VM 2014
- Kaspercristiano
- Gæst
-
raul7=kongen skrev:
Kaspercristiano skrev:
Siempre Madrid skrev:
Kaspercristiano skrev:
Siempre Madrid skrev:
Kaspercristiano skrev: Det er vel mere et spørgsmål om at spiller for spiller, har masser af mangler og at Spanien ikke scorer nok mål.
Silva kunne snildt ha bragt Spanien foran 2-0 i går. men sløser med afslutningen, ligesom Torres gjorde til sidst.
Spillestilen er skam fin nok, men holdet har ikke evnerne som tidligere til at udføre den. Xabi og Xavi er begge aldrene spillere, Villa er ikke på toppen længere, Puyol mangler og der er sikkert flere ting der kan nævnes.
Jeg kan mærke at dit sidste afsnit bliver en klassiker på madridista.dk, du klandrer nogle spillere for at være aldrende og ikke være på toppen, men nævner så at Puyol mangler.
Jeg elsker allerede det afsnit.
Med det skandaløse center forsvar Spanien havde i går, så ville en 28 årig Puyol være fin at ha på holdet. Puyol mangler og nej jeg er ikke uvidende om at han snart lægger sin karriere på hylden.
En 25-årig Raúl havde været endnu bedre at have med, men hvis vi nu dkal prøve at blive i virkelighedens verden og ikke manipulere med spillernes alder, så er vi formentlig enige om, at en Puyol i midttrediverne ikke gør en forskel.
Forskellen mellem Raul og Puyol er at Raul ik har været med i de år Spanien har haft succes, mens Puyol har været frontfigur for 4 gyldne år. Det mærkes klart at han ik er med, ligesom det mærkes at de andre centrale spillere for Spaniens succes snart er i midt 30erne.
Nu er midlerne der jo heller ik til at lave en gigantisk ændring i spillestilen. Derfor holdes der fast lidt endnu.
Det gik nu ellers fint med selvsamme midterforsvar ved EM i 2012. Hvor var vigtigheden af Puyol der?
Der er mange årsager til Spaniens kollaps i går, det er der altid når hold skuffer. Kigger man på Spaniens hold, må man nok konkludere, at det nærmere skyldes indstilling, kollektiv nedtur i anden halvleg(man spiller trods alt Holland ud af stadion i de første 35 minutter) og andre faktorer i den dur, fremfor manglende kvalitet blandt spillerne.
Manglende kvalitet består jo i at flere centrale spillere ikke præstere længere på højeste niveau. Spanien har jo ingen angribere i klasse med 2010. Der var da et kollektivt kollaps i går, men hvad havde Spanien egentlig frem ad banen i går. Det var ikke særlig meget. Spanien er blevet kritiseret for ikke at score nok mål før VM og det ses at de bare ikke har offensiv kvalitet.
Puyols lederegenskaber og evne til at trække resten af holdet med op mangler.
EM 2012 så man også Spanien allerede der have problemer med deres spillestil. Der skal udskiftning på holdet, og det gælder i sær oppe foran.
Venligst Log på eller Opret en konto for at deltage i samtalen
- Rubæk
- Gæst
-
Nu sker der noget :)Sahinovic skrev: Hvad er det du gerne vil diskutere? (-:
Du siger - ''I mindst lige så mange aktioner var han da en stopklods for Brasiliens angrebsspil, da han varmede bolden uendeligt meget.'' - Hvilket måske er sandt, men jeg lagde ærgerligt talt ikke mærke til det så det må ikke have haft den store betydning for kampen så igen hvor er det du vil hen med diskussionen?
Jeg er jo overordnet meget enig i dit første indlæg om Neymar, men jeg synes samtidig også det var så frustrerende at se de gange han varmede bolden når der var holdkammerater i bedre positioner. Det var frustrerende netop på grund af hans så åbenlyse talent. Han mindede mig mange gange om en ung Cristiano Ronaldo på godt og ondt. "Stopklods" var måske for hårdt et ord at bruge, det medgiver jeg gerne. Jeg vil Heller ikke tage noget fra Neymars præstation som sådan, men netop på grund af hans så åbenlyse talent synes jeg det er værd at notere sig hvor han kan forbedre sig. Det var Heller ikke intentionen at give udtryk for at han var elendig i kampen.
