Rygtebørsen XIX

11 år 2 måneder siden #1021 af Dios
Besvaret af Dios på emne Rygtebørsen XIX
Siempre Madrid skrev:

Hvad kan Klopp, som Carlo ikke kan?

Nu er jeg kæmpe fan af Klopp's tilgang til fodbold, men om han kan begå sig i Real Madrid ved jeg ikke. Men for at besvare dit spørgsmål, så kan Klopp få en aggresivitet og intensitet frem i spillerne som er helt hjernedød. Vi taler ikke om vores periode med Mourinho, eller om Atlético's nuværende voldsomme aggressivitet, men om løb uden bold, og et kollektivt pres, som aldrig er set før. Dortmund holdet er det eneste hold nogensinde som lå på et snit på 115 km løbende kilometer sidste sæson. Bare for at sætte tingene i perspektiv, så løb de 127 km imod os da de besejrede os 4-1 imod vores 112 km, og en ganske normal spansk kamp der bliver der oftest "kun" løbet et sted imellem 100-110 km. Igår løb vi kun lige omkring de 100 km.
Jeg har desværre ingen kilder på det, men så det i tysk tv sidste år. Altså kun det med Dortmund :D
Derudover, så synes jeg han har stået for noget af det mest charmerende fodbold verden nogensinde har set. En fantastisk god veksling imellem omstillingsspil og possession, og minder meget om det Bayern spillede under Heynckes.

Jeg er stor fortaler for Ancelotti, men er der noget jeg savner, så er det simpelthen vildskab. Derudover så har han stadig ikke imponeret mig rent spillemæssigt. Vi spillede en fantastisk omgang bold i efteråret, men det var ikke på et stabilt nok niveau, og tænker man på den krise vi nok lige er kommet ud af, så er det altså en anelse skræmmende. Skader eller ej, så er Bayern immervæk ramt ligeså hårdt, men alligevel har de formået at holde hovedet højt og komme godt igennem deres helvede.
Jeg taler ikke om vildskab fra selveste Ancelotti, men holdet inde på banen. Hans kølige taktik med tålmodighed bliver en anelse trivielt, og specielt kampene imod Atlético har vi manglet format.
Spillerne viser ikke engagement og vilje, og flere af spillerne tuller stille og rolig rundt på banen, som om intet er sket. Derudover synes jeg han mangler en evne til at bringe sine indskiftninger. Det er oftest helt idéforladt, og der er vel ikke rigtig nogle af vores indskiftere, som for alvor har ændret en kamp over halvandet år.

Tanken om at han kun har vundet 4 hjemlige mesterskaber i sin trænerkarriere er godt nok også skræmmende! Vi taler altså om klubber som Milan, Juve, Chelsea, Psg og Real Madrid. Fra 98 til 2014, så har han kun! vundet 4 hjemlige mesterskaber med de nævnte klubber. Det er godt nok skræmmende, hvis du spørger mig. Det er ikke en tilfældighed, men en klar prioritering. Ancelotti er en fantastisk og stor træner, men 7 store titler (Chl og Ligaen) på 17 år er ikke skide imponerende, når man tager i betragtning, at han kun har trænet topklubber.

M_linding skrev:

Klopp har ikke noget der minder om erfaring, ift. at træne en klub som Real Madrid. Her skal man ikke bare være "træner", man skal også kunne håndtere verdensstjerner, være chef for en kæmpe stab, slås med verdenspressen og jeg ved ikke hvad..... Selvom Dortmund er en stor klub, så er det alt andet lige en del lavere til loftet.

Det er fint at han kan hjælpe unge spillere frem, og at han kan lide hurtig og målsøgende fodbold... Men det IMO slet slet ikke nok, til at få Carlo fyret.

Jeg er meget tilfreds med udsigten til Zidane, som fremtidens Real Madrid-træner:)

Måske er det bare mig, men er det ikke fantastisk modsigende? :D Hvad er det dog lige Zidane indtil videre har vist, som på nogen måde er Real Madrid værdigt?

No solo soy perfecto, también soy Madridista.
Sidste redigering: 11 år 2 måneder siden ved Dios.

Venligst Log på eller Opret en konto for at deltage i samtalen

11 år 2 måneder siden #1022 af M_linding
Besvaret af M_linding på emne Rygtebørsen XIX
Dios

Jeg tænkte nok, at en eller anden ville slå ned på den detalje;-)

Zidanes baggrund som spiller samt den trænererfaring han har i Real Madrid gør, at jeg tror han er 100 % klar til den opgave der venter ham. Det må betyde noget, at han kender klubben og alle mekanismerne så godt indefra.

Men naturligvis er det også et sats, hvis/når man giver jobbet til Zidane. For ligesom Klopp, har han heller aldrig prøvet at mærke ansvaret, som førsteholdstræner for en top-top klub.

