Rygtebørsen XIX
Tobiasillas skrev: Neye
Du vil have real skal ude og købe 7 stjerne spillere som minimum koster 300 mill hver?
Jeg indrømmer at jeg er stor i slaget med min rotationsstamme og det er vel i grunden også derfor jeg vælger at kalde det er overslag. Man kunne sagtens nedjustere og gå efter en Bernat i stedet for Alaba, Alene gå efter Matuidi og helt udlade Pogba (som jeg ikke tror kommer til Real men går til PSG) og vælge at give Pepe ét år mere i stedet for at hente Javi Hernandes samt endelig gå efter en Paco Alcacér i stedet for Lacasette osv. Ponten er at vi skal ændre opstilling væk fra flad og rigid 4-3-3 til en dybere variation samt have rotationssystemer der muliggør flere stjernespillere i bredden
Venligst Log på eller Opret en konto for at deltage i samtalen
- Inspektøren
- Gæst
-
Og når van Gaal samtidig også begynder at snakke om erstatninger, så ved man godt, at et skifte nærmer sig.
Men selvom han kun har ét år tilbage af sin kontrakt, så tror jeg stadig, at vi skal forvente en høj pris, da der er tale om en af de bedste målmænd i en ung alder. Han bliver stensikkert også den bedst betalte målmand.
Men det bliver fandme også spændende at se, hvad der skal ske med Ikér. Stiller han sig tilfreds med bænken? Skifter han klub? - og hvis han skifter, bliver det så til en klub i Europa, som Rául gjorde?
- L.Ahrendsen
- Gæst
-
Inspektøren skrev: Det er bare et spørgsmål om tid, før De Gea bliver offentliggjort som ny Real Madrid spiller. For et par dage siden tog han et billede af sig selv ombord på et fly, på vej til Madrid og ifølge Marca, så skulle kontrakten være forhandlet på plads, således, at det "kun" transferprisen der mangler.
Og når van Gaal samtidig også begynder at snakke om erstatninger, så ved man godt, at et skifte nærmer sig.
Men selvom han kun har ét år tilbage af sin kontrakt, så tror jeg stadig, at vi skal forvente en høj pris, da der er tale om en af de bedste målmænd i en ung alder. Han bliver stensikkert også den bedst betalte målmand.
Men det bliver fandme også spændende at se, hvad der skal ske med Ikér. Stiller han sig tilfreds med bænken? Skifter han klub? - og hvis han skifter, bliver det så til en klub i Europa, som Rául gjorde?
Det glæder mig at De Gea snart skifter til Madrid. Ser frem til Casillas æraen snart ser sin ende og det bliver forhåbentlig uden ramaskrig. Ville passe mig fint hvis han kunne skippes af til Arsenal og få sine sidste "top" år der. Hvad han gør derefter er jeg ligeglad med.
Jeg glæder mig bare til den nye sæson går igang! (:
- mbs
- Gæst
-
De Gea - 200 mio.
Alaba - 400 mio. (hvis Coentrao smutter),
Verratti - 350 mio.
Casemiro - 0
Lacazette/Dzeko/Chicharito - Alt fra 80 til 250 (Lacazette)
Samlet indkøb for 1,1 mia. ca.
Ud:
Casillas - 0
Coentrao (hvis han insisterer) - 150 mio.
Illarra - 150 mio.
Khedira - 0
Casemiro - 150 mio. (eventuel)
Chicharito - 0
Samlet salg for 300-450 mio. kr.
Er det realistisk, at vi vil køre et transfervindue med et underskud på 650-800 mio. i transfers? Jeg synes specielt sidste års transfervindue viste, at storklubberne rundt omkring i Europa, retter ind efter FFP, og kørte med Transferudgifter, der næsten var lig transferindtægter (hvis man ser bort fra ManU, der smed penge til højre og venstre).
Hvis det er muligt at køre med dette store underskud i transfers, mener jeg ovenstående af- og tilgange er drømmescenariet.
De gea: Klassekeeper - har kvaliteten til at blive en legende i klubben på lang sigt. Ville være lækkert at være sikret de næste 10 år på målmandsposten ved en signing af ham. Handlen med Kroos kan sammenlignes med denne, da Kroos heller ikke ville forlænge, og her landede prisen på 215 mio, hvis jeg husker rigtigt. Kvalitetsmæssigt ligger de to spillere vel ret tæt, og da en keeper efter min mening bør være billigere, er en pris på 180-200 realistisk.
