Kan Cristiano Ronaldo blive historiens bedste?
Afstemning: Kan Cristiano Ronaldo blive historiens bedste fodboldspiller?
| Ja |
|
35 | 62.5% |
| Nej |
|
21 | 37.5% |
| Antal stemmer: 56 | |||
| Kun registrede brugere kan deltage i afstemningen | |||
- Inspektøren
- Gæst
-
SR4 skrev:
Inspektøren skrev: Marca spørger ¿A quién consideras el mejor jugador de la historia del fútbol?
www.marca.com/debate/2014/11/151660/prevotaciones151660.html
Hovedparten, ca. 40 %, siger Messi og 30 % siger Ronaldo der må henvises til en anden plads af Marca's læsere. Interessant, at man finder det resultat hos en Real Madrid sympatisør...
At man til gengæld finder hhv. Maradona, Zidane og Pele langt efter de to, er en kæmpe skændsel, da det jo netop er de tre som er de bedste nogensinde, hvis du spørger en klog fyr som mig :-) .
Marca Real-sympatør? Du kender dem vidst ikke godt nok ;)
Åhh gud. Læser du overhovedet Marca, for det gør jeg på dagligbasis og der er ikke nogen tvivl om, at deres artikler har en bias der favoriserer Real Madrid og især Ronaldo. Spørg folk, der debatterer på deres hjemmeside, hvis du ikke tror på mig.
Venligst Log på eller Opret en konto for at deltage i samtalen
- DarioGomez
-
- Eduardo
-
Som udgangspunkt gider jeg ikke beskæftige mig med klubber, der har færre end 35 nationale mesterskaber ...
- Inspektøren
- Gæst
-
DarioGomez skrev: Marca og AS er for Madrid, hvad Mundo Deportivo og Sport er for Barcelona.
AS er nok en tand eller to mere pro-Madridistas i forhold til Marca, men ellers er jeg meget enig.
- Siempre Madrid
-
Emne forfatter
- Administrator
-
- Presidente de Peña Madridista Dinamarca
Inspektøren skrev:
DarioGomez skrev: Marca og AS er for Madrid, hvad Mundo Deportivo og Sport er for Barcelona.
AS er nok en tand eller to mere pro-Madridistas i forhold til Marca, men ellers er jeg meget enig.
Og så med det aber-dabei, at man i Madrid-aviserne faktisk kan finde rosende artikler om Barcelona og deres spillere. Jeg har endnu til gode at opleve det omvendte scenarie.
No soy sólo perfecto, soy Madridista también. Madridista con corazón y cojones.
¡¡¡Illa Illa Illa, Juanito Maravilla!!!
Los días que tu juegas, son todo lo que soy.
Si quieres llevar este escudo, primero hay que sudar la camiseta.
Florentino Pérez: El ultimo titulo es el primer paso al siguiente.
- Realmadrid94
-
- Platin bruger
-
Dog virker det til at Messi, scoringsmæssigt halter en hel del efter og har gjort det i lidt tid. Personligt, frygter jeg ikke hans små driblinger som før, hvor man nærmest smed en spiller op på ham (Pepe/Ramos), for udelukkende at skade ham, da han ellers ville bombe løs. Ronaldo er mere fit end nogensinde før, vi spiller noget af det smukkeste bold i lang, lang tid, samtidig med vi har en rolig træner uden de store armbevægelser. Vores kære 7'er har i den grad chancen for at markere sig som et af fodboldens vidundere. Spørgsmålet er bare om det fysisk er muligt at opretholde det niveau han har og har haft det seneste 1-1½ års tid.
Jeg er en KÆMPE fan af Zidane. Jeg er dog enig i at franskmanden, i de små kampe, spillede af ht., var svinsk og kunne miste hovedet på et splitsekund. Han var en humørspiller, og hvis andre husker så godt som jeg gør, så spillede Zidane en forfærdelig første sæson hos Real Madrid, hvor ChL målet dog redder æren. I perioder, i resten af Real Madrid tiden er han on/off. Til tider er han bedre end noget verdenen har set før, andre gange på superliga niveau..
