Kan Cristiano Ronaldo blive historiens bedste?
Afstemning: Kan Cristiano Ronaldo blive historiens bedste fodboldspiller?
| Ja |
|
35 | 62.5% |
| Nej |
|
21 | 37.5% |
| Antal stemmer: 56 | |||
| Kun registrede brugere kan deltage i afstemningen | |||
Inspektøren skrev: Jeg vil i øvrigt gerne lige have, at I kigger på, hvem som jeg mener han skal være bedre end, hvis han skal være verdens bedste nogensinde:
Pelé, Maradona og Zidane.
Luk øjnene i et minut og så overvej lige om I seriøst mener, at han er på niveau med disse spillere.
De to førstnævnte var dygtige, men jeg har reelt kun set videoer af deres gode præstationer, så er det ikke et unfair sammenligningsgrundlag? Jeg kan godt finde situationer fra Ronaldos karriere, som tilsammen vil udgøre en video, som er mere imponerende end de videoer, jeg har set af Pelé og Maradona. Videoen med Ronaldo vil blandt andet være mere imponerende, fordi spillet går hurtigere.
I forhold til Zidane, så har han selvfølgelig nogle kvaliteter, som Ronaldo ikke har, men de kvaliteter er mere udpræget i andre spiller som fx Michael Laudrup eller Gutí.
Mit største problem med sådan et spørgsmål er, at jeg ikke kan gennemskue, hvad Ronaldo mangler for at være den bedste.
Venligst Log på eller Opret en konto for at deltage i samtalen
Skal Ronaldo bedømmes på målscoring har Messi fx scoret flere mål siden Ronaldo skiftede til Real.
Elegantier behøver jeg vel ikke komme ind på. Der er mange i køen før Ronaldo. Zidane, Platini, Cruyff, Laudrup, osv.
Dribler er der ligeledes mange før Ronaldo IMO i køen. Ja selv B. laudrup ser jeg som bedre dribler i fx at sætte en mand af
Teknik det samme.
Så umiddelbart nej, Ronaldo har ikke mulighed for at blive historiens bedste. Men er selvfølgelig oppe på listen som en af de bedste offensive spillere i historien...
På nuværende tidspunkt synes jeg Ronaldo er bedre, men set over de sidste 6-8 år, så har Messi altså haft mere 'magi' over sig. Jeg hader ham som pesten, men jeg kan ikke benægte, at han er en mere gudsbenådet fodboldspiller, end Ronaldo er.
Ronaldo er en maskine, ingen tvivl om det. Men han har desværre aldrig haft den evne som Messi har til at sætte to mand på kanten af feltet hver anden gang han modtager bolden der. Den frygt man især havde for 2-3 år siden, men stadig har lidt, der opstår når Messi modtager bolden et par meter udenfor feltet. Den 'frygt' (eller håb for os) har der ikke være med Ronaldo på samme måde.
Nu endte det med at blive et langt indlæg om Messi. Puha. Jeg kan ikke dy ham, men i dette tilfælde, må jeg tage de objektive briller på.
- Raul7-2880
- Platin bruger
-
- Siempre Madrid
-
Emne forfatter
- Administrator
-
- Presidente de Peña Madridista Dinamarca
For mig indtræder Cristiano Ronaldo uden tvivl i gruppen af tidernes bedste spillere, men om han er bedre eller dårligere end eksempelvis Messi og Zidane, er vel et spørgsmål om religion?
Men jeg synes ikke, at der kan være tvivl om, at han er blandt de absolut bedste, uden at man dermed gør den gruppe rigtig bred.
No soy sólo perfecto, soy Madridista también. Madridista con corazón y cojones.
¡¡¡Illa Illa Illa, Juanito Maravilla!!!
Los días que tu juegas, son todo lo que soy.
Si quieres llevar este escudo, primero hay que sudar la camiseta.
Florentino Pérez: El ultimo titulo es el primer paso al siguiente.
Indtil videre mener jeg ihvertfald at Zidane er historiens bedste. Det kan godt være at Messi kan score oceaner af mål mod de små hold, men det er nu bedst at afgøre en Champions League finale, en VM finale, end at score 7 mål mod Dølle Fjeldemuse boldklub.
Derudover har Zidane i den grad vist ekstremt højt niveau ALLE de steder han har spillet, både på klub og landbasis. Her kan man på sin vis påpege mangler hos både Messi og Ronaldo, hvor Messi taber lidt, da han på klubplan kun har vist noget i en klub i en liga. Ikke at man skulle ønske ham et andet sted end Barca (og alligevel..), men det kunne nu være rart at se hvordan han kunne gøre det hvis han eksempelvis kom i tempofyldte england, eller mere taktiske italien -tror bare aldrig det ville ske for ham, da han tydeligvis er sikkerhedsnarkoman.
