Rygtebørsen XVIII

13 år 2 måneder siden #889 af rezamadridista
Besvaret af rezamadridista på emne Rygtebørsen XVIII
Luis Suárez linked with Real

www.marca.com/2013/05/24/en/football/rea...drid/1369410065.html

Fuck hvor ville jeg dog tude som en lille baby, hvis den handel bliver en realitet.....

- Ingen svæver på banen som Zizou!
Følgende bruger(e) sagde tak: Dios, Steen, JimmyBroe

Venligst Log på eller Opret en konto for at deltage i samtalen

13 år 2 måneder siden #890 af Siempre fiel
Besvaret af Siempre fiel på emne Rygtebørsen XVIII

Jaken skrev:

Siempre fiel skrev: Hele situationen omkring Neymar er lidt irriterende at forholde sig til pt synes jeg. Forstået på den måde at hvis man ikke vil ha Neymar til klubben, så bunder det jo som oftest i én ting - at man håber/forventer at vi får nogle andre/bedre spillere - for de fleste ka vel formentlig nok blive enige om at Neymar er en ganske udmærket spiller som vel ik ligefrem er ringere end en Callejon eller Kaka.

Derfor synes jeg det er lidt svært at finde en grimasse der ka passe ift et eventuelt køb. Men lad mig lige slå fast - jeg er overbevist om at han ender i Barca - ganske enkelt pga at der efter al sandsynlighed er en forhåndsaftale med Barca der koster kassen hvis den brydes. Derfor er det dog alligevel ik helt tosset at man har investeret lidt energi i et hel- eller halvhjertet forsøg på at blande sig - det værste der ka ske er at Barca får ham alligevel, men til en højere pris.

Alligevel er det svært ik at forholde sig til hvis det usandsynlige sku ske og vi sku ende med at få ham. Og her er det jo at det er sådan lidt svært at blive enig med sig selv (i hvert fald for mig) fordi man jo ik ved hva alternativet er. Hvis jeg sku vælge - og stadig bare være LIDT (jeg ved det godt, det er kun meget lidt) realistisk, så vil jeg helt sikkert foretrække indkøb af Vidal, Cavani og Bale (bedre kendt som Dyr, Dyrere og Dyrest - ved det godt) - og så bliver der jo nok ik oz penge til Neymar-drengen (godt set ik;o).

Så igen, det hele kommer jo ned til dette: Hvis vi nu ik får Neymar, hvem får vi så? Hvis alternativet er Bale, så er det til at forholde sig til - så er det ganske enkelt hvem man foretrækker - men hvis alternativet er at man for 7. gang forsøger at genoplive Kaka eller man vil bruge kassen på Rooney, ja så vil jeg gerne bekende mig som den vildeste Neymar-fan!!

Altså - det var måske et langt indlæg for at forsøge at illustrere at hele situationen omkring Neymar lige pt er lidt frustrerende at forholde sig til. Hvis man som ventet ik får Neymar, så er mit simple ønske til gengæld at man er en anelse hurtigere ude med at købe og sælge i år - især den/de store handler - så bliver det altså nemmere at bygge holdet fornuftigt op.

Jeg synes slet ikke, at vi behøver at tale folk af den kaliber (og vigtigst af alt: prisklasse!). Det er for mig, ikke udelukkende et spørgsmål om Neymar eller Bale, altså hvem den bedste spiller er og hvem af de 2 vi kan få. Jeg foretrækker Mata til den plads. Får vi ikke Bale, bliver jeg glad og får vi ikke Neymar, får jeg det bare endnu bedre.

Der er flere ting der irriterer mig ved et evt. køb af Neymar. Først og fremmest er det den absurde pris. Jeg kan ikke retfærdiggøre et køb af nogen som helst spiller for den mængde penge, og slet ikke en spiller fra dén liga. Dernæst er det det signal Real Madrid sender. Den handel vil blot bekræfte klubbens status som en overfladisk og storspenderende klub, der har sit fokus sat så umådelig stålfast på image, at det gør helt ondt at tænke på...

Helt enig - det er bestemt ik kun et spørgsmål om Bale eller Neymar. Mht at de er for dyre, så synes jeg det er svært at gennemskue priser og sådan - umiddelbart virker prisen på Neymar ik så vild, men lønnen bliver self høj.