Alaba: Drømmespiller! Super god spiller, der vil gå direkte ind i startopstillingen. Marcelo er klasse, men Alaba en tand bedre. Desuden kan han dække en plads på den centrale midtbane, hvis dette skulle blive nødvendigt. I en 4-4-2 opstilling, vil han desuden kunne varetage en venstrekant på et højt niveau med defensiv styrke - luksus at have til de vigtige kampe i chl. Hvis Coentrao bliver i klubben, mener jeg man bør overveje at spare pengene på verratti til et køb af Alaba, der så på skift med Modric og Kroos kan agere central midtbanespiller. Dog er jeg også ret lun på Verratti i Madrid, så den er svær.
Det vil blive svært (og dyrt) at hente Alaba. Jeg håber en pris på 400 mio. kan gøre det, men tvivler stærkt på, Bayern vil gå med til en sådan pris, og at de overhovedet vil overveje at sælge.
Verratti: Verratti > Pogba: Rent trupmæssigt mangler vi en spiller til at tage over for Kroos/Modric ved skader. Og her passer Verratti langt bedre ind, da han er hårdtarbejdende og slipper bolden meget hurtigere end Pogba, der af og til sænker tempoet i spillet. Pogba laver selvfølgelig genialiteter, men dem har vi vel rigeligt med spillere til at lave?.. Desuden vil Pogba's pris på 5-600 mio smadre vores mulighed for andre interessante emner.
Casemiro: Hvis man henter de to ovenstående og beholder Coentrao, mener jeg man bør sælge Casemiro, som jeg tror vil kunne indbringe en god sum. Man kunne også overveje at sælge Lucas Silva og så beholde Casemiro, men pt tror jeg, at Casemiro ville indbringe mere, og samtidig antager jeg det for værende urealistisk, at real vil skille sig af med LS efter kun et halvt (meget sløjt) år i klubben.
Lacazette/Dzeko/Chicharito: Lacazette ville være super at få - ser et kæmpe potentiale i ham! Prisen frygter jeg vil komme op mod 300 mio, men håber man kan (og vil!!) hente ham for 250.
Dzeko er gået lidt i glemmebogen i City, så ham mener jeg vi kunne hente til en god pris (80 mio), eventuelt kan man undersøge muligheden for at leje ham. Ville være et super supplement til Benzema IMO. Et niveau over Chicharito, men måske er han også noget dyrere i løn.
Chicharito: På mange måder en fin spiller at have i truppen. Bidrager med energi, fandenivoldskhed og tro på tingene - ting, der i den grad har været efterlyst i dette sorte forår. For en 75 mio. mener jeg man bør beholde ham, og kan man hente dzeko til samme pris, mener jeg faktisk godt, der kan være plads til begge spillere i truppen. Bredde har været en mangelvare!!
Start-11'er:
De Gea
Carvajal--Pepe--Ramos--Alaba
Bale--Modric--Kroos--James
Benzema----Ronaldo
Spiller man 4-3-3:
De gea
Carvajal--Pepe--Ramos--Alabe
Verratti---Kroos---Modric
James---Ronaldo---Bale
Reserve-11'er:
Navas
Danilo--Varane--Nacho--Marcelo
Jese--Verratti--LS/Casemiro--Isco
Dzeko---Chicharito
Derimod vil det være fantastisk at få en midtbanespiller som Pogba, der fylder lidt mere og som også er utrolig gennembrudsstærk. Jeg er også 90 procent sikker på, at vi sælger Bale, så James får alligevel den højre kant, der vil give plads til Pogba på midten.
- Inspektøren
- Gæst
-
Nej.. en spiller som virker meget mere sandsynlig, som Coentraos erstatning, er Alex Sandro, Danilos brasilianske kolega fra Porto. Vi skulle eftersigende også være interesseret i ham:
Interés blanco en Alex Sandro
Kilde: www.marca.com/2015/05/15/futbol/equipos/...drid/1431701504.html
Men var det op til mig, så skulle vi overhovedet ikke hente en ny venstreback og i stedet overtale Coentrao til at blive. Der er andre positioner som vi har langt mere brug for at styrke, end på venstrebacken. Vi har forhelvede Coentrao og Marcelo. Det kan godt blive bedre, men det bliver fandme også meget dyrt, hvorfor pengene vil være givet bedre ud på andre positioner, som på målmandspladsen og den defensive midtbane.
