Rygtebørsen XIX
Venligst Log på eller Opret en konto for at deltage i samtalen
- Kassow-Rossing
-
- Bruger er blokkeret
-
Sterling i Madrid? Så da kun hvis han bliver næsten gratis. United må i øvrigt meget gerne tage Coentrao med sig i de Gea handlen, hvis det kan skære 20 mio Euro i prisen.
Støt Real Madrid med et Carnet Madridista :)
- Siempre Madrid
-
- Administrator
-
- Presidente de Peña Madridista Dinamarca
Kassow-Rossing skrev: Hvis vi ikke ender med at få et transferforbud, så er det selvfølgelig interessant at spare 40 mio Euro og hente David de Gea gratis næste sommer. Er det realistisk?
Sterling i Madrid? Så da kun hvis han bliver næsten gratis. United må i øvrigt meget gerne tage Coentrao med sig i de Gea handlen, hvis det kan skære 20 mio Euro i prisen.
Vi har brug for en stærk målmand NU. Nu har vi i 2-3 sæsoner kørt på halvt blus på den post og det er på tide, at vi igen får en sikker sidste skanse, som gør en forskel.
No soy sólo perfecto, soy Madridista también. Madridista con corazón y cojones.
¡¡¡Illa Illa Illa, Juanito Maravilla!!!
Los días que tu juegas, son todo lo que soy.
Si quieres llevar este escudo, primero hay que sudar la camiseta.
Florentino Pérez: El ultimo titulo es el primer paso al siguiente.
Kassow-Rossing skrev: Hvis vi ikke ender med at få et transferforbud, så er det selvfølgelig interessant at spare 40 mio Euro og hente David de Gea gratis næste sommer. Er det realistisk?
Sterling er desværre ret uduelig. Selv flere Liverpool fans har ytret deres utilfredshed med ham, da han virkelig ikke har været god de sidste 6 måneder. I FA-cup semifinalen mod Aston Villa lignede han ikke ligefrem fremtidens mand for Liverpool - eller andre topklubber.
Johnson skrev: Kilde til sterling-rygtet
futbol.as.com/futbol/2015/01/26/internac...22270780_289549.html
Real Madrids opstilling med Sterling
……..Cristiano Bale
…..…….. Sterling……..
… James ……. Modric
…………Kroos
Liverpools diamant som forbillede.
Næste skridt er at vi henter Brendan Rodgers ind som afløser for Ancelotti
... og Joe Allen som den nye 6'er.
Han har jo NÆSTEN reddet al det obligatoriske og endda reddet en masse bolde ingen anden havde reddet, bl.a mod Sevilla, Barca og Juve og reddede også 2 strafferspark i træk.
Jeg er med på De Gea skal ind, men det også KUN fordi vi hele tiden skal have den absolut bedste mulige spiller til hver position i Real. Det har intet at gøre med at Iker ikke har været god nok for han har været en af sæsonens bedste og reddet mange point fra os. Kan faktisk ikke nævne kampe hvor han har kostet point.
Hvor ville jeg ønske Mou har aldrig udtalte hvad han gjorde om Iker for hele verden har jo ædt det råt. Folk ser ham jo virkelig som en serie 6 målmand på trods af han har reddet Real pænt mange gange i denne sæson og stadig er en fantastisk målmand - bare uden at være verdens bedste længere.
SR4 skrev: Må nogen gerne nævne hvilken forskel det havde gjort denne sæson, hvis vi havde en anden målmand i klubben?
Han har jo NÆSTEN reddet al det obligatoriske og endda reddet en masse bolde ingen anden havde reddet, bl.a mod Sevilla, Barca og Juve og reddede også 2 strafferspark i træk.
Jeg er med på De Gea skal ind, men det også KUN fordi vi hele tiden skal have den absolut bedste mulige spiller til hver position i Real. Det har intet at gøre med at Iker ikke har været god nok for han har været en af sæsonens bedste og reddet mange point fra os. Kan faktisk ikke nævne kampe hvor han har kostet point.
Hvor ville jeg ønske Mou har aldrig udtalte hvad han gjorde om Iker for hele verden har jo ædt det råt. Folk ser ham jo virkelig som en serie 6 målmand på trods af han har reddet Real pænt mange gange i denne sæson og stadig er en fantastisk målmand - bare uden at være verdens bedste længere.
