Om Vores Rivaler IX

1 måned 2 uger siden #10429 af DeLaRed
Besvaret af DeLaRed på emne Om Vores Rivaler IX

Fondo_Sur post=142911 skrev:

madrid2000 post=142909 skrev: ​PSG føre 3-2 
Messi har lavet 2 mål. Til 2-2 og 3-2. Det ene mål på straffespark.
PSG får endnu en et straffespark i tillægstiden og denne gang vil Mbappe sparke. Han sparker den 100 meter over mål. Hold kæft en tegning.

Fuldstændig respektløst overfor en gigantisk legende som Messi. Mbappe må godt nok gå i små sko, hvis han ikke kan unde Messi hans første hattrick. 
Jeg synes han mangler klasse/format. Måske er arrogancen steget ham til hovedet.

​Well, Mbappé assisterede Messi ved 2-2 målet og tilkæmpede straffesparket til 3-2. 

​Inditl videre i denne season har Mbappe baaret PSG's offensiv paa hans skuldre, og fint at Messi scorer et par maal mod Leipzig men det anedre dog ikk epaa at han har faaet en utrolig svag start paa karrieren i Paris, taget i betragtning at han pt ligger til at vinde Ballon d'or, saa har han slet ikke traadt i karakter for PSG (foer aftenens kamp) og er paa ingen maade heller en af holdets ledere, saa fair nok at Mbappe selv vil tage det straffe han selv tilkaemper sig, vel om maerke efter han har skaffet Messi 2 maal i kampen!

Donde está la biblioteca?
Følgende bruger(e) sagde tak: mohbar

Venligst Log på eller Opret en konto for at deltage i samtalen

1 måned 2 uger siden #10430 af Dragam
Besvaret af Dragam på emne Om Vores Rivaler IX

DeLaRed post=142914 skrev:

Fondo_Sur post=142911 skrev:

madrid2000 post=142909 skrev: ​PSG føre 3-2 
Messi har lavet 2 mål. Til 2-2 og 3-2. Det ene mål på straffespark.
PSG får endnu en et straffespark i tillægstiden og denne gang vil Mbappe sparke. Han sparker den 100 meter over mål. Hold kæft en tegning.

Fuldstændig respektløst overfor en gigantisk legende som Messi. Mbappe må godt nok gå i små sko, hvis han ikke kan unde Messi hans første hattrick. 
Jeg synes han mangler klasse/format. Måske er arrogancen steget ham til hovedet.

​Well, Mbappé assisterede Messi ved 2-2 målet og tilkæmpede straffesparket til 3-2. 

​Inditl videre i denne season har Mbappe baaret PSG's offensiv paa hans skuldre, og fint at Messi scorer et par maal mod Leipzig men det anedre dog ikk epaa at han har faaet en utrolig svag start paa karrieren i Paris, taget i betragtning at han pt ligger til at vinde Ballon d'or, saa har han slet ikke traadt i karakter for PSG (foer aftenens kamp) og er paa ingen maade heller en af holdets ledere, saa fair nok at Mbappe selv vil tage det straffe han selv tilkaemper sig, vel om maerke efter han har skaffet Messi 2 maal i kampen!

​Som jeg sagde inden Messi skiftede fra barca, så har messi mistet det meste af sin hurtighed, og vil derfor falde igennem på et hold der primært spiller kontra spil... som psg gør. Det passer Mbappe perfekt, men det passer ikke Messi, som har sin styrke i de tætte dribblinger omkring feltet, og blik for spillet.

1 måned 2 uger siden #10431 af Kimbo
Besvaret af Kimbo på emne Om Vores Rivaler IX
Han havde passet 100x bedre ind på City's hold. Ufattelig han ikke selv kunne se det.
Følgende bruger(e) sagde tak: Dragam

1 måned 2 uger siden #10432 af Kiwes
Besvaret af Kiwes på emne Om Vores Rivaler IX
​Atalanta er et sjovt bekendtskab at have med i CL. Men de fatter jo intet af hvad forsvar betyder. Aldrig har jeg set et forsvar med så mange huller i.