Ronaldo har ligesom Messi stadig potentiale, men desværre kan man sige om landsholdets niveau, at det simpelthen er for ringe (også ift. Argentinske) og har været det siden de var i EM finalen (?)
- JJ-86
- Gæst
-
Jeg er enig i de fleste, at han er blandt de bedste. Men om han er historiens bedste? Det kan diskuteres, også fordi hans karrierer ikke er slut endnu til at kunne tage den endelige beslutning. Men muligheden for at blive den bedste er der stadig, og det er derfor jeg har svaret ja.
Men det ville nu have styrket Ronaldo, HVIS han nu havde hevet den EM titel hjem i Grækenland og gjort det bedre i sine VM slutrunder.
Hvis han havde ført Portugal til VM sejr, havde han helt 100% fortjent den. Idet Portugals landshold ikke er det bedste, og derfor ville Ronaldo have bevist at han var en marginalspiller på et middelmådig Portugal.
Med al respekt for Portugals landshold (som lige fornyligt har slået Danmark 1-0 i Parken) ...Ronaldo er bare uheldig at spille på et middelmådig landshold. Men det er så min personlig mening.
Men tingene kan ændre sig. Men hvis det ikke kan være på VM niveau, må det være på:
- EM niveau. Portugal må altså kvalificere sig til EM, og vinde EM 2016, for at Ronaldo skal stå godt.
-Klub niveau. Vinde flere store titler, herunder flere Champions League titler. (Er der nogle som kan hjælpe mig med at finde en rangliste over spillere med flest CHL titler? jeg har prøvet uden)
-Personlige titler. Herunder Ballon D'or og den gyldne støvle, og det skal være flere end Messi total. Dette er stadig muligt. Han skal dog stadig være på toppen i flere år. (det håber jeg).
Men det er dog stadig muligt. Jeg tvivler på om han er med til VM 2018, og stadig er i tiptop. Men det må tiden vise sig :)
Jeg siger bare av av av hvor er han vild!!!
Jeg skal da gerne være den første til at bekende kulør: Cristiano Ronaldo er en af mine allerstørste helte. Og i den forlængelse havde BBB en glimrende pointe i sit indlæg:
Mit største problem med sådan et spørgsmål er, at jeg ikke kan gennemskue, hvad Ronaldo mangler for at være den bedste.
Jeg vil slet ikke forholde mig til spillere, som Pelé, Maradona, Di Stéfano m.fl. i denne debat. Jeg oplevede dem ikke, og derfor er min viden og deres eftermæle i min bevidsthed blot gamle videoklip og almen indoktrinering fra omverdenen, der elsker at pege på især de to førstnævnte, som de største fodbolden har set. Jeg vil dog tillade mig at stille følgende spørgsmål: Hvad med spillere som Cruyff, Puskas, Best, Eusebio eller sågar Platini, Beckenbauer, der alle, i deres samtid, var de største; ville det ikke være rationelt at pege på en af disse, som verdens bedste fodboldspiller nogensinde?
Min konklusion: Det er ualmindelig svært, ja, næsten umuligt, at skulle vurdere, hvem der er den bedste spiller nogensinde på tværs af alle generationer, og jeg kan derfor hverken være enig eller uenig, men udelukkende forholde mig til det, jeg selv har oplevet fra min noget beskedne sofa de seneste godt og vel 18 år - der er nogle, der skiller sig ud fra mængden, og Cristiano Ronaldo er i allerhøjeste grad en af disse, ligesom Zidane, Ronaldo og Messi ligeledes er blandt dem, jeg mener har tilført fodbold noget ekstraordinært.
Jeg hader at sammenligne Messi og Ronaldo - debatten står mig langt ud af halsen. Jeg vil blot forholde mig til, at Messi blev født med et talent. Ronaldo har trænet sig til sit talent. Jeg ved ikke, hvad den almene fodboldentusiast finder smukkest, men min klaphat kipper med Ronaldo.
Jeg vil ikke komme med en endelig konklusion. Jeg mener helt klart, at det er den enkelte fodboldspillers eftermæle, der er medvirkende til at prædikere ham "verdens bedste nogensinde". Og ja, der mangler såvel Ronaldo som Messi at vinde en slutrunde. Det er trods alt VM og EM-titler den brede snak går på, når disse spillere skal under luppen efter deres karriere.
Ronaldo kommer dog til at være historiens bedste Real Madrid-spiller, når støvlerne stilles på hylden (det er min subjektive mening). Sådan vil jeg huske ham. Om det er nok til at være den bedste i fodboldhistorien generelt, må tiden jo så vise!
- Kassow-Rossing
-
- Bruger er blokkeret
-
Støt Real Madrid med et Carnet Madridista :)
- Storken
- Gæst
-
Det bliver interessant at se hvordan historien behandler Ronaldo. Han kunne sagtens gå hen og blive husket for sin rivalisering med Messi. Eller i værste fald, at Messi stjal hans spotlight.