VM 2014

• Emne forfatter
  • Gæst
  • Gæst
12 år 1 måned siden #145 af AvatarEyes
Besvaret af AvatarEyes på emne VM 2014

raul7=kongen skrev: Men Cristiano har jo alle dage haft de punkter, det kan umuligt være en overraskelse, hvis man har fulgt ham igennem hans karriere.

Enig. Jeg er ikke overrasket, jeg er bare til stadighed skuffet over at han ikke virker til for alvor at modnes på dette punkt.

raul7=kongen skrev: Jeg tror vi ligger noget mere i udstrålingen end holdkammeraterne, som tilsyneladende ikke lader sig påvirke.

Man skal ikke undervurdere hvor meget den energi Ronaldo udstråler betyder for holdet, både negativt og positivt. Det jeg synes der sker for Ronaldo på landsholdet er at han hele tiden føler han har noget at bevise. Men det har han jo ikke! Vi ved alle at han er den bedste. Han skal bare fokusere på at levere det optimale han er i stand til og forsøge at gøre holdet bedre. I stedet sker der det at han føler sig så presset til at bevise, at han er supermand, at han går i protest over at det ikke er holdet der gør ham bedre (som han er vant til hos Real). På den måde gør sig selv til offer og deflekterer ansvaret på holdet, hvilket jeg synes var mærkbart i dag. Han afgav en ekstremt tyk aura af "Hvor har jeg ikke fortjent det her". Jeg kan ikke tænkte mig andet end at det smitter negativt af på holdet.

raul7=kongen skrev: Ydermere var det vel udtryk for, at nogle ret centrale dommerkendelser ikke ligefrem gik Portugals vej, en enorm frustration over at hans(og holdets) spil slet ikke fungerede og nederlaget i, at have set frem til en slutrunde, men se sine evner begrænset pga. skaden. Det var tydeligt, at Cristiano var påvirket af sin skade og i højere grad end vanligt, var nødt til at vælge sine løb og aktioner med omhu. Derfor måske lidt yderligere frustration, de mange gange holdkammeraterne fejlede totalt.

Det er klart at man må tage situationens omstændigheder i betragtning, især når man vælger et så kritisk standpunkt som mig. Selvfølgelig var der exceptionelle omstændigheder idag, men han er også en exceptionel spiller med exceptionelle ambitioner. Som jeg var inde på for oven: når man både er stjernespiller, kaptajn, CL vinder, ultra-rutineret, Ballon d'Or vinder osv osv., så SKAL man være i stand til at lægge de der små ting bag sig og fokusere på spillet. Pga. de ting jeg lige har remset op er det ifølge mig retfærdig at holde Ronaldo op i mod de absolut højeste standarder menneskeligt muligt. Nu står han her til sit muligvis sidste VM, om ikke andet sit sidste VM i absolut storform, med hele verdens øjne på sig, og hele Portugal's håb og drømme på skuldrene. Er det et stort pres? Ja, gu' helvede. Men hvis man ikke kan forvente af Ronaldo at han kan leve op til det, hvem kan man så forvente det af??

raul7=kongen skrev: Der var vel intet nyt under solen i dag. Udover Portugals totale inkompetence. Ligesom dig er jeg også til tider uendeligt træt af Cristiano Ronaldo, men nogle gange synes jeg egentlig også det er en smule befriende, at man giver udtryk for sin frustration og viser sine følelser.

Han skal bare passe på hvordan han giver udtryk for sine følelser, for pt. sætter han efter ming mening mere pres på sig selv og holdet. Han burde efterhånden vide hvordan medierne reagerer på den måde han opfører sig idag.

Hvis han ikke kan vinde den indre kamp med sit eget ego, så vinder han aldrig den ydre.

Håber jeg har givet mening. Mine tanker blev lidt rodet for mig selv :)
Sidste redigering: 12 år 1 måned siden ved AvatarEyes.

