VM 2014

• Emne forfatter
  • Gæst
  • Gæst
12 år 1 uge siden #1 af AvatarEyes
VM 2014 blev oprettet af AvatarEyes
Syntes det manglede sin egen tråd!

Mine tanker om i går:
Åbningsceremonien så billig ud, alt fra det tæppe de dansede rundt på til de gabende huller i sammenføjninger på deres discobold i midten med 100p opløsning. Lydsystemet på stadion var amatøragtig og man kunne til tider ikke høre Pitbull og JLo (ikke at det gjorde mig noget). Mega skuffende når man tænker på hvor mange milliarder de har smidt i det samlede VM projekt.

Selve kampen:
Jeg fik rigtig ondt af Marcelo. Han var ikke langt fra tårer - så komplet knust ud efter det selvmål.
Dommeren var helt hen i vejret. Det er tydeligt at FIFA har bestemt på forhånd at Brasilien skal videre fra gruppen. Ved så ikke om det er bestikkelse eller for at undgå dommedagsstemning og vanvidsoprør i tilfælde af at de bliver elimineret. Der er nok stor interesse for at VM 2014 skal ses som en succes så man fremadrettet kan blive ved med at være politisk i valget af værtsnationer.
Alt i alt røvkedeligt at åbningskampen skal afgøres af en joke af en dommerkendelse der kunne være undgået med video-reviews. Blatter skal for alt i verden ikke have endnu et stint som FIFA president.

Overordnet var det for mit vedkommende en meget negativ oplevelse, som highlightede alt hvad der er galt med Blatter's FIFA. Hvad med jer?
Sidste redigering: 12 år 1 uge siden ved AvatarEyes.

Venligst Log på eller Opret en konto for at deltage i samtalen

• Emne forfatter
  • Gæst
  • Gæst
12 år 1 uge siden #2 af AvatarEyes

12 år 1 uge siden #3 af Sahinovic
Besvaret af Sahinovic på emne VM 2014
Alt det politiske i dette VM tager jeg simpelthen afstand til og vælger at fokusere på fodbolden i stedet for.

Åbningskampen igår var lidt af en blandet følelse, Kroatien spillede super kedeligt og jo før de ryger ud jo bedre. Brasilien spiller rigtigt flot angrebs fodbold når de SKAL, og hvad jeg mener med det er at de først begynder at spille flot fodbold efter de er kommet bag ud, og når de så får 1-1 så stepper de lige et gear eller to ned igen, også bliver det den samme kedelige fodboldkamp igen, trættende og se på når man ved hvad de er i stand til.

Neymar var helt klart den eneste rigtige positive ting, han er simpelthen så god, og af en 22-årig så tager han så meget ansvar, meget mere ansvar end de andre brasilianske spillere! Så synd at han spiller for Barcelona.

Florentino Pérez
Sidste redigering: 12 år 1 uge siden ved Sahinovic.

12 år 1 uge siden #4 af DarioGomez
Besvaret af DarioGomez på emne VM 2014

www.telegraph.co.uk/sport/football/playe...raining-session.html

Super øv for ham, men som Madrid-fan kan det være godt, hvis han får to måneders pause, og kan starte udhvilket og frisk sammen med resten af holdet!

Som udgangspunkt gider jeg ikke beskæftige mig med klubber, der har færre end 35 nationale mesterskaber ...
Følgende bruger(e) sagde tak: JimmyBroe

• Inspektøren
  • Gæst
  • Gæst
12 år 1 uge siden #5 af Inspektøren
Besvaret af Inspektøren på emne VM 2014
Når, hvad kan man så forvente af aftens store kamp, Spanien mod Holland, gentagelsen af den seneste VM-finale. Van Gaal og Robben har allerede sagt, at man har tænkt sig at parkere bussen, så mon ikke det bliver noget der minder om Barcelona vs. Inter anno 2010, på Camp Nou?

