VM 2014

12 år 1 uge siden #61 af Jaken
Besvaret af Jaken på emne VM 2014

BBB skrev: Nogle gange er der brug for et wake-up call. Det var positivt for Spanien, at det var så tidligt og så tydeligt. Jeg er fortrøstningsfuld på Spaniens vegne.

Tiki-taka er naturligvis ikke død. Spillestile kan ikke dø, og nu må de nationen!-udtalelser gerne snart dø.

Casillas startede godt, men faldt sammen efter at Spanien faldt sammen. Jeg har på ingen måde været Casillas-fanatiker igennem sæsonen, men han bliver selvfølgelig ikke bænket efter sådan en kamp, og da slet ikke til fordel for De Gea. Drengen har spillet ~20 minutters landsholdsfodbold, og han kom med på et afbud.

Silva og Pique er skurkene for mig, herefter er bl.a. Costa, Casillas og Ramos. Costa og Silva fandt aldrig hinanden, og så må den ene (eller begge) ofres til næste kamp. Iniesta var naturligvis kampens højdepunkt med nogle af hans flotte afleveringer. Det var bare ærgerligt at så mange af dem endte hos Silva ;-)

Arbeloa havde i øvrigt gjort en positiv forskel!

Fuldstændig enig (Arbeloa-kommentaren kan vi dog diskutere ;-)).

At pensionere en spillestil og enkelte spillere alene på baggrund af én enkelt kamp er meget dramatisk og hysterisk. Spanien spillede uden den fornødne koncentration og intensitet der skal til for at deres spillestil kan fungere optimalt. Alt for store afstande mellem kæderne, dårligt afstemt forsvar, svagt og ukoordineret presspil, forsvarsspillere der ikke gik fysisk til deres modstandere og uskarpe angribere.

Pique kostede de to første mål - holder ikke offsidelinjen ved det ene og taber sin duel ved det andet. Silva tøvede generelt for længe i sine aktioner, både som oplægger og i særdeleshed som afslutter. Costa virkede nærmest mentalt påvirket (nok intet under når publikum konstant er på nakken af ham). Var ikke ligeså aggressiv (på den gode måde vel og mærke) og fysisk som vanlig, uskarp i både sine afslutninger og boldberøringer, og lader i det hele taget ikke til at have fundet sig til rette i systemet endnu (her skal man dog ikke glemme, at der kun er tale om tre kampe). Ramos kan heller ikke se sig fri for kritik, men mere om det om lidt.

Casillas vil højst sandsynligt være genstand for hoveddelen af kritikken, men her vil jeg egentlig mene at det er blevet/bliver talt en anelse op, selvom han naturligvis så alt andet end god ud på de tre sidste mål. Hverken det første eller andet mål kan han dog klandres for. Det tredje mål kunne der i mine øjne godt dømmes frispark ved, om end Iker også burde have fyldt mere i feltet. Det fjerde mål var bare en regulær dårlig (miserabel) tæmning og det femte mål vil jeg, som Schmeichel, hellere tildele Ramos æren for end Iker. Ramos skal enten kunne løbe Robben op eller få ham skærmet af – Iker havde fået lokket Robben væk fra målet og Ramos skal bidrage med at lukke ham ned og få stoppet angrebet i stedet for panisk at søge tilflugt i målet.
Derudover havde Iker også flere fine redninger, bl.a. i kampens begyndelse og på Robbens vanvittige first-timer i afslutningen af kampen.

Hvad Spaniens fremtid i turneringen angår, kan Chiles aggressive pres sagtens volde Spanien problemer, hvis de ikke mentalt er kommet sig helt til kampen, men Chiles forsvar er skam også til at tale med. Forbavsende så mange chancer Australien fik spillet sig til.

Spanien er langt fra ude endnu.

No soy sólo perfecto, soy Madridista también
Sidste redigering: 12 år 1 uge siden ved Jaken.
Følgende bruger(e) sagde tak: BBB, El Rojo

Venligst Log på eller Opret en konto for at deltage i samtalen

• Cristiano
  • Gæst
  • Gæst
12 år 1 uge siden #62 af Cristiano
Besvaret af Cristiano på emne VM 2014
Det var også en fejl af Vicente Del Bosque at udelade Jesus Navas fra truppen.
Pedro er truppens eneste rigtige "winger"...

