Spansk fodbold på dansk tv
- madridista76
-
- Junior bruger
-
Venligst Log på eller Opret en konto for at deltage i samtalen
- DarioGomez
-
- Eduardo
-
Som udgangspunkt gider jeg ikke beskæftige mig med klubber, der har færre end 35 nationale mesterskaber ...
- madridista76
-
- Junior bruger
-
- Storken
- Gæst
-
Jeg er til gengæld nogenlunde underholdt hvis de viser Crystal Palace vs Stoke i fjernsynet. Der er åbenbart en del mennesker med den holdning, da rettighederne til La Liga ikke er købt endnu.
- Hvis man har rettighederne til Premier League, så kan man godt undvære La Liga.
- Den spanske og den italienske liga er gode eksempler på, at fodboldrettigheder på det seneste er steget voldsomt i pris, uden at der er noget, der helt retfærdiggør det, lyder vurderingen fra Anders Antonsen.
Wauv...uden noget, der retfærdiggør det? Står der virkelig det? En liga, der de sidste 10 år har været dominerende i CL, EL, Ballon d'Or vindere, landsholdsturneringer.
Er der en liga, der er steget voldsomt i pris uden noget særligt retfærdiggør det, er det da den engelske. Middelmådige mangemillion midterhold, der crasher ud mod obskure rumænske og danske hold.
Måske skulle man bare forsøge at produktudvikle sit program lidt og gøre det interessant. Lave nogle ordentlige optaktsudsendelser. Nu er der endda to danskere i ligaen, som måske ikke er de mest profilerede på landsholdet, men det plejer jo at være en meget god faktor at spille på danskereffekten.
Edit:
Og der er glimrende stemning på rigtig mange stadions, fx. hos Real Betis, Sevilla, Valencia, Atletico, Athletic.
Hvorimod hjemmepublikummet hos Arsenal, Chelsea, United sgu ofte er dødsyge. Ja, selv på Anfield synes jeg også, de holder sig nogle ordentlig lange kunstpause.
Hvor ofte er hjemmepublikum ikke kørt fuldstændig i grøften, hvis fx. et tysk publikum er kommet på besøg.
- DarioGomez
-
- Eduardo
-
Grundlæggende set så tror jeg også, det handler om opdragelse. Folk er jo vokset op med tipslørdag, regnvåde baner i Leeds og sixpence på tribunerækkerne i Wimbledon.
I dansk henseende er spansk fodbold - i hvert fald i bred forstand - jo et nyt produkt, og derfor giver spanske kampe, udover som du helt rigtigt siger, dem med Barcelona og Real Madrid meget lidt værdi for tv-stationerne. Personligt ville jeg dog meget gerne have set gårsdagens kamp mellem Villarreal og Espanyol, men andelen med samme holdning i DK generelt er nok forsvindende lille.
Som udgangspunkt gider jeg ikke beskæftige mig med klubber, der har færre end 35 nationale mesterskaber ...
- DarioGomez
-
- Eduardo
-
Men det er nok begrænset, hvor meget de trækker. Mtiliga var jo heller ikke ligefrem en seer-magnet.
Chamartin skrev: Læser jeg virkelig rigtig?
- Hvis man har rettighederne til Premier League, så kan man godt undvære La Liga.
- Den spanske og den italienske liga er gode eksempler på, at fodboldrettigheder på det seneste er steget voldsomt i pris, uden at der er noget, der helt retfærdiggør det, lyder vurderingen fra Anders Antonsen.
Wauv...uden noget, der retfærdiggør det? Står der virkelig det? En liga, der de sidste 10 år har været dominerende i CL, EL, Ballon d'Or vindere, landsholdsturneringer.
Er der en liga, der er steget voldsomt i pris uden noget særligt retfærdiggør det, er det da den engelske. Middelmådige mangemillion midterhold, der crasher ud mod obskure rumænske og danske hold.
Måske skulle man bare forsøge at produktudvikle sit program lidt og gøre det interessant. Lave nogle ordentlige optaktsudsendelser. Nu er der endda to danskere i ligaen, som måske ikke er de mest profilerede på landsholdet, men det plejer jo at være en meget god faktor at spille på danskereffekten.
Edit:
Og der er glimrende stemning på rigtig mange stadions, fx. hos Real Betis, Sevilla, Valencia, Atletico, Athletic.
Hvorimod hjemmepublikummet hos Arsenal, Chelsea, United sgu ofte er dødsyge. Ja, selv på Anfield synes jeg også, de holder sig nogle ordentlig lange kunstpause.
Hvor ofte er hjemmepublikum ikke kørt fuldstændig i grøften, hvis fx. et tysk publikum er kommet på besøg.
Jeg er så enig!
TV-stationerne burde nemlig gøre mere ud af La Liga: Mere optakt, to kommentatorer på kampene, et enkelt debat program om ugen og bare mere viden!
Hold kæft hvor har man set mange gange, at idioterne (såkaldte eksperter) ikke aner noget om spansk fodbold - og det smitter jo af på seerne. Det gør det i øvrigt også ganske uinteressant, for folk som ikke på forhånd kender meget til ligaen. Til gengæld ved jeg ALT om Southampton, efter at have set deres to kampe mod FCM. Det gør det da så meget sjovere at se fodbold, når nogen gider introducere en for holdene, og fortælle lidt historier og fakta, som vækker interesse...
