Rygtebørsen XIX
Dios skrev:
Pelle skrev:
Dios skrev: @BBB.
Hvad er det egentlig du vil med det her? :D Altså udover at provokere lidt.
What? BBB har da ret. Alle taler Reus op, men ingen kan komme med saglige argumenter for, hvorfor vi skulle erstatte ham med Bale? Eller evt. James, som jeg gerne ser på højrekanten?
Er en statistik saglig? Eller vil du have en subjektiv vurdering af spilleren? Jeg kan og har sat en masse ord sammen igennem længere tid for at beskrive, hvorfor det er jeg mener Reus er en bedre spiller end Bale, men også hvorfor jeg mener han vil gavne holdet langt bedre end Bale. Så kan du jo mene om det hvad du vil, men hvad er det mere du/i forlanger?
Vi er jo tydeligvis uenige, men statistikken bakker jo hverken dig eller mig op, da de stort set scorer og assistere lige meget. Men hvad nytter det, når vi i sidste ende ikke kan lave den direkte sammenligning?
Ikke engang skader kan man gøre det op i, for begge har deres problemer, og faktisk for det ikke skal være løgn, så er det oftest de samme skader de render ind i.
Og ja, jeg har forstået du helst ser James på den højrekant, og du har vel også forstået at det er min 2. prioritet? :D
Du har med dine fornemme ord talt Reus op til den komplette fodboldspiller, hvilket statistikken jo viser, at han ikke er. Han scorer/assisterer ligeså meget som Bale - blot i en dårligere liga. Hvad skal vi så med ham?
Du tror vi vil få mere flydende spil med Reus. Fair nok. Jeg tror ikke det vil ændre særlig meget.
Lad os være enige om st være uenige - og så droppe ideen om at Reus er den perfekte fodboldspiller ;-)
"Maybe they hate me because I'm too good."
Venligst Log på eller Opret en konto for at deltage i samtalen
- Kassow-Rossing
-
- Bruger er blokkeret
-
www1.skysports.com/watch/tv-shows/revist...says-guillem-balague
Det ville være fornuftigt fra et økonomisk synspunkt, fordi det vil være et tidspunkt hvor man stadig kan få kassen for ham men før han daler alvorligt i niveau. Det vil måske ikke være det mest fornuftige set ud fra et spillemæssigt synspunkt..
Støt Real Madrid med et Carnet Madridista :)
- Siempre Madrid
-
- Administrator
-
- Presidente de Peña Madridista Dinamarca
Kassow-Rossing skrev: Så kører den igen: Perez spået til at sælge Ronaldo i 2016.
www1.skysports.com/watch/tv-shows/revist...says-guillem-balague
Det ville være fornuftigt fra et økonomisk synspunkt, fordi det vil være et tidspunkt hvor man stadig kan få kassen for ham men før han daler alvorligt i niveau. Det vil måske ikke være det mest fornuftige set ud fra et spillemæssigt synspunkt..
Det var pænt selvmodsigende, var det ikke?
Real Madrid skal ikke spekulere i at få kassen for nøglespillere, for så sælger man dem, mens de stadig har noget at give klubben. Det er for helvede ikke Ajax eller Manchester United. (undskyld mit franske, der skal absolut intet personligt lægges i det!).
No soy sólo perfecto, soy Madridista también. Madridista con corazón y cojones.
¡¡¡Illa Illa Illa, Juanito Maravilla!!!
Los días que tu juegas, son todo lo que soy.
Si quieres llevar este escudo, primero hay que sudar la camiseta.
Florentino Pérez: El ultimo titulo es el primer paso al siguiente.
Du har med dine fornemme ord talt Reus op til den komplette fodboldspiller, hvilket statistikken jo viser, at han ikke er. Han scorer/assisterer ligeså meget som Bale - blot i en dårligere liga. Hvad skal vi så med ham?
Du tror vi vil få mere flydende spil med Reus. Fair nok. Jeg tror ikke det vil ændre særlig meget.
