Kan Cristiano Ronaldo blive historiens bedste?

Afstemning: Kan Cristiano Ronaldo blive historiens bedste fodboldspiller?

Ja
35 62.5%
Nej
21 37.5%
Antal stemmer: 56
Kun registrede brugere kan deltage i afstemningen
11 år 10 måneder siden #85 af M_linding
Denne debat skulle nok være stoppet, for lang tid siden;)

I er jo røget ud på et helt meningsløst sidespor......:-)
Følgende bruger(e) sagde tak: ZizouMo, JimmyBroe, Cristiano Ronaldo, FranciscoISCO

Venligst Log på eller Opret en konto for at deltage i samtalen

11 år 9 måneder siden #86 af SR4

SR4 skrev:

SR4 skrev: Troll?

Fordi jeg ikke synger i kor med ekkokammeret? Du er velkommen til at angribe mine specifikke synspunkter, men lad være med at kalde mig troll fordi de er forskellige fra dine :)

Nu behøver du ikke synge med i koret, men læs lige dit indlæg igen. Du kommer i et Madridista forum og beskriver Ronaldo som en segunda spiller. Det eneste sted dette ville blive modtaget med åbne arme er på fcbarcelona.dk's forum :)

Sikkert nok, de er ikke lige så forblændede af tilhørsforhold. Hvem synes du mest objektivt vurderer Messi som fodboldspiller og person? Madridista.dk eller fcbarcelona.dk?

haha :D tag bare tilbage til fcbarcelona.dk hvor du høre til ;)
Følgende bruger(e) sagde tak: Cristiano Ronaldo

• Gæst
  • Gæst
11 år 9 måneder siden #87 af AvatarEyes
Besvaret af AvatarEyes på emne Kan Cristiano Ronaldo blive historiens bedste?

SR4 skrev:

SR4 skrev:

SR4 skrev: Troll?

Fordi jeg ikke synger i kor med ekkokammeret? Du er velkommen til at angribe mine specifikke synspunkter, men lad være med at kalde mig troll fordi de er forskellige fra dine :)

Nu behøver du ikke synge med i koret, men læs lige dit indlæg igen. Du kommer i et Madridista forum og beskriver Ronaldo som en segunda spiller. Det eneste sted dette ville blive modtaget med åbne arme er på fcbarcelona.dk's forum :)

Sikkert nok, de er ikke lige så forblændede af tilhørsforhold. Hvem synes du mest objektivt vurderer Messi som fodboldspiller og person? Madridista.dk eller fcbarcelona.dk?

haha :D tag bare tilbage til fcbarcelona.dk hvor du høre til ;)

Prøv at forholde dig til noget jeg skriver og kom med et modargument hvis du mener jeg tager fejl. Du er simpelthen så desperat at høre på lige nu. Jeg må antage at jeg indtil videre har vundet debatten når du tyer til fornærmelser på børnehave niveau.

P.S. Hvis det gik din næse forbi (hvilket er sandsynligt, eftersom du ikke er i stand til at bøje udsagnsord) så var det underforstået at madridista.dk er mere objektiv omkring Messi og derfor vice versa med fcbarcelona.dk og Ronaldo. Jeg roste altså ikke fcbarcelona.dk for at være mere objektiv generelt.
Sidste redigering: 11 år 9 måneder siden ved AvatarEyes.

11 år 9 måneder siden #88 af Real HWL

zgtaf skrev:

Real HWL skrev:

zgtaf skrev: @Real HWL:

Så du sammenligner en blandt andet 17-årig Messi, der lige har haft sin debutsæson for Barcelona med en 24-25-årig Ronaldo i sit livs form, der lige er kommet til Real?

Jeg forstår ikke dit spørgsmål?!! Da Messi var 17 spillede Ronaldo i United.

Du skrev: "Du mener Ronaldo har en klart bedre statestik når det gælder mål/kamp. Mig bekendt har Ronaldo scorede flere mål end han har spillet kampe i sin tid i Real Madrid. Det har Messi ikke."

Selvfølgelig har Messi ikke det. Du sammenligner nemlig en Ronaldo som 24-29-årig med en messi hvor du også inkluderer de år han var 17, 18, og 19. Hvis du synes det er en fair sammenligning, så fred være med det. Men du har ikke ret.

