Rygtebørsen XIX
Johnson skrev: Ancelotti er en dygtig træner og vi gør klogt i at beholde ham. Jeg kan virkelig ikke se hvem der skulle gøre det bedre. Jeg håber bare at han får handlefrihed i næste sæson, men det er nok naivt at tro. Det er tydeligt at vi er fanget mellem to systemer fordi visse spillere skal spille.
I sidste sæson vandt vi UCL fordi vi var verdens bedste til kontraspillet. Der var ingen af de store hold der i længden kunne holde skansen over for hurtigløberne Di Maria, Bale og Cristiano.
I denne sæson spiller vi meget mere boldbesiddende fordi spillere som Ico og James har været bærende det meste af sæson. Det giver bare problemer med Bale. Han passer ikke til det spil. Det blev mest tydeligt da Bale var ude i efteråret og vi spillede med james på højrekanten og Isco på venstrekanten. Vi spillede fantastisk fordi vi spillede et system som passede til spillerne på banen.
Real Madrid må træffe et valg i forhold til hvilket system vi skal spille. Hvis vi skal fortsætte med Bale og satse på at han virkelig bliver den næste superstjerne der kan føre Real Madrid til triumf, så skal vi have en hurtigløber der i stil minder om Di Maria. Spillet skal være direkte uden alle de finesser som Isco og James bringer til spillet. Det kunne godt være Pogba der spiller på venstrekanten i Juventus. Han er meget direkte i sit spil og kontant i presspillet. Jeg er sikker på at man kan vinde UCL på den måde, men det er svært at vinde ligaen fordi de fleste hold vil stå dybt over for os. Svært at spille på omstillinger mod et hold der står dybt. Vi kommer til at leve af enkeltmands præstationer i en del kampe.
Jeg tænker at det ville være følgende opstilling
Modric Kroos Pogba
Bale Benzema Ronaldo
Vi kan også droppe Bale og satse på James og Isco i stedet. Det ville være en anden stil, Vi ville være mere tålmodige i vores opspil. Ville vi kunne vinde UCL med denne stil? Man kunne mene at vi kommer til at mangle fart. Det ser jeg også som et problem. På den anden side så vi Atletico spille sig til finalen uden egentlig at komme med de hurtigste spillere. De vandt på vilje og løbepensum. James og Isco har netop vist at de har viljen. De har begge ydmygt lade sig omskole og løber en masse defensive kilometre for holdets skyld.
Kan man forestille sig et Real madrid hold med en kerne af ydmyge og hårdtarbejdende spillere der supplerer deres fantastiske færdigheder med en stor løbevillighed? Jeg tænker denne opstilling
James Modric Kroos Isco
Benzema Ronaldo
Det er dog nødvendigt uanset hvilken opstilling vi spiller med at vi har Modric klar. Det er Modric der er manden bag Bale. Bale indgår ikke i spillet på egen hånd, han skal sættes op og det gør Modric.
I det andet system er det også nødvendigt at vi har en Modric der kan binde det højt anlagte positionsspil sammen.
Min konklusion må være at vi ikke kan undvære Modric og derfor skal vi købe Verratti som er den eneste midtbanespiller i verden som har niveauet til at erstatte Modric.
Når det er sagt så skal vi også til at tænke på erstaninger for Isco og James. Jeg ved dog ikke hvem det skulle være
Fremragende indlæg du laver her. Som kassow siger så er det som om den ene halvdel af fansene ønsker pogba mens den anden ønsker veratti. Du belyser virkelig argumenterne fra begge sider her.
Venligst Log på eller Opret en konto for at deltage i samtalen
Storken skrev:
Kassow-Rossing skrev: Jeg ved ikke om du har for meget tid, Storken, men det virker ret besynderligt at gå ind og finde andre brugeres tidligere indlæg på den måde.
Han skrev, hvis du har citeret ham korrekt, "drømmescenarie". Dvs ikke noget stensikkert men det var hans forhåbninger. Hans optimale fremtidsscenarie, hvis hans ønsker går i opfyldelse.
Jeg synes nu det var meget sjovt, at han lavede en bruger dagen før jeres sæson begyndte at gå ned ad bakke. I havde vundet 22 kampe i træk inden da.
Først Storken og nu ulykkesfuglen. I har heller ikke været heldige med jeres fugleliv herinde :)
Jeg stemmer for at alle med fuglenavne skal bannes, hvis Barca vinder the treble! :P
Haha, wow virkeligt? Og nu til substansen. Mit indlæg om Neymar og Messi var mest skrevet som et forsøg på en sjov bemærkning og et "drømmescenarie" i forlængelse af andre kække bemærkninger omkring det indlæg, den tråd, det tidspunkt (og også i forlængelse af Zlatan den stores selvbiografi). Jeg vil dog heldigvis, for alle herinde, ikke finde ligegyldige bemærkinger taget ude fra dens kontekst til at postulere om andres nye indlæg er pålidelige eller ej.