1 måned 2 uger siden #10433 af DeLaRed
Besvaret af DeLaRed på emne Om Vores Rivaler IX

Kiwes post=142921 skrev: ​Atalanta er et sjovt bekendtskab at have med i CL. Men de fatter jo intet af hvad forsvar betyder. Aldrig har jeg set et forsvar med så mange huller i.

​Saa har du ikke set en eneste af de kampe hvor Jovic har scoret maal ;D ;D ;D

Donde está la biblioteca?

1 måned 2 uger siden #10434 af BBB
Besvaret af BBB på emne Om Vores Rivaler IX

Kiwes post=142921 skrev: ​Atalanta er et sjovt bekendtskab at have med i CL. Men de fatter jo intet af hvad forsvar betyder. Aldrig har jeg set et forsvar med så mange huller i.

​Shakthar havde et stort hul omkring deres anfører i tirsdags. Shit han var ringe. Et stort hul må gøre det ud for mange små huller :-D

1 måned 2 uger siden #10435 af MLaudrup
Besvaret af MLaudrup på emne Om Vores Rivaler IX

​Ikke mig. Jeg snakker af rent empirisk observans, men nu er jeg også en af de ældre madridista'er her.

Hvis du googler gamle artikler om de såkaldte 'bedste unge fodboldtalenter' fra tidligere årgang, vil man lynhurtigt opdage, at deres forudsigelser er forkert på konstant basis:

Der blev udråbt 33 vindundere fra Football Manager 2011 og det kan ses her: www.planetfootball.com/quick-reads/where...otball-manager-2011/

Kun De Gea, Coutinho, Eriksen, Bale, Pjanic, James Rodriguez, Hazard, Kroos, Alaba, Wijnaldum, Neymar, Lukaku, Muller, Son Heung kan siges nåede at blive verdensklasse. 14 ud af 33 er rigtig dårligt ramt vil jeg sige, for 19 spillere er slet ikke i nærheden af at være "top 3-5 bedste" på deres position.

Tilbage i 2007 kom tabloidavisen The Daily Mail om deres spådom om det engelske landshold, og deres spådom er naturligvis skudt helt ved siden af: outsideoftheboot.com/2013/10/25/future-england-national-team/

Barcelona har Fati, Pedri og Gavi? Det skider jeg høj og helligt på. Vi ved ikke hvordan det udarter sig. Jeg ved heller ikke hvordan karrieren forløber sig for Vinicius, Rodrigo og Camavinga. Erfaringen de sidste årtier er, at de fleste plejer, at gå i glemmebogen og aldrig kommer i nærheden af det, som de blev spået om.

​Empirisk observans simpelthen? Ok?!

Forskellen er dog, at mange af de eksempler du anvender, slet ikke kan sammenlignes med hverken Pedri, Fati eller Gavi.

Du anvender fx The Daily Mails "spådom". Samtlige af de spillere som nævnes i artiklen, var hverken fastmand for deres respektive klubber eller landsholdet (Theo Walcot er måske en undtagelse). Hvilket er mere eller mindre tilfældet med både Pedri, Fati og Gavi - dvs. de spiller allerede på et yderst højt niveau allerede nu som teenagere. Det er ikke nemt at indgå i startopstillingen i Barcelonas eller Spaniens landsholds - men, de tre omtalte teenagere har allerede opnået dette!

De 33 vindundere fra Football Manager 2011, som du benytter i din "empirisk observans", er også helt skæv. Mange af de spillere som du opremser på listen, som nåede at blive verdensklasse (ifølge dig), var ikke i nærheden af, at være fastmand for en elite-klub som Barcelona eller for et mægtigt landshold som Spaniens, som 17 eller 18 årig. Hvilket igen er tilfældet med Pedri, Fati og Gavi.

Derfor må konklusion være, at dine betragtninger og påstande ikke hviler på empirisk observans, men mere observation ud fra Real Madrid briller.

1 måned 2 uger siden #10436 af Dragam
Besvaret af Dragam på emne Om Vores Rivaler IX

MLaudrup post=142924 skrev:

​Ikke mig. Jeg snakker af rent empirisk observans, men nu er jeg også en af de ældre madridista'er her.