Venligst Log på eller Opret en konto for at deltage i samtalen

12 år 1 måned siden #146 af Real HWL
Besvaret af Real HWL på emne VM 2014
Til de to Ronaldo haters, som konstant skal hakke ned på den "person" Ronaldo er. I Burde tag og læse bogen om Ronaldo. Så ville i sikkert kunne forstå hvorfor han er som han er. Voksede op i fattigdom, havde en far der drak sig ihjel, plus en bror mener jeg. Tror ikke det har været helt nemt at være Cristiano Ronaldo. Hans opvækst har helt sikkert efterladt nogen dybe ar på sjælen. Og det er sikkert ikke alt han har haft tid til at bearbejde i løbet af sin opvækst. Nyd ham nu bare mens han stadigvæk er en aktiv fodboldspiller!
Sidste redigering: 12 år 1 måned siden ved Real HWL.
Følgende bruger(e) sagde tak: Real Madrid 7

• RasmusKring
  • Gæst
  • Gæst
12 år 1 måned siden #147 af RasmusKring
Besvaret af RasmusKring på emne VM 2014
Hver gang den her den her debat om Ronaldos personlighed kører (og det er ofte), så kommer jeg altid til at tænke på, hvordan Zlatan i sin bog beskriver sin oplevelse i Barcelona. Zlatan har altid været meget højtråbende og skælder ud på sine holdkammerater, men det er et udtryk for, at han altid vil vinde. Han lader derfor følelserne få frit løb, når han spiller fodbold. At spille med passion er en stor del af hans spil. Da han så kom til Barcelona fik han at vide, at den slags kommunikation med sine medspillere ikke var tilladt, og ifølge ham selv, så led hans præstationer på banen, fordi han nu holdt sine følelser nede for at forsøge at passe ind på holdet. Det var selvfølgelig kun for en kort periode, inden han indså hvor åndssvag kulturen var i Barcelona.

Det er det samme med Ronaldo. Han spiller med følelserne udenpå tøjet. I rigtig mange kampe betyder det, at han går forrest med spilleglæde og passion og trækker sine medspillere op. Omvendt så betyder det også, at han kan blive meget frustreret i kampe som i går, hvor intet virkede efter planen. Man må tage det sure med det søde. Hvis man vil have den supertændte og motiverede Ronaldo, der scorer 50 mål pr. sæson, så må man også tage den frustrerede Ronaldo en sjælden gang imellem.
Sidste redigering: 12 år 1 måned siden ved RasmusKring.

12 år 1 måned siden #148 af Hierro 2.0
Besvaret af Hierro 2.0 på emne VM 2014

Real HWL skrev: Til de to Ronaldo haters, som konstant skal hakke ned på den "person" Ronaldo er. I Burde tag og læse bogen om Ronaldo. Så ville i sikkert kunne forstå hvorfor han er som han er. Voksede op i fattigdom, havde en far der drak sig ihjel, plus en bror mener jeg. Tror ikke det har været helt nemt at være Cristiano Ronaldo. Hans opvækst har helt sikkert efterladt nogen dybe ar på sjælen. Og det er sikkert ikke alt han har haft tid til at bearbejde i løbet af sin opvækst. Nyd ham nu bare mens han stadigvæk er en aktiv fodboldspiller!

Hvad er det for en mærkelig tilgang til det? - Så fordi man har haft det svært i sin barndom, er man da ikke berettiget til at opføre sig som Ronaldo til tider gør over for sine medspillere.. Det hænger ikke samme i min bog.. Man kan vende den om og sige, at han er gået fra at have ingenting og til at have hele pakken som fodboldspiller og person, hvilket "normalt" giver en lidt mere ydmyg tilgang til tingene.. Så man i virkeligheden burde sætte pris på, at være en del af verdens mægtigste klubhold og bære den Portugisiske landsholdstrøje.. Ronaldo´s mentalitet minder (til tider) mere om den forkælet dreng i klassen, der altid skal have, hvad han peger på.. Ellers bliver man tøsesur..

