Om Vores Rivaler IX
Storken skrev:
Inspektøren skrev:
Storken skrev:
Inspektøren skrev: Arrrrrrrrrrrrrrrrrrrrrrrrhhhhhhhh
Bilbao - Barcelona 4-0
Arrrrrrrhhhhhhhhhhhhhhhhhhh
Ren orgasme.
Jeg så ikke kampen (tjekkede livescore), men var banen egentlig overhovedet god? Jeg tænker her på, om græsset blev klippet kort nok og, om banen blev vandet tilstrækkeligt?
For resten, Piqué! .......
Banen var fin :) Det regnede faktisk en del, så den var på ingen måde tør.
Så det vil altså, med andre ord, sige, at banen var for våd og, at dét var grunden til, at Barcelona tabte.
Banen var ikke problemet. Barca tabte fordi de ikke spillede særlig godt. De tabte med fire mål, fordi de var uheldige. Det havde nok været mere retvisende med 2-0 eller 3-1.
Stop med at snakke om uheld! Barca tabte fortjent 4-0! De skabte to chancer i løbet af 90 min. Så 3-1 havde på ingen måder været retvisende. Jøsses nogle sindssyge undskyldninger at komme på banen med.
"Maybe they hate me because I'm too good."
Venligst Log på eller Opret en konto for at deltage i samtalen
- Storken
- Gæst
-
Pelle skrev:
Storken skrev:
Inspektøren skrev:
Storken skrev:
Bilbao - Barcelona 4-0
Ren orgasme.
Jeg så ikke kampen (tjekkede livescore), men var banen egentlig overhovedet god? Jeg tænker her på, om græsset blev klippet kort nok og, om banen blev vandet tilstrækkeligt?
Så det vil altså, med andre ord, sige, at banen var for våd og, at dét var grunden til, at Barcelona tabte.
Banen var ikke problemet. Barca tabte fordi de ikke spillede særlig godt. De tabte med fire mål, fordi de var uheldige. Det havde nok været mere retvisende med 2-0 eller 3-1.
Stop med at snakke om uheld! Barca tabte fortjent 4-0! De skabte to chancer i løbet af 90 min. Så 3-1 havde på ingen måder været retvisende. Jøsses nogle sindssyge undskyldninger at komme på banen med.
Ingen af holdene skabte rigtig noget i kampen. Derfor er det alligevel lidt vildt, at Athletic hiver 4 mål op af hatten. Jeg har i hvert fald set nok fodboldkampe til at vide, at forskellen på de to hold i går ikke var 4 mål.
Jeg synes derudover det er sjovt, at uheld altid bliver kategoriseret som værende en dårlig undskyldninger, hvis man nævner det efter et nederlag. Det er som om, at folk benægter eksistensen af uheld og tilfældigheder i fodbold.
Storken skrev:
Pelle skrev:
Storken skrev:
Inspektøren skrev:
Storken skrev:
Bilbao - Barcelona 4-0
Ren orgasme.
Ingen af holdene skabte rigtig noget i kampen. Derfor er det alligevel lidt vildt, at Athletic hiver 4 mål op af hatten. Jeg har i hvert fald set nok fodboldkampe til at vide, at forskellen på de to hold i går ikke var 4 mål.
Jeg synes derudover det er sjovt, at uheld altid bliver kategoriseret som værende en dårlig undskyldninger, hvis man nævner det efter et nederlag. Det er som om, at folk benægter eksistensen af uheld og tilfældigheder i fodbold.
Jeg synes til gengæld det er hylende morsomt, at hver gang i lider et nederlag, skal der produceres tonsvis af undskyldninger. Lad os nu bare holde os til fakta: I tabte 4-0. I tabte fortjent. I skabte intet. Slut.