Selv til El Clasico.....: "Nå, verdens to bedste klubhold, i verdens største ligakamp. Masser af interessant problemstillinger at tage fat på, og diskutere... bum bum bum.... Jeg har det! Lad os få Erik Rasmussen - som intet aner om spansk fodbold - til at sammenligne Ronaldo og Messi for 12. gang!" Håbløst altså..
Jeg kender ikke prisen på La Liga. Men hvis man kan få danskerne til at se Formel 1 og NFL - som der tidligere ikke var tradition for - så kan man altså også få dem til at se verdens absolut stærkeste fodboldliga. Er der ikke ansat en eneste kreativ sjæl på de der TV-stationer!?
Fodbold i Danmark er blevet til noget, som kun skal vurderes ud fra den "almene dansker", hvor det kun er en spænende kamp, hvis der bliver scoret mange mål og hvor der generelt er "spænding" i kampene. Det er slet ikke nørdet nok (pånær den gode Morten Bruun) og det kommer til udtryk i manglen på tv-aftale.
"Sålænge vi har Premier League, behøver vi ikke en aftale med La Liga" - den mest cancer-sætning jeg har hørt i år. Gider ikke at italesætte det igen, men der er simpelthen kvalitetsforskel, men det kræver åbenbart mere fodboldkyndige folk til at indse dette end de pølse/pengemænd, som tager beslutningerne på vegne af hele landet. Pinligt.
M_linding skrev:
Jeg er så enig!
TV-stationerne burde nemlig gøre mere ud af La Liga: Mere optakt, to kommentatorer på kampene, et enkelt debat program om ugen og bare mere viden!
Hold kæft hvor har man set mange gange, at idioterne (såkaldte eksperter) ikke aner noget om spansk fodbold - og det smitter jo af på seerne. Det gør det i øvrigt også ganske uinteressant, for folk som ikke på forhånd kender meget til ligaen. Til gengæld ved jeg ALT om Southampton, efter at have set deres to kampe mod FCM. Det gør det da så meget sjovere at se fodbold, når nogen gider introducere en for holdene, og fortælle lidt historier og fakta, som vækker interesse...
Selv til El Clasico.....: "Nå, verdens to bedste klubhold, i verdens største ligakamp. Masser af interessant problemstillinger at tage fat på, og diskutere... bum bum bum.... Jeg har det! Lad os få Erik Rasmussen - som intet aner om spansk fodbold - til at sammenligne Ronaldo og Messi for 12. gang!" Håbløst altså..
Jeg kender ikke prisen på La Liga. Men hvis man kan få danskerne til at se Formel 1 og NFL - som der tidligere ikke var tradition for - så kan man altså også få dem til at se verdens absolut stærkeste fodboldliga. Er der ikke ansat en eneste kreativ sjæl på de der TV-stationer!?
Jeg vil egentlig gerne starte mit indlæg ud, som du gør dit: Jeg er så enig!
Din pointe omkring Formel 1 og NFL er rigtig god. NFL i Danmark har nemlig vist hvordan markedsføring (reklamer for kampene, separate optaktsprogrammer, dokumentarer, etc.), længere optakter inden kampene, ekspertviden og diverse andre tiltag (picks og andre konkurrencer) kan øge interessen. Det er så doven en tilgang bare at vente indtil folket selv begynder at få øjnene op for produktet og efterspørger det - skab nu efterspørgslen selv!
Det var endda væsentlig bedre for bare en mindre håndfuld år siden, hvor de i 'Verdens bedste fodbold' på 6'eren ikke bare viste højdepunkter, men havde eksperter (overvejede kraftigt at bruge anførselstegn her, men Morten Bruun fortjener bedre) inde til at sidde og tale om, og diskutere de enkelte kampe og de involverede klubber. Hvor Canal 9 rent faktisk havde optakt til flere La Liga-kampe med Erik Larsen der delte ud af sin viden omkring ligaen og holdene.
Det var stadig voldsomt uudnyttet, men nu er der knap nok nogen op- eller nedtakt til El Clasico. Der kan de kun liige akkurat få skrabet sig sammen til at få sat en yderligere kommentator på...
Potentialet er bare så stort. Hvorfor udelukkende markedsføre det med Real Madrid v. Barcelona og Ronaldo v. Messi? (eller endda; hvad med alle de andre aspekter af Real Madrid og Barcelona udover de to?) Hvad med alle de andre? Atletico, Valencia, Sevilla, Villarreal, Athletic Bilbao, Sociedad, Malaga, Celta Vigo, Rayo, etc.
Hvad med talenterne? De dygtige trænere og sportsdirektører? Dramaet? Rivaliseringerne? (hvis Sunderland v. Newcastle kan være en begivenhed, så vil jeg gerne se hvad Betis v. Sevilla kan) Der er netop også så mange stadioner med fantastisk opbakning - brug det dog! Selv alt det teatralske, komiske og sæbeopera-agtige der foregår, kunne man bruge som tiltrækningsfaktor. Eller hvad med bare det mest åbenlyse – kvaliteten af fodbolden?
Der er naturligvis flere årsager til skævvridningen mellem Premier League og La Liga i Danmark (kulturen, de sene spilletidspunkter, produktionsværdien, etc.), men så behøver det heller ikke være en større hæmsko. Hvis der er én ting de amerikanske sportsgrene har vist, så er det, at det er muligt at komme udenom.
Som M_linding også er inde på: viden er interesse – viden er magt.
No soy sólo perfecto, soy Madridista también
- Raúl 7
- Gæst
-