Rygtebørsen XIX

11 år 3 måneder siden #889 af Dios
Besvaret af Dios på emne Rygtebørsen XIX
@M_linding.

Jeg tror vi er de 2 eneste som elsker Nacho :D Måske Jimmy også lige er med på idéen, men Nacho FTW! Der skal være plads til en type som ham. En spiller som kender sin plads, og stiller sig tilfreds med bare at befinde sig i verdens bedste klub. Hans hjerte er i Real Madrid, og netop spillere af egen avl er vigtig fremover, og specielt nu når Casillas synger på sidste vers.
Jeg har også hørt rigtig godt om Laporte, men vi kan vel hurtige blive enige om, at Varane er fremtiden ikke? Selvom jeg frygter Varane snart har fået nok, for hvem af Pepé og Ramos bænker man lige? Hjertet siger jo Pepé, men det kan man sportsligt bare ikke være bekendt, hvor jeg i den grad synes Ramos har nået Pique standarder.

Tror du Reus kommer til at koste mere end €50-60? Det tror jeg faktisk ikke, og det er IMO ikke et beløb som skræmmer mig, eller burde skræmme Real Madrid. Og slet ikke hvis man nu leger med tanken om, at Bale bliver solgt til noget der minder om det dobbelte.
Jeg frygter virkelig det værste med Isco. Jeg har bare en klam følelse af, at Isco bliver sorte per og det er ham som ender på bænken. Sker det, så må der komme en trods reaktion fra publikums side af! Det er total uhørt. Faktisk har Real Madrid jo selv sat sig i den position, da man købte James alt for dyrt. Havde han nu bare kostet halvdelen, så ville vi jo ikke snakke politik på samme måde.
Spændende synes jeg egentlig ikke det er, for hold nu op, hvor ville det være trist, hvis det bliver som ovennævnte scenarie.

Helt enig angående Bale. Han får for lidt ud af tingene, og når hans driblinger endelig lykkes, så brænder han på det skammeligste! Jeg var skeptisk før han kom, men at det skulle blive sådan her, det havde jeg alligevel ikke forventet.

No solo soy perfecto, también soy Madridista.
Følgende bruger(e) sagde tak: JimmyBroe

Venligst Log på eller Opret en konto for at deltage i samtalen

11 år 3 måneder siden #890 af M_linding
Besvaret af M_linding på emne Rygtebørsen XIX
Dios

Jeg skal se Ancelotti bænke Isco, før jeg tror på det:) For selvom politik og PR også spiller en rolle ift. hvem der spiller, så kan jeg snart ikke se hvordan dette skulle tale imod Isco. Det vil - som du selv er inde på - skabe mere negativ omtale at bænke Isco, end det vil med Bale. Jeg tror at alle vil se det som logisk, hvis det er Bale som presses ud imod bænken.... På nær de danske eksperter selvfølgelig, som vil fatte hat af, at PL's bedste spiller kan ende som indskifter i Real Madrid;)

Det lyder i Tyskland som om, at Reus har forlænget med Dortmund for at blive i Dortmund - og altså ikke som et stunt der skal hæve prisen på ham lidt. Og med de ambitioner som Dortmund har, sammenholdt med deres muligheder for at tiltrække verdensklassespillere og Reus kærlighed for klubben, må det betyde en høj pris. Dortmund har formentlig noteret sig, at Real Madrid betalte småklubber som Monaco og Tottenham henholdsvis 80 og 91 mio. euro for deres profiler... Hvor meget kan de så ikke presse citronen? De er jo ikke tvunget til et salg, og jeg tror ikke at Reus vil hade at blive i hjerteklubben..

Der er heller ikke plads til Reus hvis man ikke sælger en profil. Se bare de luksusproblemer vi allerede diskuterer... Det skulle da lige være, hvis man tror at Reus også kan spille Benzemas rolle(?) Det aner jeg ikke om han kan, for Reus er altid skadet når jeg ser Dortmund spille;-)
Sidste redigering: 11 år 3 måneder siden ved M_linding.