Jeg forholder mig bare til virkeligheden. Synd for Messi at hans tidlige debut og mange kampe uden mål skal ødelægge hans statistik nu hvor man skal sidde og diskutere "Historiens bedste fodboldspiller"

• 2Martin2
  • Gæst
  • Gæst
11 år 9 måneder siden #89 af 2Martin2
Besvaret af 2Martin2 på emne Kan Cristiano Ronaldo blive historiens bedste?
Han spiller godt og han spiller stadigt, så ja han har en chance.
Han er især en god spiller hvad resultater angår, men jeg må indrømme at han aldrig helt har kunne vinde mig over som fan, dog må jeg erkende at med hans flotte spil har han overbevist mig om at han er en bonus for klubben.
Her er et par ting der ærgrer mig ved Ronaldo: Medierne taler ofte om ham og så de andre spillere, istedet for at fremhæve holdet og andre spillere. En anden ting er at han allerede var et veletableret navn i Europæisk fodbold inden han skiftede til Real.(Varane er en af få spillere i Real pt der kan komme til at opfylde hvad jeg helst ser i en real spiller, en der har været i klubben siden teenage alderen og som slå sit navn igennem europæisk i klubben)

11 år 9 måneder siden #90 af FranciscoISCO

M_linding skrev: Denne debat skulle nok være stoppet, for lang tid siden;)

I er jo røget ud på et helt meningsløst sidespor......:-)

Det er farligt at åbne en tidløs debat, som dybest set handler om smagssager; den vil aldrig stoppe ;)

Altid Real Madrid.
Følgende bruger(e) sagde tak: JimmyBroe

11 år 9 måneder siden #91 af Vinícius
Svaret kan nu kun være ja.. Alt andet vil være totalt åndssvagt at svare.. Han er tæt på, men han er der ikke endnu - måske kommer han det aldrig. Så læg derfor mærke til "KAN"!

Med til debatten er værd at undersøge om hvorvidt det er en spillers topniveau, spillerens gennemsnitlige niveau gennem karrieren eller spillerens niveau i en længere periode af hans karriere, der afgør hvem der er bedst. Hvor lang er tidshorisonten? Rent statistisk er Messi verdens bedste HVIS præmissen er ét kalenderår og antallet af mål, nærmere betegnet året 2012. Men det er også for kantet opstillet. Med det vil jeg egentlig vise, at vi ikke entydigt kan påpege én spiller. Det er individuelt hvad folk synes, og jeg har forståelse for andres mening. Jeg mener dog at Ronaldo og Messi er over alle andre - måske nogensinde. Både på statistik og det spillemæssige.

Rent spillemæssigt ER Ronaldo en ekstremt god dribler. Han blev kritiseret meget for sine driblinger i sine yngre dage, hvor han selvfølgelig taber bolden nogle gange. Nu gør han det så ikke så ofte. Så kom ikke og sig, at han aldrig lytter til kritik. Selvfølgelig gør han det. Messi taber også bolde, hvilket udløste målet til 0-1 i weekendens kamp. Har Messi haft en god sæson i år? Nej. Har Iniesta og Xavi spillet (godt). Jeg bider mærke i, at Messis niveau følger Iniesta og Xavis så meget! Det er helt ekstraordinært så meget deres formkurve følges ad. Selvfølgelig har Messi gode kampe uden Iniesta og Xavi.

Ronaldo er den fodboldspiller med den bedste kontinuerlige fysik i nyere tid(måske nogensinde), samt det bedste målgennemsnit for en stor klub i en lang kontinuerlig periode. Hvad er Messi i modsvar? Han scorede flest mål i et kalenderår, og han var en del af det bedste Barca-hold nogensinde. Lad mig minde om Iniesta og Xavi. Ronaldo har vist han magter at spille både engelsk og spansk - to forskellige ligaer. Spændende? Messi har vist sig i spansk. Og der stopper det også. Ingen af spillerne har været afgørende i længere tid på landsholdet. Med Ronaldo kan vi fremhæve kampen mod Sverige. Messi har måske også haft en eller to kampe? Lidt til VM, men ellers aner jeg det ikke., landsholdsfodbold interesserer mig ikke særlig meget.

Jeg husker Zidane som ung og ja, han var ekstremt god og havde et ekstremt talent.. Men nej, ikke engang top 4 nogensinde.. Fra Pele og Maradona ser vi kun deres højdepunkter og bedste kampe og perioder.. Sammenlignet med Ronaldo og Messis bedste kampe og højdepunkter er der ingen forskel.. Pele er en efterhånden gammel mand, der påstår at Neymar er verdens bedste.. Come on?? Han mangler argumenter. En fantastisk spiller i Santos på det tidspunkt(ligesom Pele selv) Ja, Pele scorede sq også mange mål men se hvor langsomt spillet var dengang! Det ligner fandme serie 5 med den fart, ellers bliver de gamle optagelser bare afspillet langsommere nu end dengang. Maradona er derimod fra lidt nyere tid, men stadigvæk gik det sq ikke lige så hurtigt. Dog ved jeg, at hans bedste mål, i følge hans egen opfattelse, aldrig er blevet videooptaget. Det vidner om, at ikke alt det bedste fra ham er blevet set og optaget.

