Om Vores Rivaler IX

1 måned 1 uge siden #10441 af BBB
Besvaret af BBB på emne Om Vores Rivaler IX

Kasillas post=142929 skrev: @MLaudrup

Antonio Reyes fra perioden 04-07 var også en kæmpetalent, der spillede i Arsenal og Spanien, og dengang var Arsenal top-3 klub i England, og også her forløste han heller ikke forventninger. 

​Handlede det ikke mere om skader i hans situation?

Venligst Log på eller Opret en konto for at deltage i samtalen

1 måned 1 uge siden #10442 af Taxii89
Besvaret af Taxii89 på emne Om Vores Rivaler IX

Kasillas post=142929 skrev: @MLaudrup

Ja, ’empirisk observans’, altså fra erfaringsmæssigt perspektiv. 

​Jeg er ikke helt sikker på hvad du mener det der betyder? Rent videnskabeligt lyder det bare som anekdoter, hvilket i praksis er ret ubrugeligt til at sige noget generelt :) 

1 måned 1 uge siden #10443 af Kimbo
Besvaret af Kimbo på emne Om Vores Rivaler IX
Uanset hvad er det da kun fint at Barca brænder deres talenter af på landsholdet... Se en gut som Pedri, han har spillet en millard kampe sidste sæson og er derfor komplet færdig i denne sæson.

Jeg har det egentligt ok med at hele vores trup ikke skal til landholdstjeneste hver tredje måned.

1 måned 1 uge siden #10444 af Kasillas
Besvaret af Kasillas på emne Om Vores Rivaler IX
​@BBB

Pas. Men en hurtig granskning af hans wikipedia-side nævner ikke noget om skader, men blot at han havde hjemve, og han spillede desuden en hel del kampe i sine sidste to sæsoner i Arsenal, så man sidder ikke med det indtryk af at det var skader, der holdte ham tilbage.

Robinho husker jeg bedst af de nævnte spillere fordi han spillede i Real Madrid, og årsagen til hans afgang skyldtes ganske enkelt at Ramon Calderon ville sælge ham for at få penge for C. Ronaldo, og det blev Robinho fortørnet over.  

@Taxii89

Empirisme betyder viden baseret på erfaring, og står i modsætning til rationalisme:

”empirisme empirisme sb., -n (den opfattelse at viden må bygge på erfaring)” - fra: sproget.dk/lookup?SearchableText=empirisme )

At Fati, Pedri og Gavi har begået sig i en klub som Barca og på det spanske landshold er slet ikke ensbetydende, med at det er mejslet i stenen at de bliver exceptionelle fodboldstjerner. For jeg ved af ERFARING de sidste to årtier, at adskillige andre har været i samme situation med at være i en storklub og i en stor fodboldnation i en ung alder med det resultat, at de gik i glemmebogen, og ikke blev de store stjerner. - Så jeg bruger ERFARING de sidste to årtier på at hævde, at de tre Barca-spilleres situation slet ikke er usædvanligt.

Det er ikke så svært at forstå hvad empirisme betyder :-)

“Real Madrid er en klub som kun tænker på det sportslige, aldrig det politiske eller nationalistiske… Jeg tror, at det er en kæmpe fordel den har overfor FC Barcelona som tænker for meget i det politiske.” – Jorge Valdano
Sidste redigering: 1 måned 1 uge siden ved Kasillas.
Følgende bruger(e) sagde tak: ElMadrid

1 måned 1 uge siden #10445 af Ramos4
Besvaret af Ramos4 på emne Om Vores Rivaler IX

Kimbo post=142934 skrev: Uanset hvad er det da kun fint at Barca brænder deres talenter af på landsholdet... Se en gut som Pedri, han har spillet en millard kampe sidste sæson og er derfor komplet færdig i denne sæson.

Jeg har det egentligt ok med at hele vores trup ikke skal til landholdstjeneste hver tredje måned.

​Det skal hele vores trup vel også? Blanco var udtaget til U-21 sidst. 

1956, 1957, 1958, 1959, 1960, 1966, 1998, 2000, 2002, 2014, 2016, 2017, 2018.

