Kan Cristiano Ronaldo blive historiens bedste?

Afstemning: Kan Cristiano Ronaldo blive historiens bedste fodboldspiller?

Ja
35 62.5%
Nej
21 37.5%
Antal stemmer: 56
Kun registrede brugere kan deltage i afstemningen
11 år 10 måneder siden #73 af Real HWL

safari skrev: Det virker for mig ret usandsynligt, da han ikke engang er den bedste spiller i hans generation. Bevares, han er måske bedre end messi i det sidste års tid, men messi er en del foran ham, set på hele deres karrierer. At messi også scorer de fleste af hans mål mod storhold (real madrid, atletico) , mens ronaldo gør det mod "små"hold (getafe) siger vel også noget.
Forresten, inden nogen kommer ind på det: ja, jeg oprettede min bruger for denne tråd, da jeg synes den var ret interessant:)

Ronaldo score kun mod små hold?!! Har du tabt din sut?
Sidste redigering: 11 år 10 måneder siden ved Real HWL.
Følgende bruger(e) sagde tak: JimmyBroe

Venligst Log på eller Opret en konto for at deltage i samtalen

11 år 10 måneder siden #74 af 2:18
Vil bare give min mening til kende, har ikke læst tråden hundrede procent grundigt, så måske jeg overlapper.

Ronaldo er en målmaskine, der er dedikeret som få og derigennem fået det maksimale ud af sit talent. (det maksimale er dette tilfælde syge stats og flotte titler individuelt som holdmæssigt). Han er nærmest unik i sine førstegangsafslutninger, det både med hoved og fødder. Han er et måluhyre og så ærgerrig at det næsten er kvalmt. Han er vild, rigtig vild.

MEN, synes han mangler noget raw talent, til at kunne trumfe eksempelvis Messi. De ting Messi kan er umulige at lære eller træne sig til, han er bare rent talent. På mig virker det umenneskeligt de ting han foretager (måske foretog) sig. Måske er minuset netop, hvor holdbar er han. Vil også gerne se ham i Tyskland eller England, bare fordi.

Det er meget subjektivt, men jeg hælder mere til Messi

Er midt i trediverne, så husker også Diego som noget ganske særligt. Holder som alle andre også af spillere som Zidane og Iniesta som er fuldstændigt sublime på bolden. Men hos mig topper Messi

11 år 10 måneder siden #75 af safari

Real HWL skrev:

safari skrev: Det virker for mig ret usandsynligt, da han ikke engang er den bedste spiller i hans generation. Bevares, han er måske bedre end messi i det sidste års tid, men messi er en del foran ham, set på hele deres karrierer. At messi også scorer de fleste af hans mål mod storhold (real madrid, atletico) , mens ronaldo gør det mod "små"hold (getafe) siger vel også noget.
Forresten, inden nogen kommer ind på det: ja, jeg oprettede min bruger for denne tråd, da jeg synes den var ret interessant:)

Jeg skrev de fleste, læs grundigere. Messi har en klart bedre statistisk end Ronaldo, når det kommer til mål/kamp mod større hold. Det er selvfølgelig ikke nok som kriterie til at være den bedste af de to, men at messi (på hans højeste) scorede langt (2012) flere mål, lavede flere assists, skabte MANGE flere chancer end Ronaldo, og gjorde det over flere sæsoner samtidigt med at have vundet langt flere titler, må vel bevidne at han har haft en bedre karrierer = bedre spiller.

Barcelona fan :)

11 år 10 måneder siden #76 af SR4

De sidste par sæsoner har ellers gevet et klart billed af hvem der scorer i de store kampe og hvem der har været usynlig ;)
Følgende bruger(e) sagde tak: Kristian S

11 år 10 måneder siden #77 af Hierro 2.0
Kampen igår mod Rayo er jo faktisk et glimrende eksempel på min hæmsko ved Ronaldo.. Han spiller mildest talt ikke nogen god kamp og stort set alt mislykkedes og mange forkerte beslutninger i løbet af kampen.. Men alligevel er manden noteret for 2 assists og 1 mål i sådan en kamp.. Det er jo helt vanvittigt og selvfølgelig et tegn på hans klasse.. MEENNNNN.... Stopper hans vanvittige statistik scoringsmæssigt, er jeg bange for, at han vil blive en større begrænsning af holdet end nogen reel værdi, hvis I forstår hvad jeg mener.. Men lad os dog bare håbe, at han forsætter sin fuldstændige sindsyge scoringsrate og vi vinder, så er alt i den fineste orden :-)..

Fernando Ruiz Hierro - Ord er overflødige!