Hvis du googler gamle artikler om de såkaldte 'bedste unge fodboldtalenter' fra tidligere årgang, vil man lynhurtigt opdage, at deres forudsigelser er forkert på konstant basis:

Der blev udråbt 33 vindundere fra Football Manager 2011 og det kan ses her: www.planetfootball.com/quick-reads/where...otball-manager-2011/

Kun De Gea, Coutinho, Eriksen, Bale, Pjanic, James Rodriguez, Hazard, Kroos, Alaba, Wijnaldum, Neymar, Lukaku, Muller, Son Heung kan siges nåede at blive verdensklasse. 14 ud af 33 er rigtig dårligt ramt vil jeg sige, for 19 spillere er slet ikke i nærheden af at være "top 3-5 bedste" på deres position.

Tilbage i 2007 kom tabloidavisen The Daily Mail om deres spådom om det engelske landshold, og deres spådom er naturligvis skudt helt ved siden af: outsideoftheboot.com/2013/10/25/future-england-national-team/

Barcelona har Fati, Pedri og Gavi? Det skider jeg høj og helligt på. Vi ved ikke hvordan det udarter sig. Jeg ved heller ikke hvordan karrieren forløber sig for Vinicius, Rodrigo og Camavinga. Erfaringen de sidste årtier er, at de fleste plejer, at gå i glemmebogen og aldrig kommer i nærheden af det, som de blev spået om.

​Empirisk observans simpelthen? Ok?!

Forskellen er dog, at mange af de eksempler du anvender, slet ikke kan sammenlignes med hverken Pedri, Fati eller Gavi.

Du anvender fx The Daily Mails "spådom". Samtlige af de spillere som nævnes i artiklen, var hverken fastmand for deres respektive klubber eller landsholdet (Theo Walcot er måske en undtagelse). Hvilket er mere eller mindre tilfældet med både Pedri, Fati og Gavi - dvs. de spiller allerede på et yderst højt niveau allerede nu som teenagere. Det er ikke nemt at indgå i startopstillingen i Barcelonas eller Spaniens landsholds - men, de tre omtalte teenagere har allerede opnået dette!

De 33 vindundere fra Football Manager 2011, som du benytter i din "empirisk observans", er også helt skæv. Mange af de spillere som du opremser på listen, som nåede at blive verdensklasse (ifølge dig), var ikke i nærheden af, at være fastmand for en elite-klub som Barcelona eller for et mægtigt landshold som Spaniens, som 17 eller 18 årig. Hvilket igen er tilfældet med Pedri, Fati og Gavi.

Derfor må konklusion være, at dine betragtninger og påstande ikke hviler på empirisk observans, men mere observation ud fra Real Madrid briller.

​De er faste mænd på det spanske landshold, men på et historisk svagt spansk landshold. For 10 år siden havde de ikke været i nærheden af at være i startopstillingen.

1 måned 2 uger siden #10437 af MLaudrup
Besvaret af MLaudrup på emne Om Vores Rivaler IX

Dragam post=142925 skrev:

​De er faste mænd på det spanske landshold, men på et historisk svagt spansk landshold. For 10 år siden havde de ikke været i nærheden af at være i startopstillingen.

​Historisk dårligt? Nah..

Gavi (17 år) og Pedri (18 år) har slået klasse midtbanespillere som Thiago, Koke, Llorente og Fabian Ruiz fra startopstillingen - det er da mere end godt gået!

1 måned 2 uger siden #10438 af elle44
Besvaret af elle44 på emne Om Vores Rivaler IX

MLaudrup post=142926 skrev:

Dragam post=142925 skrev:

​Historisk dårligt? Nah..

Gavi (17 år) og Pedri (18 år) har slået klasse midtbanespillere som Thiago, Koke, Llorente og Fabian Ruiz fra startopstillingen - det er da mere end godt gået!

