VM 2014

• Emne forfatter
  • Gæst
  • Gæst
12 år 1 uge siden #49 af AvatarEyes
Besvaret af AvatarEyes på emne VM 2014
Hvor er det grinern at høre på Morten Olsen & Co. trække fuldstændig i land efter de nærmest allerede havde erklæret Spanien verdensmester 2014 inden kampen.
Sidste redigering: 12 år 1 uge siden ved AvatarEyes.

Venligst Log på eller Opret en konto for at deltage i samtalen

• Rubæk
  • Gæst
  • Gæst
12 år 1 uge siden #50 af Rubæk
Besvaret af Rubæk på emne VM 2014

Sahinovic skrev: Der er ikke noget at diskutere, han er klart Brasiliens bedste mand (Confederations Cup?) og jeg forudser ham et rigtig godt VM, hvor jeg også tror han bliver den bedste spiller.

Jeg gav egentlig ikke udtryk for det modsatte på noget tidspunkt, han var fremragende ved confed cup, så intet ondt herfra.

Sahinovic skrev: At du så skal sidde her og fremhæve de 1-2 gange han mistede bolden fordi han holdte lidt for længe på bolden gider jeg ærgerligt talt ikke og diskutere.

Nu nævnte jeg heller ikke specifikt boldtab, så den vil jeg ikke hænge på. Hvad jeg derimod hentydede til var at han en del gange varmede bolden for lige at ville sætte en ekstra mand, når der var holdkammerater i langt bedre positioner. Det var sådan set min eneste anke imod hvad du udråbte som en fantastisk præstation (hvilket det på mange måder også var). Det skulle være til at læse imellem linjerne at jeg enormt gerne vil diskutere Neymar, men det er næppe det værd når du er så tvær.
Sidste redigering: 12 år 1 uge siden ved Rubæk.

• Inspektøren
  • Gæst
  • Gæst
12 år 1 uge siden #51 af Inspektøren
Besvaret af Inspektøren på emne VM 2014
Jeg håber virkelig, at VdB, har lært fra den her kamp og ændre sin startopstilling til næste kamp.
Ud: Casillas, Pique og Xavi. Ind: De Gea, Martinez og Koke.

De Gea
Azpi-Martinez-Ramos-Alba
Koke-Busquets-Xabi Alonso
Silva-Costa-Iniesta

Men vi må fandme også lette vores hatte for Holland, for hold kæft de spillede god fodbold og overraskede de fleste, går jeg ud fra. Det var tydeligt, at van Gaal har set på, hvordan Real Madrid spillede mod FC Bayern München i de to semi-finale kampe, hvor vi vandt 5-1 samlet. Sejren her skal derfor også tilskrives van Gaal for hans taktiske genistreger. Tillykke med ham United.

• RasmusKring
  • Gæst
  • Gæst
12 år 1 uge siden #52 af RasmusKring
Besvaret af RasmusKring på emne VM 2014
Stor respekt for Holland. Jeg indrømmer gerne, at jeg tog fuldstændig fejl omkring dem.

Spørgsmålet om ikke tiki-taka er ved at være død? et diciplineret mandskab som Holland kunne lukke fuldstændig ned for dem med simple midler.

• Inspektøren
  • Gæst
  • Gæst
12 år 1 uge siden #53 af Inspektøren
For resten. Kan I huske, hvordan Spanien startede ud i Sydafrika? De tabte 1-0 mod Schweiz. Hvad var det alle sagde efter kampen? De sagde, at, hvis Spanien ikke engang kan slå fucking Schweiz, hvordan vil de så vinde VM. Hvordan var det, at de hele endte? Spanien blev verdensmestre. Så rolige gutter. Spanien er ikke ude, og det sker heller ikke, hvis VdB har lært fra denne kamp.

• RasmusKring
  • Gæst
  • Gæst
12 år 1 uge siden #54 af RasmusKring
Besvaret af RasmusKring på emne VM 2014

Inspektøren skrev: Jeg håber virkelig, at VdB, har lært fra den her kamp og ændre sin startopstilling til næste kamp.

De Gea
Azpi-Martinez-Ramos-Alba
Silva-Costa-Iniesta

Men vi må fandme også lette vores hatte for Holland, for hold kæft de spillede god fodbold og overraskede de fleste, går jeg ud fra. Det var tydeligt, at van Gaal har set på, hvordan Real Madrid spillede mod FC Bayern München i de to semi-finale kampe, hvor vi vandt 5-1 samlet. Sejren her skal derfor også tilskrives van Gaal for hans taktiske genistreger. Tillykke med ham United.

Hvem skal lave dybdeløbene? Det var i den grad et problem for dem at spille med Iniesta og David Silva på kanterne i dag. Det betyder, at samtlige midtbanespillerne vil have bolden i fødderne, ingen laver de farlige dybe løb. Spillere som Pedro eller Jesus Navas (hvis han er med, jeg har ikke styr på deres trup).