Lionel Messi skal derimod være tilfreds, hvis han overhovedet får lov til at skrive en top 3'er på cv'et, når dette års Ballon d'Or bliver uddelt. Men heldigvis for ham, er der alt for mange der stadig tror, at Messi fortsat spiller som han gjorde i 2011;)
- Realmadrid94
-
- Platin bruger
-
M_linding skrev: Tim Henman var evig 2'er. Ronaldo var periodisk 2'er. Der er en ret stor forskel....
Hov, det er faktisk netop min pointe. At Ronaldo nemlig er begyndt at overgå ham. De sidste 1-2 år har han været bedre end Messi. Det fremgår ikke så tydeligt som jeg ville have det til.. ;)
- Gæst
-
M_linding skrev: Ronaldo er "kun" 29, og har - i modsætning til en lille argentiner - ikke toppet endnu. Faktisk er han bedre end nogensinde, og udvikler sig stadig som spiller, her hvor han er på vej til sin 3. Ballon d'Or titel.
Er han? Eller er holdet omkring ham bedre end nogensinde? Hvis vi gør evne op i mål og intet andet (og det anfægter jeg ikke at der er en tendens til selvom jeg er uenig) så er Callejón pt. blandt verdenseliten. Ronaldo har langt fra spillet godt. Hans spildprocent er en anelse lavere end den plejer at være (et øjebliksbillede af en sæsonstart med relativt mange scoringer), men er som altid skyhøj i forhold til dem man kan sammenligne ham med. Med undtagelse af den mirakuløse hælassist, som han iøvrigt forsøger 3-4 gange per kamp, har han været en komplet badebold på den sidste 1/3 med undtagelse af et par enkelte kampe mod elendige hold. Intet lykkes udover tap-ins. Han tøver i mellemrummene og smider bolden væk. Spiller altid sin egen mulighed helt ud i tovene inden han overvejer en medspiller som til den tid er blevet opdækket eller har stoppet sit løb for at undgå offside. Kan ikke drible en bedstemor i en hangar uden at smide sig og kigge efter dommeren. Er stadig ikke modnet nok til bare midlertidigt at lægge narcissismen på hylden og fejre en medspillers scoring (han er snart 30..).
Ronaldo er bestemt ikke på sit bedste niveau nogensinde, og han er under ingen omstændigheder historiens bedste spiller. Som andre har nævnt er der ingen disciplin han er den bedste til, og her vil jeg tilføje: ikke engang på hans eget mandskab. (Frispark: Bale, Hovedstød: Ramos, Driblinger: Isco/Marcelo, Boldkontrol: Modric/Isco, Afleveringer: Kroos, Arbejdsindsats: Carvajal osv osv, mangler jeg noget?). Den eneste umatchede styrke han har, er en fysik han aldrig udnytter, fordi han hellere vil smide sig og spille offer end at tage kampen op og risikere at tabe en duel foran 80.000 tilskuere. Havde han haft Modrics udseende, og spillede han ikke på verdens bedste hold, bygget omkring hans mål og brand, var han ikke engang med på shortlisten til Ballon d'Or.
- Don J
- Gæst
-
De, som vælger at kigge nuanceret på det, ved godt, at Ronaldo og Messi har spillet på helt eget niveau de sidste fem år.
- Snakken om nogen "evige 2'ere" kan efterhånden kun høre til på Nationen, Bold.dk forum osv.
Personligt tror jeg fortsat ikke, at vi har set det bedste fra Ronaldo.
Det er altså ret imponerende, hvor god manden egentlig er, når han spiller på et succesfuldt, harmonisk hold..
Det niveau, som han viser i øjeblikket og i efteråret 13, er i hvert fald ikke matchet det seneste årti.
Folk siger, at Ronaldo har udviklet sig til det bedre, hvilket han da også har, men er sandheden ikke, at en 24-årig Ronaldo tilbage i 09 muligvis kunne have præsteret i nærheden af samme niveau (uden samme antal mål), som han gør nu, havde han spillet på det nuværende Madrid-hold?
- Det tror jeg.