Men mht til det her med at at et Neymar-køb vil bekræfte klubbens status som "storspenderende og overfladisk", ja så må jeg bare melde pas - aner ganske enkelt ik hva du taler om. Er klubben mere "overfladisk" fordi den køber Neymar fremfor Gundogan, Cavani, Coentrao, Khedira, Luis Suarez, Verratti osv osv osv. Real Madrid er en "købeklub", nøjagtig ligesom alle andre store klubber i verden. Barca er oz en "købeklub" - om end de grundet en super årgang af unge spillere har været det i mindre grad igennem de seneste år (vi ska ik mange år tilbage for at finde 6-8 hollændere i Barcas trup. Jeg er klar over at mange mennesker ophøjer spillere der har været i Reals ungdomsrækker til overjordiske individer som ka gi Real Madrid et nærmest gudeagtigt, puritansk skær i stedet for det "onde" label som "købeklub". Hør her - om vi betaler 50 mio for Bale, 10 mio for Varane eller 1 mio for Faubert, så er man en købeklub - nøjagtig som alle fodboldklubber. Så er jeg da klar over at nogle klubber spenderer mere end andre og der er vi nok helt fremme i førerfeltet, men prisen er jo altså alene et udtryk for udbud og efterspørgsel - så hvis man mener klubben bliver "overfladisk" af at købe de(n) spiller(e) man vil ha for den pris det koster, så ka jeg ik følge tankegangen.

Men jeg er oz udmærket klar over de "økologiske" strømninger som er meget tydelige i fanbaser a la dén som findes her på forummet. Drømmen for rigtig mange er at vi ka få Toril som træner, Raúl som præsident, Iker/Lopez på kassen, Carvajal som højre back, Varane centralt (købt ung og rimelig billigt, så er det ok), Ramos ved siden af (købt ung og så self spanier), Nacho venstre back og så ellers Alex, Callejon, Jese, Morata m.fl. - og dette er self fint og smukt og billigt og helt uhyggeligt "RENT". Jeg ka følge tankegangen, men må bare erkende at jeg nok selv er kommet over den periode hvor det glansbillede var det eneste saliggørende - og jeg ka sagtens leve med at misundelige elementer kalder Real for en købeklub. Det betyder jo ik at jeg mener man bare ska smide om sig med penge uden omtanke, men hvis Neymar koster 35 mio og han er den rette mand, så er "overfladisk" det sidste ord jeg vil forbinde med et sådan køb.

13 år 2 måneder siden #891 af Real Madrid
Besvaret af Real Madrid på emne Rygtebørsen XVIII
Lige lidt sjovt:

To mest sete videoer af Neymar på Youtube:

Ca. 35 millioner views

To mest sete videoer af Bale på Youtube:

Ca. 1,5 millioner views

To mest sete videoer af Cristiano på Youtube:

Ca. 71 milioner views

:)

No solo soy perfecto, también soy Madridista

• Rubæk
  • Gæst
  • Gæst
13 år 2 måneder siden #892 af Rubæk
Besvaret af Rubæk på emne Rygtebørsen XVIII

Daniel skrev: Det er virkelig prisværdigt at læse de respektive teorier omkring Neymars forestående skifte til Barcelona eller Real Madrid. Det seneste skulle være, at man spekulerer i, hvem af de to nævnte klubber, der kan tilbyde ham nummer 11 på trøjen og her er Real Madrid favoritten; Carvalho er indehaver af dette nummer og på vej væk, hvor Barcelonas stjernefrø Thiago, er indehaver af nummeret i Barcelona.

Jeg ler lidt af disse konspirationer, men det er alligevel en pudsig tanke!

Rygnummer er jo en vigtig prioritet for enhver fodboldspiller. Jeg begriber ikke at Lass ikke satte hælene i, da han i sin tid sad på nr. 10 og man tog det fra ham!

13 år 2 måneder siden #893 af Dios
Besvaret af Dios på emne Rygtebørsen XVIII
Får vi Neymar, så bliver det immervæk spændende og se hvordan vi stiller op. Jeg ville have det fint med, hvis vi fik ham, men bliver det på bekostning af Isco, så er det jo bare latterligt.
Bale og Cavani må og skal bare ikke havne i Real Madrid, så er jeg ovenud tilfreds med dette transfervindue!

No solo soy perfecto, también soy Madridista.
Følgende bruger(e) sagde tak: M_linding, JimmyBroe

13 år 2 måneder siden #894 af Elkrimi
Besvaret af Elkrimi på emne Rygtebørsen XVIII
Neymar har helt sikkert et spændende potentiale, men jeg anser Bale som en langt bedre spiller på nuværende tidspunkt.

Han er vant til Premier League og har de seneste sæsoner vist skræmmende højt niveau samt udviklet sig til nye positioner.
Tænk på at han gik fra venstre back, til kanspiller til playmaker/angriber.

Bale bør være første prioritet.

Valget bør stå mellem Cavani, Lewandowski og Neymar, men med Neymars kæmpe popularitet i sydamerika er der ingen tvivl om hvem Perez vil hente. Om det får betydning for vores niveau i den kommende sæson, at Neymar foretrækkes fremfor en decideret bomber, er ikke til sige. På sigt tror jeg dog han bliver en sikker gevinst.

13 år 2 måneder siden #895 af Elkrimi
Besvaret af Elkrimi på emne Rygtebørsen XVIII
Jeg kan ikke begribe hvordan man ikke kan ønske sig Bale. Hvorfor?

