Om Vores Rivaler IX

10 år 5 måneder siden #1093 af Vinícius
Besvaret af Vinícius på emne Om Vores Rivaler IX

Kimbo skrev: Det har jeg også lagt mærke til, modsat Madrid har de virkeligt mariginalerne med sig.

City får røvfuld lige nu

Det synes jeg også bare er en undskyldning, jeg hører hver sæson, selvom jeg er tilbøjelig til at give dig ret. Vi har jo en målscore, der er lige så god som deres(+/-), men vi formår bare ikke at være stabile, og sprede målene ud over flere kampe.

Symptomatisk for os er, at vi netop spiller meget på indlæg, hvilket jo næsten altid er et spørgsmål om held - hvor rammer bolden, og hvordan har spillerne taget løbene ind i feltet? Sandsynligheden er mod os, da modstanderne altid er i overtal i forsvaret. Barca spiller meget på kombination, og selvom det også handler om held, er det altså nemmere at kontrollere, når du får mange flere berøringer på bolden, og har indøvet disse små kombinationer.
Held, og deraf tilfældighed, beror jo på nogle faktorer, som vi ikke umiddelbart kan kontrollere. Men det er jo også bare sådan, at jo mere du øver, jo mindre er overladt til tilfældighederne(selvom tilfældighed altid vil være tilstede), idet du lærer at kontrollere de faktorer, som du før ikke var herre over.

Jeg gider som udgangspunkt ikke forholde mig til indlæg med ligegyldig hetz af enkelte spillere.

Venligst Log på eller Opret en konto for at deltage i samtalen

10 år 5 måneder siden #1094 af Roesen7
Besvaret af Roesen7 på emne Om Vores Rivaler IX

Kratmus skrev:

Kimbo skrev: Det har jeg også lagt mærke til, modsat Madrid har de virkeligt mariginalerne med sig.

City får røvfuld lige nu

Det synes jeg også bare er en undskyldning, jeg hører hver sæson, selvom jeg er tilbøjelig til at give dig ret. Vi har jo en målscore, der er lige så god som deres(+/-), men vi formår bare ikke at være stabile, og sprede målene ud over flere kampe.

Symptomatisk for os er, at vi netop spiller meget på indlæg, hvilket jo næsten altid er et spørgsmål om held - hvor rammer bolden, og hvordan har spillerne taget løbene ind i feltet? Sandsynligheden er mod os, da modstanderne altid er i overtal i forsvaret. Barca spiller meget på kombination, og selvom det også handler om held, er det altså nemmere at kontrollere, når du får mange flere berøringer på bolden, og har indøvet disse små kombinationer.
Held, og deraf tilfældighed, beror jo på nogle faktorer, som vi ikke umiddelbart kan kontrollere. Men det er jo også bare sådan, at jo mere du øver, jo mindre er overladt til tilfældighederne(selvom tilfældighed altid vil være tilstede), idet du lærer at kontrollere de faktorer, som du før ikke var herre over.

Det er ikke held, at nogle hold scorer mange mål på indlæg, mens andre ikke gør. Det er et spørgsmål om at have nogle løbemønstre ind i feltet, som giver fløjen mulighed for at slå indlægget hvor der bliver plads. Det er held hvis du har spillere der slår den i blinde og tilfældigt rammer medspillere der scorer. Alle taktikker kræver selvfølgelig sin del "held", men har du trænet og indøvet den og det lykkedes, så er det fordi du er god.

No soy Madridista de corazón, porque el corazón un dia para. Soy Madridista de alma, porque el alma es eterna.
Følgende bruger(e) sagde tak: Siempre Madrid

10 år 5 måneder siden #1095 af Vinícius
Besvaret af Vinícius på emne Om Vores Rivaler IX

Roesen7 skrev:

Kratmus skrev:

City får røvfuld lige nu

Det er ikke held, at nogle hold scorer mange mål på indlæg, mens andre ikke gør. Det er et spørgsmål om at have nogle løbemønstre ind i feltet, som giver fløjen mulighed for at slå indlægget hvor der bliver plads. Det er held hvis du har spillere der slår den i blinde og tilfældigt rammer medspillere der scorer. Alle taktikker kræver selvfølgelig sin del "held", men har du trænet og indøvet den og det lykkedes, så er det fordi du er god.

