Rygtebørsen XIX
Venligst Log på eller Opret en konto for at deltage i samtalen
Jeg er rigtig godt tilfreds med vores 4 centrale forsvarspillere. Jeg kunne dog godt savne mere spilletid til Nacho, så han ikke forlader os til sommer, som der ellers har været rygter om.
Carvajal og Danilo på højrekanten bliver spændende. Marcelo på venstrebacken er jeg ikke helt tilfreds med længere. Sidste sæson sagde jeg, at jeg ville give ham denne sæson for at bevise han stadig kan, men alt for mange ustabile præstationer er bare ikke godt nok. Kan man hente Alaba så er det klart ham man skal gå efter, ellers er min favorit Gaya. Coentrao er selvfølgelig fortid.
Midtbanen synes jeg er svær. Der er ingen tvivl om, at Khedira er fortid. Lucas Silva er et kæmpe spørgsmålstegn. I mine øjne er han et kæmpe fejlkøb, som også den manglende spilletid indikere. Og hvad skal der ske med Casemiro? Illarramendi er på ingen måder god nok til, at starte inde, men der er stadig noget inde i mig, som godt kan lide ham i Real Madrid. Han vil IMO stadig være en god backup for Kroos, og som jeg skrev for nogle uger siden, så ville man overhovedet ikke lægge mærke til, at Kroos ville mangle i en kamp som imorgen, men det vil man selvfølgelig imod bedre mandskaber, så det handler egentlig bare om, at Illarra skal ind og aflaste Kroos i midtuge kampene, eller når programmet er for tæt.
Selvom Isco har fået lidt jordforbindelse igen, så er der jo ingen tvivl om, at han burde starte inde, og det ville han også gøre alle andre steder end i Real Madrid.
Ønsketrioen er stadig Kroos, Modric og Isco på den centrale midtbane!
Jeg håber på man fortsat beholder Illarra, henter Casemiro hjem og henter endnu en midtbanespiller. Gerne en mere offensiv-mindet end de 2 førstnævnte á la Rakitic.
Problemet opstår når man så snakker James, for han er jo også midtbanespiller. Det overkill og have 7 midtbanespillere til 3 pladser IMO! Og det er heller ikke holdbart i længden, at have både James og Isco til samme position.
Som sagt så synes jeg den er utrolig svær, men kun fordi man bliver nødt til at forholde sig til, at en svagt spillende Bale har sin røv sikret.
I angrebet, så er Ronaldo og Benzema fredet, og ifølge Ancelotti, så er Bale det også. Jesé har set rigtig skidt ud, men jeg tror stadig meget på ham, og det er kun spilletid som kan få ham i den rigtige retning igen. Han er utrolig god at have i truppen, så han skal selvfølgelig blive i truppen.
Den evige snak om alternativet til Benzema starter forfra :) Jeg tror dog, at uanset hvad, så ender vi ikke med at købe en ligeså god angriber som Benzema. Det bliver en ny Morata/Chicharito løsning. Forhåbentlig bliver det en længervarig løsning end endnu 1 år på leje.
Jeg er stor modstander af store brød som Lukaku, Drogba etc. Sådan spiller vi ikke, og det kommer vi heller aldrig til.
Jeg har tidligere nævnt Jovetic. Og jeg mener stadig han er yderst interessant. Han passer ihvertfald på den profil jeg søger. Ellers kunne Paco Alcácer også være rigtig interessant. Det er begge spillere med kvalitet, og har begge nogle af de kvaliteter som Benzema også har. Paco er ikke så stærk på bolden som Benzema eller Jovetic er, men han indgår stadig meget i spillet med mange berøringer.
Bale ser jeg meget gerne solgt, men det virker meget urealistisk, så trioen oppe foran er også BBC næste sæson.
Sker det vilde, at Bale alligevel bliver solgt, så har James bevist, at der alligevel skal satses på ham, men ikke på bekostning af de 3 centrale midtbanespillere, men oppe på den højrekant, hvor han spiller meget bedre! Sker det vi kan hente Reus eller Hazard, så er det klart sådan vi gør, men ellers mener jeg vi skal hente endnu en central offensiv midtbanespiller, da Jesé og Jovetic er nok til at kunne dække alle 3 pladser oppe foran.
Truppen 15/16 i en 4-3-3/4-4-2 i ønsketænkning, men alligevel i den mere realistiske kategori:
Målmænd: De Gea, Keylor Navas, Pacheco.
Forsvar: Carvajal/Danilo, Varane/Pepé, Ramos/Nacho, Alaba/Marcelo.
Midtbane: Kroos/Illarra, Modric/Casemiro, Isco/Ny midtbanespiller.
Angreb: James/Bale, Benzema/Jovetic, Ronaldo/Jesé.
No solo soy perfecto, también soy Madridista.
