Rygtebørsen XIX

11 år 3 måneder siden #901 af Pelle
Besvaret af Pelle på emne Rygtebørsen XIX

Daniel skrev:

Jeg har lige sammenfattet lidt hurtigt statistik over Bale og Reus. Jeg har ikke medregnet denne sæson, da Bale på nuværende tidspunkt har spillet dobbelt så mange minutter som Reus. I 12/13 og 13/14 spillede de trods alt - næsten - lige meget.

Det er blot udvalgte elementer fra squawka.com. Jeg har dog forsøgt at hapse de ting, jeg mener er rimelig relevant i denne debat.

Smukt arbejde, Daniel - takker. Og de stats bekræfter rimelig fint mine tanker omkring de to. Reus har scoret et mål mere og lavet en assist mere end Bale i sidste sæson - trods 3 kampe mere. De må siges at ligge rimelig lige. Når vi så tager i betragtning, at de dårlige hold i Tyskland er væsentlig dårligere end de er i Spanien, så er den her statistik vel ikke Pro-Reus?
Vi har snakket om flere gange, at vi med Bale gerne vil have noget mere flydende spil - han skal være bedre med bolden og i pasningsspillet. Det får vi måske med Reus. Måske. Men statistisk ligger de to ret tæt - og Reus er på ingen måde den komplette spiller, som nogle anser ham som.

"Maybe they hate me because I'm too good."

Venligst Log på eller Opret en konto for at deltage i samtalen

11 år 3 måneder siden #902 af Daniel
Besvaret af Daniel på emne Rygtebørsen XIX
Lige for at nævne en lille interessant detalje omkring Bales lille negative forandring denne sæson, så har han efter 21 kampe (1830 min.) kun lavet 4 interceptions, mod sine imponerende 19 sidste sæson.

Det viser måske også, at Ancelotti har valgt at flytte Bales fokus i en mere offensiv retning, hvilket i min optik er et forkert træk taktisk med Bale. Specielt med waliseren udgangspunkt i højresiden, hvor det er fandens vigtigt, at der er defensivt arbejde med i arbejdsbeskrivelsen. Og så er det vel heller ikke urimeligt at hævde, at Real Madrids kontraspil ikke har været flydende denne sæson, hvilket måske skyldes de manglende bolderobringer fra en spiller med en ustyrlig pace.

Pelle

Du har ret! Og i forhold til debatten om, hvem der er mest komplet, så er det for mig også vigtigt at se på, hvordan spillerne scorer deres mål. Her favner Bale ganske enkelt bredere i sit repertoire. Reus er helt sikkert en bedre boldspiller, men med vores overlegen tekniske midtbane og Benzema, ser jeg det ikke som alfa omega, at vi ligeledes har en kantspiller, der også behersker det flydende boldspil.
Sidste redigering: 11 år 3 måneder siden ved Daniel.
Følgende bruger(e) sagde tak: M_linding, Pelle

11 år 3 måneder siden #903 af asp3200
Besvaret af asp3200 på emne Rygtebørsen XIX
Folk glemmer vist også at dortmund har det betydeligt sværere i bundesligaen end madrid i la liga. Dortmund er et dårligere hold end madrid og reus har været mere skadet end bale. Alt det foroven har været gældende i to-tre år efterhånden selvom de slog os ud i chl.

Reus i madrid = bale i glemme bogen. Punktum!
Følgende bruger(e) sagde tak: Dios, JimmyBroe

11 år 3 måneder siden #904 af M_linding
Besvaret af M_linding på emne Rygtebørsen XIX
Hørte I lige N.C. Frederiksen og Poul Hansen?

De kom på 60 sekunder med nogle meget gode pointer om hvorfor, at Pogba er tættere på at kunne blive Real Madrid-spiller end Reus er det... (Hvor meget man så vælger at lægge i det...?)

Bl.a. sagde de - meget interessant synes jeg - at de tysker journalister med indgående kendskab til Reus siger, at han ikke har modenheden til at spille i en klub som Real Madrid, sammenlignet med eksempelvis Kroos. Hans topniveau ligger i de trygge rammer, hjemme i Dortmund. (Det minder mig om en lille argentiner, men det er en helt anden historie).

Jeg må nu også sige, at jeg har en bedre feeling omkring Pogba. Han har bare noget Ballon d'Or-agtig x-factor, som er svær at forklare.