Ja, jeg fuldstændig enig, hvis man har nogle indøvede løbemønstre osv.. Jeg glemte bare at nævne, at vi har reserverne til at slå indlæggene, og at vi desuden ikke har andre end Ronaldo at skyde efter for tiden. Det beror altså lidt på held for tiden. Når vi har førsteholdet klar, formoder jeg, at vi spiller anderledes end dette :) Ellers vil jeg nu gerne tilbage til det gamle kontrafodbold igen, som var mere underholdende, og havde en vis effekt :)

Jeg gider som udgangspunkt ikke forholde mig til indlæg med ligegyldig hetz af enkelte spillere.

10 år 5 måneder siden #1096 af MadridistaPorVida
Besvaret af MadridistaPorVida på emne Om Vores Rivaler IX
Her om en måned tror jeg sku vi henter en sejr, HVIS vi ellers kan forblive skadesfrie denne måned, mærk jer mine ord. HALA MADRID.

HALA MADRID Y NADA MAS!!!
Sidste redigering: 10 år 5 måneder siden ved MadridistaPorVida.

10 år 5 måneder siden #1097 af Siempre Madrid
Besvaret af Siempre Madrid på emne Om Vores Rivaler IX
Jeg skal være den første til at erkende, at jeg er et lille og usselt menneske, men for dælen, hvor kunne det være skægt, hvis Pellegrini afleverer et Europa League-hold til Hykleren.

No soy sólo perfecto, soy Madridista también. Madridista con corazón y cojones.
¡¡¡Illa Illa Illa, Juanito Maravilla!!!
Los días que tu juegas, son todo lo que soy.
Si quieres llevar este escudo, primero hay que sudar la camiseta.
Florentino Pérez: El ultimo titulo es el primer paso al siguiente.
Følgende bruger(e) sagde tak: asp3200, Dios, Roesen7, ElMadrid, Chamartin

10 år 5 måneder siden #1098 af Friisen
Besvaret af Friisen på emne Om Vores Rivaler IX
Hykleren, som har gjort det bedre end nogen træner vi har haft i 10 år.

Det er altid smart og pege fingre af andre, så vi kan skjule vores egen uformående :D!

10 år 5 måneder siden #1099 af Siempre Madrid

Friisen skrev: Hykleren, som har gjort det bedre end nogen træner vi har haft i 10 år.

Det er altid smart og pege fingre af andre, så vi kan skjule vores egen uformående :D!

Om han så vandt CL de næste 10 år med Leicester, så ville han stadig være en hykler. Og udannet.

10 år 5 måneder siden #1100 af Friisen
Besvaret af Friisen på emne Om Vores Rivaler IX
Nu er dette naturligvis en farvet hjemmeside (og det skal den selvfølgelig være :))

Jeg er bare ikke enig med dig... Jeg hellere vil anerkende manden for hans tydelige præstationer, end være ham, der kravler sig op sit hjørne, fordi man ikke kan se skoven for bare træer :)

10 år 5 måneder siden #1101 af Siempre Madrid

Friisen skrev: Nu er dette naturligvis en farvet hjemmeside (og det skal den selvfølgelig være :))

Jeg er bare ikke enig med dig... Jeg hellere vil anerkende manden for hans tydelige præstationer, end være ham, der kravler sig op sit hjørne, fordi man ikke kan se skoven for bare træer :)

Helt fint med mig. God dag.

10 år 5 måneder siden #1102 af raul7=kongen
Besvaret af raul7=kongen på emne Om Vores Rivaler IX

Friisen skrev: Nu er dette naturligvis en farvet hjemmeside (og det skal den selvfølgelig være :))

Men hvem har ikke anerkendt hans præstationer?

Ronaldinho havde engang en af historiens bedste sæsoner for en fodboldspiller, men derfor var han jo stadig grim ;)
Sidste redigering: 10 år 5 måneder siden ved raul7=kongen.
Følgende bruger(e) sagde tak: Siempre Madrid, asp3200, Dios, Roesen7

10 år 5 måneder siden #1103 af Sahinovic
Besvaret af Sahinovic på emne Om Vores Rivaler IX
Der bliver ihvertfald ikke sparet på ordet hykler, når Siempre Mourinho omtaler Guardiola.

Florentino Pérez
Sidste redigering: 10 år 5 måneder siden ved Sahinovic.

10 år 5 måneder siden #1104 af Dios
Besvaret af Dios på emne Om Vores Rivaler IX

Sahinovic skrev: Der bliver ihvertfald ikke sparet på ordet hykler, når Siempre Mourinho omtaler Guardiola.

Og med god grund ;)

Men dertil er der stadig langt fra ikke, at anerkende hans sportslige resultater, selvom hans tid i Bayern har været en kæmpe skuffelse IMO.

No solo soy perfecto, también soy Madridista.
Sidste redigering: 10 år 5 måneder siden ved Dios.

Leveret af Kunena Forum