• Kaspercristiano
  • Gæst
  • Gæst
12 år 1 uge siden #63 af Kaspercristiano
Besvaret af Kaspercristiano på emne VM 2014

Cristiano skrev: Det var også en fejl af Vicente Del Bosque at udelade Jesus Navas fra truppen.
Pedro er truppens eneste rigtige "winger"...

Det var også en fejl at udelade Carvajal og af angribere Llorente. Spanien har jo ingen top klasse angribere.
Sidste redigering: 12 år 1 uge siden ved Kaspercristiano.

12 år 1 uge siden #64 af Siempre Madrid
Besvaret af Siempre Madrid på emne VM 2014
Dagen derpå.

Naturligvis skal Casillas ikke skrottes. Han er stadig de suverænt bedste målmand af dem, som Spanien har taget med og vigtigst, så kan han rejse sig fra sådan en lussing.

Spanien har gjort det sværere for sig selv, men de er fortsat med og i en eventuel ottendedelsfinale mod Brasilien, skal værtsnationen ikke føle sig for sikker.

Gårsdagens kamp var trods alt ikke et udtryk for Spaniens reelle styrke.

No soy sólo perfecto, soy Madridista también. Madridista con corazón y cojones.
¡¡¡Illa Illa Illa, Juanito Maravilla!!!
Los días que tu juegas, son todo lo que soy.
Si quieres llevar este escudo, primero hay que sudar la camiseta.
Florentino Pérez: El ultimo titulo es el primer paso al siguiente.
Følgende bruger(e) sagde tak: M_linding, Humanisten

• Kaspercristiano
  • Gæst
  • Gæst
12 år 1 uge siden #65 af Kaspercristiano
Det kan jo meget vel være et exit for Spanien anyway, for et nederlag eller en uafgjort til Chile er da bestemt ikke umuligt.

Spanien har brug for udskiftning og nyt blod. Jeg har på intet tidspunkt haft troen på disse 23 spillere.

12 år 1 uge siden #66 af BBB
Besvaret af BBB på emne VM 2014
Vi er enige i rigtig meget, Jaken, bortset fra, at Arbeloa havde gjort en forskel og at Ramos ikke skal have hug for det sidste mål.

Jaken skrev: Det fjerde mål var bare en regulær dårlig (miserabel) tæmning og det femte mål vil jeg, som Schmeichel, hellere tildele Ramos æren for end Iker. Ramos skal enten kunne løbe Robben op eller få ham skærmet af – Iker havde fået lokket Robben væk fra målet og Ramos skal bidrage med at lukke ham ned og få stoppet angrebet i stedet for panisk at søge tilflugt i målet.

Ramos løber ved siden af Robben, og får ham ud i en skarpere vinkel, og hertil er det fint. Casillas kommer ud, og Ramos løber ind i målet, og det er vi enige om er en fejl. Casillas løber ud i Ramos' løbebane, hvor han burde være blevet længere inde. Normalt har de to styr på den slags situationer, men lige her kikser det altså for San Iker. De fire mål tidligere i kampen har muligvis sat sig i hovedet på ham.

www.101greatgoals.com/blog/arjen-robben-...in-1-holland-5-vine/

• RasmusKring
  • Gæst
  • Gæst
12 år 1 uge siden #67 af RasmusKring
Besvaret af RasmusKring på emne VM 2014

BBB skrev: Tiki-taka er naturligvis ikke død. Spillestile kan ikke dø, og nu må de nationen!-udtalelser gerne snart dø.

Fodbold er i høj grad cyklisk. Spillestile kommer ind i fodbolden og dominerer i en periode, inden folk finder ud af hvordan det skal tackles, hvorefter fordelen ved spillestilen forsvinder igen.

Tiki-taka stilen har domineret international fodbold i 7-8 år med Barcelona og det spanske landshold som frontfigurer, men som jeg ser det har folk fundet ud af, hvordan det skal tackles, når spaniens store stjerner kan lukkes ned på den måde af en meget gennemsnitlig hollandsk defensiv. Tiki-taka er måske ikke "død", men den ser ud til at være noget mindre effektiv, end den har været i en lang årrække.

• Kaspercristiano
  • Gæst
  • Gæst
12 år 1 uge siden #68 af Kaspercristiano
Det er vel mere et spørgsmål om at spiller for spiller, har masser af mangler og at Spanien ikke scorer nok mål.
Silva kunne snildt ha bragt Spanien foran 2-0 i går. men sløser med afslutningen, ligesom Torres gjorde til sidst.
Spillestilen er skam fin nok, men holdet har ikke evnerne som tidligere til at udføre den. Xabi og Xavi er begge aldrene spillere, Villa er ikke på toppen længere, Puyol mangler og der er sikkert flere ting der kan nævnes.
Sidste redigering: 12 år 1 uge siden ved Kaspercristiano.

