Madridista.dk mener
- raul7=kongen
-
- Moderator
-
Venligst Log på eller Opret en konto for at deltage i samtalen
- Hugol
- Gæst
-
- jj_madridista
- Gæst
-
Der er forskel på konstruktiv kritik og mudderkastning. I forhold til hvor mange kritikpunkter og problemstillinger de stiller op, så er det bemærkelsesværdig hvor få løsningsforslag de egentlig kommer med. Når det netop er tilfældet, så anser jeg det ikke som værende konstruktiv og velment kritik, men nærmere som værende mudderkastning.
Godt du fik gælden pakket ind i anførselstegn, for det tal du og Plataforma Blanca kommer med, er så vidt jeg kan se ikke nær så fremtrædende i Real Madrids regnskab, som du antyder. Det er muligt det står der, men det er ikke blandt nøgletallene og det er sjovt nok heller ikke her du har det fra i første omgang. Det fremgår tydeligt af indlæg #265, at du baserer det på Swiss Rambles' udregninger, som godt nok baserer på retmæssige tal og endvidere er ganske velargumenteret, men du tager uden tøven hans opgørelse over gælden for gode varer. Retsmæssig skriver du endvidere det tal, som rent faktisk fremgår i blandt nøgletallene i klubbens regnskab (nettogæld på 169,7 mio. €), hvor det ligeledes fremgår, at man har reduceret gælden med 30 procent over det sidste år.
Ironisk nok påpeger du selv korrekt, at der er "forskellige definitioner på gæld", så det er lige hvordan man vinkler den, for at få det til at se så pænt ud som muligt, eller så slemt ud som muligt. Så ligefrem så sort på hvidt fremgår det altså ikke. Så er der vel sagtens ligeledes en masse andre tal, som måske er interessante at tage i betragtning. De mere positiv tal, som Plataforma Blanca end ikke nævner og dem ville de sikkert ligeledes kunne tale ned til hver en tid.
Pointen er stadig, at de forsøger at sætte et skrækeksempel og de forsøger, at sætte den nuværende ledelse og præsidenten i et dårligt lys. Et mere konkret eksempel, er Eugenio Martínez Bravos udtalelse fra i sommers, som i øvrigt er der jeg har de 500 mio. € fra i første omgang. Her anslog han ikke blot gælden til at være ~500 mio. € (487 mio. €), men medregnet alle kreditorer, så anslog han den samlede gæld til at være i omegnen af intet mindre end ~700 mio. €. Så nej, han og Plataforma Blanca har ikke altid belæg for deres udtalelser. Det var nærmere en lidt forhastet konklusion ud fra en gang hovedregning, som måske ikke lige var helt så skarpsindigt. Ret mig endelig, hvis du så kan finde belæg for disse tal.
Allerede da Pérez trådte til var Eugenio Martínez Bravo og co. ude med riven. Glem nu ikke det faktum, at Eugenio Martínez Bravo allerede dengang havde præsidentposten i kikkerten. Glem heller ikke, at Plataforma Blanca reelt set er oppositionen til Pérez og klubbens nuværende ledelse. Når der er magt og penge på spil i en sådan grad, så tages alle tricks i brug. Han tordnede mod Pérez allerede kort tid efter Mourinho var blevet ansat. Siden da har snakken været den samme. Mourinho havde knap nok været på posten, før han ikke var den rigtige træner for klubben. Det flyver rundt med beskyldninger om økonomien og gælden, institutionel deroute, kaos på de indre linier, kritik af modellen og organisationen i den sportslige sektor omkring fodboldholdet, klubbens ageren i forhold til TV-aftalen, manglende fornyelse af klubbens vedtægter, samt manglende fokus på basketball-afdelingen og La Fábrica. Blot for at nævne nogle af tingene.
Man forfalder til kontanst mudderkastning, hvor der kun ind imellem kommer få konstruktive kritikpunkter, som man rent faktisk også kommer med forslag til løsninger på. Ellers, så har Pérez og co. ikke gjort noget som helst rigtigt ifølge Eugenio Martínez Bravo og "oppositionen". Der går ren og skær politik i den. Det handler om magt og penge. Ikke en skid andet. I sidste ende, så er den ene sikkert ikke meget bedre end den anden, men Plataforma Blancas ageren er alt andet end køn. Så kan de have nok så mange gode intentioner for klubben og så er det muligt, at de vil klubben det bedste, men i bund og grund, så tænker Eugenio Martínez Bravo og de andre kun på sig selv.
Inden du fremover tager Swiss Rambles' eller andre såkaldte eksperters synspunkter for gode varer, så synes jeg du skal have dette med i baghovedet: og www.business.dk/finans/kontroversielt-bo...-interview-afsloeret
Ikke, at tage noget fra Swiss Rambles. Det er en yderst glimrende side, med mange gode og interessante artikler, men du skal ikke komme her og opføre deres tal, som de tal du selv har læst sort på hvidt i Real Madrids egentlige regnskab, når det åbenlyst ikke er tilfældet. Din attitude, talemåde og formuleren fra #265 til #272 siger egentlig det hele :-)
<font color=7A0000>*INDLÆG ER RETTET AF BRUGER</font>
- Raul 4 ever
-
- Platin bruger
-
"Ikke, at tage noget fra Swiss Rambles. Det er en yderst glimrende side, med mange gode og interessante artikler, men du skal ikke komme her og opføre deres tal, som de tal du selv har læst sort på hvidt i Real Madrids egentlig regnskab, når det åbenlyst ikke er tilfældet. Din attitude, talemåde og formuleren fra #265 til #272 siger egentlig det hele :-)"
Min attitude?
