Sæsonen 2015-2016 - II

10 år 7 måneder siden #241 af Petroleum
Besvaret af Petroleum på emne Sæsonen 2015-2016 - II

FigoJensen skrev: Hvorfor har alle altid så pisse travlt med at svine Ronaldo! til
Hele holdet spillede af helvede til! Specielt midtbanen var komplet håbløs!

Hvad med at svine nogle af de andre spillere til en gang i mellem, hvis I endelig skal.
Det andet er latterligt. Ronaldo scorer i det mindste 50 mål hver sæson og er manden bag størstedelen af Real Madrids mange point.

Ved ikke om jeg synes at det er fair, at man sviner Ronaldo til. Men jeg synes i hvert fald ikke at han hører hjemme på toppen. I hver kontra søger han ud mod kanten med det samme! Ingen kryds løb overhovedet. Desuden... Er han blevet bange for at drible/løbe med bolden? Synes eddermame han afleverer den med det samme, selvom han står mand mod mand med David Luiz i en kontra? Kunne være vi skulle sælge ham til sommer og købe Aubemayang, Reus, Messi eller Sterling :)?

Venligst Log på eller Opret en konto for at deltage i samtalen

10 år 7 måneder siden #242 af Jaken
Besvaret af Jaken på emne Sæsonen 2015-2016 - II
Pinligt.

Hjemme på Bernabeu, overlader alt initiativ og skaber absolut intet. Ikke engang på kontraer. 90 minutter på bagbenene på egen banehalvdel. Dybt, dybt, beskæmmende. Dårligt, defensivt og kedeligt. Alt det Real Madrid IKKE skal være.

Spillerne kom for sent og begik utrolig mange frispark. Presspillet var usammenhængende, afleveringerne upræcise, tæmningerne dårlige og kluntede. Nærmest ingen bevægelighed, hvor ingen tilbød sig eller løb i dybden.

Nok er der mange skader, hvilket til tider er en helt valid undskyldning/forklaring, men nu har de samme spillere altså været til rådighed og spillet sammen i temmelig lang tid. Netop de spillere har da i hvert fald også formået at spille 3 fine 1. halvlege mod Atletico, PSG og Celta, men formår i dag overhovedet ikke at spille bare tilnærmelsesvis anstændigt på noget tidspunkt. Og så dårlige er de spillere altså heller ikke, og så gode er PSG samtidig heller ikke.

Og så kan man tale om Marcelo så meget man vil, og det er selvfølgelig dybt frustrerende at han skulle udgå, men i de 30 minutter han var på banen, var spillet ikke ligefrem bedre.

Har ingen lyspunkter at fremhæve.

Puha for en ”sejr”… Håber på en trodsreaktion mod Sevilla.

No soy sólo perfecto, soy Madridista también
Sidste redigering: 10 år 7 måneder siden ved Jaken.
Følgende bruger(e) sagde tak: Dios, Real HWL, Macon, Steen, Zyconith, FranciscoISCO, Neye

10 år 7 måneder siden #243 af Mølbat
Besvaret af Mølbat på emne Sæsonen 2015-2016 - II
Real Madrid spillede ikke en god kamp i dag, det tror jeg, at vi alle er enige om, men at tale en spillemæssig krise på nuværende tidspunkt mener jeg simpelthen, ikke er rimeligt.

To af klubbens tre største stjerner er skadede og derudover har man også døjet med den ene skade efter den anden til andre vigtige spillere som James, Modric, Ramos, Carvajal osv. Det er jo uhørt, at man allerede på nuværende tidspunkt af sæsonen har haft så mange spillere skadet, og i og med at Benítez først kom til i sommers, har han jo stort set aldrig haft den stærkeste opstilling at gøre brug af. Der har mere eller mindre været konstante skader til nøglespillere, og derfor synes jeg bestemt ikke, at det er fair at gå efter Benítez' strube, som nogle brugere her allerede er ude i.

Det skal siges, at jeg også var meget utilfreds med spillet i dag, men at forvente, at man kan dominere et klassemandskab som PSG, der ikke har en eneste nøglespiller skadet, er IMO naivt. Derudover vil jeg også gerne minde flere om, at dette ikke er tidspunktet, hvor Real Madrid skal toppe. Det gjorde man i sidste sæson, men vi så jo alle, hvordan alt faldt fra hinanden efter jul. Det nytter ikke, at man topper for tidligt. Det skal times helt perfekt, hvilket man jo også så i sidste sæson, hvor Barcelona så sløve ud i første halvdel af sidste sæson, og så accelererede efter nytår. Reals situation lige nu minder vel lidt om Barcelonas i sidste sæson, idet der også var flere medier, som var efter Luis Enrique, ligesom de nu kritiserer Benítez.

Jeg vil ikke dømme manden endnu, da det ikke ville være retfærdigt.
Sidste redigering: 10 år 7 måneder siden ved Mølbat.
Følgende bruger(e) sagde tak: raul7=kongen, Zyconith, 2:18

10 år 7 måneder siden #244 af 2:18
Besvaret af 2:18 på emne Sæsonen 2015-2016 - II
Sidste optræden er altid mest present. Det var ikke godt her til aften
Men synes at både spillere og trænere har lov at have en offday, Det er da klart at man ikke kan stå defensivt i alle kampe, men det var et godt hold man mødte som var indstillede på at lukke ned for vores kreativ midtbane.