- Inspektøren
- Gæst
-
Sebberg skrev: Der går vedvarende rygter om, at Real Madrid og Juventus er ved at blive enige om en 4-årig kontrakt, der sender Pogba til Madrid. Dette ville glæde mig meget. Jeg kan simpelthen ikke forstå det vedvarende ønske om at hente Verratti. Han er en fantastisk fodboldspiller, men næsten alle hans kompetencer er de samme, som hersker hos Modric og Kroos. Især Modric er vel næsten en ældre model af Verratti: Boldstærk, gode vendinger, godt drive og god forståelse for spillet. Vi har ikke brug for ham.
Derimod vil det være fantastisk at få en midtbanespiller som Pogba, der fylder lidt mere og som også er utrolig gennembrudsstærk. Jeg er også 90 procent sikker på, at vi sælger Bale, så James får alligevel den højre kant, der vil give plads til Pogba på midten.
Allerede dér kan vi skyde det rygte ned. Hvis Pogba bliver hentet, så kan du godt regne med, at han får overrakt en kontrakt varende i 6 år. Det har Florentino Perez gjort med alle de andre stjerner, som er købt til fremtiden, hvorfor det også vil ske, hvis Pogba bliver hentet.
- Johnson
- Gæst
-
Real Madrid vandt la decima med en midtbaneakse bestående Xabi Alonso, Di Maria og Modric, hvorefter de solgte Alonso og Di Maria.
Hvis vi ikke havde solgt de to spillere men derimod havde bygget videre på dem så havde vi vundet alt i år.
Jeg er ikke imod at vi har købt James og Kroos. De tilfører nogle facetter som vi kan have behov for indimellem, men vi skal have Di Maria tilbage hvis det kan lade sig gøre. Han var vores Iniesta. Han var klart verdens bedste midtbanespiller i 2014 og inkarnerer alt det som en Real Madrid spiller være. Teknisk sublim med fighterhjerte.
Xabi Alonso er for gammel og det ville meningsløst at hente ham tilbage. Afløseren står klar og han hedder Verratti.
Der er altså tale om to indkøb, udover De Gea som nok allerede er på plads. Med de to indkøb ville vi kunne spille to systemer. Det ene system gør os til verdens bedste på omstillinger og ser sådan ud:
De Gea
Danilo Varane Ramos Coentrao
Modric Verratti Di Maria
Bale Benzema Ronaldo
Dert andet system gør os til verdens bedste til bygge spillet tålmodigt op og ser sådan ud:
De Gea
Carvajal Varane Ramos Marcelo
James Modric Verratti Isco
Benzema Ronaldo.
Man har nok bemærket at Kroos ikke optræder i nogen af systemer. Han kan selvfølgelig glide ind i begge systemer. Der vil være behov for at veksle mellem ofte mellem
Bale og James
Di Maria og Isco
Isco og Modric
Kroos og Verratti.
Bale og Ronaldo
Det bør kunne lade sig gøre at veksle på en fornuftig måde mellem disse spillere over en hel sæson. Selvfølgelig vil der være nogen der vil spille hver gang men her var Ancelotti i sidste sæson ret god til at blande kortene så spillerne følte sig inkluderede
Sebberg skrev: Der går vedvarende rygter om, at Real Madrid og Juventus er ved at blive enige om en 4-årig kontrakt, der sender Pogba til Madrid. Dette ville glæde mig meget. Jeg kan simpelthen ikke forstå det vedvarende ønske om at hente Verratti. Han er en fantastisk fodboldspiller, men næsten alle hans kompetencer er de samme, som hersker hos Modric og Kroos. Især Modric er vel næsten en ældre model af Verratti: Boldstærk, gode vendinger, godt drive og god forståelse for spillet. Vi har ikke brug for ham.
Tror ideen med veratti netop er at han minder så meget om modric, vi ved alle hvor vigtig modric er for vores spil, og hvis ancelotti fortsætter så passer veratti ind i systemet langt bedre end pogba. Af det jeg har set til pogba er at det er meget op og ned, han laver geniale ting, men han laver godt nok også mange dårlige ting. Hvad jeg har set så er han ikke god til at slippe bolden hurtigt under pres og han prøver alt for tit at lave den gyldne aflevering. Desuden er veratti meget aggressiv og en god bolderobrer, han fylder altså en del mere på midtbanen end man lige forventer.