Vi har lukket 35 mål ind i La Liga denne sæson, Barca har kun lukket 19 ind.
Jeg kan forstå at Casillas ikke har droppet så meget, men han har i den grad heller ikke reddet point for os. De Gea har attituden og tager det ekstraordinære og vel grunden til at United skal spille Champions League igen.
Jeg er stor fan af vores egne, men det handler også for mig om, at jeg er træt af se Casillas stå på mål med hans resignerende ansigtsudtryk og generel usikkerhed. Casillas har vel gjort det fint, men målmandskiftet er tiltrængt for mig.
At nogen for øvrigt kan beskylde Casillas for det elendige spil i løbet af foråret og for de manglende titler er mig en gåde.
At forvaret har brug for en målmand, det kan stole på, synes jeg er en gevaldig tilsidesættelse af mange af de blundere, man i forsvaret har taget sig i denne sæson, og hvor Casillas eksempelvis skal lægge ryg til ikke på magisk vis at redde dagen, selvom han skal hente bolden ud af nettet efter at have stået alene med tre modstandere, og et forsvar, der ikke kan holde en ren linje.
Manglen på koncentration og disciplin i forsvaret er jo åbenlyst noget, som man i Real har døjet med i flere sæsoner nu - den spillermæssige kvalitet taget i betragtning. Særligt, som vi jo ved, under dødboldsituationer.
Mener man, at Casillas er en middelmådig målmand, at Real ligefrem ikke længere kan leve med ham, og at de Gea kan gøre en nævneværdig forskel til sammenligning med Casillas, så er det givetvis i højere grad baseret på mavefornemmelse end fakta - beklager. Det er bare stille og roligt at bruge 5-7 min. på at tjekke lettilgængeligt fakta igennem. At de Gea eventuelt på sigt kan være den rigtige afløser, kan man så fint mene, hvis det er det, man er ude i. Men at de Gea nu og her, død og pine, skulle være af afgørende betydning, er der i realiteten ikke meget, der tilsiger.
At han har betydet meget for United i disse tider, siger ikke kun noget om de Gea - uagtet, at han så absolut skal have al den anerkendelse, der tilkommer ham.
Ser man på de udfordringer, som holdet har stået med i løbet af foråret, og hvad der skal til for at rette op på tingene til næste sæson, så er en udskiftning på målmandsposten ikke det vigtigste punkt på dagsordenen; fakta taget i betragtning, forstås. Heller ikke selvom man skulle være træt af hans "resignerede ansigtsudtryk", som jeg i højere grad vil tilskrive en berettiget og indlysende irritation over uopdragne tilskueres adfærdsvanskeligheder.. ;)
Med den behandling, som han er blevet udsat for, så synes jeg næppe, man kan benytte ordet resigneret om ham, når han stadig er her.
Jeg ville bedre kunne forholde mig til det, hvis man udelukkende var bekymret over at miste muligheden for at sikre sig fremtidens målmand. Men det lader ikke til at være primus motor for dommedagsprofetierne og berettiger rationelt set ikke til det fortegnede billede, man gengiver af Casillas' gøren og laden på banen.
I kan tjekke sammenligningerne ud her, hvor man i øvrigt også vil se, at hvis Real skal have det bedste, så er de Gea altså bare ikke "all that":
www.squawka.com/comparison-matrix#la_lig.../punches/catches#avg
Går man herind, kan man nørde lidt dybere i tallene - hvor man så i dette tilfælde kan søge en indbyrdes sammenligning af Casillas og de Gea ved redninger:
www.squawka.com/football-player-rankings...hes#total#desc#total
Bare det faktum at United har lukket færre mål ind denne sæson end Real Madrid forklarer vel det nuværende styrkeforhold i mellem Iker og De Gea. Det handler også om at finde fremtidens mand på målet og ikke at udskyde jagten mens man har en rusten mand i målet. Casillas er ikke den samme atlet som tidligere - det behøver man ikke stats for at vurdere.
SR4 skrev: Må nogen gerne nævne hvilken forskel det havde gjort denne sæson, hvis vi havde en anden målmand i klubben?
