Rygtebørsen XIX
Fondo_Sur skrev: @bakar
Bare det faktum at United har lukket færre mål ind denne sæson end Real Madrid forklarer vel det nuværende styrkeforhold i mellem Iker og De Gea. Det handler også om at finde fremtidens mand på målet og ikke at udskyde jagten mens man har en rusten mand i målet. Casillas er ikke den samme atlet som tidligere - det behøver man ikke stats for at vurdere.
Flot analyse. Så den eneste faktor er "antal mål lukket ind"?
Venligst Log på eller Opret en konto for at deltage i samtalen
Faktisk er Forster bedre end De gea, Hart, Ospina og Lloris. Samtidig er han en lige så god målmand som Courtois.
*Eller ska vi ikke bare sige at Southamptons forsvar er stærkt, det lyder mere rigtigt synes jeg :)
mobil.bold.dk/liga/england/premier-league
No soy sólo perfecto, soy Madridista también.
Det passer faktisk ikke, men det vender jeg tilbage til.
___
Allerførst skal det siges, at jeg, på trods af de tabeller, jeg bragte, ikke selv mener, at alle svar kan findes i tal og "hårde facts". For at vurdere, hvilken betydning forskellen i indkomne mål har for styrkeforholdet mellem de to målmand, kræver det helt åbenlyst, at man sætter de spillemæssige forskelle i relation til den faktiske målforskel.
Det kan naturligvis gå hen og blive en langvarig øvelse, men det bør i hvert fald stå relativt klart, at målforskelle ikke, som du implicerer, bare kan stå alene, som det eneste toneangivende for styrkeforhold, når en klub skal ud og investere i en målmand. Som ZizouMo nævner i det ovenstående, så giver den misforståelse nogle ret eksotiske konklusioner, hvorfor man også bør se på forsvarsspillet og modstandernes angrebsspil.
___
Dernæst så er det sandt, at Casillas ikke helt er på den top, han var på for nogle år siden. Årsagen hertil er nogle af de andre indlæg her lidt inde på. Hvorom alting er, så ligger det ikke til grund for at beskrive Casillas som en "rusten mand".
Og var det for øvrigt tilfældet, så ville de Gea jo, med henvisning til de bragte tabeller, være endog lige dét mere rusten - kontekster holdt lige. Og det er dét, der er pointen. Jeg har ikke nævnt, at Casillas er verdens bedste eller på sit højeste. Men er argumentet, at man skal have en bedre mand i målet nu og her, så er man altså bare gået galt i byen med de Gea - og så falder kritikken af Casillas simpelthen til jorden.
Med andre ord skal kritikken af Casillas holdes på et mere, i mine øjne, sagligt og konstruktivt niveau, akkurat som vurderingen af andre potentielle målmænd gerne må være lidt mere selvstændige i forhold til journalisternes dagsorden.
___
Kommer man så, for det tredje, ad denne vej frem til igen at ville bringe de to klubbers indbyrdes forskel i antallet af indkomne mål på blokken, så forholder det sig faktisk sådan, at United i samtlige 43 kampe er nede med 44 mål, mens Real over 50 kampe også står med 44 mål. Dertil kommer, at United ikke har spillet hverken Champions eller Europa League i år. I deres respektive ligaer står den henholdsvis på 37 og 35 mål i løbet af 37 kampe.
www.statto.com/football/teams/manchester-united
www.statto.com/football/teams/real-madrid
___
Om de Gea er en fremtidens mand, kan man så diskutere. Men det har bare ikke meget med Casillas' indeværende sæson at gøre.
- zigriaosmani
- Senior bruger
-
imgur.com/ckQYURN
De Gea er ikke med, Forster er netop :)
Verratti og reus takker.
- Inspektøren
- Gæst
-
asp3200 skrev: Efter at have set en del Juventus kampe så håber jeg ikke pogba kommer, ved godt han har været skadet men han virker som en primadonna type og ikke mindst mega dyr. Han virker også klodset og teknik mangler han da en del. Er det mig som ikke har set nok kampe;)?
Verratti og reus takker.
Jeg sidder og ser finalen lige nu. Godt nok er han blevet skiftet ud - noget han tydeligt var meget frustreret over - jeg syntes dog, at det er tydeligt at har et enormt talent, mens han var på banen. Der er et potentiale i den unge herre, som trods alt kun er 22 år gammel. Han har nogle tekniske mangler, men jeg ser det mere som noget, der kan arbejdes med på træningsbanen.
Dér hvor jeg mister lysten for at hente ham, er når jeg læser prisen 700-750 mio. kr., som han er rygtet til at koste. Dét er han fandme ikke værd. Man kan kun være det værd, når man er et slutprodukt, hvor der næsten ikke er nogle uforløste potentialer for køberen at arbejde med. Det mener jeg trods alt, at der er med Pogba. Der er mange basalle færdigheder, som skal finpudses og en attitude der skal rettes.
Inspektøren skrev:
asp3200 skrev: Efter at have set en del Juventus kampe så håber jeg ikke pogba kommer, ved godt han har været skadet men han virker som en primadonna type og ikke mindst mega dyr. Han virker også klodset og teknik mangler han da en del. Er det mig som ikke har set nok kampe;)?
Verratti og reus takker.
Jeg sidder og ser finalen lige nu. Godt nok er han blevet skiftet ud - noget han tydeligt var meget frustreret over - jeg syntes dog, at det er tydeligt at har et enormt talent, mens han var på banen. Der er et potentiale i den unge herre, som trods alt kun er 22 år gammel. Han har nogle tekniske mangler, men jeg ser det mere som noget, der kan arbejdes med på træningsbanen.
Dér hvor jeg mister lysten for at hente ham, er når jeg læser prisen 700-750 mio. kr., som han er rygtet til at koste. Dét er han fandme ikke værd. Man kan kun være det værd, når man er et slutprodukt, hvor der næsten ikke er nogle uforløste potentialer for køberen at arbejde med. Det mener jeg trods alt, at der er med Pogba. Der er mange basalle færdigheder, som skal finpudses og en attitude der skal rettes.
Når Bale og James koster hvad de gør, så må Pogba for min skyld koste det dobbelte. Real er en af de klubber, der er skyld i de høje priser, og nu må de også selv tage konsekvenserne.
(www.cope.es/detalle/ancelotti-dejara-de-...?id=2015052100070001 , www.ondacero.es/programas/al-primer-toqu...cf24d408eb2ee98.html
Forkert forbruger nøgle/hemmelighed i konfiguration)
Verratti og reus takker.
Samme her, jeg har set et par kampe med Pogba og er aldrig rigtigt blevet imponeret,- i forhold til hvor meget hype der er omkring ham, jeg skulle kun bruge et par aktioner fra Veratti for at kunne se at han var en helt igennem fantastisk fodboldspiller.
Desværre for os så har Veratti gjort det klart og tydeligt at han er yderst tilfreds med sin tilværelse i Paris.
Florentino Pérez
Steen skrev: Adskillige troværdige medier melder, at Ancelotti fyres og Benitez ansættes.... Skal man grine eller græde?
Grine først, fordi man tror det er en joke, græde når vi finder ud af at den rent faktisk er god nok.
Florentino Pérez
Verretti ville være en fin gevinst at få ind i et rotationssystem på midtbanen men tror også han er glad og tilfreds med tilværelsen i Paris, hvor han får meget spilletid. Og spilletid er det helt afgørende for unge stortalenter så de kan udvikle sig støt og roligt