• Johnson
  • Gæst
  • Gæst
11 år 2 måneder siden #1023 af Johnson
Besvaret af Johnson på emne Rygtebørsen XIX
Det er fantastisk med en træner der prioriterer løb uden bold, men forudsætningen for at det skal lykkes er at træneren selv kan vælge hvilke spillere der skal være i truppen og på banen. En træner i Real Madrid kan ikke selv vælge sine spillere og jeg tror ikke at en Real Madrid præsident nogensinde har haft en spillers løbevillighed som højeste prioritet når der skulle købes spillere. Carlo er den bedste træner fordi han kan få de store egoer til indimellem at spille sammen som et hold. Ikke i alle kampe, men i de største kampe. Spillerne kan lide Carlo og de spiller for ham, men selvfølgelig vil det altid være store egoer der kun sjældent vil ofre sig fuldstændig for holdet. Det er ikke så charmerende , men sådan en klub er Real Madrid. I stedet kan man glæde sig over de fantastiske individuelle færdigheder der er på holdet og de sjældne øjeblikke hvor alt på spontan vis går op i en højere enhed. Der er indimellem dage hvor alle de store individualister spiller på de samme tangenter, når der sker findes fodbold ikke smukkere. Men at tale om at hente Klopp ind som skal få Real Madrid til at være en klub hvor spillerne først og fremmest bliver holdspillere er som om at man ikke kender sin egen klub

• Inspektøren
  • Gæst
  • Gæst
11 år 2 måneder siden #1024 af Inspektøren
Besvaret af Inspektøren på emne Rygtebørsen XIX
Ifølge LaSexta, så har De Gea godkendt et skifte til os.

Det kunne være lækkert, og så bliver heller ikke for vilde penge, da han jo kun har 1 år tilbage af sin kontrakt.

11 år 2 måneder siden #1025 af Daniel
Besvaret af Daniel på emne Rygtebørsen XIX

Inspektøren skrev: Ifølge LaSexta, så har De Gea godkendt et skifte til os.

Det kunne være lækkert, og så bliver heller ikke for vilde penge, da han jo kun har 1 år tilbage af sin kontrakt.

I min verden et helt naturligt skifte. Med dén tilgang står Real Madrid allerede stærkere til den kommende sæson..... hvis det bliver en realitet.

11 år 2 måneder siden #1026 af zigriaosmani
Besvaret af zigriaosmani på emne Rygtebørsen XIX
I følge MARCA (ved ikk om de er troværdig), så skulle Nacho se om efter nye klubber, mens samtidig Varane (som har fået meget mere spilletid for tiden), skulle være meget mere tilfreds og forbliver i klubben med sikkerhed.

11 år 2 måneder siden #1027 af M_linding
Besvaret af M_linding på emne Rygtebørsen XIX
En lille ting jeg har tænkt på...:

Som mange ved, men få husker(?), så skifter Marco Asensio til Real Madrid denne sommer. Jeg går ud fra, at han er tænkt som førsteholdsspiller...

Kunne det ikke være en idé, at udleje Jesé, og lade Asensio tage hans plads i truppen? De mindre jo lidt om hinanden. Derudover synes jeg at Jesé ser godt ud fysisk og teknisk, men halter gevaldigt efter "kamperfaringsmæssigt"... Han træffer for mange forkerte bleslutninger, som om han ikke er vant til at være på en fodboldbane. Derfor kunne noget kontinuerlig bold måske være godt for Jesé, og samtidig give Real Madrid en god chance for, at vurdere om Jesé fortsat er på vej til at blive en klassespiller (det finder vi jo ikke ud af, når han sjældent spiller, og aldrig spiller sin rigtige position).
Følgende bruger(e) sagde tak: SR4

11 år 2 måneder siden #1028 af Roesen7
Besvaret af Roesen7 på emne Rygtebørsen XIX

M_linding skrev: En lille ting jeg har tænkt på...:

Som mange ved, men få husker(?), så skifter Marco Asensio til Real Madrid denne sommer. Jeg går ud fra, at han er tænkt som førsteholdsspiller...

Kunne det ikke være en idé, at udleje Jesé, og lade Asensio tage hans plads i truppen? De mindre jo lidt om hinanden. Derudover synes jeg at Jesé ser godt ud fysisk og teknisk, men halter gevaldigt efter "kamperfaringsmæssigt"... Han træffer for mange forkerte bleslutninger, som om han ikke er vant til at være på en fodboldbane. Derfor kunne noget kontinuerlig bold måske være godt for Jesé, og samtidig give Real Madrid en god chance for, at vurdere om Jesé fortsat er på vej til at blive en klassespiller (det finder vi jo ikke ud af, når han sjældent spiller, og aldrig spiller sin rigtige position).

