Om Vores Rivaler IX

4 måneder 2 timer siden #11113 af henrikcomn
Besvaret af henrikcomn på emne Om Vores Rivaler IX

9eren post=148354 skrev: Hvor er dem som frygtede Barcelona og regnede med et historisk comeback?

I burde give flødeboller til hele forummet

Ret skal være ret - De er kommet flot igen og spillet god fodbold.
Derudover syntes jeg, at de har mange spændende unge spillere - Flere end os.
Hvis vi ikke får erstattes Casemiro, Kroos og Modric, gerne 2 af dem allerede næste sæson, så ser det pludselig ikke så godt ud.
Jeg er stadig ikke overbevist om Carmavinga, og Valverde har jeg svært ved at se som fast starter

Venligst Log på eller Opret en konto for at deltage i samtalen

4 måneder 2 timer siden #11114 af Ramos4
Besvaret af Ramos4 på emne Om Vores Rivaler IX
Campeones, campeones!

1956, 1957, 1958, 1959, 1960, 1966, 1998, 2000, 2002, 2014, 2016, 2017, 2018, 2022
Følgende bruger(e) sagde tak: Real HWL, DeLaRed

4 måneder 2 timer siden #11115 af Kiwes
Besvaret af Kiwes på emne Om Vores Rivaler IX
​Det bliver MEGET spændende at følge kampen om 4 pladsen. 

• Madridista02
  • Madridista02's profilbillede
  • Platin bruger
  • Platin bruger
  • Real Madrid fan i det øjeblik jeg opdagede Roberto Carlos. Senere blev det Pepe og Marcelo der var mine yndlingspillere.
4 måneder 2 timer siden #11116 af Madridista02
Besvaret af Madridista02 på emne Om Vores Rivaler IX

9eren post=148354 skrev: Hvor er dem som frygtede Barcelona og regnede med et historisk comeback?

​Jeg er lige her. Og jeg har aldrig 'regnet' med et historisk comeback, men har påpeget at det var for tidligt at fejre mesterskabet, på daværende tidspunkt. Jeg kan ikke lige se hvordan din kommentar skulle bidrage til en saglig debat her på forum. Unødvendigt at prøve og starte en dem/os situation, bare fordi der er nogen der har forsøgt at mane til besindighed, når snakken er faldet på mesterskabet.
Følgende bruger(e) sagde tak: KWE

4 måneder 2 timer siden #11117 af DeLaRed
Besvaret af DeLaRed på emne Om Vores Rivaler IX
6 kampe tilbage, 2 sejre og 1 uafgjort, så er mesterskabet i hus, og dermed den 2. pokal i 2022 :-)

Donde está la biblioteca?
Følgende bruger(e) sagde tak: JesperThomsen, Madridista02

4 måneder 2 timer siden #11118 af Fondo_Sur
Besvaret af Fondo_Sur på emne Om Vores Rivaler IX

​Altså, som Morten Brunn sagde, så havde de fået flest point i 2022 i de store ligaer, sammen med Liverpool. Og de har spillet fantastisk. 

De er bare vendt tilbage til tidligere form i de sidste par uger, og det er da helt vildt underholdende at følge. 

Altid fedt at se sit hold være så langt foran i tabellen. Så kan de andre koncentrere sig om 4 pladsen, mens vi kan fokusere på semifinalerne i Champions League. 

Sidste redigering: 4 måneder 2 timer siden ved Fondo_Sur.

4 måneder 2 timer siden #11119 af Real HWL
Besvaret af Real HWL på emne Om Vores Rivaler IX
​Gerard Pique: We are back.
Følgende bruger(e) sagde tak: JesperThomsen

4 måneder 2 timer siden #11120 af Lars1991
Besvaret af Lars1991 på emne Om Vores Rivaler IX
​Der var da lige 4-5 kampe (og virkelig ikke flere) hvor de har spillet rigtig godt - så tror virkelig folk så spøgelser :D Som nogle har tendens til når det kommer til Barcelona...
For så var det heller ikke bedre langt det meste af tiden. De havde bare fået lidt mere kvalitet på banen plus lidt held i en håndfuld kampe der gjorde at resultaterne vendte for dem og de fik deres stime.

Følgende bruger(e) sagde tak: DeLaRed

4 måneder 2 timer siden #11121 af DeLaRed

Fondo_Sur post=148365 skrev:

​Altså, som Morten Brunn sagde, så havde de fået flest point i 2022 i de store ligaer, sammen med Liverpool. Og de har spillet fantastisk. 

De er bare vendt tilbage til tidligere form i de sidste par uger, og det er da helt vildt underholdende at følge. 

Altid fedt at se sit hold være så langt foran i tabellen. Så kan de andre koncentrere sig om 4 pladsen, mens vi kan fokusere på semifinalerne i Champions League. 

​Men den kommentar er vildt isoleret set, kun bedømt på 1 turnering og kun på 3 måneder, nu gælder det jo om at præstere over en hel season, og for Barca’s vedkomne også i flere turneringer.

En anden måde at anskue Barca’s år på er at de “kun” har vundet 15 ud af 22 kampe i alle turneringer i 2022, i samme periode har Real vundet 15 ud af 22 kampe, så ud fra de tal er Real vel ligeså gode i 2022.