13 år 2 måneder siden #896 af rezamadridista
Besvaret af rezamadridista på emne Rygtebørsen XVIII

Dios skrev: Får vi Neymar, så bliver det immervæk spændende og se hvordan vi stiller op. Jeg ville have det fint med, hvis vi fik ham, men bliver det på bekostning af Isco, så er det jo bare latterligt.
Bale og Cavani må og skal bare ikke havne i Real Madrid, så er jeg ovenud tilfreds med dette transfervindue!

Hvis Neymar og Isco kommer, hvordan vil du så stille op?
Vi kommer til at have Isco, Neymar, Di Maria, Callejon, Jesé og (Özil) som spiller ude på højre kant.

Hvis jeg kender dig godt, så vil du sælge Calle og Di Maria, men jeg tænker at med Isco og Neymar, så vil Jesé aldrig få spilletid, eller hvad?

- Ingen svæver på banen som Zizou!
Sidste redigering: 13 år 2 måneder siden ved rezamadridista.

13 år 2 måneder siden #897 af Raul 4 ever
Besvaret af Raul 4 ever på emne Rygtebørsen XVIII

Steen skrev: Jeg er slet ikke i tvivl, dette er et fupnummer som er skabt af svindleren. Real har sikkert budt på ham, men mon ikke han forlængst har besluttet sig for Barcelona, som han allerede har en forhåndsaftale med.. Rosell får det til at se ud som det er et tæt løb mellem de to spanske klubber, hvor Neymar så derefter vælger Barcelona, og så kan Rosell begynde at hylde sig selv.

Den tanke har jeg også haft.

For mig er Neymar blot kongen af de unødvendige step-overs, men kender ellers ikke så meget til ham. Til den pris kunne man dog godt blive fristet til at tage chancen med ham. Når man sammenligner med hvad Hulk, Hazard, Oscar, Willian, Lucas og Witzel kostede sidste sommer, så virker det jo decideret billigt. Lønnen skyldes primært hans høje marketingsværdi.

Edit: Glem hvad jeg sagde. Troede de €28M var for 100 % af Neymar. Skulle dog komme til at koste over €50M i alt.

@El_Juan

Har du styr på hvem forhåndskontrakten er mellem? Har læst både at den skulle være mellem Barca-Santos og andre steder Barca-Neymar (/far/agent).
Sidste redigering: 13 år 2 måneder siden ved Raul 4 ever.

13 år 2 måneder siden #898 af Daniel
Besvaret af Daniel på emne Rygtebørsen XVIII

rezamadridista skrev:

Dios skrev: Får vi Neymar, så bliver det immervæk spændende og se hvordan vi stiller op. Jeg ville have det fint med, hvis vi fik ham, men bliver det på bekostning af Isco, så er det jo bare latterligt.

Hvis Neymar og Isco kommer, hvordan vil du så stille op?
Vi kommer til at have Isco, Neymar, Di Maria, Callejon, Jesé og (Özil) som spiller ude på højre kant.

Hvis jeg kender dig godt, så vil du sælge Calle og Di Maria, men jeg tænker at med Isco og Neymar, så vil Jesé aldrig få spilletid, eller hvad?

Du er bevidst om, at ikke alle af ovennævnte spillere nødvendigvis skal starte inde på samtidig - det virker umiddelbart ikke sådan!

Dygtige fodboldspillere kan forholde sig til mere end blot én position, hvorfor fifleriet med en startopstilling kan gradbøjes på et hav af måder; det gør heller ikke noget at have en konkurrencedygtig bænk (læs: Jesé osv.). Neymar udelukker ikke Isco og omvendt - de er slet ikke samme type.

13 år 2 måneder siden #899 af DarioGomez
Besvaret af DarioGomez på emne Rygtebørsen XVIII
Men Daniel, med mindre Neymar kan spille angriber, så har vi altså CR, Neymar, Isco, Özil til tre pladser, muligvis kun to, hvis Ancelotti kommer.

Det giver meget reservetid til mindst en stjerne.

Personligt foretrækker jeg klart Isco.

Som udgangspunkt gider jeg ikke beskæftige mig med klubber, der har færre end 35 nationale mesterskaber ...

13 år 2 måneder siden #900 af Daniel
Besvaret af Daniel på emne Rygtebørsen XVIII

DarioGomez skrev: Men Daniel, med mindre Neymar kan spille angriber, så har vi altså CR, Neymar, Isco, Özil til tre pladser, muligvis kun to, hvis Ancelotti kommer.

Det giver meget reservetid til mindst en stjerne.

Personligt foretrækker jeg klart Isco.

Ganske enig, DG. Min pointe var blot, at man skal være varsom med at udelukke flere offensive alternativer; jeg ser Isco som et bindeled og Neymar, som en kreatør på banens sidste tredjedel med udgangspunkt på toppen, men jeg kan tage fejl, da jeg intet kender til ham som sådan :)

De kan i min optik sagtens herske på banen samtidig, men det vil naturligvis efterlade andre prominente navne på bænken. Eksempelvis Di Maria.

Leveret af Kunena Forum