Men selvfølgelig skal han nydes som den fodboldspiller han er, hvilket jeg heller ikke er i tvivl om, at alle gør.. Men derfor må man da gerne stille sig lidt kritisk overfor hans ageren på banen, der til tider er forfærdelig at se på som fan af Real Madrid og fan af fodbold generelt..

Fernando Ruiz Hierro - Ord er overflødige!

12 år 1 måned siden #149 af Siempre Madrid
Besvaret af Siempre Madrid på emne VM 2014
Jeg sidder og får helt dårlig samvittighed på vegne af de holdkammerater, som jeg har haft gennem tiden og som har fået at vide, hvilke uduelige røvhuller de var.

Jeg håber, at de alle har fået et tåleligt liv efterfølgende og ikke stadig går med psykiske problemer.

Hold nu op..........bliver der ikke givet og taget på en fodboldbane og så er det hele glemt bagefter?

Alle de holdkammerater, som jeg har svinet under kampene, har alle kunnet få lov til at give mig en øl efter kampen, så dybere stikker den slags ikke. Heller ikke selv om jeg spillede lige et par rækker eller tre under Cristiano Ronaldo.

No soy sólo perfecto, soy Madridista también. Madridista con corazón y cojones.
¡¡¡Illa Illa Illa, Juanito Maravilla!!!
Los días que tu juegas, son todo lo que soy.
Si quieres llevar este escudo, primero hay que sudar la camiseta.
Florentino Pérez: El ultimo titulo es el primer paso al siguiente.
Følgende bruger(e) sagde tak: Real HWL, RasmusKring, andreashn

12 år 1 måned siden #150 af Real HWL

Hierro 2.0 skrev:

Real HWL skrev: Til de to Ronaldo haters, som konstant skal hakke ned på den "person" Ronaldo er. I Burde tag og læse bogen om Ronaldo. Så ville i sikkert kunne forstå hvorfor han er som han er. Voksede op i fattigdom, havde en far der drak sig ihjel, plus en bror mener jeg. Tror ikke det har været helt nemt at være Cristiano Ronaldo. Hans opvækst har helt sikkert efterladt nogen dybe ar på sjælen. Og det er sikkert ikke alt han har haft tid til at bearbejde i løbet af sin opvækst. Nyd ham nu bare mens han stadigvæk er en aktiv fodboldspiller!

Hvad er det for en mærkelig tilgang til det? - Så fordi man har haft det svært i sin barndom, er man da ikke berettiget til at opføre sig som Ronaldo til tider gør over for sine medspillere.. Det hænger ikke samme i min bog.. Man kan vende den om og sige, at han er gået fra at have ingenting og til at have hele pakken som fodboldspiller og person, hvilket "normalt" giver en lidt mere ydmyg tilgang til tingene.. Så man i virkeligheden burde sætte pris på, at være en del af verdens mægtigste klubhold og bære den Portugisiske landsholdstrøje.. Ronaldo´s mentalitet minder (til tider) mere om den forkælet dreng i klassen, der altid skal have, hvad han peger på.. Ellers bliver man tøsesur..

Men selvfølgelig skal han nydes som den fodboldspiller han er, hvilket jeg heller ikke er i tvivl om, at alle gør.. Men derfor må man da gerne stille sig lidt kritisk overfor hans ageren på banen, der til tider er forfærdelig at se på som fan af Real Madrid og fan af fodbold generelt..

Hvad er der mærkeligt ved at sætte sig ind i andres liv og måske prøve at få forståelsen af hvorfor han nogen gange opføre sig lidt uheldigt. Det er da trættende at skulle læse de samme to debattørers sure opstød om ronaldo. Hele tiden er der et eller andet galt med ham. Det var da kun i kort tid man kunne glæde sig over CL triumfen her inde på forumet før kritikken igen haglede ned over ham. Så jubler han ikke, så jubler han for meget, så er han pige fornærmet, så er han forkælet. Hele tiden skal han hakkes ned på. Han er trods alt verdens bedste fodboldspiller der score et hav af mål for os hver sæson. At se ham live er en fantastisk oplevelse. Han laver så mange vilde ting med en bold! Hvorfor gå op i alle de små ting omkring hans person?