Sebberg skrev:
Don J skrev: Nok ligeledes også som den individuelt mest afgørende spiller sammen med Maradona ift. at kunne skabe noget på egen hånd - uagtet medspillernes niveau.
Det har du så sandelig misforstået. Messi har da alle dage været mere individuelt afgørende end Ronaldo med hans 'jeg modtager lige bolden på midten, dribler 4 spiller, og sparker den ind". Det kan der vist ikke være delte meninger om.
Hvad Ronaldo vil blive husket for, er hvor komplet han er. Det lyder 'vagt', men jeg husker ikke i min tid som fodboldseer, at jeg har set en spiller, der både excellerer i hurtighed, styrke, hovedspil, spark, off-the-ball-movement og teknik. Han mangler lige den 1-til-1 magi, som Messi besidder :-)
Så god en dribler er han så heller ikke. Jovist han er en god dribler men ingen grund til at få det til at lyde som om han er afgørende hver eneste kamp og dribler sig igennem et halvt hold og scorer. I de seneste år har han altså faldet helt ud i mange af de store kampe. Og til VM havde han også flest tabte bolde og havde sjovt nok færre skud på mål end Ronaldo. Så helt afgørende var han heller ikke.
M_linding skrev: Ronaldo er "kun" 29, og har - i modsætning til en lille argentiner - ikke toppet endnu. Faktisk er han bedre end nogensinde, og udvikler sig stadig som spiller, her hvor han er på vej til sin 3. Ballon d'Or titel.
Er han? Eller er holdet omkring ham bedre end nogensinde? Hvis vi gør evne op i mål og intet andet (og det anfægter jeg ikke at der er en tendens til selvom jeg er uenig) så er Callejón pt. blandt verdenseliten. Ronaldo har langt fra spillet godt. Hans spildprocent er en anelse lavere end den plejer at være (et øjebliksbillede af en sæsonstart med relativt mange scoringer), men er som altid skyhøj i forhold til dem man kan sammenligne ham med. Med undtagelse af den mirakuløse hælassist, som han iøvrigt forsøger 3-4 gange per kamp, har han været en komplet badebold på den sidste 1/3 med undtagelse af et par enkelte kampe mod elendige hold. Intet lykkes udover tap-ins. Han tøver i mellemrummene og smider bolden væk. Spiller altid sin egen mulighed helt ud i tovene inden han overvejer en medspiller som til den tid er blevet opdækket eller har stoppet sit løb for at undgå offside. Kan ikke drible en bedstemor i en hangar uden at smide sig og kigge efter dommeren. Er stadig ikke modnet nok til bare midlertidigt at lægge narcissismen på hylden og fejre en medspillers scoring (han er snart 30..).
Ronaldo er bestemt ikke på sit bedste niveau nogensinde, og han er under ingen omstændigheder historiens bedste spiller. Som andre har nævnt er der ingen disciplin han er den bedste til, og her vil jeg tilføje: ikke engang på hans eget mandskab. (Frispark: Bale, Hovedstød: Ramos, Driblinger: Isco/Marcelo, Boldkontrol: Modric/Isco, Afleveringer: Kroos, Arbejdsindsats: Carvajal osv osv, mangler jeg noget?). Den eneste umatchede styrke han har, er en fysik han aldrig udnytter, fordi han hellere vil smide sig og spille offer end at tage kampen op og risikere at tabe en duel foran 80.000 tilskuere. Havde han haft Modrics udseende, og spillede han ikke på verdens bedste hold, bygget omkring hans mål og brand, var han ikke engang med på shortlisten til Ballon d'Or.
Troll?
- Don J
- Gæst
-
Modtaget. Men hvor afgørende han er, har jo ikke det store at gøre med, hvor dygtig en dribler, han er.
Jeg er ikke den største Messi-sympatisør af flere årsager, men jeg synes så samtidig, at man (især) som Real Madrid-supporter ligeledes skal kunne kreditere ham for det, han gør bedst.
Og lige når det gælder driblinger, er der altså ikke aktuelt nogen på hans niveau.
EDIT: Beklager - Den var ikke til mig, kan jeg forstå.. :-)