Jeg har absolut ingen grund til ikke at stole på The Swiss Ramble. Hans omdømme er uden for enhver tvivl.
Og jo jeg har læst tallene sort på hvidt i Real Madrids regnskaber. Jeg har godt nok ikke de opdaterede tal, da de ikke er blevet offentligt gjort, men når Bravos tal passer fra de tidligere år, så gør de det nok stadig. Det samme gælder The Swiss Ramble, bortset fra at han ikke er kommet med nogle nye tal.
Og jeg er da helt enig i at der er gået storpolitik og egopleje i præsidentposten, hvilket er grunden til jeg ikke bryder mig om Sanz, Perez og Calderon. Bravo har jeg et lidt bedre billede af, men er i det store hele sikkert ikke anderledes. Jeg så langt hellere en mand af klubben på den post som Hierro, Butra eller Manolo Sanchis.
Edit: Professor Jose Maria Gay fra Barcelonas universitet bruger i øvrigt de samme "skræmmetal" for gælden, så tallene må vel have en relevans.
- Hugol
- Gæst
-
Det er jo ikke noedvendigt med loesnings forslag, naar det er en bekymring der gaar paa Real Madrids gaeld som der jo er noget om. Det handler om at faa nedbragt gaelden paa den mest ansvarsfulde maade, og det er et oenske jeg ikke kan sige nej til selv.
"Pointen er stadig, at de forsøger at sætte et skrækeksempel og de forsøger, at sætte den nuværende ledelse og præsidenten i et dårligt lys."
Det er jo din holdning, men faktum er jo at Real Madrids gaeld er alarmerende, og det skal der ryddes op i.
Endvidere af hvad jeg har laest om plataforma blanca, har de jo ret i flere af deres kritik punkter. Bla hvorfor priserne er saa sky hoeje paa medlems skaber, mens man samtidig ikke lukker folk ind der har staaet paa listen i mange aar. Hele systemet hernede virker meget rustent og det er ikke sarlig tilfredstillende for en klub som uadtil oensker at vise sig som en social klub.
Jeg selv har et kritik punkt i forhold til billet priserne, og om hvordan man bakker op om den enkelte spanier som er fan af Real Madrid som jeg tidligere har vaeret inde paa, men det har jeg laenge brokket mig over.
- madssp
- Gæst
-
Plataforma Blanca er en skræmmekampagne i sig selv. Jeg er nu ganske tryg ved at have Perez ved roret og ikke føromtalte.
- Hugol
- Gæst
-
Ja, jeg vil oenske du vidste bedre. Man kan kun grine af Real Madrids maade at behandle deres fans paa, og det har PlataForma Blanca fuldstaendig ret i.
Seneste joke er at den liste folk har staaet paa i flere aar bare for at vaere socio, er slettet og den har de noget at goere med mere.
Det er serioest saa Molbo agtigt som noget kan blive.
Er en gaeld paa milliarder sund???
Det vil jeg ikke mene, ikke engang hvis man kan betale det. For kan man det, saa goer det dog!!
- Siempre Madrid
-
- Administrator
-
- Presidente de Peña Madridista Dinamarca
Det kan faktisk i de fleste tilfælde bedre svare sig at afdrage på en gæld end at betale den på en gang, især hvis man har fået et ordentligt lån med lave renter.
No soy sólo perfecto, soy Madridista también. Madridista con corazón y cojones.
¡¡¡Illa Illa Illa, Juanito Maravilla!!!
Los días que tu juegas, son todo lo que soy.
Si quieres llevar este escudo, primero hay que sudar la camiseta.
Florentino Pérez: El ultimo titulo es el primer paso al siguiente.
- madssp
- Gæst
-
Jeg har kun snakket om gæld, ikke om optagelseslister som socio. For du har helt ret! Det ved jeg ikke noget om, og derfor udtaler jeg mig ikke om det - det kan man så ikke sige om andre..... Så hold du bare inde med gældssnakken :)
- Hugol
- Gæst
-
Ja selvf, men hvorfor saa ikke vaere mere informativ i forhold til sin gaeld hvis man kan betale det. Oensker man at skjule noget, eller hvorfor skal det lige vaere plataforma blanca som melder ud omkring gaelden.
Mads SP
Ja men en skraemmekampagne som jo du og andre mener det er, gaar jo ikke paa et kritik punkt alene.
Plataforma Blanca har nogle sunde kritik punkter der skal vaere med til at forbedre Real Madrid lige fra det sportslige, strukturelle til os fans og det enkelte medlem.
- madssp
- Gæst
-
Jeg synes de har en tendens til at male tingene en anelse mere sorte end de reelt er, har du en anden opfattelse, så fred være med det.
Jeg stemmer blot, nogle stemmer rødt, sådan er vi så forskellige.
- Hugol
- Gæst
-
Du siger i øvrigt at vi er ude i et definationsspørgmål.
Hvorfor så det, når Plata-Forma Blanca taler sagen for deres medlemmer som er Socios??