VM 2014
- Kaspercristiano
- Gæst
-
Siempre Madrid skrev:
Kaspercristiano skrev: Det er vel mere et spørgsmål om at spiller for spiller, har masser af mangler og at Spanien ikke scorer nok mål.
Silva kunne snildt ha bragt Spanien foran 2-0 i går. men sløser med afslutningen, ligesom Torres gjorde til sidst.
Spillestilen er skam fin nok, men holdet har ikke evnerne som tidligere til at udføre den. Xabi og Xavi er begge aldrene spillere, Villa er ikke på toppen længere, Puyol mangler og der er sikkert flere ting der kan nævnes.
Jeg kan mærke at dit sidste afsnit bliver en klassiker på madridista.dk, du klandrer nogle spillere for at være aldrende og ikke være på toppen, men nævner så at Puyol mangler.
Jeg elsker allerede det afsnit.
Med det skandaløse center forsvar Spanien havde i går, så ville en 28 årig Puyol være fin at ha på holdet. Puyol mangler og nej jeg er ikke uvidende om at han snart lægger sin karriere på hylden.
Venligst Log på eller Opret en konto for at deltage i samtalen
Mht. Ramos-diskussionen: Jeg synes godt nok han ser skidt ud i går. På det første mål mener jeg sagtens man kan klandre Ramos, i mine øjne (sådan lærte jeg det) er det midterforsvareren i boldsiden (Pique) der lægger linjen, og det er op til den anden (Ramos) at holde den linje. Der er jo ingen tvivl om, at Pique kunne have forhindret udligningen ved at ligge en meter længere fremme, men Ramos skal have styr på Van P. når det er ham der har overblikket over linjen. I det hele taget er defensiven selvfølgelig også rystet i anden halvleg, men der steppede Ramos i hvert fald heller ikke op.
- Emne forfatter
- Gæst
-
Kaspercristiano skrev:
Siempre Madrid skrev:
Kaspercristiano skrev: Det er vel mere et spørgsmål om at spiller for spiller, har masser af mangler og at Spanien ikke scorer nok mål.
Silva kunne snildt ha bragt Spanien foran 2-0 i går. men sløser med afslutningen, ligesom Torres gjorde til sidst.
Spillestilen er skam fin nok, men holdet har ikke evnerne som tidligere til at udføre den. Xabi og Xavi er begge aldrene spillere, Villa er ikke på toppen længere, Puyol mangler og der er sikkert flere ting der kan nævnes.
Jeg kan mærke at dit sidste afsnit bliver en klassiker på madridista.dk, du klandrer nogle spillere for at være aldrende og ikke være på toppen, men nævner så at Puyol mangler.
Med det skandaløse center forsvar Spanien havde i går, så ville en 28 årig Puyol være fin at ha på holdet. Puyol mangler og nej jeg er ikke uvidende om at han snart lægger sin karriere på hylden.
Men du mener altså at årsagen til Spanien's problemer er at man ikke har spillerne til at spille et fastlåst koncept som resten af verden for længst har knækket koden til? Det er lidt der kæden hopper af for mig.
Jeg mener jo man skal bruge det man har til rådighed. Dvs. at hvis man ikke har spillerne til en spillestil, så finder man en spillestil der passer til spillerne! Xavi's "we live or die by tiki taka" er da for åndssvagt og jeg håber ikke Del Bosque er lige så stædig. Der er intet nobelt ved at bære fanen med sig til graven.
- Siempre Madrid
-
- Administrator
-
- Presidente de Peña Madridista Dinamarca
Kaspercristiano skrev:
Siempre Madrid skrev:
En 25-årig Raúl havde været endnu bedre at have med, men hvis vi nu dkal prøve at blive i virkelighedens verden og ikke manipulere med spillernes alder, så er vi formentlig enige om, at en Puyol i midttrediverne ikke gør en forskel.
No soy sólo perfecto, soy Madridista también. Madridista con corazón y cojones.
¡¡¡Illa Illa Illa, Juanito Maravilla!!!
Los días que tu juegas, son todo lo que soy.
Si quieres llevar este escudo, primero hay que sudar la camiseta.
Florentino Pérez: El ultimo titulo es el primer paso al siguiente.