Ronaldo's mentalitet er der ingen der kan pille ved. Han er en vinder, og det viser han på en fodboldbane! Og igår havde han i den grad lov til at agere som i dine øjne er en "forkælet dreng der ikke får sin vilje" når hans medspillere er så ubeskrivelig dårlige og tåbelige.
Følgende bruger(e) sagde tak: Siempre Madrid, JimmyBroe, andreashn, Cristiano Ronaldo

12 år 1 måned siden #151 af Real HWL

Siempre Madrid skrev: Jeg sidder og får helt dårlig samvittighed på vegne af de holdkammerater, som jeg har haft gennem tiden og som har fået at vide, hvilke uduelige røvhuller de var.

Jeg håber, at de alle har fået et tåleligt liv efterfølgende og ikke stadig går med psykiske problemer.

Hold nu op..........bliver der ikke givet og taget på en fodboldbane og så er det hele glemt bagefter?

Alle de holdkammerater, som jeg har svinet under kampene, har alle kunnet få lov til at give mig en øl efter kampen, så dybere stikker den slags ikke. Heller ikke selv om jeg spillede lige et par rækker eller tre under Cristiano Ronaldo.

Hvis man er opvokset i et kirkekor frem for et omklædningsrum kan det måske være lidt skræmmede når fodboldspillere skælder ud på hinanden ;)

12 år 1 måned siden #152 af Hierro 2.0
Besvaret af Hierro 2.0 på emne VM 2014

Real HWL skrev:

Hierro 2.0 skrev:

Hvad er der mærkeligt ved at sætte sig ind i andres liv og måske prøve at få forståelsen af hvorfor han nogen gange opføre sig lidt uheldigt. Det er da trættende at skulle læse de samme to debattørers sure opstød om ronaldo. Hele tiden er der et eller andet galt med ham. Det var da kun i kort tid man kunne glæde sig over CL triumfen her inde på forumet før kritikken igen haglede ned over ham. Så jubler han ikke, så jubler han for meget, så er han pige fornærmet, så er han forkælet. Hele tiden skal han hakkes ned på. Han er trods alt verdens bedste fodboldspiller der score et hav af mål for os hver sæson. At se ham live er en fantastisk oplevelse. Han laver så mange vilde ting med en bold! Hvorfår gå op i alle de små ting omkring hans person?

Ronaldo's mentalitet er der ingen der kan pille ved. Han er en vinder, og det viser han på en fodboldbane! Og igår havde han i den grad lov til at agere som i dine øjne er en "forkælet dreng der ikke får sin vilje" når hans medspillere er så ubeskrivelig dårlige og tåbelige.

Det er bare mærkeligt at køre det over på, at Ronaldo's far var alkoholiker og han har haft det svært, osv.. Så det er ikke fordi, at jeg ikke vil sætte mig ind i Ronaldo's situation, eller ikke føler med ham (grundet barndommen), synes bare det er et yderst søgt argument.. Der er mange mennesker i den store verden, som har haft det svært, men samtidig ikke opfører sig ligesom Ronaldo.. Ronaldo deler vandende, hvilke er hans personligheds skyld.. Nogle Real Madrid fans accepterer den særbehandling han kræver/får og andre er imod.. Der er ingen tvivl om, at han er holdets ubestridte stjerne, hvilket medfører en større accept af hans opførsel.. Men derfor er jeg i min fulde ret til at synes den er direkte pinlig til tider.. Det skal ikke være nogen smedekampagne mod Ronaldo, da jeg synes han er en eminent fodboldspiller.. Men nogen gange er mine medfans for hvid-øjet til at kunne se kritikken..

