bedste alternativ til backpladsen med Ramos i midterfosvaret. Han har ikke slået Ramos af, det skal lige fremhæves. Carvalho åbnede med sin skade pladsen for denne mulige konstellation. En konstellation, eftersom både Ramos og Arbeloa har gjort det fantastisk, der ikke burde rokkes ved. Heller ikke efter Carvalho's tilbagevenden.
I forhold til det qoutede, så er jeg klar over, at han har været en fast bestanddel af truppen, men har vist redegjort for hvad jeg mente!
Lass er habil, men ikke den naturlige løsning, hvorfor et nyindkøb kan komme på tale. Han gør det solidt over alt på banen, i hvert fald i de bagerste rækker. Ser ham mere som en midtbanespiller, trods sine åbenlyse kvaliteter på backen.
- Hugol
- Gæst
-
"Alle kampene har naturligvis ikke været fra start, men hans fleksibiltet har gjort, at han også har fået lidt kampe som venstreback i klubben. Endnu et plus ved manden!"
Ud af de 56 liga kampe han har spillet har 50 af dem været fra start. Ja det har hjulpet ham meget at han kunne spillet venstre back også, den er jeg enig i.
"En los últimos días se ha especulado con la posibilidad de que el Real Madrid fichase un lateral diestro en el mercado invernal. Mourinho, directo y tajante, desmintió la información. "No buscamos un lateral, aunque vosotros decís que sí", lanzó."
Endnu en grund til at jeg ikke forstår at madridista.dk mener kommer frem med dettte oplæg til debat. Altså det er sagt inden kampen mod Osasuna, hvilket jeg undlod at tage med i første del af mit indlæg. Hvis madridista mener skal være styret af rygter så står jeg altså lidt af!
- jj_madridista
- Gæst
-
For det andet, så er Arbeloa ikke stærk nok offensiv. Derfor må man investere i en ny back til sommer. Arbeloa er netop bundsolid og dybt professionel. Han gør hvad der bliver sagt, han leverer hver gang og han beklager sig aldrig.
Arbeloa er en marginalspiller. Vel at mærke en solid en af slagsen. Det må man værne om og sætte pris på, men der er alligevel brug for en der kan tilføre noget offensivt. Det kan Arbeloa nu engang ikke rigtig. Uanset hvad, så har Arbeloa en rolle at spille på holdet, også selvom der skulle komme en ny spiller til.
- Hugol
- Gæst
-
Jeg ved godt hvilket område, hvor Arbeloa ikke er stærk nok offensivt, hvilket bla. er at sætte en mand af. Men jeg synes nu at han bidrager bedre offensivt end Sergio Ramos gør. Der er Arbeloa meget mere direkte, står ikke for langt tilbage, og slår simpelthen bedre indlæg end Sergio Ramos, der fejler mere omkring indlæg end Rommedahl.
De har hver deres mangler, men det er ikke noget som hæmmer Real Madrids spil mener jeg. Dog fortrækker jeg Arbeloa da jeg synes han gør det bedre offensivt og defensivt og at Ramos nu spiller som en ny Fernando Hierro på den centrale plads.
Hvis man skal bruge en masse penge på at hente en back som kan begge dele til fulde, jamen så mener jeg ikke at Arbeloa har noget at skulle ha sagt i Real Madrid længere. For den back vil jo få langt de fleste kampe, og på venstre back har vi nu Marcelo og Coentrao.
- jj_madridista
- Gæst
-
Jeg mener heller ikke det hæmmer holdets spil som sådan, men man kan så vende den om og spørge sig selv, om man måske kunne forstærke holdet yderligere på det punkt? Man må altid forsøge at forny og forbedre sig selv. I den sammenhæng mener jeg dette er interessant at kigge på.