11 år 3 måneder siden #891 af Pelle
Besvaret af Pelle på emne Rygtebørsen XIX

Dios skrev: @M_linding.

Jeg tror vi er de 2 eneste som elsker Nacho :D Måske Jimmy også lige er med på idéen, men Nacho FTW! Der skal være plads til en type som ham. En spiller som kender sin plads, og stiller sig tilfreds med bare at befinde sig i verdens bedste klub. Hans hjerte er i Real Madrid, og netop spillere af egen avl er vigtig fremover, og specielt nu når Casillas synger på sidste vers.
Jeg har også hørt rigtig godt om Laporte, men vi kan vel hurtige blive enige om, at Varane er fremtiden ikke? Selvom jeg frygter Varane snart har fået nok, for hvem af Pepé og Ramos bænker man lige? Hjertet siger jo Pepé, men det kan man sportsligt bare ikke være bekendt, hvor jeg i den grad synes Ramos har nået Pique standarder.

Tror du Reus kommer til at koste mere end €50-60? Det tror jeg faktisk ikke, og det er IMO ikke et beløb som skræmmer mig, eller burde skræmme Real Madrid. Og slet ikke hvis man nu leger med tanken om, at Bale bliver solgt til noget der minder om det dobbelte.
Jeg frygter virkelig det værste med Isco. Jeg har bare en klam følelse af, at Isco bliver sorte per og det er ham som ender på bænken. Sker det, så må der komme en trods reaktion fra publikums side af! Det er total uhørt. Faktisk har Real Madrid jo selv sat sig i den position, da man købte James alt for dyrt. Havde han nu bare kostet halvdelen, så ville vi jo ikke snakke politik på samme måde.
Spændende synes jeg egentlig ikke det er, for hold nu op, hvor ville det være trist, hvis det bliver som ovennævnte scenarie.

Helt enig angående Bale. Han får for lidt ud af tingene, og når hans driblinger endelig lykkes, så brænder han på det skammeligste! Jeg var skeptisk før han kom, men at det skulle blive sådan her, det havde jeg alligevel ikke forventet.

Nu skal vi heller ikke gøre Bale dårligere end han er. Manden havde en fantastisk sæson for os sidste år, hvor han afgjorde to finaler. Det bør vi lige have in mente.

Når det så er sagt, så har han haft - og har stadig - en katastrofal sæson i år. Der kan på ingen måde være tvivl om, at James skal ud på den højrekant, hvor han har spiller allerbedst, Isco skal blive på sin position og Bale skal bænkes. Så kan Bale fra bænken få lov at overbevise alle os fans, at han har sin rigtighed på det her Real Madrid mandskab. Dette afsnit er naturligvis ren drømmetænkning, da Ancelotti selv har udtalt, at BBC spiller. Derfor bliver enten Isco eller James den store taber, og jeg tror - desværre - på førstnævnte.

Lader man Isco gå i løbet af de næste par sæsoner, vil det være en direkte katastrofe.

"Maybe they hate me because I'm too good."

11 år 3 måneder siden #892 af Dios
@M_linding.

Jeg håber vitterligt du får ret omkring Isco. Der tages selvfølgelig forbehold for, at han nogenlunde holder dette niveau.

Har ikke lige hørt det med Reus, at han skrev under for at blive. Egentlig har jeg slet ikke interesseret mig nok for hans kontraktforlængelse. Jeg håber dog stadig på han kommer til Real til sommer, men som du selv siger, så skal der sælges ud, hvis han skal komme. Hvem behøver jeg vel ikke at nævne :)
Jeg tror bare ikke helt på, at Reus kommer helt op i de tal som James, Bale og Ronaldo har kostet.

@Pelle.