Hvem vinder? Aner det ikke. Kommer Spanien foran, så vinder de med garanti også, da Holland så skal frem, hvilket betyder, at de kommer til at efterlade en hel del plads bagude, hvor de i forevejen er dårligt kørende. Kommer Van Gaal og co. derimod foran, så kan vi få en spændende kamp, hvor Spanien skal forsøge at bryde en stor mur, må man formode.

12 år 1 uge siden #6 af Chamartin
Besvaret af Chamartin på emne VM 2014

Sahinovic skrev: Alt det politiske i dette VM tager jeg simpelthen afstand til og vælger at fokusere på fodbolden i stedet for.

Åbningskampen igår var lidt af en blandet følelse, Kroatien spillede super kedeligt og jo før de ryger ud jo bedre. Brasilien spiller rigtigt flot angrebs fodbold når de SKAL, og hvad jeg mener med det er at de først begynder at spille flot fodbold efter de er kommet bag ud, og når de så får 1-1 så stepper de lige et gear eller to ned igen, også bliver det den samme kedelige fodboldkamp igen, trættende og se på når man ved hvad de er i stand til.

Neymar var helt klart den eneste rigtige positive ting, han er simpelthen så god, og af en 22-årig så tager han så meget ansvar, meget mere ansvar end de andre brasilianske spillere! Så synd at han spiller for Barcelona.

Jeg er ikke specielt enig. Brasilien spillede meget Mourinho'sk - ikke særlig opfindsomme i det etablerede angrebsspil og bedst i kontraangreb. Dog var deres forsvar ikke specielt imponerende - backerne Alves og Marcelo var blandt de ringeste på holdet sammen med Hulk og Fred.
En bedre målmand havde taget Neymars to halvkiksede skud og faktisk burde han være vist ud efter min mening på den bevidste arm i halsen på Modric (beskytte sig selv min bare røv Morten Olsen!).
Omvendt kan du sige, at det så viser klasse, at man trods alt scorer to mål, og han er da helt klart bedre på landsholdet i sin friere rolle end i det fastlåste Barcelona koncept.
Men respekt opnår jeg aldrig for ham, uanset hvor god han så bliver - i hvert fald ikke, så længe han forbliver jordens største diver. I går fik han helt efter bogen et frispark på et godt løb og modstanderen en advarsel på et benspænd. Alligevel skulle han efter at være faldet ned på kroaten springe op og derefter tage et nyt akrobatisk fald til jorden som ramt af en kugle - patetisk siger jeg bare.
Bedste brasilianer var Oscar - især i anden halvleg.

Alt i alt steg mit had til Brasilien et par garder efter den kamp og jeg håber, de ryger ud på røv og albuer i en knockout runde.

Kun overgået af TV2 journalister og såkaldte eksperter, der gik på knæfald og skulle hylde alt, der rimer på brasser inden kampen.
Hvad ligner det en krigskorrespondent og udenrigskorrespondent skal drive følelsesjournalistik og stemningsrapportere fra stadion og-eller byen. Giv os for helv.... noget fodboldfagligt kvalitet.

Jeg kan mærke, jeg skal se de fleste kampe på de tyske kanaler. Der har man da respekt for fodboldfans.
Følgende bruger(e) sagde tak: DarioGomez, JimmyBroe, BBB, andreashn, AvatarEyes

• Emne forfatter
  • Gæst
  • Gæst
12 år 1 uge siden #7 af AvatarEyes
Besvaret af AvatarEyes på emne VM 2014

Chamartin skrev: Alt i alt steg mit had til Brasilien et par garder efter den kamp og jeg håber, de ryger ud på røv og albuer i en knockout runde.

Kun overgået af TV2 journalister og såkaldte eksperter, der gik på knæfald og skulle hylde alt, der rimer på brasser inden kampen.
Hvad ligner det en krigskorrespondent og udenrigskorrespondent skal drive følelsesjournalistik og stemningsrapportere fra stadion og-eller byen. Giv os for helv.... noget fodboldfagligt kvalitet.