Rubæk skrev:
Jeg gav egentlig ikke udtryk for det modsatte på noget tidspunkt, han var fremragende ved confed cup, så intet ondt herfra.Sahinovic skrev: Der er ikke noget at diskutere, han er klart Brasiliens bedste mand (Confederations Cup?) og jeg forudser ham et rigtig godt VM, hvor jeg også tror han bliver den bedste spiller.
Nu nævnte jeg heller ikke specifikt boldtab, så den vil jeg ikke hænge på. Hvad jeg derimod hentydede til var at han en del gange varmede bolden for lige at ville sætte en ekstra mand, når der var holdkammerater i langt bedre positioner. Det var sådan set min eneste anke imod hvad du udråbte som en fantastisk præstation (hvilket det på mange måder også var). Det skulle være til at læse imellem linjerne at jeg enormt gerne vil diskutere Neymar, men det er næppe det værd når du er så tvær.Sahinovic skrev: At du så skal sidde her og fremhæve de 1-2 gange han mistede bolden fordi han holdte lidt for længe på bolden gider jeg ærgerligt talt ikke og diskutere.
Hvad er det du gerne vil diskutere? (-:
Du siger - ''I mindst lige så mange aktioner var han da en stopklods for Brasiliens angrebsspil, da han varmede bolden uendeligt meget.'' - Hvilket måske er sandt, men jeg lagde ærgerligt talt ikke mærke til det så det må ikke have haft den store betydning for kampen så igen hvor er det du vil hen med diskussionen?
Florentino Pérez
BBB skrev: Ramos løber ved siden af Robben, og får ham ud i en skarpere vinkel, og hertil er det fint. Casillas kommer ud, og Ramos løber ind i målet, og det er vi enige om er en fejl. Casillas løber ud i Ramos' løbebane, hvor han burde være blevet længere inde. Normalt har de to styr på den slags situationer, men lige her kikser det altså for San Iker. De fire mål tidligere i kampen har muligvis sat sig i hovedet på ham.
Jeg kan godt se hvad du mener, men i og med Robben vandt løbeduellen med Ramos, er det også vanskeligt for Iker at undgå, at løbe ud i Ramos’ løbebane, da han både skal lukke det korte hjørne af inden Robben fuldstændig har fået vristet Ramos af sig, men samtidig ikke give Robben muligheden for at lobbe den over ham (om end Robben ikke almindeligvis virker videre begejstret for at bruge sit højreben ;-)). Det vanskeliggør så selvfølgelig Ramos’ mulighed for hurtigst muligt at bakke op, men han skal vende sig som Robben og skærme ham ud af banen/feltet, samt, i fællesskab med Pique, at lukke af for spilmuligheden (var det Lens der stod klar?).
Pointen er egentlig bare, at de begge skal bidrage til at skærme Robben af, som vi er enige i. Den ene skal tvinge ham ud af banen og den anden skal lukke af inde i banen. Hvem der så gør hvad, ser jeg så til gengæld som værende mere eller mindre underordnet, selvom det selvfølgelig er risikabelt at efterlade målet frit og, som følge deraf, gøre det sårbart over for en tilbagelægning.
No soy sólo perfecto, soy Madridista también
- Raúl 7
- Gæst
-
BBB skrev: Nogle gange er der brug for et wake-up call. Det var positivt for Spanien, at det var så tidligt og så tydeligt. Jeg er fortrøstningsfuld på Spaniens vegne.
Tiki-taka er naturligvis ikke død. Spillestile kan ikke dø, og nu må de nationen!-udtalelser gerne snart dø.
Casillas startede godt, men faldt sammen efter at Spanien faldt sammen. Jeg har på ingen måde været Casillas-fanatiker igennem sæsonen, men han bliver selvfølgelig ikke bænket efter sådan en kamp, og da slet ikke til fordel for De Gea. Drengen har spillet ~20 minutters landsholdsfodbold, og han kom med på et afbud.
Silva og Pique er skurkene for mig, herefter er bl.a. Costa, Casillas og Ramos. Costa og Silva fandt aldrig hinanden, og så må den ene (eller begge) ofres til næste kamp. Iniesta var naturligvis kampens højdepunkt med nogle af hans flotte afleveringer. Det var bare ærgerligt at så mange af dem endte hos Silva ;-)
Arbeloa havde i øvrigt gjort en positiv forskel!