Fantastisk og fantastisk. spillemæssigt, så er der da store ligheder imellem sidste sæson og denne sæson. Sidste sæson så man bare mere igennem fingre med hans ustabile niveau, fordi det var hans første sæson. Bale's sidste sæson har dog klart været bedre rent statistisk set, men jeg husker da ihvertfald, at jeg sad med en følelse af, at jeg havde set det komme og han ikke rigtig løste vores problemer. Specielt kampene før Sevilla kampen på udebane som vi tabte, hvor det hele så gik helt galt for ham, og han blev vold kritiseret i pressen efter den kamp. Der var han inde i noget der minder om samme krise som denne. Hans driblinger lykkedes på ingen måder, og han brændte utrolig mange chancer. Hans sæson blev "reddet" af at han selvfølgelig lavede et vidunderligt mål imod Barcelona i finalen, og han også scorede 2-1 målet i Chl finalen. Og så var det jo også hans første sæson, som jeg kan huske jeg beskrev som fantastisk statistisk set, men store mangler rent spillemæssigt.
Mon ikke 2/3 dele herinde har glemt alt om Bale's krise, hvis han igen denne sæson sikre os 2 trofæer? Og man så næste sæson vil betegne denne sæson som værende fantastisk? :)

Resten er jeg helt enig i :)

Sidste redigering: 11 år 3 måneder siden ved Dios.

11 år 3 måneder siden #893 af Daniel
Besvaret af Daniel på emne Rygtebørsen XIX
Det perfekte sommer transfervindue:

1. Carvajals sparringspartner på højrebacken skal være bedre.

2. En langsigtede "Chicharito-løsning". Jeg ønsker ikke en permanent aftale med mexicaneren, men alligevel en konkurrencedygtig andenviolin.

3. En central midtbanespiller med mere kvalitet end Illarramendi og Khedira. Det ikke kun Modrics skade, der er skyld i, at Kroos ikke får pause. Nej, det er også den manglende kvalitet på breddespillerne.

Buttom line: Jeg er faktisk ganske tilfreds med Real Madrids trup. Ja, det bliver sgu ikke meget bedre. Det kun de små detaljer, der kan forbedres. Men det er blot min ydmyge mening :-)

11 år 3 måneder siden #894 af nono
Besvaret af nono på emne Rygtebørsen XIX
Jeg vil lige minde enkelte brugere om, at James før sin skade alene mand sikrede 6 point. Herudover havde han på daværende tidspunkt både flere mål, assists, tackles, passes og tilbagelagte km's completed per game end Isco.

Tag ikke fejl - jeg elsker også Isco - men omvendt er jeg også opmærksom på, at ikke at falde på halen af begejstring fordi han laver en snæver dribling ind i mellem. Fodbold er et spil der handler om slutproduktet - af samme grund var vores Ronaldo også verdens bedste sidste år.

Her mener jeg at James er en halv hest foran Isco og det er vel at bemærke med en sæson mindre i klubben.

Taberen når James og Modric er tilbage bør i min bog være Bale, med James der overtager højrekanten og så behøver klubben for min skyld heller ikke at spekulere i hverken Reus eller Pogba til sommer, men i stedet blot fortsætte den fantastiske trend med at opsnappe morgendagens stjerner som kan stå klar i kulissen.
Følgende bruger(e) sagde tak: M_linding, Fondo_Sur

11 år 3 måneder siden #895 af Pelle

Dios skrev: @M_linding.

Jeg håber vitterligt du får ret omkring Isco. Der tages selvfølgelig forbehold for, at han nogenlunde holder dette niveau.

Har ikke lige hørt det med Reus, at han skrev under for at blive. Egentlig har jeg slet ikke interesseret mig nok for hans kontraktforlængelse. Jeg håber dog stadig på han kommer til Real til sommer, men som du selv siger, så skal der sælges ud, hvis han skal komme. Hvem behøver jeg vel ikke at nævne :)
Jeg tror bare ikke helt på, at Reus kommer helt op i de tal som James, Bale og Ronaldo har kostet.

@Pelle.