I min optik har man bare et ansvar som holdets altoverskyggende stjerne (og anfører for Portugal).. Det ansvar går ikke ud på, at man råber af holdkammeraterne, når man ikke lige får den aflevering man ønsker, fordi ens kollega har lavet en afslutning, der ikke lige passede ind i programmet.. Når Ronaldo så selv i angrebet efter afslutter for 60 meter, hvor chancerne oftest kunne være spillet 84 % større..

Men hvor om alting er, skal denne tråd ikke udvikle sig til en Ronaldo-debat, så jeg stopper her :-).. Satser på, at han scorer hattrick i de næste to kampe, med Nani og Eder på ryggen, så han som rigtig anfører bærer dem frem ;-)...

Fernando Ruiz Hierro - Ord er overflødige!
Følgende bruger(e) sagde tak: AvatarEyes, Sahinovic, Cristiano Ronaldo

• RasmusKring
  • Gæst
  • Gæst
12 år 1 måned siden #153 af RasmusKring
Sturridge har angiveligt udtalt følgende inden Englands kamp imod Uruguay:

"Jeg har ikke tænkt mig at tage hånden til hjælp for at forhindre et mål, for det er ikke i min natur. Så ud over at snyde vil jeg gøre alting – ligesom hver og en af mine holdkammerater."

Kilde: indkast.dk/index.php?nyhed=118551

Han ræsonnement er en omgang hø. Alle hold bryder fodboldens regler mange, mange gange i løbet af en kamp. Der er ikke noget "snyd" i at lave et professionelt frispark, en nødbremse eller at redde bolden med hånden.

Det er dog interessant, at Sturridge på den måde sender en sviner til sin egen holdkammerat i Liverpool igennem medierne. Det kunne tyde på, at han og Suarez måske ikker er de bedste venner.

12 år 1 måned siden #154 af Siempre Madrid
Besvaret af Siempre Madrid på emne VM 2014

RasmusKring skrev: Sturridge har angiveligt udtalt følgende inden Englands kamp imod Uruguay:

"Jeg har ikke tænkt mig at tage hånden til hjælp for at forhindre et mål, for det er ikke i min natur. Så ud over at snyde vil jeg gøre alting – ligesom hver og en af mine holdkammerater."

Kilde: indkast.dk/index.php?nyhed=118551

Han ræsonnement er en omgang hø. Alle hold bryder fodboldens regler mange, mange gange i løbet af en kamp. Der er ikke noget "snyd" i at lave et professionelt frispark, en nødbremse eller at redde bolden med hånden.

Det er dog interessant, at Sturridge på den måde sender en sviner til sin egen holdkammerat i Liverpool igennem medierne. Det kunne tyde på, at han og Suarez måske ikker er de bedste venner.

Ja, sådan en holdning ville give ham splinter i røven, hvis jeg var hans træner. Man har naturligvis en forventning om, at man som spiller gør, hvad der står i ens magt for at forhindre en scoring. Det er ikke ensbetydende med, at man skal trampe strubehovedet i stykker på modstanderen eller lade knæskallen havne ude på tribunen.

Men er en modspiller på vej mod en afgørende scoring med 1 minut igen, så skal han naturligvis stoppes, om ikke andet med et frispark, som berøver ham muligheden. Det kan ikke være anderledes.

No soy sólo perfecto, soy Madridista también. Madridista con corazón y cojones.
¡¡¡Illa Illa Illa, Juanito Maravilla!!!
Los días que tu juegas, son todo lo que soy.
Si quieres llevar este escudo, primero hay que sudar la camiseta.
Florentino Pérez: El ultimo titulo es el primer paso al siguiente.

• RasmusKring
  • Gæst
  • Gæst
12 år 1 måned siden #155 af RasmusKring

Siempre Madrid skrev: Ja, sådan en holdning ville give ham splinter i røven, hvis jeg var hans træner. Man har naturligvis en forventning om, at man som spiller gør, hvad der står i ens magt for at forhindre en scoring. Det er ikke ensbetydende med, at man skal trampe strubehovedet i stykker på modstanderen eller lade knæskallen havne ude på tribunen.