Husk nu at der også har været gode præstationer mod Celta, Madrid og PSG ude, bedre end det måske kunne forventes.
Personligt håber jeg bare at presspillet bliver mere sammenhængende, en af de allervigtigste faktorer.
Følgende bruger(e) sagde tak: raul7=kongen, Zyconith, Mølbat

10 år 7 måneder siden #245 af El Rojo
Besvaret af El Rojo på emne Sæsonen 2015-2016 - II
Er naturligvis skuffet ligesom resten af folket herinde. Men at kalde kampen for en taktisk brøler og sætte skylden på Benitez er i mine øjne forkert. Mine observationer fra kampen:

1. Vi bliver t r o m l e t ned rent fysisk. I første halvleg vinder vi (bortset fra midtstopperne) ikke en eneste duel. Så kommer det altså hurtigt til at ligne, at træneren har bedt holdet om at stille sig ned, men det tror jeg næppe er tilfældet. Vi kommer jo ikke til at spille etableret angrebsspil særlig mange gange i første halvleg, for samtlige 50/50 afleveringer står der Paris på. Modric og Kroos kommer ikke til sin ret, for de har brug for, at der bliver skabt mere plads foran dem.

2. Indstillingen er noget lort. Det relaterer sig selvfølgelig til punkt 1, men spillerne skal vise noget mere sult i de her kampe. Generelt er der ikke noget arbejdsraseri og ikke noget vildskab, og det er flovt i sådan en kulisse. Det kan selvfølgelig godt have noget med Benitez at gøre, men det er altid svært at udtale sig om hvis skyld det er, når spillerne ikke virker klar til at ofre sig.

3. Vi mangler kvalitet. Isco og Jesé falder igennem i dag, og jeg mener, at de skulle være pillet ud før. Iscos bundniveau er skræmmende, og hvis han bliver trumfet fysisk, så kan han ligeså godt ikke være på banen. Ronaldo er selvfølgelig også vildt dårlig, men han bliver helt klart hakket for meget på herinde i aften, synes jeg. Han havde ganske vist flere skrækkelige indslag i første halvleg, men han spiller også ude af position. I anden halvleg spiller han sig, ligesom resten af holdet, en lille smule op. Benzema og James kommer til at gøre underværker satser vi på, for Isco og Jese mangler altså det ekstra niveau, og Ronaldo skaber ikke chancerne på egen hånd.
Følgende bruger(e) sagde tak: raul7=kongen

10 år 7 måneder siden #246 af Bismo
Besvaret af Bismo på emne Sæsonen 2015-2016 - II
Vi fik Rabiot til at ligne Zidane i dag... den lader vi lige hænge lidt....

Bentiz' indstilling efter kampen taler vist sit eget sprog og fremtiden ser i hvert fald IKKE lovende ud:

"PSG are a top team. We've won and we've suffered, but we're top of the group without conceding a goal. It's a positive against a difficult opponent."
Sidste redigering: 10 år 7 måneder siden ved Bismo.

10 år 7 måneder siden #247 af Neye
Besvaret af Neye på emne Sæsonen 2015-2016 - II
En kamp der viser hvor vigtig Benzema er for vores offensiv og hvor tåbeligt det er at bygge alt op omkring Ronaldo, der slet ikke kan levere hvad han har kunnet. Og her skal man huske på hvor mange stjerner Real råder over og alle de stjerner lægger bånd på deres egne kvaliteter for at tilgodese Ronaldo.
Følgende bruger(e) sagde tak: Macon

10 år 7 måneder siden #248 af DarioGomez
Besvaret af DarioGomez på emne Sæsonen 2015-2016 - II
Stor ros til Benítez for ikke at bringe James, der trods alt stadig ikke er på 100 procent.

Det virker som en klog beslutning, at man ikke smed colombianeren ind i den kamp. Det var en lidt rodet affære, og jeg mener faktisk, at vi havde behov for muskler på midtbanen fremfor James' tekniske snilde. Så beslutningen om at smide Kovacic ind var set fra et taktisk perspektiv klog. Og taget i betragtning af, hvornår Kovacic kom ind, så bragte han faktisk flere fine ting med sig.

Som udgangspunkt gider jeg ikke beskæftige mig med klubber, der har færre end 35 nationale mesterskaber ...
Følgende bruger(e) sagde tak: Dios, Zyconith

10 år 7 måneder siden #249 af DarioGomez
Besvaret af DarioGomez på emne Sæsonen 2015-2016 - II
Mht. Cristiano Ronaldo så er det problematisk, at han kun kan spille en plads. Og endnu mere problematisk, at han torsdag kalder sig selv verdens bedste og i går spiller som en serie-6-spiller med fiberspræning og tømmermænd.