Men jeg vil gerne forsøge at pille dem lidt ned fra deres piedestal.
Hvor spillede Pele? Han spillede i Brasiliansk klubfodbold - ergo er der ingen belæg for at hans klubkarriere skal smide ham op på podiet som verdens bedste. Det behøves vist ikke nævnes, hvor ringe forsvaret er i den brasilianske liga( og altid har været). De står jo nærmest som kegler. Derimod er det på landsholdet at han har vundet sit renomé på. Ekstremt god spiller på landsholdet, og efter hvad jeg hører fra de gamle hoveder, lyder han som en gud til fodbold. De få optagelser jeg har set, er intet over hverken Ronaldo eller Messis topniveau, og han virker desuden langsommere. Dog synes jeg også, at banen ser meget mindre ud, hvilket måske snyder øjet.
Om Pele kan man sige, at han har haft en imponerende klubkarriere, dog skulle han måske have søgt mod større ligaer for virkelig at vise sit værd. Men hvis det var det, han kunne lide/havde mulighed for er det okay. På VM-niveau slår han klart Ronaldo og Messi indtil videre

Maradona er derimod lidt sværere at pille ned fra sin piedestal via det fodboldmæssige - og så må vi ty til andre metoder.. Men hvad var han uden kampen mod England hvor han driblede en halv banelængde mod England? Men var det egentlig ikke ham, der bragte Napoli til en række mesterskaber på et ellers middelmådigt Napolihold? Altså var han individuelt afgørende. Der er bare et eller andet over ham med hans attitude, fx Guds hånd, stofmisbrug og hans generelle eftermæle, der trækker ham ned. Det er måske uretfærdigt, men sådan er det nu engang i gamet. Ronaldos arrogance trækker jo også ham ned i tvekampen med Messi.

Jeg har ovenfor lavet lidt hurtige overvejelser over de 5 kandidater, som folk oftest nævner. Men hvad med gamle Alfredo? Puskas? Jeg skal ikke gøre mig til dommer, men Franco-tiden trækker vel nok lidt ned i min optik. Meget af deres succes vil folk tilskrive Franco, uanset hvor uretfærdigt det end er, og måske forkert?(Lad os holde med den diskussion her) Dem vil jeg alene på den baggrund afskrive som værende kandidater til at blive opfattet som den bedste spiller - desværre.

Jeg mener, at med fodboldens udvikling er det generelle niveau i fodbold blevet bedre. Spillerne er blevet mere atletiske og spillet mere taktisk og defensivt! Det gør det sværere at stråle som Ronaldo og Messi jo gør. På den ene side kan deres medspilleres højere niveau være med til at få dem til at se bedre ud - samtidig kan modspillernes højere niveau få dem til at se dårligere ud - især individuelt. Med det in mente er det da klart, at flere bedre assists til både Ronaldo og Messi gør, at de får en ekstremt god målstatistik, når de nu er så gode til at finde rummene. Det kunne hverken Pele eller Maradona forvente af sine medspillere. Desuden er boldene og banerne blevet bedre. På den anden side ser Ronaldo og Messi dårligere ud individuelt, da de oftere møder meget dygtige forsvarsspillere. Disse forbehold er man også nødt til at korrigere for i det her spørgsmål.

For at én spiller skal kåres til den bedste nogensinde, er han nærmest nødt til at være umenneskeligt god lige fra han er helt ung til han stopper. Ellers vil han bare blive sammenlignet med de foregående ekstraordinære spillere. Og så har man måske også en tendens til at være en smule nostalgisk og "tænke" spillerne op på højere niveau end de rent faktisk var.

(Jeg har gennem denne tekst, som jeg i løbet af 3 aftener har skrevet, ændret mening op til flere gange i min research af de forskellige spillere. Dog har jeg hele tiden ment, at Ronaldo pt er over Messi, men Messi stadig er millimeter foran Ronaldo set i det store perspektiv. Dog overhaler Ronaldo i min optik Messi hvis han vinder Balon'dor. Pele og Maradona er desuden de eneste ikke-aktive bejlere til titlen. Med tiden kan jeg godt gå hen og se Neymar blive 5. mand i rækken af bedste spillere nogensinde - men Bale kommer aldrig derop)

Jeg gider som udgangspunkt ikke forholde mig til indlæg med ligegyldig hetz af enkelte spillere.
Sidste redigering: 11 år 9 måneder siden ved Vinícius.

11 år 9 måneder siden #92 af Kassow-Rossing
Den tidligere præsident (Som er kendt for at hade Perez, right?) har været ude med en udtalelse om hvordan verdens bedste fodboldspiller blev købt:

www1.skysports.com/watch/tv-shows/revist...-says-ramon-calderon

I interviewet kommer han ind på den længe kendte hemmelighed med at Ronaldo blev købt længe inden Perez tog embede, at Ronaldo blev tilbudt til Barcelona men kun ønskede at skifte til Real Madrid og at Sir Alex decideret hader Real Madrid ;)

Støt Real Madrid med et Carnet Madridista :)

Leveret af Kunena Forum