Fantastisk og fantastisk. spillemæssigt, så er der da store ligheder imellem sidste sæson og denne sæson. Sidste sæson så man bare mere igennem fingre med hans ustabile niveau, fordi det var hans første sæson. Bale's sidste sæson har dog klart været bedre rent statistisk set, men jeg husker da ihvertfald, at jeg sad med en følelse af, at jeg havde set det komme og han ikke rigtig løste vores problemer. Specielt kampene før Sevilla kampen på udebane som vi tabte, hvor det hele så gik helt galt for ham, og han blev vold kritiseret i pressen efter den kamp. Der var han inde i noget der minder om samme krise som denne. Hans driblinger lykkedes på ingen måder, og han brændte utrolig mange chancer. Hans sæson blev "reddet" af at han selvfølgelig lavede et vidunderligt mål imod Barcelona i finalen, og han også scorede 2-1 målet i Chl finalen. Og så var det jo også hans første sæson, som jeg kan huske jeg beskrev som fantastisk statistisk set, men store mangler rent spillemæssigt.
Mon ikke 2/3 dele herinde har glemt alt om Bale's krise, hvis han igen denne sæson sikre os 2 trofæer? Og man så næste sæson vil betegne denne sæson som værende fantastisk? :)

Resten er jeg helt enig i :)

Og det er så her, hvor vi er uenige. For jeg synes faktisk spillemæssigt - og statistisk - at Bale havde en væsentlig bedre sæson sidste år. Her blev fænomenet BBC skabt, og Bale indgik virkelig godt i spillet med de andre. Langt mere lykkes, han skød mere og havde succes med det. Det er tydeligt, at hans selvtillid er i bund i øjeblikket. Det kan lyde underligt, men jeg tænker virkelig at en tur på bænken kan hjælpe. Som skrevet - lad ham kæmpe sig tilbage derfra.

Synes stadig i hyper Reus unødigt. Jeg ved ikke om han er den rette mand, men der skal selvfølgelig skiftes ud, hvis ikke Bale finder en eller anden form for niveau igen. Men skal det være en ny Galactico? James på højrekanten og en backup a la Jese.

11 år 3 måneder siden #896 af Dios
Pelle skrev:

Og det er så her, hvor vi er uenige. For jeg synes faktisk spillemæssigt - og statistisk - at Bale havde en væsentlig bedre sæson sidste år. Her blev fænomenet BBC skabt, og Bale indgik virkelig godt i spillet med de andre. Langt mere lykkes, han skød mere og havde succes med det. Det er tydeligt, at hans selvtillid er i bund i øjeblikket. Det kan lyde underligt, men jeg tænker virkelig at en tur på bænken kan hjælpe. Som skrevet - lad ham kæmpe sig tilbage derfra.

Synes stadig i hyper Reus unødigt. Jeg ved ikke om han er den rette mand, men der skal selvfølgelig skiftes ud, hvis ikke Bale finder en eller anden form for niveau igen. Men skal det være en ny Galactico? James på højrekanten og en backup a la Jese.

Det er immervæk svært og finde en spiller som spiller dårligere end Bale pt. Så nej vi er ikke uenige om, at Bale's første sæson var langt bedre end hans nuværende. For det var den. Min pointe var egentlig bare, at man har tendens til at glemme mange "ligegyldige" kampe midt på sæsonen. Man husker oftest starten og slutningen af sæsonen. Og det er vel det der huskes mest ved Bale's sæson.
Så kan man være kynisk, og sige, at det er det eneste som tæller, men en fodboldromantiker som mig er bare ikke specielt begejstret for det :)

Reus er verdensklasse, men han er jo ikke på Messi og Ronaldo's niveau. Han minder på mange måder om Hazard, og de problemer han har for at blive set som toppen af poppen.
Der er jo ingen garanti for, at Reus ville slå igennem, men type-mæssigt så passer han IMO på profilen. Han scorer godt med mål og laver forholdsvis mange assist, men vigtigst af alt, så er han farlig i de små rum og ligeså farlig på omstillinger eller når der er plads at spille på.
Jeg ville personligt vælge Reus fremfor James, men James på højrekanten vil være min 2. prioritet. Jeg synes dog ikke Jesé alene mand er nok til bredden. Det var lidt sådan det gik galt sidste sæson.
En ny Galactico håber jeg heller ikke på, for så står vi med præcis samme bekymringer som nu. En spiller som Rakitic som jeg nævnte i sommers. Det er sådan en type jeg mener er sund konkurrence. Han er ikke en typisk Galactico, men han besidder fandens meget kvalitet.