Er den kritik noget du kan genkende, forstå eller tilslutte dig, når det formuleres sådan?
- Inspektøren
- Gæst
-
Og hvad Joel Campbell andgår, så hvorfor ikke? :) Han passer fantastisk til kontra fodbold, hvilket man også så i deres to kampe mod Manchester United i 1/8 finalerne: . Desuden er han også billig.
- Brylle
- Gæst
-
Ellers vil jeg også gerne være med på Campbell! Hold da op han arbejder og laver mange gode ting!
- Inspektøren
- Gæst
-
Rubæk skrev:
Nu sker der noget :)Sahinovic skrev: Hvad er det du gerne vil diskutere? (-:
Du siger - ''I mindst lige så mange aktioner var han da en stopklods for Brasiliens angrebsspil, da han varmede bolden uendeligt meget.'' - Hvilket måske er sandt, men jeg lagde ærgerligt talt ikke mærke til det så det må ikke have haft den store betydning for kampen så igen hvor er det du vil hen med diskussionen?
Jeg er jo overordnet meget enig i dit første indlæg om Neymar, men jeg synes samtidig også det var så frustrerende at se de gange han varmede bolden når der var holdkammerater i bedre positioner. Det var frustrerende netop på grund af hans så åbenlyse talent. Han mindede mig mange gange om en ung Cristiano Ronaldo på godt og ondt. "Stopklods" var måske for hårdt et ord at bruge, det medgiver jeg gerne. Jeg vil Heller ikke tage noget fra Neymars præstation som sådan, men netop på grund af hans så åbenlyse talent synes jeg det er værd at notere sig hvor han kan forbedre sig. Det var Heller ikke intentionen at give udtryk for at han var elendig i kampen.
Er den kritik noget du kan genkende, forstå eller tilslutte dig, når det formuleres sådan?
Han kan godt engang imellem varme bolden for meget, men så længe han ikke overser sine holdkammerater i afgørende spilsituationer, så gør det mig overhovedet ikke noget da det ikke har nogen betydning, og hvis vi skulle tage et eksempel med den ''unge'' Cristiano, så gør han det stadigt rigtigt meget og han er meget værre end Neymar. Ronaldo har flere gange i denne sæson valgt at afslutte selv og overse sine medspillere fuldstændigt, så meget at der var pibe koncert på Bernabeu mod ham i en af kampene, se dét kan du kalde en ''stopklods'', Neymar er ikke i nærheden af at være så stor en egoist som Ronaldo på det punkt. Så jeg er bestemt ikke enig i din ''kritik''.
Florentino Pérez
Undskyld mig, men hvad helvede er det, de foretager sig? De sidder endda på stadion! Ikke alene er de uvidende og dybt forvirrede, de formår heller ikke at fremstå bare en anelse entusiastiske. De kan ikke udtale navnene, de er ikke orienterede over hvad der foregår i fodboldverden, de taler aldrig taktik eller diskuterer kampenes forløb, og der kan endda vitterligt gå flere minutter med komplet stilhed når de to kommenterer…
Det står i skærende kontrast til Peter Piil og Morten Bruun, der blot seks timer tidligere til en kamp mellem Colombia og Grækenland (næppe England og Italien) bl.a. kom ind på flere af de enkelte spilleres individuelle sæsoner, Jackson Martinez’ kvaler på landsholdet, hvorfor hverken han, Adrian Ramos eller Carlos Bacca startede inde, Guarins karantæne, Pekermans succes som efterfølger for Álvarez, det klassiske colombianske landshold fra start 90’erne, de to holds taktikker, seneste resultater, respektive veje til VM og deres fremtidsperspektiver i turneringen.
Hvad præsterede Toft og Bisgaard? At fortælle hvem der havde bolden, hvor den blev spillet hen og hvad resultatet blev… Selv noget så trivielt som stemningen på stadion er de end ikke i stand til at beskrive for seerne.
Uden tvivl det værste kommentatorpar jeg har oplevet.
Nå, nu må min tirade-kvote også være opbrugt for i dag... ;-)
No soy sólo perfecto, soy Madridista también
- Siempre Madrid
-
- Administrator
-
- Presidente de Peña Madridista Dinamarca
Nu er jeg selvfølgelig bare et fjols uden forstand på noget som helst, men jeg er 117, 3 procent sikker på, at han står alle de kampe, som Spanien spiller ved dette VM.