- FranciscoISCO
-
- Platin bruger
-
Dios skrev: FranciscoISCO skrev:
Hvis man virkelig vil, så kan man negligerer hvad som helst ;) Du vil intet tage fra, hvad Sahinovic siger, bortset fra at den præstation han fremhæver som en af Mourinhos fineste, den tillægger du ren og skær dommerhjælp... Hvis du spørger mig, så slog Inter Barcelona ud, over to opgør der bar præg af at italienernes taktiske oplæg sad lige i skabet, og spillerne generelt bare strålede af selvtillid. Lige præcis taktisk begravelse og en spillertrup fyldt med selvtillid, er da også gået hen og blevet to af Mourinhos varemærker.
Det handler vel om øjet der ser - og i visse tilfælde insisterer det altså bare på at se, hvad det vil se ;)
Og dog. Det ene er faktum, og det andet er en subjektiv vurdering. I mine øjne spillede Inter en helt igennem fantastisk første kamp, men i anden kamp der var der intet at holde af fra Inter's side af.
Lad mig spørge dig på en anden måde. Var der et forkert dømt offside mål imod Pique, mener jeg det var? Og ville det mål have ændret på Inter's videre deltagelse? Det er faktisk ret simpelt. Det er ja eller nej. Du behøver ikke at tage hensyn til boldbesiddelse, hjørnespark, eller hvor mange udskiftninger hvert hold havde foretaget sig.
Heldigvis er du ikke dommer, hvis du insistere på, at man ser det man kun vil det. Det kunne da ikke blive et kønt syn ;) For engang skyld, så prøv at vurder situationen med en anelse objektivitet, selvom det er svært, da dine følelser til Barcelona nok ikke er de bedste. Jeg debattere ikke hvem der havde fortjent det eller ej via spillet, men den kæmpe fejl dommer duoen begik.
Ærlig talt så kan jeg overhovedet ikke huske de to kampe i detaljer, langt fra, kan bare huske, at Inter i den grad imponerede mig. De var rigtig nok helt igennem fantastiske i deres første kamp, og jeg var såmænd også imponeret over dem i returen, hvor de på Camp Nou, mod et historisk stærkt Barcelona, og med en mand i undertal, holdt stand og fik resultatet hjem. Og det er jo netop hér jeg mener, at man ikke kan tage noget fra træneren Mourinho, han er resultatorienteret, og resultater er hvad han leverer. På et mere 'fodbold-filosofisk' plan så kan du og jeg nok hurtigt blive enige om, at vi er til lidt noget andet (lidt mere) end Mourinhos stil, men at manden leverer og er ekstremt dygtig til det, ja bedre end langt de fleste, dét findes der i min verden ikke nogen som helst gyldig modargumentation for.
Når jeg snakker om øjet der ser, hvad det vil se, så tænker jeg såmænd ikke på situationen med Pique, om der var offside eller ej, men mere på hvor utrolig snæversynet man kommer til at fremstå, når dét er hvad man fremhæver, efter et par opgør hvor Inter har været helt igennem fantastiske. Der er så mange andre ting at have fokus på, og hvis vi absolut skal snakke dommere, ja så er der, som Sahinovic fremhæver, jo også andre dommerskøn at have fokus på... Når man tillægger Inters samlede sejr ren og skær dommerhjælp, ja så tolker jeg det altså som en negligering, og måske endda en smule som belejlig subjektivitet ;)
Som et resultat af, at Mourinho er en skikkelse, som man enten hader eller elsker, så går debatten om ham nogle gang hen og bliver lidt urimelig, i min verden... Dem som hader manden får lyst til at pille ved noget, som jeg ikke mener der kan pilles ved, nemlig mandens resultater. Da jeg føler, at jeg befinder mig et sted mellem at hade og elske manden, ja så får jeg en naturlig trang til at berige forum med min objektivitet (haha) ;)
Altid Real Madrid.