En type som Arbeloa har altid en rolle at spille. Arbeloas bundniveau er højt, han falder ALDRIG igennem og han leverer altid. "Problemet" er bare, at han heller aldrig leverer mere end det nødvendige, så at sige. Det lyder dumt, at sige det er et problem, for selvfølgelig er det ikke et decideret problem, at han holder sit niveau, men jeg savner en der også lige kan give det ekstra. Forstå mig nu ret. Det kan Arbeloa ikke. Til gengæld vil der som sagt altid være plads til en type som Arbeloa, også selvom der skulle komme en ny spiller til. Situationen ændrer sig heller ikke for Arbeloa. Før sad han i skyggen af Ramos, så det gør vel ingen forskel, om der skulle komme en ny mand ind. I hvert fald ikke i min optik. Arbeloa skal alligevel nok klare sig. Han har endvidere stadig den fordel, at han til nøds kan spille både i højre og venstre side. Det er en af mange grunde til, at der altid vil være plads til Arbeloa.
- Hugol
- Gæst
-
I denne her sæson fortrækker jeg Arbeloa uden tvivl på den back plads og så kan Lass og Ramos stå til rådighed når det bliver nødvendigt. Men jeg vil ikke gå i dybden omkring et indkøb til sommer næste år.
- jj_madridista
- Gæst
-
Jeg mener stadig man bør forstærke sig på den plads. Mange kunne heller ikke forstå købet af Coentrão. Det er alt andet lige bedre at have en fuldgod erstatning klar. Hvis ikke en der er bedre, så en der kan er lige så god og som kan bringe kvalitet til holdet.
I denne sæson jeg er jeg ganske tilfreds med situationen som den er nu. Arbeloa, Ramos, Lass og sågar Albiol er stadig alternativer. Man råder sågar også over Carvajal, hvis det skulle knibe. Centralt er der lige så mange muligheder. Man må så prioritere til sommer, om man vil gå ud og investere i en back af international klasse eller ej. Det vil tiden vise.
- Hugol
- Gæst
-
- Kassow-Rossing
-
- Bruger er blokkeret
-
Jeg er helt vild med denne vending. Det er præcis sådan jeg også har det med Arbeloa!!
Min egen holdning er, at jeg faktisk frygter at Carvalho kommer til at overtage efter Ramos og at Ramos bliver rykket ud på backen igen og at Arbeloa rykkes tilbage på bænken. Jeg håber at Mourinho "tør satse" og beholde opstillingen som den ser ud nu defensivt, fordi det kører godt nok for dem dernede! Som jj også skrev i en anden tråd, så synes jeg også det tilføjer en hel del spil op ad banen centralt og altså ikke kun spil op ad kanterne, som vi ellers har haft for vane.
Mit gæt er faktisk også, at selv NÅR Real Madrid løber ind i en mindre eller større krise igen, så vil opstillingen Marcelo - Pepe - Ramos - Arbeloa være stærkere end den gamle opstilling med Carvalho. Jeg ser kun fordele ved den nye idealopstilling.
Personligt håber jeg at vi sparer pengene til Januar og til sommer og ikke køber en ekstra højre back til at erstatte eller afslaste Arbeloa, fordi vi har Lass og Ramos til at gå ind og gardere pladsen og dernæst må vi kigge mod Castilla. To stærke løsninger og en fin løsning til nøds.
Støt Real Madrid med et Carnet Madridista :)
- Kassow-Rossing
-
- Bruger er blokkeret
-
22.08.2011 Manglen på respekt og nuanceret kritik (Angående Pepe)
29.08.2011 Ikke et valg mellem Madridismo eller Mourinho
13.09.2011 Den misforståede fodboldengel (Angående Ronaldo)
07.10.2011 Carvalho - to stay or to go?
24.10.2011 Ro på. Ro på. (Angående Real Madrids utrolige opadgående formkurve)
27.10.2011 Drømmespil og den forbandede cruisecontrol
07.11.2011 Arbeloa er den rette løsning (Angående Ramos centralt og Arbeloa på backen)
09.11.2011 La Fábrica - hvornår ser vi den næste stjerne?
Af ovenstående artikler har jeg været KAMPenig med skribenten. Flot arbejde Madridista. Siden artiklen om Mourinho burde fyres har I holdt et højt niveau efter min smag :)
Støt Real Madrid med et Carnet Madridista :)
- sorengandersen
- Senior bruger
-
Kan ik andet end at give dig ret. Højt niveau og høj rate af "Madridista.dk mener". Stor cadeau for arbejdet.