I samme indlæg skriver jeg at jeg mener, at Real Madrid har den bedste start 11'er og det mener jeg stadig. At råde over den "bedste" start 11 betyder dog ikke i hvert tilfælde at man vinder Champions League, da det også er vigtigt i fodbold at have styr på den taktiske dimension (og have Modric til rådighed). Her vil disse indkøb, som jeg nævner, hjælpe en del for yderligere at tydeliggøre, at kvalitetsforholdet i mellem Barca og Real Madrids spillere har ændret sig de seneste år. Specielt nu hvor Barca ikke kan hente spillere ind denne sommer. Således har jeg udtrykt mig for EB-lignende angreb ;-)
Johnson skrev: Ancelotti er en dygtig træner og vi gør klogt i at beholde ham. Jeg kan virkelig ikke se hvem der skulle gøre det bedre. Jeg håber bare at han får handlefrihed i næste sæson, men det er nok naivt at tro. Det er tydeligt at vi er fanget mellem to systemer fordi visse spillere skal spille.
I sidste sæson vandt vi UCL fordi vi var verdens bedste til kontraspillet. Der var ingen af de store hold der i længden kunne holde skansen over for hurtigløberne Di Maria, Bale og Cristiano.
I denne sæson spiller vi meget mere boldbesiddende fordi spillere som Ico og James har været bærende det meste af sæson. Det giver bare problemer med Bale. Han passer ikke til det spil. Det blev mest tydeligt da Bale var ude i efteråret og vi spillede med james på højrekanten og Isco på venstrekanten. Vi spillede fantastisk fordi vi spillede et system som passede til spillerne på banen.
Real Madrid må træffe et valg i forhold til hvilket system vi skal spille. Hvis vi skal fortsætte med Bale og satse på at han virkelig bliver den næste superstjerne der kan føre Real Madrid til triumf, så skal vi have en hurtigløber der i stil minder om Di Maria. Spillet skal være direkte uden alle de finesser som Isco og James bringer til spillet. Det kunne godt være Pogba der spiller på venstrekanten i Juventus. Han er meget direkte i sit spil og kontant i presspillet. Jeg er sikker på at man kan vinde UCL på den måde, men det er svært at vinde ligaen fordi de fleste hold vil stå dybt over for os. Svært at spille på omstillinger mod et hold der står dybt. Vi kommer til at leve af enkeltmands præstationer i en del kampe.
Jeg tænker at det ville være følgende opstilling
Modric Kroos Pogba
Bale Benzema Ronaldo
Vi kan også droppe Bale og satse på James og Isco i stedet. Det ville være en anden stil, Vi ville være mere tålmodige i vores opspil. Ville vi kunne vinde UCL med denne stil? Man kunne mene at vi kommer til at mangle fart. Det ser jeg også som et problem. På den anden side så vi Atletico spille sig til finalen uden egentlig at komme med de hurtigste spillere. De vandt på vilje og løbepensum. James og Isco har netop vist at de har viljen. De har begge ydmygt lade sig omskole og løber en masse defensive kilometre for holdets skyld.
Kan man forestille sig et Real madrid hold med en kerne af ydmyge og hårdtarbejdende spillere der supplerer deres fantastiske færdigheder med en stor løbevillighed? Jeg tænker denne opstilling
James Modric Kroos Isco
Benzema Ronaldo
Det er dog nødvendigt uanset hvilken opstilling vi spiller med at vi har Modric klar. Det er Modric der er manden bag Bale. Bale indgår ikke i spillet på egen hånd, han skal sættes op og det gør Modric.
I det andet system er det også nødvendigt at vi har en Modric der kan binde det højt anlagte positionsspil sammen.
Min konklusion må være at vi ikke kan undvære Modric og derfor skal vi købe Verratti som er den eneste midtbanespiller i verden som har niveauet til at erstatte Modric.
Når det er sagt så skal vi også til at tænke på erstaninger for Isco og James. Jeg ved dog ikke hvem det skulle være
Godt indlæg
Der er ingen tvivl om at jeg ville vælge enhver formation der ikke er 4-3-3. Om det bliver Pogba eller Verratti, afhænger af hvilken formation vi vælger. Begge er på niveau med de midtbanespillere vi har i forvejen.
Vores rotationssystem behøver ikke være 1:1 og kunne være rullende fordelt mellem 5-6 faste spillere på midten afhængig af modstandere mv.
De Gea
Danilo - Pepe - Ramos - Marcelo
James - Modric - Kroos - Bale
Benzema - Ronaldo
Med Isco, Casemiro og Silva som backups på midten.
Der skal sådan set kun erhverves en bredde-wing og en ekstra angriber i dette scenarie.
Der er en massiv tendens blandt alle rygterne, der siger Bale er på vej væk og at det med al sandsynlighed er United der løber af med ham. Det skal dog også siges, at et lille men ret vedvarende rygtesegment er ret insisterende omkring, at Bale ikke ønsker at forlade Madrid. Jeg har dog på fornemmelsen, at Bale ryger, hvis man altså lægger værdi til at rygtet får næring af netop hans agent - men det kan også bare være en del af taktikken der går på at Bale skal have chancen på midtbanen.