Spillestile kan ikke dø? Okay. Hvor mange ser du spille med en sweeper for tiden? Hvor mange spiller 3-5-2 med succes? Vi kan selvfølgelig ikke vide, hvad der sker om tyve eller hundrede år, men lad os så bare sige, at spillestile kan "ligge i dvale" i mange, mange år :)
Raúl 7 skrev:
BBB skrev: Nogle gange er der brug for et wake-up call. Det var positivt for Spanien, at det var så tidligt og så tydeligt. Jeg er fortrøstningsfuld på Spaniens vegne.
Tiki-taka er naturligvis ikke død. Spillestile kan ikke dø, og nu må de nationen!-udtalelser gerne snart dø.
Casillas startede godt, men faldt sammen efter at Spanien faldt sammen. Jeg har på ingen måde været Casillas-fanatiker igennem sæsonen, men han bliver selvfølgelig ikke bænket efter sådan en kamp, og da slet ikke til fordel for De Gea. Drengen har spillet ~20 minutters landsholdsfodbold, og han kom med på et afbud.
Silva og Pique er skurkene for mig, herefter er bl.a. Costa, Casillas og Ramos. Costa og Silva fandt aldrig hinanden, og så må den ene (eller begge) ofres til næste kamp. Iniesta var naturligvis kampens højdepunkt med nogle af hans flotte afleveringer. Det var bare ærgerligt at så mange af dem endte hos Silva ;-)
Arbeloa havde i øvrigt gjort en positiv forskel!
Spillestile kan ikke dø? Okay. Hvor mange ser du spille med en sweeper for tiden? Hvor mange spiller 3-5-2 med succes? Vi kan selvfølgelig ikke vide, hvad der sker om tyve eller hundrede år, men lad os så bare sige, at spillestile kan "ligge i dvale" i mange, mange år :)
Holland spillede igår en 3-5-2, og jeg mener at gårsdagens sejr til dem var en succes.
Florentino Pérez
- Kaspercristiano
- Gæst
-
Siempre Madrid skrev:
Kaspercristiano skrev:
Siempre Madrid skrev:
En 25-årig Raúl havde været endnu bedre at have med, men hvis vi nu dkal prøve at blive i virkelighedens verden og ikke manipulere med spillernes alder, så er vi formentlig enige om, at en Puyol i midttrediverne ikke gør en forskel.
Forskellen mellem Raul og Puyol er at Raul ik har været med i de år Spanien har haft succes, mens Puyol har været frontfigur for 4 gyldne år. Det mærkes klart at han ik er med, ligesom det mærkes at de andre centrale spillere for Spaniens succes snart er i midt 30erne.
Nu er midlerne der jo heller ik til at lave en gigantisk ændring i spillestilen. Derfor holdes der fast lidt endnu.
- raul7=kongen
-
- Moderator
-
Kaspercristiano skrev:
Siempre Madrid skrev:
Kaspercristiano skrev:
Siempre Madrid skrev:
Forskellen mellem Raul og Puyol er at Raul ik har været med i de år Spanien har haft succes, mens Puyol har været frontfigur for 4 gyldne år. Det mærkes klart at han ik er med, ligesom det mærkes at de andre centrale spillere for Spaniens succes snart er i midt 30erne.
Nu er midlerne der jo heller ik til at lave en gigantisk ændring i spillestilen. Derfor holdes der fast lidt endnu.
Det gik nu ellers fint med selvsamme midterforsvar ved EM i 2012. Hvor var vigtigheden af Puyol der?
Der er mange årsager til Spaniens kollaps i går, det er der altid når hold skuffer. Kigger man på Spaniens hold, må man nok konkludere, at det nærmere skyldes indstilling, kollektiv nedtur i anden halvleg(man spiller trods alt Holland ud af stadion i de første 35 minutter) og andre faktorer i den dur, fremfor manglende kvalitet blandt spillerne.
- Inspektøren
- Gæst
-
Maradona: "Mourinho dijo que Casillas no era el arquero y bien caro le costó"
www.marca.com/2014/06/14/futbol/mundial/espana/1402754750.html
Målet til 2-1 er et klart og tydeligt frispark til Casillas, sindssygt at dommeren ikke ser det, Van Persie hopper ind på Casillas, og han holder hans venstre arm nede så han ikke kan nå bolden.
Hvad med Silva, kæmpe idiot som kunne have afgjort kampen i første halvleg, men vælger at afslutte selv når Costa venter helt fri på den modsatte side.
Florentino Pérez