Man tænker i hvert fald ikke Asensio skifter for at spille Segunda B/Segunda med Castilla så mon ikke han er bliver indlemmet i førsteholdstruppen? Med den sparsomme spilletid Jesé har fået efter sin skade vil det i hvert fald være hul i hovedet at de nu er to unge der skal dele den spilletid.
Jesé vil helt sikkert have godt af en udlejning. Måske Sevilla hvor Deulofeu ryger tilbage til Barca og dermed efterlader en plads. Jesé var så tæt på gennembruddet inden sin skade og det kræver desværre nok en udlejning med spilletid på højeste niveau (helst La Liga), for at han får gang i det igen. Generelt håber jeg, at Ancelotti vil rotere mere næste sæson. Dels fordi de mange skader lidt indikerer at nogle spillere bliver belastet for hårdt, men da også for at unge spillere som Asensio og/eller Jesé får chancen for at vise sit værd. Det ville da være både billigere og i mine øjne federe, hvis den kommende BBC findes blandt nogle af de unge spillere i og omkring klubben.
Måske den næste trio skal hedde Raul dé Tomas, Jesé og Asensio ;-)

No soy Madridista de corazón, porque el corazón un dia para. Soy Madridista de alma, porque el alma es eterna.

• r-mb-q
  • r-mb-q's profilbillede Emne forfatter
  • Guld bruger
  • Guld bruger
  • Soy un Madridista! Hoy, Mañana, Siempre
11 år 2 måneder siden #1029 af r-mb-q
Besvaret af r-mb-q på emne Rygtebørsen XIX
Jeg er altså helt pjattet med ham Memphis depay.. Han spillede virkelig godt igår.. Mulig afløser for Ronaldo ??

Soy un Madridista! Hoy, Mañana, Siempre

• Johnson
  • Gæst
  • Gæst
11 år 2 måneder siden #1030 af Johnson
Jeg er meget enig med dem som skriver at de manglede rotationer skyldes at afløserne ikke er gode nok. Enhver kunne jo se at Real Madrid ikke var et tophold da vi manglede Modric og James. Jeg tror egentlig problemet er at vi ikke har en plan B. Real Madrid er en toptunet formel 1 racer når alle stamspillerne er med, men mangler vi blot en komponent i maskineriet så kan bilen dårligt nok starte. Vi bør nok have en mere jordnær formation som plan B, der kan vinde kampe for os på vilje og fysik. Jeg har fidus til isco og James og Benzema fordi de begge har bevist at de vil ofre sig for holdet ved at spille defensivt når der var behov for det. Problemet er nok snarere Cristiano og Bale. De ofrer sig ikke for holdet. Kunne godt tænke mig at Madrid erstattede de to spillere med nogle virkelig talentfulde spillere som også er holdspillere. Ved dog ikke hvem det skulle være

11 år 2 måneder siden #1031 af Roesen7
Besvaret af Roesen7 på emne Rygtebørsen XIX

Johnson skrev: Jeg er meget enig med dem som skriver at de manglede rotationer skyldes at afløserne ikke er gode nok. Enhver kunne jo se at Real Madrid ikke var et tophold da vi manglede Modric og James. Jeg tror egentlig problemet er at vi ikke har en plan B. Real Madrid er en toptunet formel 1 racer når alle stamspillerne er med, men mangler vi blot en komponent i maskineriet så kan bilen dårligt nok starte. Vi bør nok have en mere jordnær formation som plan B, der kan vinde kampe for os på vilje og fysik. Jeg har fidus til isco og James og Benzema fordi de begge har bevist at de vil ofre sig for holdet ved at spille defensivt når der var behov for det. Problemet er nok snarere Cristiano og Bale. De ofrer sig ikke for holdet. Kunne godt tænke mig at Madrid erstattede de to spillere med nogle virkelig talentfulde spillere som også er holdspillere. Ved dog ikke hvem det skulle være

Bliver godt nok også svært, at finde over 60 mål pr. sæson, som samtidig skal arbejde hårdt defensivt og være unge.
Ellers enig i, at vi er for sårbare over for skader. Det har denne sæson desværre vist.

No soy Madridista de corazón, porque el corazón un dia para. Soy Madridista de alma, porque el alma es eterna.

• Johnson
  • Gæst
  • Gæst
11 år 2 måneder siden #1032 af Johnson
Det handler om at vi skal have et hold som laver 100 mål per sæson. For mig er det ikke så vigtig hvordan fordelingen er. Tænker at en offensiv bestående af Isco, James, Benzema, Alexis Sanches og Reus sagtens kunne lave 100 mål per sæson. De arbejder også alle sammen defensivt. Problemet er dog imidlertid at i en klub som Real Madrid vil der altid være superstjerner a al Cristiano og Bale. Det giver mange oplevelser, men det ødelægger balancen.

Leveret af Kunena Forum