Lad os være enige om st være uenige - og så droppe ideen om at Reus er den perfekte fodboldspiller ;-)
Så er vi tilbage ved forventninger, for hvad er det du forventer? Jeg forventer f.eks. ikke at Reus laver plus 40 mål samt 20 assist på én sæson. Er det dét der skal til før at du mener han er komplet, eller god nok?. Lad os blive statistik liderlige for en stund. Så kan vi konstatere, at Reus scorer ligeså mange mål og laver ligeså mange assist som Bale, men der er kæmpe forskel i key passes, chances created og succesfull passes! Hvis vi tager udgangspunkt i den relevante sidste sæson, da vi ikke kan bruge Bale's sidste sæson i Tottenham til noget som helst, da han jo på ingen måder har kunne leve op til de fantastiske tal i Real Madrid indtil nu. Hvis det ikke får betydning for spillet, så ved jeg ikke hvad!
Vi taler altså om over dobbelt så mange key passes samt chances created fra Reus side af.
Jeg synes Reus er komplet i den forstand, at han scorer forholdsvis mange mål, men samtidig laver mange assist. Det er præcis det der gør Hazard ikke bliver anerkendt nok! Det er selvfølgelig ikke nok til at blive komplet, men Reus er bare god i alle spillets facetter synes jeg. Han er fantastisk i omstillingsspillet, men han mestre altså også spillet i små rum hvor hans boldomgang og overblik er fantastisk. Han har et rigtig godt blik for sine medspillere, og det viser hans tal jo også.
Der hvor jeg for alvor mangler noget for Bale det er hans boldomgang og possession spil. Han bliver for isoleret, fordi han ikke rigtig indgår i opspillet med sine holdkammerater. Man søger Ronaldo og Ikke Bale, og det lider han under.
Det tror jeg ikke, eller det er jo overbevist om at Reus ikke vil lide under, da han derimod er god til at søge spillet og indgå i kombinationerne.
Det eneste som taler imod Reus kontra Bale, det er at Reus er højrebenet! Så er Bale selvfølgelig også farligere fra distancen, selvom man oftest helt glemmer hvor godt et spark Bale egentlig har, fordi han aldrig prøver mere. Frispark siger sig selv, der er Bale i en særklasse for sig.
I øvrigt synes jeg egentlig det er sjovt, at du vil have James på højrekanten i stedet for Bale, men hvorfor? Fordi spillet kommer til at flyde langt bedre ikke? :D Men hvis vi kigger på mål og assist, så er James jo ikke bedre end Bale heller. Faktisk har de begge været med i 15 mål i 20 kampe, hvor Bale har scoret 10 mål og James 8 mål.
Det er fint, at du ikke ønsker Reus, men så lad vær med at brug statistikken som undskyldning, da han rent faktisk har ligeså gode hvis ikke bedre stats sidste sæson, men faktisk også denne sæson end begge.
Argumentet med en dårligere liga og hold holder jo heller ikke. Hvis vi udelukkende bruger offensive spillere, så har Kroos, Modric, Isco, James, Benzema og Ronaldo jo alle præsteret bedre eller det samme i Real Madrid som de gjorde i deres daværende klubber, selvom klubberne var mindre og dårligere, hvis vi lige ser bort fra United og Bayern.
No solo soy perfecto, también soy Madridista.
Dios skrev: Pelle skrev:
Så er vi tilbage ved forventninger, for hvad er det du forventer? Jeg forventer f.eks. ikke at Reus laver plus 40 mål samt 20 assist på én sæson. Er det dét der skal til før at du mener han er komplet, eller god nok?. Lad os blive statistik liderlige for en stund. Så kan vi konstatere, at Reus scorer ligeså mange mål og laver ligeså mange assist som Bale, men der er kæmpe forskel i key passes, chances created og succesfull passes! Hvis vi tager udgangspunkt i den relevante sidste sæson, da vi ikke kan bruge Bale's sidste sæson i Tottenham til noget som helst, da han jo på ingen måder har kunne leve op til de fantastiske tal i Real Madrid indtil nu. Hvis det ikke får betydning for spillet, så ved jeg ikke hvad!
