Om Vores Rivaler IX

6 dage 4 timer siden #10417 af Kiwes
Besvaret af Kiwes på emne Om Vores Rivaler IX
​Barca laver mange boldflyttere - pedri og nu gavi. Ja de kan flytte bolden rundt, men det er jo ikke fordi at de scorer mål, assist eller skaber farlige chancer for den sags skyld.

Venligst Log på eller Opret en konto for at deltage i samtalen

6 dage 1 time siden #10418 af Kasillas
Besvaret af Kasillas på emne Om Vores Rivaler IX

Dybbøl post=142808 skrev: Jeg må indrømme at jeg er sgu lidt misundelig på vores rivaler fra Barcelona. Det kan vise sig at blive en vanvittig trekløver (endda spansk) de har sig i Fati, Pedri og nu ham Gavi der ud af det blå spiller en semifinale og en finale i Nations league for det spanske landshold. 

​Ikke mig. Jeg snakker af rent empirisk observans, men nu er jeg også en af de ældre madridista'er her.

Hvis du googler gamle artikler om de såkaldte 'bedste unge fodboldtalenter' fra tidligere årgang, vil man lynhurtigt opdage, at deres forudsigelser er forkert på konstant basis:

Der blev udråbt 33 vindundere fra Football Manager 2011 og det kan ses her: www.planetfootball.com/quick-reads/where...otball-manager-2011/

Kun De Gea, Coutinho, Eriksen, Bale, Pjanic, James Rodriguez, Hazard, Kroos, Alaba, Wijnaldum, Neymar, Lukaku, Muller, Son Heung kan siges nåede at blive verdensklasse. 14 ud af 33 er rigtig dårligt ramt vil jeg sige, for 19 spillere er slet ikke i nærheden af at være "top 3-5 bedste" på deres position.

Tilbage i 2007 kom tabloidavisen The Daily Mail om deres spådom om det engelske landshold, og deres spådom er naturligvis skudt helt ved siden af: outsideoftheboot.com/2013/10/25/future-england-national-team/

Barcelona har Fati, Pedri og Gavi? Det skider jeg høj og helligt på. Vi ved ikke hvordan det udarter sig. Jeg ved heller ikke hvordan karrieren forløber sig for Vinicius, Rodrigo og Camavinga. Erfaringen de sidste årtier er, at de fleste plejer, at gå i glemmebogen og aldrig kommer i nærheden af det, som de blev spået om.

“Real Madrid er en klub som kun tænker på det sportslige, aldrig det politiske eller nationalistiske… Jeg tror, at det er en kæmpe fordel den har overfor FC Barcelona som tænker for meget i det politiske.” – Jorge Valdano
Sidste redigering: 6 dage 1 time siden ved Kasillas.
Følgende bruger(e) sagde tak: DeLaRed

5 dage 13 timer siden #10419 af DeLaRed
Besvaret af DeLaRed på emne Om Vores Rivaler IX

Kiwes post=142810 skrev: ​Barca laver mange boldflyttere - pedri og nu gavi. Ja de kan flytte bolden rundt, men det er jo ikke fordi at de scorer mål, assist eller skaber farlige chancer for den sags skyld.

​Puig er vel ogsaa i den kategori...

Om de her unge talenter udvikler sig til noget stort eller ej vil tiden vise, men Barca's foerste problem bliver at de har et stort hul i alders gruppen sidst i 20'erne, for med Pique og Busquets hastigt nedadgaaende niveau, hvem skal saa baere dette hold de naeste mange aar? For en midtbane med De Jong / Pedri / Gavi er sikkert god nok til at spille noget "flot" fodbold mod Eibar, men de bliver revet midt over paa den europaeiske scene, og det samme goer sig egentlig gaeldene for Barca's forsvar naar Pique og Alba ikke gider mere, hvem er det der skal tage ansvar? Spiller man de samme unge spillere under samme taktiske oplaeg over flere seasoner, saa kan det godt udvikle sig til noget specielt (praecis det vi ser Enrique forsoeger at goere, han gaar ikke efter at vinde noget nu, men derimod opbygge stammen af fremtidens spanske landshold), men problemet er bare at et saadanne eksperiment ofte byder paa meget (kortsigtet) smerte, saa hvad sker der hvis Barca ikke slutter i top 3 i Ligaen iaar, og hvad hvis de heller ikke goer det naeste aar, hvor lang snort giver man til et nyt projekt, der naesten udelukkende bestaar af spillere paa under 25 (paa naer Ter Stegen og Depay).

Donde está la biblioteca?