11 år 3 måneder siden #897 af Pelle

Dios skrev: Pelle skrev:

Det er immervæk svært og finde en spiller som spiller dårligere end Bale pt. Så nej vi er ikke uenige om, at Bale's første sæson var langt bedre end hans nuværende. For det var den. Min pointe var egentlig bare, at man har tendens til at glemme mange "ligegyldige" kampe midt på sæsonen. Man husker oftest starten og slutningen af sæsonen. Og det er vel det der huskes mest ved Bale's sæson.
Så kan man være kynisk, og sige, at det er det eneste som tæller, men en fodboldromantiker som mig er bare ikke specielt begejstret for det :)

Reus er verdensklasse, men han er jo ikke på Messi og Ronaldo's niveau. Han minder på mange måder om Hazard, og de problemer han har for at blive set som toppen af poppen.
Der er jo ingen garanti for, at Reus ville slå igennem, men type-mæssigt så passer han IMO på profilen. Han scorer godt med mål og laver forholdsvis mange assist, men vigtigst af alt, så er han farlig i de små rum og ligeså farlig på omstillinger eller når der er plads at spille på.
Jeg ville personligt vælge Reus fremfor James, men James på højrekanten vil være min 2. prioritet. Jeg synes dog ikke Jesé alene mand er nok til bredden. Det var lidt sådan det gik galt sidste sæson.
En ny Galactico håber jeg heller ikke på, for så står vi med præcis samme bekymringer som nu. En spiller som Rakitic som jeg nævnte i sommers. Det er sådan en type jeg mener er sund konkurrence. Han er ikke en typisk Galactico, men han besidder fandens meget kvalitet.

Rakitic? Ej, Dios - det mener du sgu ikke! :-) Kom lige med nogle argumenter, som kan forklare mig hvorfor vi skal have en spiller som ham?
Rakitic er vel heller ikke kant, men nærmere central midtbanespiller? :-)

11 år 3 måneder siden #898 af BBB
Besvaret af BBB på emne Rygtebørsen XIX
Kan vi ikke få alle vores Reus eksperter til at forklare, hvorfor Reus ikke scorer flere mål / laver flere assists, end han gør? Reus bliver talt så god, at han nærmest ingen svagheder har, udover hans skader. Hvis det var sandt, så ville han vel allerede spille i Real?
Følgende bruger(e) sagde tak: Daniel, Pelle

11 år 3 måneder siden #899 af Pelle

BBB skrev: Kan vi ikke få alle vores Reus eksperter til at forklare, hvorfor Reus ikke scorer flere mål / laver flere assists, end han gør? Reus bliver talt så god, at han nærmest ingen svagheder har, udover hans skader. Hvis det var sandt, så ville han vel allerede spille i Real?

I forlængelse af BBBs indlæg. Er der nogle, der har statistikker på Reus over de sidste 2-3 sæsoner? Det kunne være spændende at se.

11 år 3 måneder siden #900 af Daniel
Besvaret af Daniel på emne Rygtebørsen XIX

Jeg har lige sammenfattet lidt hurtigt statistik over Bale og Reus. Jeg har ikke medregnet denne sæson, da Bale på nuværende tidspunkt har spillet dobbelt så mange minutter som Reus. I 12/13 og 13/14 spillede de trods alt - næsten - lige meget.

Det er blot udvalgte elementer fra squawka.com. Jeg har dog forsøgt at hapse de ting, jeg mener er rimelig relevant i denne debat.
Følgende bruger(e) sagde tak: BBB, Pelle

Leveret af Kunena Forum