11 år 10 måneder siden #78 af Real HWL

safari skrev:

Real HWL skrev:

Jeg skrev de fleste, læs grundigere. Messi har en klart bedre statistisk end Ronaldo, når det kommer til mål/kamp mod større hold. Det er selvfølgelig ikke nok som kriterie til at være den bedste af de to, men at messi (på hans højeste) scorede langt (2012) flere mål, lavede flere assists, skabte MANGE flere chancer end Ronaldo, og gjorde det over flere sæsoner samtidigt med at have vundet langt flere titler, må vel bevidne at han har haft en bedre karrierer = bedre spiller.

Du mener Ronaldo har en klart bedre statestik når det gælder mål/kamp. Mig bekendt har Ronaldo scorede flere mål end han har spillet kampe i sin tid i Real Madrid. Det har Messi ikke. Og kan vi ikke blive enig om at det er skide lige meget hvem målene er blevet scorede mod. De små klubber skal også besejres når man spiller med om titlerne. Og en ude kamp mod f.eks Levante kan i nogen tilfælde være en hårdere nød at knække end At. Madrid og Barca på hjemmebane.

• zgtaf
  • Gæst
  • Gæst
11 år 10 måneder siden #79 af zgtaf
@Real HWL:

Så du sammenligner en blandt andet 17-årig Messi, der lige har haft sin debutsæson for Barcelona med en 24-25-årig Ronaldo i sit livs form, der lige er kommet til Real?

11 år 10 måneder siden #80 af SR4

zgtaf skrev: @Real HWL:

Så du sammenligner en blandt andet 17-årig Messi, der lige har haft sin debutsæson for Barcelona med en 24-25-årig Ronaldo i sit livs form, der lige er kommet til Real?

Omvendt kan du vel sige at vi sammenligner en snart 30 årig Ronaldo med kun en 27 årig Messi. Der burde Messi være i langt bedre form når man kigger på alderen..

11 år 10 måneder siden #81 af ChrillRM14

Der er mange måder at skelne mellem fodboldspillere, og hvorvidt en af dem har haft den meste gloværdige karriere :)

Messis bedste år har været bedre end Ronaldos bedste år, men førstnævnte var også ca. 25 år i hans top-sæson, og man kan argumentere for, at han til trods for sine mange fantastiske sæsoner ikke har formået at nå samme form igen... Især hvis man kigger på de seneste to år.

Ronaldo har derimod holdt niveauet gennem en lang årrække, hvor han blandt andet har præsteret i to ligaer med en Ballon d'or til følge i hver af dem. Han har måske ikke nået Messi i sit topniveau, men til gengæld præsterer han stadig fantastiske statistikker på trods af, at han nu er 30.

Consistency vs. topniveau

PS: Jeg har muligvis overdrevet argumentationen lidt, men det er som sagt for at fremme forståelsen ;)

The Madrid shirt is white, can be stained with mud, sweat and even blood but never with shame - Santiago Bernabeu

• Gæst
  • Gæst
11 år 10 måneder siden #82 af AvatarEyes
Besvaret af AvatarEyes på emne Kan Cristiano Ronaldo blive historiens bedste?

SR4 skrev:

SR4 skrev: Troll?

Fordi jeg ikke synger i kor med ekkokammeret? Du er velkommen til at angribe mine specifikke synspunkter, men lad være med at kalde mig troll fordi de er forskellige fra dine :)

Nu behøver du ikke synge med i koret, men læs lige dit indlæg igen. Du kommer i et Madridista forum og beskriver Ronaldo som en segunda spiller. Det eneste sted dette ville blive modtaget med åbne arme er på fcbarcelona.dk's forum :)

Sikkert nok, de er ikke lige så forblændede af tilhørsforhold. Hvem synes du mest objektivt vurderer Messi som fodboldspiller og person? Madridista.dk eller fcbarcelona.dk?

11 år 10 måneder siden #83 af Real HWL

Jeg forstår ikke dit spørgsmål?!! Da Messi var 17 spillede Ronaldo i United.

• zgtaf
  • Gæst
  • Gæst
11 år 10 måneder siden #84 af zgtaf

Real HWL skrev:

Jeg forstår ikke dit spørgsmål?!! Da Messi var 17 spillede Ronaldo i United.

Du skrev: "Du mener Ronaldo har en klart bedre statestik når det gælder mål/kamp. Mig bekendt har Ronaldo scorede flere mål end han har spillet kampe i sin tid i Real Madrid. Det har Messi ikke."

Selvfølgelig har Messi ikke det. Du sammenligner nemlig en Ronaldo som 24-29-årig med en messi hvor du også inkluderer de år han var 17, 18, og 19. Hvis du synes det er en fair sammenligning, så fred være med det. Men du har ikke ret.

Leveret af Kunena Forum