Det bliver spændende at se de to i direkte duel. Der skal zappes imellem de to kampe i aften;)
Følgende bruger(e) sagde tak: Daniel, BBB, Pelle

11 år 3 måneder siden #905 af Pelle

asp3200 skrev: Folk glemmer vist også at dortmund har det betydeligt sværere i bundesligaen end madrid i la liga. Dortmund er et dårligere hold end madrid og reus har været mere skadet end bale. Alt det foroven har været gældende i to-tre år efterhånden selvom de slog os ud i chl.

Reus i madrid = bale i glemme bogen. Punktum!

Det passer ganske enkelt ikke. Dortmund er i Tyskland hvad Atletico er i Spanien - måske endda lidt mere, da der i Tyskland kun har været to til at kæmpe om titlen.
Nu er tallene jo baseret på antal spillede kampe - og dermed minutter - så der er taget højde for skader. Jeg har stadig ikke set et validt argument for, hvorfor vi skulle investere i Reus?

Sidste redigering: 11 år 3 måneder siden ved Pelle.

11 år 3 måneder siden #906 af M_linding
Besvaret af M_linding på emne Rygtebørsen XIX
Ham der 9'eren for Juve er sgu også meget spændende:)

Jeg har tit undret mig over hvordan han kunne have spillet i Real, hvis han ikke havde spillet så mange minutter som fejlplaceret kantspiller... Bare af nysgerrighed - jeg påstår ikke at Morate er verdensklasse:)

11 år 3 måneder siden #907 af Dios
Besvaret af Dios på emne Rygtebørsen XIX
Hvad viser den statistik os egentlig? Reus og Bale præstere stort set lige godt hvad angår mål og assist. Det den viser mig er Bale's historie fra stjerne til én af mange. Og omvendt med Reus. Bale var stjernen og Reus er stjernen, og det afspejler deres statistikker egentlig meget godt.
Igen, så kan statistik vise meget, men bruger man Isco som eksempel, så viser det absolut ingenting. Og det viser slet ikke hvor godt de egentlig spiller. Isco er vel blevet kåret til kampens spiller 7-10 gange denne sæson, men hvor vises det henne udfra en statistik? Og det samme gør sig egentlig gældende med Reus. Han spiller oftest rigtig godt, og det er her den bliver svær, for hvad er rigtig godt? Vi alle definere det jo forskelligt. Nogle mener jo flere mål man scorer desto bedre spiller man, og andre mener at man sagtens kan være kampens spiller helt uden, at have scoret eller assisteret.
Og den sværeste er, at det vel kun er fair, at man egentlig tager klubbernes præstationer i mente. Dortmund spiller helt af helvedes til i ligaen, og lå for få runder siden sidst, hvor Real Madrid har været meget stabile hvad angår sejre, men spillet har været mere op og ned.
Selvom Reus har været meget skadet denne sæson, og Dortmund har spillet rigtig dårlig i ligaen, så har Reus alligevel fået scoret i hveranden kamp han har spillet, og assisteret i hver 4. Hvor han i Cl derimod har en fantastisk god statistik med 3 scoret mål i 3 kampe samt 1 assist.
Det er præcis det samme med Bale i denne sæson, hvor det dog taler til Bale's fordel, at det er over flere kampe. Men en scoring i hveranden kamp, og assist i hvert 4. Hvor han i Cl sammenhæng har præsteret noget dårligere med "kun" 2 mål og 1 assist i 6 kampe.

Pelle skrev:

Rakitic? Ej, Dios - det mener du sgu ikke! :-) Kom lige med nogle argumenter, som kan forklare mig hvorfor vi skal have en spiller som ham?
Rakitic er vel heller ikke kant, men nærmere central midtbanespiller? :-)

Sidste sæson var jeg stor fortaler for ham, men kun til bredden. Han er en kvalitetsspiller, men du forstod den måske ikke første gang :D Nu var han blot et eksempel på hvilken slags "hype" der er omkring spilleren, som jeg mener vi mangler til offensiven. Først og fremmest, så ønskede jeg ham til klubben, før der var tale om James. Han er en spiller med god kvalitet, men han har ikke stjerne status, og der vil ikke blive stillet spørgsmålstegn, hvis han er på bænken i 2 kampe i streg.
Køber vi Pogba til sommer altså en Galactico, så bliver presset omvendt større og der vil opstå problematikker hvergang en plus 500 mio. kr. mand havner på bænken.
Skulle jeg vælge en spiller nu i offensiven som har samme status som Raktic, så ville det være Jovetic.

BBB skrev:

Kan vi ikke få alle vores Reus eksperter til at forklare, hvorfor Reus ikke scorer flere mål / laver flere assists, end han gør? Reus bliver talt så god, at han nærmest ingen svagheder har, udover hans skader. Hvis det var sandt, så ville han vel allerede spille i Real?