Pogba er i den grad overeksponeret i år og jeg tror det er direkte skadeligt for ham, hvorfor jeg tror man får mere ud af at hente Verratti. Dertil kommer, at jeg tror Pogba gerne vil til Paris og allerede har kontrakten på plads til underskrift. Men Real kan naturligvis komme med et bud han ikke kan sige nej til.
Verratti er en joker der kan spille alle pladser på midtbanen, så købet af ham, går jeg med. Bare tanken om en grundstamme på midten med Modric, Kroos, James, Isco og Verratti giver mig tro på noget stort. Men vi skal passe på vi ikke tror vi er de eneste på jagt. Her våde drømme hos Juventus (knap halvt inde i indslaget) video.sky.it/sport/calciomercato/raffica_mercato/v228575.vid :)
Alaba til Madrid? Tror bestemt ikke det er urealistisk. Han er stteget voldsomt i værdi og Bayern ville ikke kunne modstå fristelsen - og slet ikke, når de har fået så fin en spiller ud af Bernat. Var Real til den lidt længere bane, ville det være en bedre forretning at købe Bernat. Begge er super venstre backs og kan begge spille en formidabel defensiv midtbane (defensiv midt i traditionel forstand) bedr end Ramos, hvis behovet skulle opstå :)
Det er en kompliceret størrelse at bedømme skyldspørgsmålet i vores 2 seneste ”nederlag”, men jeg mener ikke at man entydigt kan placere skylden hos Ancelotti da sådan en langvarig skade som Modric fik er meget svært at forudse, og når han så igen bliver skadet i den afgørende fase i slutningen af sæsonen så har man ligesom misset potentielle esser i hånden.
Inden kampen mod Juventus og Valencia så det nogenlunde fortrinligt ud for os: Vi skulle vinde vores kampe i ligaen velvidende at Barca ikke en gang har råd til uafgjort mod Atletico, og samtid fik en modstander af Juventus’ kaliber som var den mindst stærkeste, men som havde afgørende defensive dyder i sidste ende.
Havde James’ overliggeren i Torino resulteret i mål ville det unægtelig havde set bedre ud, og i betragtning af hvordan Valencias 2 måle kom, så bør skylden placeres hos de højere magter end Carlo. – Og når Khedira, Illaramendi eller Silva af en eller anden grund ikke præsterer, så er midlerne også sparsomme.
Jeg gad gerne have set hvordan sæsonen var løbet uden Modrics skade. Vi førte på omkring 4-5 points over Barca omkring nytår, og vi spillede bedre på Camp Nou inden kannibalracisten scorede på et tidspunkt da de var presset i bunden.
Desværre bliver det nok de horeunger fra folkeskolerne der får glæden efter CH-finalen i Berlin, nu hvor det ikke er os med Modric på banen de skal stille op imod.
Fakta:
Franco fjernede Barcas gæld og hjælp med bygning af Camp Nou.
I Francos tid mellem 1939-1975 vandt Real Madrid 22 spanske pokaler, mens Barca vandt 23.
Som tak udnævnte Barca Franco til æresmedlem og gav ham æresmedaljer.😂😂😂😂😂
- Johnson
- Gæst
-
Bale til United.
Di Maria og Van Persie til Madrid
eller De Gea og Ander Herrera til Madrid
Bale til Chelsea
Hazard og Felipe Luis til Madrid
Bale til Bayern
Alaba og Javi martinez til madrid
Bale til PSG
Verratti og Lavezzi til Madrid
Johnson skrev: Problemet med at sælge Bale er financial fair play. Det er meget få klubber som kan købe Bale uden at komme i strid med financial fair play reglerne. Spørgsmålet er om man kan bytte Bale med andre spillere?
Bale til United.
Bale til Chelsea
Bale til Bayern
Bale til PSG
Jeg brød godt nok ud i et lidt mindre grineflip, efter jeg læste Van Persie? Så vil jeg hellere holde mig til Chicharito eller Morata. Jeg ved godt du tænker som reserve, men han er ikke engang egnet til en bænk på Castilla.
Florentino Pérez
- Raul7-2880
- Platin bruger
-
Johnson skrev: Problemet med at sælge Bale er financial fair play. Det er meget få klubber som kan købe Bale uden at komme i strid med financial fair play reglerne. Spørgsmålet er om man kan bytte Bale med andre spillere?
Bale til United.
Bale til Chelsea
Bale til Bayern
Bale til PSG
HAZARD + Felipe for ÉN Bale...? Hmmm. Prøv hellere:
Bale og Varane til Chelsea
Hazard til Madrid.
Raul7-2880 skrev:
Bale til United.
Bale til Chelsea
Bale til Bayern
Bale til PSG
HAZARD + Felipe for ÉN Bale...? Hmmm. Prøv hellere:
Bale og Varane til Chelsea
Hazard til Madrid.
Bårb bårb.. De to bud er vist akkurat lige så urealistiske :)