Truppen 12/13
Jeg var faktisk selv i gang med et lille indlæg omkring, Pipita. Slettede det dog igen. Men du har helt ret, Pipita har ganske enkelt ramt formen, - måske sit livs form - om end han mangler den sidste træfsikkerhed. En smule mere kynisme havde bragt ham op på det dobbelte antal mål, hvilket egentlig er skræmmende.
Benzema er nummer to i angrebskøen pt., det kan der ikke herske tvivl om. Han skal se langt efter spilletid på nuværende tidspunkt, men grundet det tætpakket program, hvor restitution kan være nødvendigt, skal han nok få sine minutter. Han er trods alt en klasseangriber. Hvor er det ekstraordinært at have to så gode frontangribere i truppen!
Ronaldo-tilråbene efter Messi var vel en taktik, som peruvianske landshold havde lagt for dagen, inden dommeren fløjtede strabadserne i gang. Sådan opfattede jeg det i pressen(?)
Venligst Log på eller Opret en konto for at deltage i samtalen
- Real Madrid
-
- Platin bruger
-
<font color=7A0000>*INDLÆG ER SLETTET AF BRUGER ELLER ADMIN
</font>
No solo soy perfecto, también soy Madridista
- Benzema09
- Gæst
-
- Callejon21
- Gæst
-
Jeg tror slet ikke det har været så kæmpestort som hele pressen har ønsket at det skulle være. Man kan diskutere om klubben har gjort det rigtige ved bare at holde kortene tæt ind til kroppen, eller man burde have meldt noget officielt ud. Jeg synes dog ikke det virker til at der er det store at komme efter mere. Jeg betragter det som en svipser af Ronaldo der er kørt helt ud af en tangent.
- Benzema09
- Gæst
-
<font color=7A0000>*INDLÆG ER RETTET AF BRUGER</font>
- Alma Merengue
- Gæst
-
Jeg vil gerne kritisere avisen, men de gør jo bare deres arbejde. De ved, at det er sådan man sælger aviser i Catalonien. Negative nyheder om Mourinho, Cristiano og Real Madrid på forsiden: Så bliver der købt sportsaviser i Catalonien!
- Real Madrid
-
- Platin bruger
-
Vi kører pt. en opstilling der hedder 4-2-3-1. Vi har gjort det et stykke tid, og hver gang vi møder bedre hold, er spørgsmålene det samme. Alonso- Khedira samarbejdet, Özil på den offensive midtbane osv osv.
Det største issue i mine øjne, med den her taktik, er den offensive midtbane, som bliver utrolig nem at dække ned for, i modgang og det gælder ikke kun Özil. I en 4-2-3-1 formation, bliver Alonso og Khedira nærmest isoleret fra de øvrige fire offensive spiller, når vi er under pres og i det defensive spil.
Man er hurtig til at kritisere Özil, men er det virkelig hans skyld? Özil, Kaka, Sneijder, Van der Vaart, Guti, Baptista osv. Rækken er lang af offensive midtbane spillere, som har haft det svært på den position. I mine øjne skyldes det, at den offensiv midtbane bliver overflødig, når vi er i modgang, det bliver til tider svært at definere, hvad opgaven er og hvad der forventes af den offensive midtbane. Angriber eller midtbane? isoleret fra det defensive arbejde, eller tovejs-spiller. Han er mellem de tre offensive spiller, men foran de to på den centrale midtbane, så derfor bliver han til tider isoleret, og på den måde nemmere at dække op for. Groft sagt, så har det ikke fungeret helt optimalt siden Zidane, og det behøver ikke nødvendigvis skyldes kvaliteten, men det fact at det er en utrolig krævende plads, og koster ekstra meget energi for de to spillere bagved ham (Alonso, Khedira).
Jeg mener det på tide, at vi engang for alle kører en mere flad midtbane, i form af en 4-3-3, hvor man ser Özil trække længere ned i banen, og deltage mere i det defensive arbejde, som vi ser det i Barcelona. Iniesta er af mange defineret, som en offensiv midtbanespiller, men vi har set ham i mange år, være med på den centrale midtbane i samarbejde med Xavi, Sergio Busquet eller lign. I en mere flad midtbane, vil den offensive midtbanespiller ikke være så isoleret, Khedira vil få en mere fri rolle, og Alonso ville være bedre til at gøre det, som han er bedst til, fra de gode gamle Liverpool dage med Macherano, Alonso, Gerrard. På kort sigt, er Modric måske en bedre løsning, på den 'nye' plads, da han er vant til det fra Premier League, og han har vist, at han også er dygtig i det defensive arbejde, da han er yderst arbejdsom. Özil er der måske ikke endnu, men kan han bygge det ekstra på hans spil, vil han blive en vanvittig dygtig midtbanespiller.
Casillas
Arbeloa Pepe Ramos Coentrao
Alonso
Khedira Modric
di Maria Benzema Ronaldo
I mine øjne, er den offensive midtbaneplads yderst overvurderet, og fungerer sjælendt, med mindre det en spiller, der også kan det defensive arbejde og har dynamik i sit spil, derfor mener jeg ikke, at det nogensinde vil blive optimalt med mindre vi finder en type ala Lampard og Gerrard (i deres gode alder), Yaya Toure, Boateng osv.