Suarez' mål i Barcas 2-1 sejr kunne jeg godt se, at han havde gjort noget mere ved. Pointen er ikke, at vi behøver at skille os af med ham, men bare, at han heller ikke er fejlfri længere. Jeg følger ikke De Gea og ved ikke, om han kan gøre nogen forskel. på det punkt.
Kampagnen mod Casillas drager da paralleler til kampagnen mod lærerne, da de skulle til at "arbejde mere", og havde gik hjem kl. 14 hver dag(vel at mærke IKKE havde fri, for der skal jo laves forberedelse til næste dag). Mange lærere gik ned med stress og undervisningen blev dårligere, da de blev udvist mistillid. Mon ikke Casillas' selvtillid har taget sig et dyk også?
Om Mous udtalelser har vist sig at være ødelæggende, eller om Casillas er blevet gammelt står lidt hen i det uvisse.
Jeg gider som udgangspunkt ikke forholde mig til indlæg med ligegyldig hetz af enkelte spillere.
Fondo_Sur skrev:
Vi har lukket 35 mål ind i La Liga denne sæson, Barca har kun lukket 19 ind.
Jeg kan forstå at Casillas ikke har droppet så meget, men han har i den grad heller ikke reddet point for os. De Gea har attituden og tager det ekstraordinære og vel grunden til at United skal spille Champions League igen.
Jeg er stor fan af vores egne, men det handler også for mig om, at jeg er træt af se Casillas stå på mål med hans resignerende ansigtsudtryk og generel usikkerhed. Casillas har vel gjort det fint, men målmandskiftet er tiltrængt for mig.
Jeg foretrækker at bedømme ud fra kampene og ikke ud fra tal. For hvis vi absolut skal snakke om tal så har Iker faktisk en bedre statistik målt på antal redninger pr kamp.
Iker har reddet Real en masse gange i denne sæson og har været en af verdens bedste. Grunden til Real alligevel lukker så meget ind er Reals ikke eksisterende defensiv, hvor Real konstant er under pres, fordi der ikke er genpres længere oppe. Så du hvor let Juve fik deres chancer?
Jeg tør vædde med at vi havde mistet flere point, hvis vi havde en spillet med en anden målmand end Iker, med mindre han lige hedder Neuer, Courteous eller De Gea.
Fokuser nu på hvad der kan gavne i Real og hvad Real har manglet og ikke så meget på det ævl Mou har bildt hele verden ind. Får vi De Gea ind eller en anden verdensklassemålmand ind så fint. Gør vi ikke så har vi altså stadig en af de bedste målmænd i verden og det har han bevist denne sæson på trods af at have hele verden imod sig.
Kratmus skrev:
Suarez' mål i Barcas 2-1 sejr kunne jeg godt se, at han havde gjort noget mere ved. Pointen er ikke, at vi behøver at skille os af med ham, men bare, at han heller ikke er fejlfri længere. Jeg følger ikke De Gea og ved ikke, om han kan gøre nogen forskel. på det punkt.
Kampagnen mod Casillas drager da paralleler til kampagnen mod lærerne, da de skulle til at "arbejde mere", og havde gik hjem kl. 14 hver dag(vel at mærke IKKE havde fri, for der skal jo laves forberedelse til næste dag). Mange lærere gik ned med stress og undervisningen blev dårligere, da de blev udvist mistillid. Mon ikke Casillas' selvtillid har taget sig et dyk også?
Om Mous udtalelser har vist sig at være ødelæggende, eller om Casillas er blevet gammelt står lidt hen i det uvisse.
Det er ikke Mou's ord der direkte har været ødelæggende. Men det at alle i verden er hoppet i begge ben har.
Folk snakker jo seriøst som om at vi havde stået med the treble med en anden målmand.
De Gea er fremtiden og derfor skal vi have ham og længere er den faktisk ikke. Som der bliver nævnt, vil vi absoulut ikke blive stærkere på kort sigt. Derfor jeg heller ikke ville have noget imod at få De Gea gratis næste sommer og dermed får vi sparet penge, der ikke er grund til at bruge, når nu vi stadig har en af de absolut bedste og som har reddet denne sæson fra at være en større katastrofe.