- Inspektøren
- Gæst
-
1413productions skrev: Man skulle næsten tro at vi(jeg siger vi selvom jeg ikke er på holdet) havde fået en advarsel mod Sevilla, men jeg vil alligevel rose mit hold for hele sidste år at undgå nederlag af denne størrelse selvom det snildt kunne være endt sådan i flere kampe. Barca har haft utrolig mange kampe med marginalerne dem. Jeg frydede mig da i røg ud til Juventus så i har al ret til at fryde jer over denne kamp, et 4-0 nederlag er et stort nederlag selvom det er i en super cup. jeg varmer mig stadig ved en alcorcon kamp for nogen år tilbage Jeg er spændt på at se om det ideforladte spil vi praktiserede forrige år vender tilbage på mandag, 90 min rundt i trekanter uden at skabe en chance. Magien ved MSN kræver alle 3´s tilstedeværelse og Lloret de mar( en Madrid vens kælenavn) er skadet. Dette forudser jeg iøvrigt bliver vores akilleshæl, da det stadig er en gåde hvordan vi formåede at holde os skadesfri sidste år(jeg har læst analysen af vores rotationer) og det næste halve år er vores trup endnu smallere. Selvom det bliver en mål fest mandag bliver det stadig svært at se hvordan vi skal undgå at inkassere mål når man ser på Ter stegens nuværende form.
Held og lykke i den nye sæson, må Modric falde drastisk i niveau, lad Isco sidde på bænken og lad bale score en masse kasser for næsen af Cr7.
Hvad laver du egentlig på MADRIDISTA.dk?
Den der kommentar passer jo perfekt hos Barcelona fansens fora.
Jeg er enig med admin om, at alle skal være velkommen på Madridistas hjemmeside, også Culé-puta fans, men den der kommentar stinker af provokation og en masse røvslikkeri.
Det mest latterlige er vel ret beset, at fjolser som dig altid dukker op, når i skal forsvare et eller andet ved Barcelona. Der kunne være grobund for SÅ mange fantastisk saglige diskussioner herinde. Helt andre syn på vores største rival, netop fordi i befinder jer på forummet. Vi kunne få begge perspektiver på og virkelig lære ad hinanden. Men når disse opstår, så er i der aldrig. I (læs: dig) er her kun, når der skal forsvares og smides med stikpiller. Og det er netop derfor jeg ikke kan begribe, at i har en berettigelse herinde!
Pelle skrev: Abefar: Fair nok :-)
Jeg bliver nødt til at spørge dig, hvad tænker du om den forestående sæson og om bredden på Barcas hold?
Det er jo ingen hemmelighed, at det var den samme stamme der vandt de tre titler til jer i sidste sæson, mens i så mere end shaky ud i efteråret, da Luis Enrique eksperimenterede med spillerne fra 12-23. Nøjagtig ligesom i går.
Hvad tænker du? :-)
Barcas 1-14 er vanvittigt stærke, mens resten af truppen ikke har samme niveau, som vi også så i går. Det er bare svært at skaffe fuldgode reserver når Once de gala er så stærk. Det mener jeg dog ledelsen har formået ved at hente Arda og Vidal, men indtil de kan spille ser truppen ret tynd ud, ja. Vi er afhængige af at nøglespillerne ikke bliver ramt af skader, som vi ikke blev sidste år, og som i høj grad var en af faktorerne til at tripleten blev sikret.
Spillere som Bartra, Roberto, Adriano og Vermalen er fine suppleringsspillere hvis en fra a-kæden bliver skadet, men spiller de alle sammen samtidig går det galt. De har ganske enkelt ikke niveauet. Et forsvar med Alves - Bartra - Vermalen - Adriano var næsten dømt til at gå galt, især når den bedste af dem tilmed havde en sjælden katastrofe kamp og kostede 3 dåser.
Som sagt vil jeg dog ikke ligge for meget i kampen i går. Havde Barca stillet med start 11 fra ChL og tabt 4-0 til Athletic havde jeg været nervøs, men med den opstilling, 120 minutter i tirsdags, og et overraskende stærkt Athletic-hold på hjemmebane, vil jeg ikke male fanden på væggen.