Vi taler altså om over dobbelt så mange key passes samt chances created fra Reus side af.
Jeg synes Reus er komplet i den forstand, at han scorer forholdsvis mange mål, men samtidig laver mange assist. Det er præcis det der gør Hazard ikke bliver anerkendt nok! Det er selvfølgelig ikke nok til at blive komplet, men Reus er bare god i alle spillets facetter synes jeg. Han er fantastisk i omstillingsspillet, men han mestre altså også spillet i små rum hvor hans boldomgang og overblik er fantastisk. Han har et rigtig godt blik for sine medspillere, og det viser hans tal jo også.
Der hvor jeg for alvor mangler noget for Bale det er hans boldomgang og possession spil. Han bliver for isoleret, fordi han ikke rigtig indgår i opspillet med sine holdkammerater. Man søger Ronaldo og Ikke Bale, og det lider han under.
Det tror jeg ikke, eller det er jo overbevist om at Reus ikke vil lide under, da han derimod er god til at søge spillet og indgå i kombinationerne.
Det eneste som taler imod Reus kontra Bale, det er at Reus er højrebenet! Så er Bale selvfølgelig også farligere fra distancen, selvom man oftest helt glemmer hvor godt et spark Bale egentlig har, fordi han aldrig prøver mere. Frispark siger sig selv, der er Bale i en særklasse for sig.
I øvrigt synes jeg egentlig det er sjovt, at du vil have James på højrekanten i stedet for Bale, men hvorfor? Fordi spillet kommer til at flyde langt bedre ikke? :D Men hvis vi kigger på mål og assist, så er James jo ikke bedre end Bale heller. Faktisk har de begge været med i 15 mål i 20 kampe, hvor Bale har scoret 10 mål og James 8 mål.
Det er fint, at du ikke ønsker Reus, men så lad vær med at brug statistikken som undskyldning, da han rent faktisk har ligeså gode hvis ikke bedre stats sidste sæson, men faktisk også denne sæson end begge.
Argumentet med en dårligere liga og hold holder jo heller ikke. Hvis vi udelukkende bruger offensive spillere, så har Kroos, Modric, Isco, James, Benzema og Ronaldo jo alle præsteret bedre eller det samme i Real Madrid som de gjorde i deres daværende klubber, selvom klubberne var mindre og dårligere, hvis vi lige ser bort fra United og Bayern.
Jamen vi kan da sagtens blive statistik-liderlige, Dios - du tager bare ikke højde for, at det Reus performer er i en markant dårligere liga. At Dortmund ligge som de gør på nuværende tidspunkt, er jo en fadæse. Og hvis du ikke vil gå med til den difference der er i kvaliteten af de to ligaer, så bliver det svært for os at videreføre diskussionen - det er trods alt ret essentielt.
Det er sjovt du nævner en spiller som Hazard, som jeg til enhver tid vil foretrække, HVIS vi skulle investere i en ny Galactico. Hazard kan spille i små rum og sætte 1-2 mand af, så der bliver skabt de nødvendige chancer. Jeg kan meget bedre se ham på holdet end Reus. Hazard kan skabe noget på egen hånd - det har vi for alvor behov for, når spillet ikke kører. Det kan Reus på ingen måde i samme omfang - på den måde ligner han alt for meget Ronaldo og Bale.
Mht. James. Jeg vil ikke have ham på kanten fordi spillet "flyder" bedre. Det gør det da, bevares - men det er jo pga. de to forskellige stilarter, som hhv. James og Bale repræsenterer. James spiller fænomenalt på højrekanten og formår virkelig at være chanceskabende i forhold til Benzema og Ronaldo. Det kan du så kalde "flydende spil" - men lad os nu være ærlige. Flydende spil er et omsonst begreb, som vi hver især tolker forskelligt.