Vicente del Bosque ofrer naturligvis ikke holdets anfører og normalt sikre sidste skanse på baggrund af en dårlig kamp.
Fodbold-eksperter, altså!!!!
No soy sólo perfecto, soy Madridista también. Madridista con corazón y cojones.
¡¡¡Illa Illa Illa, Juanito Maravilla!!!
Los días que tu juegas, son todo lo que soy.
Si quieres llevar este escudo, primero hay que sudar la camiseta.
Florentino Pérez: El ultimo titulo es el primer paso al siguiente.
- raul7=kongen
-
- Moderator
-
Generelt må man bare konkludere, at for os fodboldelskere er det tydeligt, om det er folk som Piil og Bruun, der på alle ønskelige måder også elsker fodbold og læser deres lektier før hver eneste kamp. Eller om det er den klassiske TV2-kombination af Toft+tosse, som ser en enkelt kamp om ugen i tv og ikke læser op på spillerne til kampene.
Mere Piil og Bruun til danskerne, tak!
Og så kan vi da lige tage DRs såkaldte fodbold-ekspert Jan Kalborg med: Jeg er sikker på at Iker Casillas ikke er med i næste kamp.
Her kan vi også tage Carsten Werge med, som på baggrund af CL-finalen og kampen mod Holland erklærede Casillas storhedstid for afsluttet. Toft lever i øvrigt stort på, at nogle "fans" ikke aner noget om, hvilke spillere der er med. I Brasilien - Kroatien kaldte Toft flere forskellige spillere for Olić. Det gik, så vidt jeg husker, blandt andet ud over Modric og Jelavić.
Jeg fatter ikke, at to tosser som Werge og Toft stadig er i job.
Eller om det er den klassiske TV2-kombination af Toft+tosse, som ser en enkelt kamp om ugen i tv og ikke læser op på spillerne til kampene.
Jeg mener, at det var Berlingskes VM-ekspert, som havde et erklæret mål om at se én kamp per dag. Så kan man godt mærke, at de går op i deres job....
- Humanisten
- Junior bruger
-
raul7=kongen skrev: Ret skal være ret, Toft var helt oppe og ringe hver gang Pirlo var i nærheden af bolden, nøjagtig som han er det hver gang. Selv en lille halvanden meters aflevering blev kommenteret, som havde Pirlo lige sendt Italien i finalen. Det er trættende og dybt unuanceret. Bisgaard kan jeg ikke fordrage, lige omkring Italien kender han dog lidt mere til spillerne end normalt og det kunne høres i går, omvendt vidste han skræmmende lidt om de engelske.
Generelt må man bare konkludere, at for os fodboldelskere er det tydeligt, om det er folk som Piil og Bruun, der på alle ønskelige måder også elsker fodbold og læser deres lektier før hver eneste kamp. Eller om det er den klassiske TV2-kombination af Toft+tosse, som ser en enkelt kamp om ugen i tv og ikke læser op på spillerne til kampene.
Mere Piil og Bruun til danskerne, tak!
Ja, det skriver jeg gerne under på!
Jeg har aldrig kunnet fordrage Flemming Toft. Magen til inkompetence skal man lede længe efter. Eller faktisk skal man ikke lede så længe, hvilket blot bestyrker min harme: Den værste kommentator er dog Henrik Liniger. Jeg forstår ikke at manden ikke blev fyret efter åbningskampen ved EM2004, hvor han i omkring 20 min. troede at Pauleta havde bragt Grækenland foran. Ved denne slutrunde har han indtil videre brilleret ved at grine tåkrummende længe over den nye spray, som er blevet indført. Liniger mener åbenbart bare at det er ZÅ fjollet. (Læs med teenagepige-stemme). Derudover er han pludselig blevet dommerekspert, og mente i kampen mellem Uruguay og Costa Rica, at dommeren 100% sikkert havde givet et forkert straffespark, indtil han havde set gengivelsen 3 gange, og Bjarne Goldbæk havde fået ham overbevist om, at det var korrekt dømt.
Så jeg istemmer og kræver. Mere Piil og Bruun til folket!