Jeg mener ikke vi bare kan satse på at modric ikke bliver skadet, og det vil åbne op for lidt mere rotation på midtbanen, når alle er klar.
- Kassow-Rossing
-
- Bruger er blokkeret
-
Jeg synes i modsætning til nogle, at vi ikke bør skifte særlig meget ud. Vores trup var i denne sæson tæt på både ligaen og CHL. Mod Juve manglede vi et mål og i ligaen manglede vi få point. Den tætteste liga blandt alle de store ligaer! Ja vi fortjente hverken den ene eller den anden titel, men vi var relativt tæt på, hvis man sammenligner med tidligere sæsoner og ligaer.
Ud: Casillas eller Navas.
Ind: de Gea.
Ud: Ingen. Måske Coentrao hvis vi kan få Alaba.
Ind: Ingen. Måske Alaba hvis vi kan få ham.
Ud: Illaramendi, Silva, Khedira, Jesé (leje)
Ind: Pogba.
Ud: Chicharito (afsluttet leje)
Ind: Ny billig erstatning til bænken.
Intet trænerskifte.
= En billig sommer uden de store ændringer. Perez får sin trøjesælger i Pogba. Vores midtbane får ekstremt meget mere kvalitet og vi sikres mod skader på midtbanen. Angrebet ser ikke bedre ud end denne sæson, men jeg tror ikke vi har brug for andet end et mentalitetstjek. Ronaldo og Bale bytter roller når det kommer til frispark, hvor Ronaldo kun tager frispark, hvis den ligger perfekt til portugiseren. Ronaldo lover til gengæld at score på alle straffespark i næste sæson.
Johnson skrev: Barcelona vandt i 2009 alt med en midtbaneakse bestående af Busquets, Iniesta og Xavi. Den akse byggede de videre på at dominerede fodbolden totalt.
Real Madrid vandt la decima med en midtbaneakse bestående Xabi Alonso, Di Maria og Modric, hvorefter de solgte Alonso og Di Maria.
Hvis vi ikke havde solgt de to spillere men derimod havde bygget videre på dem så havde vi vundet alt i år.
Jeg er uenig i at man kan sammenligne på den måde, da det slet ikke er den samme situation. Angel di Maria overpræsterede i fire måneder. Vi har levet med hans ekstremt lave bundniveau i så mange sæsoner, og United sidder da også og fortryder grumt at de købte en spiller som argentineren til en liga, hvor han egentlig passer meget bedre men alligevel flopper næsten hver uge. James har desuden vist os på én sæson, at han er et niveau over di Maria. Alonso var gammel og ville som Rip, Rap og Rup på nye eventyr og da vi havde en aftale klar med den yngre erstatning, var det optimalt at sende ham videre.
Støt Real Madrid med et Carnet Madridista :)
- Johnson
- Gæst
-
Jeg vil aldrig sammenligne James med Di Maria. det er helt forkert at James spiller nede på midtbanen.
Jeg er med på at vi skulle erstatte Alonso uanset hvad, jeg ser bare ikke Kroos som den ideelle erstatning. Han er ikke defensiv midtbane og fylder ikke nær så meget om Alonso gjorde eller Verratti ville gøre. Men jeg kan godt lide Kroos men det er selvfølgelig ikke tilstrækkeligt at vi kun har en der kan spille sekser. Vi skal mindst have to. Pogba er ikke en sekser og derfor ikke løsningen.
Verratti er løsningen som sekser.
Di Maria er løsningen i venstre midtbane fordi han kan tilføje holdet temposkift som Isco ikke kan.
James er løsningen i stedet for Bale fordi han om få år er verdens bedste spiller
Men han kommer altså ikke tilbage til Real. Mangt og meget kan ske i fodbold, men skal ret være ret, så tror jeg også, at vi er mange, der ville falde af stolen af overraskelse, hvis Di María gør comeback i Madrid - uanset holdningerne til hans kvaliteter og skifte fra klubben.
En spiller til at styrke holdets balance og defensive kompetencer på midtbanen uden at give køb på de tekniske færdigheder, evt. en anden til at sikre lidt mere uforudsigelighed i det fremadrettede og en træner, der fortsat skal hedde Ancelotti.
Det vigtigste er dog, som det allerede er blevet skrevet herinde, at der bliver præsteret bedre på genpres og bevægelse uden bold.