1 måned 6 dage siden #10446 af mohbar
Besvaret af mohbar på emne Om Vores Rivaler IX
​United bagud med 0-5 efter 50 min... Det må og skal vel betyde at solskjær sparkes ud og Conte ind..
Følgende bruger(e) sagde tak: JesperThomsen

1 måned 6 dage siden #10447 af Ramos4
Besvaret af Ramos4 på emne Om Vores Rivaler IX
Det er så pinligt at Ole Gunnar er manager for United på tredje år.

1956, 1957, 1958, 1959, 1960, 1966, 1998, 2000, 2002, 2014, 2016, 2017, 2018.
Følgende bruger(e) sagde tak: mohbar, JesperThomsen

1 måned 3 dage siden #10448 af Taxii89
Besvaret af Taxii89 på emne Om Vores Rivaler IX

Kasillas post=142936 skrev:
@Taxii89

Empirisme betyder viden baseret på erfaring, og står i modsætning til rationalisme:

”empirisme empirisme sb., -n (den opfattelse at viden må bygge på erfaring)” - fra: sproget.dk/lookup?SearchableText=empirisme )

At Fati, Pedri og Gavi har begået sig i en klub som Barca og på det spanske landshold er slet ikke ensbetydende, med at det er mejslet i stenen at de bliver exceptionelle fodboldstjerner. For jeg ved af ERFARING de sidste to årtier, at adskillige andre har været i samme situation med at være i en storklub og i en stor fodboldnation i en ung alder med det resultat, at de gik i glemmebogen, og ikke blev de store stjerner. - Så jeg bruger ERFARING de sidste to årtier på at hævde, at de tre Barca-spilleres situation slet ikke er usædvanligt.

Det er ikke så svært at forstå hvad empirisme betyder :-)

​Tak for svar :)

Empirisk observans er altså stadig ikke et begreb, der giver mening. Du forklarer jo noget andet. 

Derudover er jeg enig i, at bare fordi man spiller på landsholdet bliver man ikke nødvendigvis en fantastisk fodboldspiller. Men sandsynligheden er nok større for dem der generelt har været forbi fremfor dem, der ikke har :) Og det ændrer dine tilfælde ikke på så længe det ikke er foretaget mere systematisk. Indtil da kan du ligeså godt kalde din empiri for anekdoter, det er langt mere retvisende.

1 måned 3 dage siden #10449 af Bismo
Besvaret af Bismo på emne Om Vores Rivaler IX
Rayo banker Barca. Uha.. Jeg venter dog lige med at hovere til efter vores kamp :D

Sidste redigering: 1 måned 3 dage siden ved Bismo.

1 måned 3 dage siden #10450 af elle44
Besvaret af elle44 på emne Om Vores Rivaler IX

Bismo post=143070 skrev: Rayo banker Barca. Uha.. Jeg venter dog lige med at hovere til efter vores kamp :D

​Og Valencia i frit fald, de har ikke vundet en kamp siden midt september. Dejligt. 
Følgende bruger(e) sagde tak: Bismo

1 måned 3 dage siden #10451 af NadaMás
Besvaret af NadaMás på emne Om Vores Rivaler IX
​Barca og Sevilla smider begge point.
Det skal udnyttes.

1 måned 3 dage siden #10452 af Fondo_Sur
Besvaret af Fondo_Sur på emne Om Vores Rivaler IX
Det er sku ikke givet, at Barca ender i top 4. Spændende.

Leveret af Kunena Forum

BEMÆRK! Vi bruger cookies.

Ved at benytte hjemmesiden accepterer du, at der gemmes cookies på din computer. Læs mere

Jeg er indforstået

Hvorfor informerer vi om cookies?

Alle danske hjemmesider skal informere om cookies, der afsættes på brugerens udstyr. Informationen skal være i overensstemmelse med ”Bekendtgørelse om krav til information og samtykke ved lagring af og adgang til oplysninger i slutbrugeres terminaludstyr”.

Vi benytter cookies til:

• Optimering af teknisk funktionalitet
  • Integration til facebook.com
  • Integration til vores annoncører, herunder Google AdSense

Ønsker du ikke at tillade cookies, kan du finde en vejledning her til at slette/slå dem fra i din browser. Vælger du at slette cookies, vil en del funktioner på madridista.dk ikke fungere hensigtsmæssigt for dig. Fx vil det ikke være muligt at logge på debatforum.