Det lyder måske også mærkeligt, men et nederlag som dette kan også være sundt for holdet, for lige at komme ned på jorden igen, og ikke blive for arrogante (host, Ter Stegen). Vi så det mod Sociedad sidste sæson. Barca blev dømt ude, der var krisesnak og fanden var løs i laksegade. Hvad skete der? Der kom en trodsreaktion og pludselig blev der spillet drømmebold og sikret tre titler. Intet er så skidt at det ikke er godt for noget andet. :-)
Barca har dog nogle åbenlyse defensive problemer, og det må de meget gerne få styr på inden sæsonen starter!
Pelle skrev: 1413productions:
Det mest latterlige er vel ret beset, at fjolser som dig altid dukker op, når i skal forsvare et eller andet ved Barcelona. Der kunne være grobund for SÅ mange fantastisk saglige diskussioner herinde. Helt andre syn på vores største rival, netop fordi i befinder jer på forummet. Vi kunne få begge perspektiver på og virkelig lære ad hinanden. Men når disse opstår, så er i der aldrig. I (læs: dig) er her kun, når der skal forsvares og smides med stikpiller. Og det er netop derfor jeg ikke kan begribe, at i har en berettigelse herinde!
Hold fast i er lette at provokere, hvorfor bruge et ord som fjols?
Havde jeg været FC Barcelona fan så havde jeg heller ikke været herinde, men jeg synes da han forholder sig sagligt til emnet så jeg kan ikke forstå jeres udbrud.
Florentino Pérez
Sahinovic skrev:
Havde jeg været FC Barcelona fan så havde jeg heller ikke været herinde, men jeg synes da han forholder sig sagligt til emnet så jeg kan ikke forstå jeres udbrud.
Godt. Fjern ordet "fjols" fra mit indlæg og læs det så en gang til. Så vil du forstå, hvad jeg mener. Du holdt tydeligvis op med at læse efter du læste ordet "fjols". Hvis du - når du har læst - stadig ikke forstår det, så skal jeg forklare det for dig :-)
- Inspektøren
- Gæst
-
Sahinovic skrev:
Han forholder sig sagligt emne eh, Sahinovic?
Okay, lad os tage den sammen:
"Jeg frydede mig da i røg ud til Juventus"
"jeg varmer mig stadig ved en alcorcon kamp for nogen år tilbage"
"Held og lykke i den nye sæson, må Modric falde drastisk i niveau, lad Isco sidde på bænken og lad bale score en masse kasser for næsen af Cr7."
Det er ikke spor sagtligt. Storken, derimod, forstår at føre en saglig debat, selvom han er Culé.
- Administrationen
-
Emne forfatter
- Administrator
-
Og husk den gode tone og sagligheden, selvom det ikke altid er let når det er følelsesladede diskussioner.
- daffy
- Gæst
-
Inspektøren skrev:
Sahinovic skrev:
Han forholder sig sagligt emne eh, Sahinovic?
Okay, lad os tage den sammen:
"Jeg frydede mig da i røg ud til Juventus"
"jeg varmer mig stadig ved en alcorcon kamp for nogen år tilbage"
"Held og lykke i den nye sæson, må Modric falde drastisk i niveau, lad Isco sidde på bænken og lad bale score en masse kasser for næsen af Cr7."
Det er ikke spor sagtligt. Storken, derimod, forstår at føre en saglig debat, selvom han er Culé.
Arhhh, jeg synes godt nok tænding ryger svært hurtigt op over et par stikpiller. Han skriver jo netop, at vi har al mulig ret til at fryde os over nedsablingen af Barca - ligesom han selv frydede sig. De går de to første citater på. At når han selv fryder sig, så accepterer han også, at vi gør det.
Det sidste tror jeg skal læses med et glimt i øjet.
Pas nu på med de overreaktioner.