Det er en klassiker fra kommentatorerne at vælge og vrage i tallene for at finde et perspektiv der passer til deres narrativ, men det holder bare ikke når vi snakker fodbold der afgøres over flere turneringer og hele seasoner.

Xavi har efter kun 2 måneder i jobbet fået 4 nye spillere til sin trup(+ haft en Dembele der stort set ikke har været skadet, hvilket vel tæller som en 5. ny spiller) og har tilmed kun skulle spille Europa League, fedt for ham at han har haft 8 gode uger, men overordnet set har han på ingen måde udøvet nogen mirakler…

4 måneder 2 timer siden #11122 af Fondo_Sur
Besvaret af Fondo_Sur på emne Om Vores Rivaler IX
@DeLaRed

Det er sjovest at gøre nar af barca, men du neglicerer lidt, hvor godt de har spillet. Det har dog ikke kun handlet om talent og Xavi. Det skriver jeg heller ikke. Deres moral og form har været helt i top, og det har givet dem gode resultater. Det er også i sig selv motiverende at jagte en rival og forsøge at gøre det umulige. Stimer har dog sin ende, heldigvis er den kommet, og man kan bare se, hvor dårlige barca kan være, når det ikke kører - ligesom i starten af sæsonen. Jeg tror også at Real Madrids remontada mod Sevilla tærede på deres motivation.

I “dine tal” medregner du jo kampen i dag og Europa League, som hverken jeg eller Morten Brunn taler om. Det handler jo om
La Liga. Men heldigvis har deres Europa form nu endeligt smittet af på La Liga og ladet dem tabe til Cadiz’ reserver.

Real Madrid har også været fantastiske resultatmæssigt, men der har været mange smalle sejre. Det har nok været manges bekymring, at de smalle sejre kunne gå hen og blive uafgjorte, men nu skal holdet bare gøre det færdigt så hurtigt som muligt :-)

Sidste redigering: 4 måneder 2 timer siden ved Fondo_Sur.
Følgende bruger(e) sagde tak: KWE

4 måneder 1 time siden #11123 af Dybbøl
Besvaret af Dybbøl på emne Om Vores Rivaler IX
Puha!

Jeg ved godt at vi ikke spiller fantastisk selv hele tiden, men helt seriøst, hvordan kunne vi tabe 0-4 på hjemmebane til det møg elendige Barcelona hold?
Følgende bruger(e) sagde tak: JesperThomsen

4 måneder 1 time siden #11124 af DeLaRed
@Fondo_Sur

Det er fint hvis du mener at Barca har spillet fantastisk, men min pointe er jo netop at det er for nemt at se på en isoleret (og i dette tilfælde meget kort) periode, samt kun en enkelt turnering. På selv samme vis kan vi så også gå tilbage til dengang Jovic scorede 5 mål i samme kamp mod Dusseldorf og kalden ham verdens bedste angriber, det holder jo bare ikke.

Hvis man skal bedømme Cavi kan man ikke kun gøre det på den periode der lige passer ind, man bliver som minimum nød til at tage hele hans periode i klubben med (når vi nu taler om så kort tid i jobbet), og afslutningen på sidste år var jo på ingen måde noget at råbe hurra for, og i 2022 har man bl.a. spillet uafgjort mod Napoli, Galatasaray, Frankfurt, Granada og Espanyol, og man har tabt til Frankfurt, Bilbao og Cadiz, og af de kampe de vinder i 2022 er en håndfuld af dem vundet med et enkelt mål. Så fint hvis det imponere dig, men den er jeg bare ikke med på, Barca og Xavi har haft 6-8 gode uger, noget der faktisk er ret normalt når et hold får ny træner midt i en season, det giver ofte nyt liv i truppen i en periode, men det er yderst sjældent at en ny manager oveni i købet får 4 nye spillere ind i truppen efter 2 måneder, noget der ihvertfald skal give en eller anden form for afkast.

Så nej, jeg er ikke imponeret over det Xavi har formået indtil videre, han overtog et ungt talentfuldt hold efter den dårligste manager i La Liga’s historie og fik en kæmpe gave med nye (selvvalgte) spillere til truppen, og en ser det ud til han få en 2. plads i la liga med sig i tasken, da konkurrencen ikke er særlig stor til den plads.

Leveret af Kunena Forum

BEMÆRK! Vi bruger cookies.

Ved at benytte hjemmesiden accepterer du, at der gemmes cookies på din computer. Læs mere

Jeg er indforstået

Hvorfor informerer vi om cookies?

Alle danske hjemmesider skal informere om cookies, der afsættes på brugerens udstyr. Informationen skal være i overensstemmelse med ”Bekendtgørelse om krav til information og samtykke ved lagring af og adgang til oplysninger i slutbrugeres terminaludstyr”.

Vi benytter cookies til:

• Optimering af teknisk funktionalitet
  • Integration til facebook.com
  • Integration til vores annoncører, herunder Google AdSense

Ønsker du ikke at tillade cookies, kan du finde en vejledning her til at slette/slå dem fra i din browser. Vælger du at slette cookies, vil en del funktioner på madridista.dk ikke fungere hensigtsmæssigt for dig. Fx vil det ikke være muligt at logge på debatforum.