Men portugiseren kan åbenbart KUN spille på kanten. Med tryk på KUN! Det er den helt store forskel på ham og mange andre spillere - Messi har jo uanset placering på banen - selv på den centrale midtbane - være en magtfaktor i kampene, det er Cristiano Ronaldo bare ikke - og det understreger reelt set blot min pointe fra mit blogindlæg fra 30. august (www.madridista.dk/index.php/4511-madridi...ikke-have-saerstatus.) - den at CR i sin nuværende forfatning ikke har en positiv afsmitning på mandskabet, og jeg er faktisk lidt skuffet over, at han ikke blev skiftet ud i går - Jesé kunne have spillet den frontløberplads mindst lige så godt som portugiseren gjorde, og det arbejdsraseri, man oplever hos Jesé, havde været en gave til holdet i går, hvor vores angriber vel knap nok løb otte sammenhængende meter!

Og skal vi være lidt grove, så var CR's største bidrag til fodboldverdenen i går, at han hviskede noget i øret på Laurent Blanc. #imponerende

Som udgangspunkt gider jeg ikke beskæftige mig med klubber, der har færre end 35 nationale mesterskaber ...
Følgende bruger(e) sagde tak: Dios, Macon, LasseRMD

10 år 7 måneder siden #250 af HHB65
Besvaret af HHB65 på emne Sæsonen 2015-2016 - II
Synes i hvert fald at Ronaldo pustede til ilden igår og kan være med til at skabe unødigt uro. Hvis nu jeg ønskede at sige tak til modstanderens træner for kampen og anerkende de spillede godt, så er der jo ingen grund til at hviske når han ved alle kigger og alle kameraerne er på.

Nu må vi se hvad der sker de kommende dage, men havde ikke noget imod at få de andre spillere klar fra skader og give Ronaldo et hvil.

10 år 7 måneder siden #251 af raul7=kongen
Besvaret af raul7=kongen på emne Sæsonen 2015-2016 - II

Bismo skrev: Vi fik Rabiot til at ligne Zidane i dag... den lader vi lige hænge lidt....

Bentiz' indstilling efter kampen taler vist sit eget sprog og fremtiden ser i hvert fald IKKE lovende ud:

"PSG are a top team. We've won and we've suffered, but we're top of the group without conceding a goal. It's a positive against a difficult opponent."

Skulle han have sagt at PSG er et bundhold og vi er dårlige?

Benitez går så vidt han kan, ved at indrømme at holdet led. Han udtalte i øvrigt også, at der var meget han ikke var tilfreds med.

Mest af alt, så tror jeg den nuværende besætning er ved at køre flad. Der er en grund til at Bale, James osv. er i verdenseliten og spiller hver eneste gang, mens Jesé, Lucas, Nacho og Casemiro normalt er reserver. Det er der vist efterhånden ingen tvivl om.

Derudover er der en række spillere, der normalt ikke spiller mere end en halv time om ugen, som nu har spillet nærmest alle kampe i de seneste fem uger. De virker tydeligvis ret flade både fysisk og mentalt. Det kan man selvfølgelig klandre dem og/eller træneren for, men sandheden er jo, at de har ydet ganske glimrende og igen i går holdt stand.

Jeg er egentlig ikke rigtig bekymret for hverken offensiv eller defensiv. Vi har under Benitez vist fine glimt og så sent som i går stiller han med to offensive backs og beholder også Jesé inde, selvom han med et defensivt syn på tingene kunne have bragt Kovacic fra start.

Lad os nu få nogle spillere tilbage, så vi kan begynde at bygge på konceptet, i stedet for hele tiden at skulle dække ind med reserver, så skal det nok gå. Som det påpeges i et tidligere indlæg. I sidste sæson var det Ancelottis skyld at vi toppede for tidligt. Nu er det Benitez' skyld at vi ikke topper, selvom vi ligger til i alle turneringer og har haft et hav af skader. Man kan altså ikke få det hele.

• bilboellehammer
  • Gæst
  • Gæst
10 år 7 måneder siden #252 af bilboellehammer
Besvaret af bilboellehammer på emne Sæsonen 2015-2016 - II
Super kamp af drengene!
Nøj, hvor var det fedt at se gutterne levere en brandkamp. Man kommer op mod en skræmmende stærk modstander mod hvem et nederlag på kun et mål, villr være et stærkt resultat. Jeg frygtede dog, at vi ville forsøge at spille som favoritter i opgøret, men hvor var det dejligt at se, at vi hår efter et 0-0 resultat.

Defensiven hang vanvittigt godt sammen; vi fik næsteb holdt Paris sankt Germain fra fadet. Dog synes jeg, at vi forsøger at spille os ud af for mange situationer. SKYD DOG BARE BOLDEN VÆK! Heldigvis var Cristiano god til at skyde bolden over baglinjen og skabe noget ro.
Jeg synes også, at presset var lagt for; Kroos presseee meget højt, hvor han i stedet bare skulle have stillet sig ned og forsvaret.

Men stadigvæk en vanvittig flot kamp!!!
Hala Madrid

Leveret af Kunena Forum