Rygtebørsen XVIII

13 år 8 måneder siden #241 af REAList
Besvaret af REAList på emne Rygtebørsen XVIII
AC Milan tilbyder Real Madrid 13mil Euro for Kaká, er det ikke lidt billigt sluppet hvis den går igennem..? Det menes at Milan også skal sælge Cassano for at få plads til Kaká.

Derudover har Milan også vist stor interesse for Lassana Diarra efter at de måtte erkende at Xabi Alonso var umulig at få fingre i.

¡Hasta la Victoria Siempre!

Venligst Log på eller Opret en konto for at deltage i samtalen

13 år 8 måneder siden #242 af Real Madrid
Besvaret af Real Madrid på emne Rygtebørsen XVIII
Utrolig billigt sluppet, men set efter hans sidste tre års præstationer, så er han vel ikke meget mere værd??

No solo soy perfecto, también soy Madridista

• jessen89
  • Gæst
  • Gæst
13 år 8 måneder siden #243 af jessen89
Besvaret af jessen89 på emne Rygtebørsen XVIII
synes det er alt for billigt. kaka er stadigvæk en rigtig god fodboldspiller, og en utrolig populær spiller i verden. specielt i asien og real tjener fortsat en masse penge på ham så 13 mio euro er ikke meget, men okay vi skal gerne af med ham

• Redondo5
  • Gæst
  • Gæst
13 år 8 måneder siden #244 af Redondo5
Besvaret af Redondo5 på emne Rygtebørsen XVIII
Men med Kakas løn i baghovedet, er der stadig mange penge at spare, selvom det også bliver et prestige tab for klubben, i mine øjne.

Det kom aldrig til at virke, men Özil sidder solidt på pladsen som playmaker, og med en snarlig tilgang af Modric, er der ikke en rolle for Kaka i klubben længere.

--

Er der noget nyt omkring Maicon? Flere har nævnt ham, har jeg set, og er enig i, han ville være et perfekt købt til det, i mine øjne, svageste punkt på holdet.

• Storken
  • Gæst
  • Gæst
13 år 8 måneder siden #245 af Storken
Besvaret af Storken på emne Rygtebørsen XVIII
Lidt info om Kaka ud fra et økonomisk synspunkt:

Kaka kostede Real Madrid €65 mio tilbage i sommeren 2009.
Kaka fik en 6-årig kontrakt der løber fra juli 2009 til juli 2015. Der er altså 3 år tilbage af kontrakten.
Hans årsløn er €11 mio efter skat. Hvis man tager udgangspunkt i, at han er under 'The Beckham Law' og har en skatteprocent på 24%, så har Real Madrid en lønudgift på cirka €14,5 mio om året. Tallet er sandsynligvis højere, da der ikke er taget højde for bonusser og diverse optioner. For god ordens skyld vil hans løn blive anslået til €15 mio om året.

Kilde: Transfermarkt.de

Når Real Madrid køber en spiller afskriver de købesummen (eller spillerens værdi om man vil) over kontraktperioden. Dette sker for at undgå, at spillerkøb påvirker regnskabet alt for negativt i det indkøbte år. Det vil sige, at man tager de €65 mio i købspris og dividerer med kontraktens længde på 6 år. Udgifterne til købet af Kaka bliver derved afskrevet med cirka €11 mio om året i de 6 år kontrakten løber. Eftersom kontrakten indtil videre er løbet i 3 år er der afskrevet €33 mio og der mangler derved at blive afskrevet €32 mio de resterende 3 år.

Et lille regnestykke for at forstå konsekvensen heraf:

Ville Real Madrid sælge Kaka nu, ville klubben indkasserer et tab på de €32 mio (de resterende afskrivninger) minus indtægterne ved salget. Hvis vi antager at klubben sælger ham for cirka €20 mio vil man derved lide et tab på €12 mio i det indeværende regnskabsår (32-20=12).

Vælger Real Madrid at beholde Kaka endnu en sæson vil Real Madrid skulle betale hans løn på €15 mio og afskrive hans værdi med yderligere €11 mio. Valgte man at sælge ham om en sæson ville klubben derved have tabt €26 mio (15+11=26). Derudover vil klubben stadig mangle €21 mio i afskrivninger for de efterfølgende 2 år, men hvis vi antog han blev solgt for €13 mio ville man indkassere et direkte tab på €8 mio (21-13=8).

Klubben vil derved lide et tab på €34 mio (26+8=34), hvis de beholdte ham endnu en sæson i forhold til de €12 mio, hvis de solgte ham i dag. Det er en forskel på €22 mio for en enkelt sæson for en spiller der ikke har afgørende betydning for holdet.

Hvis vi antager Real Madrid lader kontrakten løbe ud (3 år), så skal de betale hans løn på €15 mio i alle 3 år og afskrive de resterende €32 mio. Han ville være intet værd ved kontraktudløb, da han frit kan skifte klub og klubben vil derfor ikke indkassere en transferindtægt. Man vil derved betale €15 mio i løn om året og afskrive €11 mio i hvert af de 3 år. Det er en udgift på €26 mio om året eller €78 mio for alle 3 år.