12 år 1 uge siden #69 af Siempre Madrid
Besvaret af Siempre Madrid på emne VM 2014

Kaspercristiano skrev: Det er vel mere et spørgsmål om at spiller for spiller, har masser af mangler og at Spanien ikke scorer nok mål.
Silva kunne snildt ha bragt Spanien foran 2-0 i går. men sløser med afslutningen, ligesom Torres gjorde til sidst.
Spillestilen er skam fin nok, men holdet har ikke evnerne som tidligere til at udføre den. Xabi og Xavi er begge aldrene spillere, Villa er ikke på toppen længere, Puyol mangler og der er sikkert flere ting der kan nævnes.

Jeg kan mærke at dit sidste afsnit bliver en klassiker på madridista.dk, du klandrer nogle spillere for at være aldrende og ikke være på toppen, men nævner så at Puyol mangler.

Jeg elsker allerede det afsnit.

No soy sólo perfecto, soy Madridista también. Madridista con corazón y cojones.
¡¡¡Illa Illa Illa, Juanito Maravilla!!!
Los días que tu juegas, son todo lo que soy.
Si quieres llevar este escudo, primero hay que sudar la camiseta.
Florentino Pérez: El ultimo titulo es el primer paso al siguiente.

12 år 1 uge siden #70 af M_linding
Besvaret af M_linding på emne VM 2014
Jeg er altså ikke så bekymret for Spanien igen... De får det svært, men sådan er det jo, ved et VM.

Løsningerne på deres problemer har de siddende på bænken - mener jeg:) De skal ha' Cesc og Martinez på banen. Martines i stedet for Pique siger vist sig selv. Og Cesc i stedet for enten Xavi eller Silva; simpelthen for at få nogle dynamiske løb fra midtbanen + nogle kvalificerede afslutninger.

Derudover tror jeg, at Costa kan blive rigtig god for Spanien. Han var ikke helt skarp i går, men det kan hurtigt komme. Han skal lige lære at blive inde i boksen, og ikke trække ud på kanten.

• Inspektøren
  • Gæst
  • Gæst
12 år 1 uge siden #71 af Inspektøren
Besvaret af Inspektøren på emne VM 2014
Del Bosque: "Un deportista no se entrega"

www.marca.com/2014/06/13/futbol/mundial/espana/1402693310.html

Det kan næsten kun være Piqué, som han hentyder til, da han længere nede i artiklen understreger, at der ikke er behov for kritik til San Iker. Jeg håber dog stadig på, at han bliver erstattet til næste kamp med De Gea, da han havde en rigtig god sæson (Modsat Iker) og samtidig også fortjener en plads på holdet. Der er alt for mange på holdet, som spiller pga. deres præstationer ved tidligere slutrunder: Piqué, Xavi, Alonso og Casilias bl.a.. Og så det mig en kæmpe gåde, at Ander Iturraspe og Gabi ikke er udtaget. Der er alt for få af deres typer med og alt for mange offensive midtbanespillere. Jeg håber virkelig, at VdB snart gennemfører det generationsskift (Gabi er ikke ung, men han kan stadig bruges), således, at La Roja, igen, kan blive til et mandskab med masser af motivation.

• Inspektøren
  • Gæst
  • Gæst
12 år 1 uge siden #72 af Inspektøren
Besvaret af Inspektøren på emne VM 2014

M_linding skrev: Jeg er altså ikke så bekymret for Spanien igen... De får det svært, men sådan er det jo, ved et VM.

Løsningerne på deres problemer har de siddende på bænken - mener jeg:) De skal ha' Cesc og Martinez på banen. Martines i stedet for Pique siger vist sig selv. Og Cesc i stedet for enten Xavi eller Silva; simpelthen for at få nogle dynamiske løb fra midtbanen + nogle kvalificerede afslutninger.

Derudover tror jeg, at Costa kan blive rigtig god for Spanien. Han var ikke helt skarp i går, men det kan hurtigt komme. Han skal lige lære at blive inde i boksen, og ikke trække ud på kanten.

.... Og undgå at lave for meget ballade, således, at Spanien ikke skal arbejde ekstra hårdt med en mand i undertal, pga. en ballademagers handlinger.

Leveret af Kunena Forum