5 dage 13 timer siden #10420 af madrid2000
Besvaret af madrid2000 på emne Om Vores Rivaler IX
​Med de økonomiske udfordringer Barcelona har, er det da meget rart, at de har spændende unge talenter som Gavi og Pedri. 
Det er ikke sikkert, at de bliver til noget stort, men det er da meget fortrøstningsfuldt, at de kan begår sig på det spanske landshold.

Jeg ser potentiale i dem. De kan ligeså godt blive store stjerner som Iniesta og Xavi som de kan blive Bojan osv.

Et stærk Barcelona er vigtig for RM og ligaen.

4 dage 18 timer siden #10421 af nono
Besvaret af nono på emne Om Vores Rivaler IX

madrid2000 post=142815 skrev: ​Med de økonomiske udfordringer Barcelona har, er det da meget rart, at de har spændende unge talenter som Gavi og Pedri. 
Det er ikke sikkert, at de bliver til noget stort, men det er da meget fortrøstningsfuldt, at de kan begår sig på det spanske landshold.

Jeg ser potentiale i dem. De kan ligeså godt blive store stjerner som Iniesta og Xavi som de kan blive Bojan osv.

Både Pedri og Ansu Fati har kontraktudløb d. Jun 30, 2022. Det vil sige, at de fra omkring årsskiftet er velkomne til at forhandle med andre klubber. Mon ikke der venter begge de unge herre nogle ret lukrative deals andre steder? Vel at bemærke kontrakter som Barcelona vil få svært ved at matche... Jeg bliver overrasket hvis de begge to stadig er i klubben efter næste sommers transfervindue. ​Barcelonas afgrund er dyb.

4 dage 13 timer siden #10422 af Madrid1998
Besvaret af Madrid1998 på emne Om Vores Rivaler IX

nono post=142825 skrev:

madrid2000 post=142815 skrev: ​Med de økonomiske udfordringer Barcelona har, er det da meget rart, at de har spændende unge talenter som Gavi og Pedri. 

Både Pedri og Ansu Fati har kontraktudløb d. Jun 30, 2022. Det vil sige, at de fra omkring årsskiftet er velkomne til at forhandle med andre klubber. Mon ikke der venter begge de unge herre nogle ret lukrative deals andre steder? Vel at bemærke kontrakter som Barcelona vil få svært ved at matche... Jeg bliver overrasket hvis de begge to stadig er i klubben efter næste sommers transfervindue. ​Barcelonas afgrund er dyb.

​Der skulle dog være klausuler i deres kontrakter om automatisk fornyelse med 2 år, som klubben kan aktivere.

4 dage 13 timer siden #10423 af Administrationen
Besvaret af Administrationen på emne Om Vores Rivaler IX
​Og ifølge Sport forlænger Pedri frem til 2026 på fredag.

4 dage 12 timer siden #10424 af Elto92
Besvaret af Elto92 på emne Om Vores Rivaler IX
det altså nogle spændende midtbane folk de har anskaffet sig barca. her tænker jeg særligt på pedri og ham gavi der. han inponerede mig lidt mod frankrig

derudover har de en fati som virker til at være en usleben diamant - jeg har dog ikke set nok til ham til egentlig at danne mig et reelt indtryk.

jah så har de også ham midterforsvaren araujo. men det er overhovedet ikke nok til endnu.

vi skal også igang synes jeg. vi har dog en midtbane der kan få mig tilbage til Zidane og makelele tiderne
med Valverde og en Camavinga.

2 dage 19 timer siden #10425 af BBB
Besvaret af BBB på emne Om Vores Rivaler IX
​https://www.bt.dk/fodbold/kontroversiel-og-stenrig-prins-overtager-storklub-dansk-fan-jubler

Shit en tegning 

"Folk er dybest set bare misundelige over Newcastle's penge" (parafrasering af hvad han siger i artiklen)
Sidste redigering: 2 dage 19 timer siden ved BBB.

Leveret af Kunena Forum

BEMÆRK! Vi bruger cookies.

Ved at benytte hjemmesiden accepterer du, at der gemmes cookies på din computer. Læs mere

Jeg er indforstået

Hvorfor informerer vi om cookies?

Alle danske hjemmesider skal informere om cookies, der afsættes på brugerens udstyr. Informationen skal være i overensstemmelse med ”Bekendtgørelse om krav til information og samtykke ved lagring af og adgang til oplysninger i slutbrugeres terminaludstyr”.

Vi benytter cookies til:

• Optimering af teknisk funktionalitet
  • Integration til facebook.com
  • Integration til vores annoncører, herunder Google AdSense

Ønsker du ikke at tillade cookies, kan du finde en vejledning her til at slette/slå dem fra i din browser. Vælger du at slette cookies, vil en del funktioner på madridista.dk ikke fungere hensigtsmæssigt for dig. Fx vil det ikke være muligt at logge på debatforum.