Det er en forskel på €66 mio i forhold til hvis man solgte ham i dag (78-12=66).

Man kan selv bedømme om han er alle de penge værd, men i min optik burde Real Madrid sælge ham i dag og lide et direkte tab på omkring €12 mio.

Salgspriserne på henholdvis €20 og €13 mio er fiktive, så der tages forbehold for udregningerne. Salg af merchandise osv. er ikke medregnet, hvilket selvfølgelig også kan have en betydning. Der er dog ingen tvivl om, at Kaka er en dyr herre at have siddende på bænken uanset hvad.

Håber det blev gjort forståeligt og ellers spørger i bare. Det er trods alt en lille smule indviklet.

Mvh
Anders

13 år 8 måneder siden #246 af Kassow-Rossing
Besvaret af Kassow-Rossing på emne Rygtebørsen XVIII
Jeg synes det er rimelig overkueligt, men det er også kun den halve sandhed.

Kaká har været en guldgruppe for Real Madrid. Verdens dyreste sponsoraftale blev hevet hjem efter Serie A's bedste spiller, Premier Leagues bedste spiller, den franske ligas bedste spiller og Xabi Alonso blev hentet til klubben.

Den tid hvor det store hype over Kaká er kommet til verdens største klub, er overstået. Han trækker nok ikke den samme interesse længere, så jeg er også af den overbevisning, at uanset hvor gratis han har været at have i klubben de første to år, så er han blevet dyrere og skal videre i systemet.

Støt Real Madrid med et Carnet Madridista :)

13 år 8 måneder siden #247 af M_linding
Besvaret af M_linding på emne Rygtebørsen XVIII
Kakas fiasko i Real Madrid er hvad der sker, når man blander politik og sport. Det var ganske enkelt et præsident-valg-køb, ikke et køb som var sportsligt gennemtænkt.

Jeg er dog stadig Kaka-fan, og jeg håber at han kommer til triumfere i sin nye klub.. Og det kommer han til.

• Storken
  • Gæst
  • Gæst
13 år 8 måneder siden #248 af Storken
Besvaret af Storken på emne Rygtebørsen XVIII
@Kassow-Rossing

Kaka har i de forrige 3 år kostet Real Madrid €26 mio om året (€15 mio løn og €11 mio afskrivninger). Ingen sponsoraftale eller trøjesalg har kunne forsvare den udgift. Du skal tænke på, at sponsoraftalen der blev forlænget med BWIN kun gav €20 mio om året. De gav i forvejen €15 mio vel at mærke. Kaka har praktisk talt ingen betydning haft ift. aftalen med Emirates, der blev indgået i 2011.

Realiteterne er, at Kaka har været en kæmpe fiasko både økonomisk og sportsligt.

Real Madrid skal glemme alt om fortiden og acceptere de 'sunk costs', der har været i forbindelse med Kaka. Det kan de intet gøre ved nu og de burde tænke fremadrettet. Hvis de skiller sig af med Kaka nu vil de i teorien spare €66 mio ift. at have ham siddende på bænken de næste 3 år. Det handler kort sagt om at 'cut losses'.

Mvh
Anders

13 år 8 måneder siden #249 af El_Juan
Besvaret af El_Juan på emne Rygtebørsen XVIII
Sahin er ifølge AS tæt på at skifte til en unavngiven engelsk topklub på en etårig lejeaftale. MARCA vil vide, at det drejer sig om Arsenal. Af samme grund rejser han ikke med til Lissabon.

Det lyder ikke usandsynligt. Tidligere har Real Madrid lejet Baptista ud til netop Arsenal, mens Reyes har været en tur den anden vej.

<font color=7A0000>*INDLÆG ER RETTET AF BRUGER</font>

13 år 8 måneder siden #250 af Siempre Madrid
Besvaret af Siempre Madrid på emne Rygtebørsen XVIII
El_Juan

Du burde blive skribent på madridista.dk, er du interesseret, så skriv lige til mig på Denne e-mail adresse bliver beskyttet mod spambots. Du skal have JavaScript aktiveret for at vise den.

No soy sólo perfecto, soy Madridista también. Madridista con corazón y cojones.
¡¡¡Illa Illa Illa, Juanito Maravilla!!!
Los días que tu juegas, son todo lo que soy.
Si quieres llevar este escudo, primero hay que sudar la camiseta.
Florentino Pérez: El ultimo titulo es el primer paso al siguiente.

13 år 8 måneder siden #251 af Kassow-Rossing
Besvaret af Kassow-Rossing på emne Rygtebørsen XVIII
+1 til den. Jeg kunne godt tænke mig at se dig som skribent på min yndlingsside.

Støt Real Madrid med et Carnet Madridista :)

13 år 8 måneder siden #252 af REAList
Besvaret af REAList på emne Rygtebørsen XVIII
Ifølge the sun skulle tottenham have accepteret 36mil pound fra real

www.thesun.co.uk/sol/homepage/sport/foot...tar-Luka-Modric.html

dette beløb svare til ca 45-46mil euro..? er det ikke meget mere end forventet..?

nogen som ved noget om the sun´s troværdighed..?

¡Hasta la Victoria Siempre!

Leveret af Kunena Forum