En anden grund til jeg vil have James væk fra midtbanen er pga. Isco. Han er vores vigtigste spiller på nuværende tidspunkt, og ham SKAL der være plads til. At vi så slår to fluer med ét smæk - beholder Isco på banen og får James flyttet op, hvor han er bedst, det er for mig bare et plus.
Du må ikke misforstå mig. Jeg synes Reus er en glimrende fodboldspiller. Synes bare man forsøger at gøre ham til noget, han ikke er.
Lad os da få Hazard, som VIRKELIG kan skabe noget på egen hånd, når vores modstandere pakker sig. Hvis altså det overhovedet er nødvendigt med et Galactico-køb :-)
Elkrimi skrev: Hvis Morata fortsætter sin gode stime og udvikling, så er han klar til at komme hjem til sommer og presse Benzema!
Problemet er bare, at Morata er den forkerte type... Jeg er sikker på, at man til sommer begynder at lede efter en angriber, som også besidder Benzemas evner som playmaker. På den måde kan man rotere Benzema, uden at det går voldsomt ud over favorit-taktikken...:)
Men dejligt at se Morata gøre det godt, i så stor en klub som Juve:-)
- Siempre Madrid
-
- Administrator
-
- Presidente de Peña Madridista Dinamarca
M_linding skrev:
Elkrimi skrev: Hvis Morata fortsætter sin gode stime og udvikling, så er han klar til at komme hjem til sommer og presse Benzema!
Problemet er bare, at Morata er den forkerte type... Jeg er sikker på, at man til sommer begynder at lede efter en angriber, som også besidder Benzemas evner som playmaker. På den måde kan man rotere Benzema, uden at det går voldsomt ud over favorit-taktikken...:)
Men dejligt at se Morata gøre det godt, i så stor en klub som Juve:-)
"Problemet" er også, at han får spilletid i Juventus og dermed kan udvikle sig. Den udvikling kan meget nemt gå i stå, når han får 5 minutter her og 10 minutter der.
Derfor: Morata, bliv i Juventus.
No soy sólo perfecto, soy Madridista también. Madridista con corazón y cojones.
¡¡¡Illa Illa Illa, Juanito Maravilla!!!
Los días que tu juegas, son todo lo que soy.
Si quieres llevar este escudo, primero hay que sudar la camiseta.
Florentino Pérez: El ultimo titulo es el primer paso al siguiente.
Jeg tager ikke højde for der er forskel på de 2 ligaer, fordi du ikke kan tage højde for det. Der er hverken statistikker eller andet, som kan bruges i den sammenhæng. Jeg er jo ikke dum, så selvfølgelig er jeg klar over der er forskel. Det man kan se er hvordan Reus klare sig imod de bedste mandskaber i ligaen og i Cl. Og der klare han sig jo glimrende! Han falder aldrig decideret igennem medmindre hele holdet gør det.
Det er enten eller når vi taler dårligere klubber og ligaer kontra gode. Enten så bliver spilleren bedre i en mindre klub, fordi man er stjernen og alle søger en, ellers bliver man bedre i storklubben, fordi holdkammeraterne simpelthen er bedre og man kommer op på et højere niveau.
Reus præsterede i en mindre tysk klub, og var stjernen på holdet. Han blev dog kun bedre i Dortmund, og præsterede godt i Dortmunds fantastiske tid med Götze, Lewandowski etc. og han præstere stadig på hans høje niveau.
Alle store spillere kommer fra mindre klubber, men klasse fornægter sig altså ikke! Og det er uanset om man spiller i en lille klub eller stor klub. Jeg Kunne forstå, hvis der var tale om én sæson, men det er altså over 3-4 år nu Reus har holdt niveau!