12 år 1 uge siden #55 af asp3200
Besvaret af asp3200 på emne VM 2014
Ufatteligt de ikke kan se det er pique som dræber offsiden ved 1-1 målet og siger det er Ramos fejl. Eksperter....
Følgende bruger(e) sagde tak: Dios

• Artiom
  • Gæst
  • Gæst
12 år 1 uge siden #56 af Artiom
Besvaret af Artiom på emne VM 2014

Siempre Madrid skrev:

Sahinovic skrev: Ramos har godt nok også set dårlig ud idag, skyld i det første mål, og skyld i mål nummer fem.

Ramos var ikke skyld i første mål. De forsøgte at trække offside, men Piquè ophævede den og så var Ramos solgt.

Er enig med Siempre, dog vil jeg sige at det ikke var hans livs kamp og hellere ikke spaniens bedste kamp, de skal rejse sig oven på så stort et nederlag. De møder Chile i næste kamp som er en rigtig svær modstander og der skal de vise at de kan andet end at spille bolden rundt. De skal lære af denne kamp, endelig forstå at tiki taka hører til 2012 og ikke 2014, lære at man ikke kan spille med xabi, xavi, busquets og ini samtidig, de skal bruge en defensiv midtbane spiller som javi martinez.

Torres er bare et fiasko, det var tydeligt at se efter han kom ind, og de kan ikke skifte pedro ind istedet for xabi, pedro er for offensiv og lod tit busse og xavi i stikken bagi.
Jeg håber virkelig at de tager sig sammen og møder op i næste kamp som en samlet trup! ellers er det farvel til verdensmestrene allerede i gruppespillet.

• Inspektøren
  • Gæst
  • Gæst
12 år 1 uge siden #57 af Inspektøren

RasmusKring skrev:

Inspektøren skrev: Jeg håber virkelig, at VdB, har lært fra den her kamp og ændre sin startopstilling til næste kamp.

De Gea
Azpi-Martinez-Ramos-Alba
Silva-Costa-Iniesta

Hvem skal lave dybdeløbene? Det var i den grad et problem for dem at spille med Iniesta og David Silva på kanterne i dag. Det betyder, at samtlige midtbanespillerne vil have bolden i fødderne, ingen laver de farlige dybe løb. Spillere som Pedro eller Jesus Navas (hvis han er med, jeg har ikke styr på deres trup).

Problemet i dag, var ikke at skabe chancer, for dem skabte man flere af (Havde Silva scorede på sin kæmpe chance, så var kampen endt på en hel anden måde). Problemet var forsvaret og manglende defensiv disciplin på midtbanen. De to problemer kan hhv. Javi Martinez og Koke løse.

• Artiom
  • Gæst
  • Gæst
12 år 1 uge siden #58 af Artiom
Besvaret af Artiom på emne VM 2014

De Gea
Azpi-Martinez-Ramos-Alba
Silva-Costa-Iniesta

Lidt troll, men jeg vidste ikke at bayern scorede på os i chl semifinaler, den blev 5-0 samlet ;)

• Zizou1981
  • Gæst
  • Gæst
12 år 1 uge siden #59 af Zizou1981
Besvaret af Zizou1981 på emne VM 2014
Folk konkluderer alt for mange ting på baggrund af en enkelt kamp. Nuvel det var en kollektiv katastrofe.
Men at Spanien er døde og hele tiki taka konceptet er skyld i dette er noget fis. Spanien tabte også åbningskampen ved sidste VM og vi ved jo alle hvordan det gik. At alle spiller bagkloge og siger de skulle
have spillet på en anden måde er helt hen i vejret. Casillas, Ramos og Pique var de store syndere. 2 halveg var miserabel især defensivt. Men jeg tror på de kommer tilbage. Dette var en engangsforestilling.

12 år 1 uge siden #60 af BBB
Besvaret af BBB på emne VM 2014
Nogle gange er der brug for et wake-up call. Det var positivt for Spanien, at det var så tidligt og så tydeligt. Jeg er fortrøstningsfuld på Spaniens vegne.

Tiki-taka er naturligvis ikke død. Spillestile kan ikke dø, og nu må de nationen!-udtalelser gerne snart dø.

Casillas startede godt, men faldt sammen efter at Spanien faldt sammen. Jeg har på ingen måde været Casillas-fanatiker igennem sæsonen, men han bliver selvfølgelig ikke bænket efter sådan en kamp, og da slet ikke til fordel for De Gea. Drengen har spillet ~20 minutters landsholdsfodbold, og han kom med på et afbud.

Silva og Pique er skurkene for mig, herefter er bl.a. Costa, Casillas og Ramos. Costa og Silva fandt aldrig hinanden, og så må den ene (eller begge) ofres til næste kamp. Iniesta var naturligvis kampens højdepunkt med nogle af hans flotte afleveringer. Det var bare ærgerligt at så mange af dem endte hos Silva ;-)

Arbeloa havde i øvrigt gjort en positiv forskel!
Følgende bruger(e) sagde tak: M_linding, Jaken

Leveret af Kunena Forum