Lidt mærkelig logik er det ikke? Hvis hans ønske er at spille i Dortmund, så er det vel ligegyldigt hvor god han er, og hvor mange som er interesserede i ham. Jeg behøver vel ikke at nævne de 5-8 topklubber som i sommers var varme på ham?

Hvis Bale er så god, hvorfor scorer eller assistere han så ikke meget mere end han gør? Hvis vi lige ligger Messi og Ronaldo på hylden, så var det immervæk fantastisk og nok nærmere verdensklasse, hvis en angriber scorede plus 25 mål i ligaen. Der findes jo ikke andre end de 2 som har været så stabile år efter år.
Jeg mener bare, at 16 mål og 13 assist er fantastisk for en kantspiller i 30 kampe, hvor han i 26 har startet inde. Ligeså vel som Bale's 15 mål og 12 assist i 27 kampe, hvor han i 24 kampe har startet inde er fantastisk. Man kan vel ikke forvente andet?

Hvorfor assisterede Iniesta ikke meget mere som 10'er når han blev gjort til den absolut bedste 10'er i verden? For mig at se giver det ingen mening overhovedet.

No solo soy perfecto, también soy Madridista.
Sidste redigering: 11 år 3 måneder siden ved Dios.

11 år 3 måneder siden #908 af BBB
Besvaret af BBB på emne Rygtebørsen XIX

Dios skrev: ... Isco er vel blevet kåret til kampens spiller 7-10 gange denne sæson, men hvor vises det henne udfra en statistik?

Hvis du ikke med logik og ræsonnement kan forklare, hvad der gør en spiller god, er han så god?

Dios skrev: ... Lidt mærkelig logik er det ikke? Hvis hans ønske er at spille i Dortmund, så er det vel ligegyldigt hvor god han er, og hvor mange som er interesserede i ham. Jeg behøver vel ikke at nævne de 5-8 topklubber som i sommers var varme på ham?

Lur mig om han ikke havde genoptrænet i Madrid, hvis vi havde smidt 100 millioner euro på bordet.

Dios skrev: ... Hvorfor assisterede Iniesta ikke meget mere som 10'er når han blev gjort til den absolut bedste 10'er i verden? For mig at se giver det ingen mening overhovedet.

Velsagtens fordi han ikke spillede en decideret 10'er. Vi kan sagtens blive enige om, at alle spillere kan kåres til verdens bedste spiller, hvis kravene tilpasses emnet tilstrækkeligt. Hvis målet er et score flest mål, så vinder Ronaldo, hvis målet er at lave små finurlige vendinger, så vinder Isco. Hvis målet er at brænde mange straffespark, så vinder Messi.

11 år 3 måneder siden #909 af Dios
@BBB.

Hvad er det egentlig du vil med det her? :D Altså udover at provokere lidt.

11 år 3 måneder siden #910 af Pelle

Dios skrev: @BBB.

What? BBB har da ret. Alle taler Reus op, men ingen kan komme med saglige argumenter for, hvorfor vi skulle erstatte ham med Bale? Eller evt. James, som jeg gerne ser på højrekanten?

11 år 3 måneder siden #911 af Dios

Pelle skrev:

Dios skrev: @BBB.

What? BBB har da ret. Alle taler Reus op, men ingen kan komme med saglige argumenter for, hvorfor vi skulle erstatte ham med Bale? Eller evt. James, som jeg gerne ser på højrekanten?

Er en statistik saglig? Eller vil du have en subjektiv vurdering af spilleren? Jeg kan og har sat en masse ord sammen igennem længere tid for at beskrive, hvorfor det er jeg mener Reus er en bedre spiller end Bale, men også hvorfor jeg mener han vil gavne holdet langt bedre end Bale. Så kan du jo mene om det hvad du vil, men hvad er det mere du/i forlanger?
Vi er jo tydeligvis uenige, men statistikken bakker jo hverken dig eller mig op, da de stort set scorer og assistere lige meget. Men hvad nytter det, når vi i sidste ende ikke kan lave den direkte sammenligning?
Ikke engang skader kan man gøre det op i, for begge har deres problemer, og faktisk for det ikke skal være løgn, så er det oftest de samme skader de render ind i.

Og ja, jeg har forstået du helst ser James på den højrekant, og du har vel også forstået at det er min 2. prioritet? :D

Følgende bruger(e) sagde tak: JimmyBroe, Jaken

11 år 3 måneder siden #912 af Fondo_Sur
Besvaret af Fondo_Sur på emne Rygtebørsen XIX
Holdninger og holdninger, James er fremragende.

Leveret af Kunena Forum