Hazard er klart en af mine yndlings, og jeg vil rigtig gerne have ham til Real Madrid. Problemet med Hazard er at han ikke er kampafgørende nok. 9 mål og 6 assist i 26 kampe for Chelsea er godt for en kantspiller, men sammenlignet med Reus, Bale og James, så er det et skidt snit.
Han er dog klart en type jeg elsker. En spiller som altid spiller godt, og som oftest er Chelsea's bedste mand selvom han ikke scorer eller assistere i hver kamp.
Hazard er klart bedre end Reus hvad angår kreativitet, men han er for lidt kampafgørende ift. Reus og Bale, selvom jeg til hver en tid ville skifte Bale ud med Reus.
Er helt enig angående James.
En spiller som Mata ville jeg også være rigtig glad for. Han er faldet meget i niveau siden hans bedste tid i Chelsea, men han besidder masser af kvalitet, og det jeg mener vi mangler. En spiller med masser af kreativitet og som kan score og assistere. Nu så jeg ham ikke som en decideret erstatning for Bale, men en spiller til bredden, som ikke har den stjerne status som gør vanskelig at bænke. Derudover, så er han egen avl og sidder en del på bænken i United.
Han skal dog kun hentes, hvis vi ikke køber en decideret erstatning for Bale, så han kan udgøre bredden med Jesé og en ny angriber, da jeg så ligesom dig ville rykke James ud på højrekanten.
Dios skrev: @Pelle.
Jeg tager ikke højde for der er forskel på de 2 ligaer, fordi du ikke kan tage højde for det. Der er hverken statistikker eller andet, som kan bruges i den sammenhæng. Jeg er jo ikke dum, så selvfølgelig er jeg klar over der er forskel. Det man kan se er hvordan Reus klare sig imod de bedste mandskaber i ligaen og i Cl. Og der klare han sig jo glimrende! Han falder aldrig decideret igennem medmindre hele holdet gør det.
Det er enten eller når vi taler dårligere klubber og ligaer kontra gode. Enten så bliver spilleren bedre i en mindre klub, fordi man er stjernen og alle søger en, ellers bliver man bedre i storklubben, fordi holdkammeraterne simpelthen er bedre og man kommer op på et højere niveau.
Reus præsterede i en mindre tysk klub, og var stjernen på holdet. Han blev dog kun bedre i Dortmund, og præsterede godt i Dortmunds fantastiske tid med Götze, Lewandowski etc. og han præstere stadig på hans høje niveau.
Alle store spillere kommer fra mindre klubber, men klasse fornægter sig altså ikke! Og det er uanset om man spiller i en lille klub eller stor klub. Jeg Kunne forstå, hvis der var tale om én sæson, men det er altså over 3-4 år nu Reus har holdt niveau!
Hazard er klart en af mine yndlings, og jeg vil rigtig gerne have ham til Real Madrid. Problemet med Hazard er at han ikke er kampafgørende nok. 9 mål og 6 assist i 26 kampe for Chelsea er godt for en kantspiller, men sammenlignet med Reus, Bale og James, så er det et skidt snit.
Han er dog klart en type jeg elsker. En spiller som altid spiller godt, og som oftest er Chelsea's bedste mand selvom han ikke scorer eller assistere i hver kamp.
Hazard er klart bedre end Reus hvad angår kreativitet, men han er for lidt kampafgørende ift. Reus og Bale, selvom jeg til hver en tid ville skifte Bale ud med Reus.
Er helt enig angående James.
En spiller som Mata ville jeg også være rigtig glad for. Han er faldet meget i niveau siden hans bedste tid i Chelsea, men han besidder masser af kvalitet, og det jeg mener vi mangler. En spiller med masser af kreativitet og som kan score og assistere. Nu så jeg ham ikke som en decideret erstatning for Bale, men en spiller til bredden, som ikke har den stjerne status som gør vanskelig at bænke. Derudover, så er han egen avl og sidder en del på bænken i United.