- Siempre Madrid
-
- Administrator
-
- Presidente de Peña Madridista Dinamarca
SR4 skrev: Hvad vil en fratrædelses-aftale lige betyde? Ift newstickeren om Iker
Det kan jo eksempelvis være, at han får en del af lønnen med sig eller at man lader ham gå på en fri transfer.
No soy sólo perfecto, soy Madridista también. Madridista con corazón y cojones.
¡¡¡Illa Illa Illa, Juanito Maravilla!!!
Los días que tu juegas, son todo lo que soy.
Si quieres llevar este escudo, primero hay que sudar la camiseta.
Florentino Pérez: El ultimo titulo es el primer paso al siguiente.
M_linding skrev:
Dios skrev:
JimmyBroe skrev:
Pelle skrev: Nu kommer jeg med noget helt absurd, og det er ikke fordi hans agent har været ude at hype ham tidligere på ugen. Men en Romolu Lukaku i Everton har jeg en lille kærlighed til. I de kampe, hvor forsvaret pakker sig fuldstændig og vi er tvunget til indlæg (vi kan jo ikke spille os igennem helt lukkede forsvar - endnu), så kunne han være manden, der med sin styrke kunne skabe noget ravage i feltet. Derudover er han en ikke helt ueffen fodboldspiller. Han har et godt blik for sine medspillere og evner at holde i bolden Fellaini-style. Ham kunne jeg godt tænke mig :-)
Du er ikke helt ved siden af. Jeg var selv fristet af ham i sommers da rygterne gik. Netop fordi han er en fuldstændig modsætning af Benz. Det er altid godt at Have flere heste at spille på.
There's no reason to have plan B, because it'll distract your plan A!
Præcis. Vi skal have en reserve 9'er som er god med fusserne, og har nogle af Benzemas playmakerkvaliteter, sådan så vi kan spille som vi spiller bedst, selv uden Benzema.
Hvis man vil slå høje indlæg ind i boksen, kan man forsøge at ramme Ronaldo, Bale eller Ramos.
Der må jeg godt nok erklære mig uenig. Her er hvorfor:
Vi er ikke dygtige nok til at spille os igennem dygtige mandskaber, som står dybt og kompakt i banen. Derfor går vi altid over til indlæg. Det er en skam, men det er et fact. I de kampe er det sjældent, at Benzemas kvaliteteter kommer til sin ret. Når det så sker, så vil i have en type som Jovetic, som er samme type som Benzema? Hvad nytter det at sætte en på banen med samme kvaliteter - blot dårligere? Jeg mener, at vi skal gå helt i den anden grøft de dage, hvor plan A ikke virker. Her kunne Lukaku være særdeles spændende. Hans kvaliteter har jeg allerede remset op, så det behøver vi ikke dvæle ved.
Benzema skal stadig være det klare førstevalg, for med den spillestil, vi praktiserer under Ancelotti, er han den bedste i verden på sin position. Men de dage, hvor vi ikke kan komme igennem 10 mand i eget felt, der synes jeg virkelig at et stort brød som Lukaku kunne være fantastisk til at skabe noget ravage, gøre os farligere i hovedspillet og tage de nødvendige slåskampe.
"Maybe they hate me because I'm too good."
Og jeg er uenig med dig. Grunden til, at vi går over til indlæg i de situationer, som du beskriver, er ikke fordi det er det eneste alternativ, men fordi vi ikke har et bevægeligt angreb. Barcelona er det bedste eksempel. De havde slet ikke taget på Atlético sidste sæson, og de endte også med at lave latterligt mange indlæg til deres miniangribere uden held. I år er deres angreb af en helt anden støbning m. mere bevægelighed, og pludselig spiller man Atléticos bus sammen uden indlæg.
Pointen: Vi spiller med høje indlæg i disse kampe, fordi vi ikke har angrebet - og i særdeles hed _angriberen_, der torturerer forsvaret med masser af dybe løb og små ryk. Og så kommer spørgsmålet? Skal vi så bare køre videre i samme stil, eller skal vi måske prøve at skabe et hold, der også kan knække et forsvar som Atléticos?
Jeg stemmer for sidstnævnte, for vi så, hvad Chicharito gjorde i onsdags. Han brændte ganske rigtigt 3-4 temmelig store chancer, men han kom frem til dem! Det er fandme lang tid siden, at Benzema har haft en nævneværdig kamp mod Atlético. Han falder altid ud af kampene, og det gør han, fordi han står som en sten inde hos Godin og Miranda. Han er ubrugelig i de her kampe.
Jeg er heller ikke uimponeret over Chicharitos sidste to kampe. Men om han er god nok til Real Madrid på sigt, det tvivler jeg på.
Pelle skrev: Den del er jeg bestemt ikke uenig i, Sebberg. Jeg forstår, hvad du mener. Spørgsmålet er bare, om vi skal købe ind efter en enkelt modstander?