- lavivareal
- Gæst
-
- Real Madrid
-
- Platin bruger
-
Målmandsposten - Casillas er i top tre over bedste målmænd i verden, men skulle han gå hen og blive skadet, mangler vi en fuldgod erstatning, hvilket jeg ikke mener hverken Adan eller Jesus har kvaliteten til.
Højre back - Arbeloa er et habilt 2. valg, men vi mangler simpelthen en decideret verdensklasse spiller, om han så må koste nogle hundrede millioner.
Midterforsvaret - Ramos, Pepe begår begge for mange fejl, vi mangler en midterforsvar ala Varane bare nogle niveauer højere, og i en ældre alder, som har ro over sit spil, og ikke bare losser bolden op, under pres.
Ventre back - Coentrao og Marcelo har virkelig skuffet mig i denne sæson, og måske burde vi kigge efter en erstatning.
Centrale midtbane - Khedira og Alonso har begge klasse, men efter salg af Lass og Granero, er det begrænset hvem der kan tage over, hvis den ene eller i værste tilfælde begge, skulle være ukampklar, Essien er blevet lejet, men er lidt i tvivl om han stadig har niveua, efter et skadeshelvede.
Wing-pladsen - Callejon er skarp foran mål, men mangler en helvedes masse i sit spil, for at agere wing-backup til di Maria, og- eller Ronaldo. Vi mangler en udfordrende wingspiller, som er på ligefod med di Maria.
Offensive midt - Modric er købt ind, og skal allerede fra næste kamp, starte inde i stedet for Özil, som da slet ikke kan finde niveau for tiden (hvornår kommer det stabile spil over 30-40 kampe!)
Angrebet - Higuain er målmæssigt startet godt, men har ikke tidligere skarphed foran mål, Benzema er startet forfærdeligt, og minder mest af alt, om den tilbageholdte generte franskmand, vi så i første sæson.
Vi skal selvfølgelig ikke gå helt shopamok, men sys nu alligevel der er nogle issue at tage fat i:
1. Målmands backup
2. Verdensklasse højreback
3. Rolig samt god boldspillende midterforsvar
4. Dygtig defensiv venstreback
5. Fuldgod erstatning for Khedira og Alonso (Essien?)
6. Dygtig, udfordrende wing til at tage over for di Maria eller- og Ronaldo.
7. En verdensklasse angriber, man ikke er i tvivl om skal starte inde, her tænker jeg med det samme på Falcao, er det måske på tide at lade Higuain skifte?
- Kassow-Rossing
-
- Bruger er blokkeret
-
1. Hvad sker der for de tre Real Madrid spillere, der helle vil løbe til Yaya Toure frem for at dække Dzeko op? Lad dog ex-Barca manden få frit løb og gå til Dzeko i stedet!
2. Hvad sker der for at Ramos bliver pillet af holdet i stedet for Pepe? Varane-Ramos er til enhver en tid at foretrække. Varane har ikke spillet en dårlig kamp for Real Madrid endnu. Det kan være, at han ikke imponerer til træninger, men når han spiller sådan her hver gang han får chancen, så skal han da få lov til at blive ved. Pepe ser altid malplaceret ud på vores hold.
3. Marcelo er bare alt eller intet manden :) Nogle kampe helt nede, andre gange afgøre han fodboldkampe. Jeg er stor fortaler for Arbeloa på højre, Marcelo eller Coentrao på venstre. Ingen nyindkøb til sommer på disse positioner.
4. Modric har vist sig at være god i begge kampe, han har spillet nu. Mod Sevilla var han top 3 i truppen, hvilket må være noget af en bedrift når hele holdet arbejder imod ham :) I Champions League var han afgørende for Real Madrids comeback.
Støt Real Madrid med et Carnet Madridista :)
- RMD96
- Gæst
-
Talking about starting Varane instead of Sergio Ramos, the Portuguese explained that "Ramos did not play because the coach thought it best that he did not to play. We're talking about a player in the starting eleven, a great, but I want to make clear that I have no problems with him whatsoever. It's a purely football decision. I thought that Varane and Pepe were better together to play today." - Realmadrid.com
Lad os håbe at der ikke er nogen sure miner efter kampen fra Ramos' side.
- Fernando M.
- Ekspert bruger
-
Selv hvis man foretrak Pepe-Varane, ville man jo sætte Ramos ud på højre back.
Min vurdering som er en rendyrket påstand uden dokumentation er, at Mourinho og Ramos har det svært med hinanden. Det var også Ramos, der efter et Puyol-mål grundet ringe opdækning sagde til Mourinho, at man nogen gange må ændre på aftalerne i kampens hede, men det ved du jo ikke noget om, for du har aldrig spillet på højt plan.
Det trækker dog positivt op, at man så Ramos muntre bl.a. ROnaldo op i pausen. Forhåbentlig falder der lidt mere ro over tropperne nu og City-kampen kan blive et frisk pust og vendepunkt. For det er utroligt som holdet er faldet sammen, siden mesterskabssæsonen.
Dog vil jeg sige, at meget også skyldes, at effektiviteten i sidste sæson jo var skyhøj - og den har det knebet med i denne. Kommer den igen fra den forreste trio, så vil man igen vinde mange af de dårlige kampe, som man faktisk også havde nogen af trods mesterskabet