Men er en modspiller på vej mod en afgørende scoring med 1 minut igen, så skal han naturligvis stoppes, om ikke andet med et frispark, som berøver ham muligheden. Det kan ikke være anderledes.

Jeg kunne være mere enig, og det er også grunden til, at jeg synes hele debatten omkring Suarez' redning er kørt helt af sporet. Han gav sit hold en snæver chance for at vinde ved bevidst at tage bolden med hånden, og fik den korrekte straf og klagede aldrig over det.

Hvis de engelske spillere aldrig kunne finde på at "snyde" på den måde for at vinde, så er det måske grunden til, at de netop aldrig gør det.

12 år 1 måned siden #156 af Real HWL

Hierro 2.0 skrev:

Real HWL skrev:

Hierro 2.0 skrev:

Hvad er der mærkeligt ved at sætte sig ind i andres liv og måske prøve at få forståelsen af hvorfor han nogen gange opføre sig lidt uheldigt. Det er da trættende at skulle læse de samme to debattørers sure opstød om ronaldo. Hele tiden er der et eller andet galt med ham. Det var da kun i kort tid man kunne glæde sig over CL triumfen her inde på forumet før kritikken igen haglede ned over ham. Så jubler han ikke, så jubler han for meget, så er han pige fornærmet, så er han forkælet. Hele tiden skal han hakkes ned på. Han er trods alt verdens bedste fodboldspiller der score et hav af mål for os hver sæson. At se ham live er en fantastisk oplevelse. Han laver så mange vilde ting med en bold! Hvorfår gå op i alle de små ting omkring hans person?

Det er bare mærkeligt at køre det over på, at Ronaldo's far var alkoholiker og han har haft det svært, osv.. Så det er ikke fordi, at jeg ikke vil sætte mig ind i Ronaldo's situation, eller ikke føler med ham (grundet barndommen), synes bare det er et yderst søgt argument.. Der er mange mennesker i den store verden, som har haft det svært, men samtidig ikke opfører sig ligesom Ronaldo.. Ronaldo deler vandende, hvilke er hans personligheds skyld.. Nogle Real Madrid fans accepterer den særbehandling han kræver/får og andre er imod.. Der er ingen tvivl om, at han er holdets ubestridte stjerne, hvilket medfører en større accept af hans opførsel.. Men derfor er jeg i min fulde ret til at synes den er direkte pinlig til tider.. Det skal ikke være nogen smedekampagne mod Ronaldo, da jeg synes han er en eminent fodboldspiller.. Men nogen gange er mine medfans for hvid-øjet til at kunne se kritikken..

I min optik har man bare et ansvar som holdets altoverskyggende stjerne (og anfører for Portugal).. Det ansvar går ikke ud på, at man råber af holdkammeraterne, når man ikke lige får den aflevering man ønsker, fordi ens kollega har lavet en afslutning, der ikke lige passede ind i programmet.. Når Ronaldo så selv i angrebet efter afslutter for 60 meter, hvor chancerne oftest kunne være spillet 84 % større..

Men hvor om alting er, skal denne tråd ikke udvikle sig til en Ronaldo-debat, så jeg stopper her :-).. Satser på, at han scorer hattrick i de næste to kampe, med Nani og Eder på ryggen, så han som rigtig anfører bærer dem frem ;-)...

At jeg køre det over på hans far drak sig ihjel, var bare et af mange eksembler på hvorfor manden måske er som han er idag. Hvis han havde haft sin fars støtte hele vejen op igennem livet kunne det jo være han helt anden spiller idag. En spiller med en lidt mere moden attitude. Det var bare for at sætte tingende lidt i perspektiv. Fuck det, det er sikkert bare mig der tænker såden.

Men jeg læser hvad du skriver, og jeg er lodret uenig. Jeg er dog enig i at vi ikke kommer videre og at han score hattrick de næste to kampe og viser vejen frem i bedste Ronaldo stil ;)

Leveret af Kunena Forum