Jeg er heller ikke uimponeret over Chicharitos sidste to kampe. Men om han er god nok til Real Madrid på sigt, det tvivler jeg på.
Vi er altid enige. Jeg elsker det <3
Ja, det er jo spørgsmålet. Jeg synes dog også, at en anden angriber kan bidrage i andre kampe. Vores udynamiske angreb bliver også udstillet, når vi skal bryde Valencia, Sevilla og andre europæiske holds forsvar. Det er kun i kampene mod Barcelona og eventuelt Bayern, at det virkelig er til vores fordel, og det er sjovt nok også altid i Clasicós, at Benzema shiner.
Jeg stemmer for sidstnævnte, for vi så, hvad Chicharito gjorde i onsdags. Han brændte ganske rigtigt 3-4 temmelig store chancer, men han kom frem til dem! Det er fandme lang tid siden, at Benzema har haft en nævneværdig kamp mod Atlético. Han falder altid ud af kampene, og det gør han, fordi han står som en sten inde hos Godin og Miranda. Han er ubrugelig i de her kampe.
Jeg er helt enig i det jeg ikke citerede, men din pointe med Barcelona falder drastigt til jorden, da du så kommer til Real Madrid. Ganske vist, så spiller Benzema altid under niveau imod Atléti, men det gør hele BBC jo. Og det er nemlig her problemet er, og ikke kun Benzema! Benzema's spil er ikke at tage dybdeløb - noget jeg helt klart selv savner, men han skal skabe plads og fordele spillet til Ronaldo og Bale. Her kommer problemet, for det er netop de 2 som er alt for stationære i sit spil! Deres forcer kommer slet ikke til sin ret, og selvom man altid skal holde et vågent øje med dem, så kan man have fuld fokus på Benzema, som er den mest bevægelige af de 3 oppe foran.
I Barcelona, så kan alle 3 oppe foran ligge sig ind centralt imellem kæderne uden de bliver lukket ned. Det kan de fordi deres forcer er i små rum med et godt blik for spillet og medspillere. Lige modsat er det i Real Madrid, og selvom Ronaldo kom frem til 2 løb imod målmanden sidste uge, så blev han pakket godt og grundigt ind resten af kampen.
Vores offensiv er en enhed, som bare ikke passer til kompakte hold. Det var vi en masse herinde som sagde før Bale blev købt. Jeg giver ikke kun Bale skylden overhovedet, for alle 3 er lige dårlige. Jeg mener bare, at det er James fortjeneste, at vi kom frem til så meget, og jeg ville utrolig gerne se Benzema og Ronaldo ved siden af James imod Atléti, for så tror jeg det fungere langt bedre end med Bale.
Det er bare mærkeligt, at vi endelig vinder imod dem ligeså snart Bale ikke er med. Det er bare mærkeligt, at vi spillede godt offensivt når James spillede på den højrekant.
Lad mig alligevel prøve. First of all: Jeg synes, at Ronaldo er langt mere bevægelig end Benzema. Det er ganske korrekt, at Benzema falder ned i banen og deltager i spillet, men det er ikke den bevægelig hed, som jeg ønsker. Jeg ønsker Chicharito's bevægelighed. Bevægelighed i feltet, konstante ryk og dybe løb.
Jeg tror, at Benzema ville være fuldstændig outstanding for Chelsea, Atlético eller Juventus, men det giver simpelthen ikke mening at have en så boldfast og statisk angriber, når man har verdens mest kreative midtbane.
Sebberg skrev: Vi er tydeligvis uenige, men det er også svært at diskutere med dig, når talen går på din evige loverboy - Benzema.
Lad mig alligevel prøve. First of all: Jeg synes, at Ronaldo er langt mere bevægelig end Benzema. Det er ganske korrekt, at Benzema falder ned i banen og deltager i spillet, men det er ikke den bevægelig hed, som jeg ønsker. Jeg ønsker Chicharito's bevægelighed. Bevægelighed i feltet, konstante ryk og dybe løb.
Jeg tror, at Benzema ville være fuldstændig outstanding for Chelsea, Atlético eller Juventus, men det giver simpelthen ikke mening at have en så boldfast og statisk angriber, når man har verdens mest kreative midtbane.
Har du nu røget hash igen ;D
Jeg synes Benzema er en af verdens absolut bedste angribere, og derfor er jeg også helt vild med, at han spiller i Real Madrid. Nu er jeg ikke 14 år længere, så selvfølgelig kan jeg godt se hans fejl og mangler. Jeg kan bare ikke se hvem der skulle være bedre for Real Madrid? Jo den evige og altid skadet Agüero.
Vi har alle set hvad der virker både spillemæssigt og resultatsmæssigt, og det var trods alt med Benzema på banen.
Vores problem imod kompakte hold er bare ikke Benzema, men vores 2 meget lukkede kanter, som er usynlige hele kampen stort set IMO.