Jeg kan mærke, jeg skal se de fleste kampe på de tyske kanaler. Der har man da respekt for fodboldfans.

Fuldstændig enig. TV2's "ekspert"panel får mig op i kogepunktet.

• RasmusKring
  • Gæst
  • Gæst
12 år 1 uge siden #8 af RasmusKring
Besvaret af RasmusKring på emne VM 2014
Hvis man kigger på Hollands trup, så består den virkelig af andenrangsspillere udover Sneijder, Robben og Van Persie. Så jeg tror virkelig, at de får svært ved at parkere bussen. Det kunne godt ende med en røvfuld, som jeg er det, men Holland skal nok score en enkelt, når de har Robben i storform oppe foran.

12 år 1 uge siden #9 af andreashn
Besvaret af andreashn på emne VM 2014

RasmusKring skrev: Hvis man kigger på Hollands trup, så består den virkelig af andenrangsspillere udover Sneijder, Robben og Van Persie. Så jeg tror virkelig, at de får svært ved at parkere bussen. Det kunne godt ende med en røvfuld, som jeg er det, men Holland skal nok score en enkelt, når de har Robben i storform oppe foran.

Ikke hvis San Iker starter inde! :)

¡Hala Madrid!

• Raúl 7
  • Gæst
  • Gæst
12 år 1 uge siden #10 af Raúl 7
Besvaret af Raúl 7 på emne VM 2014

Sahinovic skrev: Alt det politiske i dette VM tager jeg simpelthen afstand til og vælger at fokusere på fodbolden i stedet for.

Hvilken kamp så du? Kroatien gjorde da hvad de kunne med de midler de har. Neymar scorede på et ikke-eksisterende straffespark, og på et spark med venstrebenet, som godt kunne være reddet.

Men man må give ham, at han scorer med for landsholdet. Jeg synes dog det niveau man ser på klubplan er mere retvisende for hans niveau.
Sidste redigering: 12 år 1 uge siden ved Raúl 7.

• Raúl 7
  • Gæst
  • Gæst
12 år 1 uge siden #11 af Raúl 7
Besvaret af Raúl 7 på emne VM 2014

RasmusKring skrev: Hvis man kigger på Hollands trup, så består den virkelig af andenrangsspillere udover Sneijder, Robben og Van Persie. Så jeg tror virkelig, at de får svært ved at parkere bussen. Det kunne godt ende med en røvfuld, som jeg er det, men Holland skal nok score en enkelt, når de har Robben i storform oppe foran.

Robben i storform, hvad bygger du det på? Har ikke set Hollands testkampe, så det må være der han gør det godt. For det er da månedsvis siden at Bayern spillede godt :)

12 år 1 uge siden #12 af Sahinovic
Besvaret af Sahinovic på emne VM 2014

Raúl 7 skrev:

Hvilken kamp så du? Kroatien gjorde da hvad de kunne med de midler de har. Neymar scorede på et ikke-eksisterende straffespark, og på et spark med venstrebenet, som godt kunne være reddet.

Men man må give ham, at han scorer med for landsholdet. Jeg synes dog det niveau man ser på klubplan er mere retvisende for hans niveau.

Ja og med de midler de har så gider jeg ikke og se på dem, så jo før de ryger jo bedre.

Jeg siger at Brasillien spillede god angrebs fodbold i 10-20 min efter Kroatien havde scoret, så jeg har ikke sagt at Brasillien spiller god fodbold generelt.

Hmm din analyse af Neymar for mig til at tænke at du måske fulgte kampen over Livescore, for du så måske ikke de angreb han satte op og alle de andre gode ting han lavede på banen? Driblingerne, og de sindssyge vendinger han lavede.

''...og på et spark med venstrebenet, som godt kunne være reddet.'' - øøøhhh okay, men du så godt han rent faktisk scorede, ikke? Så om målmanden kunne redde den eller ej er jo fuldstændigt irrelevant.

Florentino Pérez

Leveret af Kunena Forum