Han skal dog kun hentes, hvis vi ikke køber en decideret erstatning for Bale, så han kan udgøre bredden med Jesé og en ny angriber, da jeg så ligesom dig ville rykke James ud på højrekanten.
Se, nu nærmer vi os hinanden igen - kunne da heller ikke forstå det ;-)
Jeg er stadig ikke helt enig ang. det med ligaerne, men lad det nu ligge.
Mata er interessant. Bestemt. Synd han er kommet på bænken i United, det har gjort noget for hans niveau, som helt naturligt ikke er det samme som i hans Chelsea tid.
Du har ret med hensyn til statistik på Hazard - men det troede jeg ikke vi kiggede på? ;-) Vi har to meget kampafgørende spillere i Benzema og Ronaldo. Jeg tror Hazard vil kunne komplimentere dem fremragende.
Det er selvfølgelig gisninger og tanker. Men kender vi Perez ret, så kommer der 1-2 Galacticos til sommer. Så må vi se, hvem det bliver :-)
- Kassow-Rossing
-
- Bruger er blokkeret
-
Selvfølgelig giver det mening at sælge en stor spiller få øjeblikke før resten af verden også indsér at han ikke længere kan bidrage med det samme som de troede de betalte for. Ligesom vi f.eks gjorde med Özil, hvor Arsenal troede de havde gjort sig et scoop.
Man skal naturligvis ikke gøre som Ajax og sælge sine stjerner før de bliver trætte, men man må gerne sælge dem omtrent det tidspunkt de bliver trætte. Et salg af Ronaldo til sommer eller næste sommer vil naturligvis også give rådighed til at købe den næste Ronaldo i rækken af Galacticos.
Støt Real Madrid med et Carnet Madridista :)
Se, nu nærmer vi os hinanden igen - kunne da heller ikke forstå det ;-)
Jeg er stadig ikke helt enig ang. det med ligaerne, men lad det nu ligge.
Mata er interessant. Bestemt. Synd han er kommet på bænken i United, det har gjort noget for hans niveau, som helt naturligt ikke er det samme som i hans Chelsea tid.
Du har ret med hensyn til statistik på Hazard - men det troede jeg ikke vi kiggede på? ;-) Vi har to meget kampafgørende spillere i Benzema og Ronaldo. Jeg tror Hazard vil kunne komplimentere dem fremragende.
Det er selvfølgelig gisninger og tanker. Men kender vi Perez ret, så kommer der 1-2 Galacticos til sommer. Så må vi se, hvem det bliver :-)
Nærmer os? Du har bare at takke mig haha :D
Jeg bruger altid statistiker for at tjekke op om tingene, men mine holdninger er ikke udelukkende baseret på statistikker :) Jeg tror da også helt sikkert Hazard vil være et hit, og specielt en publikums yndling, men for at der skal være plads til Benzema, så er du bare nødt til at have en spiller som Ronaldo som scorer de mange mål. Jeg kan ikke helt finde ud af Ronaldo længere. Han har vist store svaghedstegn, og det knæ går mig lidt på nerverne.
Men jeg er enig i, at vi skal have 2 kampafgørende typer. Jeg synes dog ikke helt Benzema er det i samme forstand som Ronaldo, men han er vital for vores spil. Hazard får vi nok aldrig, da Chelsea ikke ligefrem mangler penge, og gør de ikke det, så kan jeg ikke se nogen idé i hvorfor de skal tænke i et salg. Det skulle da kun være hvis han selv pressede på.
Jeg tror vi går et "stille" transfervindue i møde. Jeg tror vi kommer til at købe mange nye spillere, men kloge køb og ikke de helt store spektakulære køb. Som f.eks. Pogba, Reus, Hazard etc.. Tror desværre ikke på Bale bliver solgt, og det giver jo ingen mening at købe endnu en offensiv stjernespiller. Det kan Perez vel godt selv se, og specielt når Ancelotti altid bruger de samme 11.
Det mest opsigtvækkende indkøb tror jeg bliver De Gea. Du hørte det først her :D