​Bestemt godt gået. Hvis de havde spillet for Real havde en spiller som Gavi dog aldrig indgået i startopstillingen, det svarer jo til at vores egen Miguel skulle være i startopstillingen for det spanske landshold i sidste sæson, efter han spillede et par gode kampe for os. Husk nu på hvem Spaniens træner er. 

Historisk ringe spansk landshold hvis man kigger på spillermaterialet, det er tydeligt at Luis  prøver at bygge det fremtidige landshold. Og Barcas ungdomsakedemi spiller jo på den måde Spanien gerne vil spille på, så de passer godt ind på holdet. 

Følgende bruger(e) sagde tak: DeLaRed

1 måned 2 uger siden #10439 af Kimbo
Besvaret af Kimbo på emne Om Vores Rivaler IX
Kan godt være deres akademi spiller på den måde, det gør deres A hold dog overhovedet ikke.

1 måned 2 uger siden #10440 af Kasillas
Besvaret af Kasillas på emne Om Vores Rivaler IX
@MLaudrup

Ja, ’empirisk observans’, altså fra erfaringsmæssigt perspektiv. 

Så du mener, at fordi Fati, Pedri og Gavi er blevet en del af startopstilling i en topklub som Barca og i et toplandshold som Spanien, så er det helt unikt situation ifølge dig? 

Det er jeg så lodret uenig i, da jeg af empirisk observans kan henvise til andre tilfælde, hvor talenterne ikke forløste deres (hypede) talentpotentiale selvom de også var fast bestanddel af en topklub og toplandshold.

Eksemplerne her er på stående fod:

Javier Saviola var fra perioden 01-04 en del af startopstilling i både Barcelona og Argentina, og som blev udråbt som en stor talent, men forgæves. 

Robinho var fra perioden 05-08 en del af startopstillingen for både Real Madrid og Brasilien, og han blev heller ikke den næste Pele, som han blev spået om. 

Mario Gotze fra perioden 10-15 var en fast bestanddel af Dortmund/Munchen og Tyskland, og også her blev han ikke den stor spiller som han blev hypet til at være. 

Antonio Reyes fra perioden 04-07 var også en kæmpetalent, der spillede i Arsenal og Spanien, og dengang var Arsenal top-3 klub i England, og også her forløste han heller ikke forventninger. 

At unge spillere har været fast bestanddel for en stor klub og en stor landsholdsnation - men alligevel ikke er blevet det som de blev spået om - er slet ikke usædvanligt som du tror. :-)

Jeg ligger ikke søvnløs over, at mindreværdskompleks-klubben fra Barcelona har de talenter som de nu måtte have. Vi har Vinicius, Rodrygo, Camavinga og Valverde, og der er ingen eksakt videnskab i at forudsige hvem der forløser deres potentiale og hvem der går i glemmebogen.

“Real Madrid er en klub som kun tænker på det sportslige, aldrig det politiske eller nationalistiske… Jeg tror, at det er en kæmpe fordel den har overfor FC Barcelona som tænker for meget i det politiske.” – Jorge Valdano
Sidste redigering: 1 måned 2 uger siden ved Kasillas.
Følgende bruger(e) sagde tak: Fondo_Sur

Leveret af Kunena Forum

BEMÆRK! Vi bruger cookies.

Ved at benytte hjemmesiden accepterer du, at der gemmes cookies på din computer. Læs mere

Jeg er indforstået

Hvorfor informerer vi om cookies?

Alle danske hjemmesider skal informere om cookies, der afsættes på brugerens udstyr. Informationen skal være i overensstemmelse med ”Bekendtgørelse om krav til information og samtykke ved lagring af og adgang til oplysninger i slutbrugeres terminaludstyr”.

Vi benytter cookies til:

• Optimering af teknisk funktionalitet
  • Integration til facebook.com
  • Integration til vores annoncører, herunder Google AdSense

Ønsker du ikke at tillade cookies, kan du finde en vejledning her til at slette/slå dem fra i din browser. Vælger du at slette cookies, vil en del funktioner på madridista.dk ikke fungere hensigtsmæssigt for dig. Fx vil det ikke være muligt at logge på debatforum.