Om Vores Rivaler IX
Fondo_Sur skrev: Efter Aduritz' udskiftning har jeg haft nogle tanker omkring Real Madrid contra resten verden. Efter at gruble i noget tid er jeg noget frem til at...:
Hvis Aduritz blev skiftet ud på Bernabeu ved samme situation, så havde tilsturerne klappet ham ud - og ikke pifte ham ud af irritation som i dag.
På Bernabeu bliver enhver mester, som viser sjæl, anerkendt, uagtet om han spiller for Real Madrid eller ej. Pirlo er det seneste eksempel (endda i en situation, hvor vi var på vej ud af Champions).
I forlængelse af dette stilles der dog store krav til vore egne. Det er ikke nok bare at være god. Attitude og personlighed på banen værdsættes meget højt. Kan tydeligt huske episoder, hvor Cristiano er blevet piftet af. Ligeså med Casillas, som desværre har set opgivende ud i perioder. Manglende tiltro eller ej. Det må vel formuleres således: alle spillere skal stræbe efter idealet (Juanito-ish) og hvis man ikke gør, får man det at vide. Kynisk eller ej. Kan ikke komme i tanke på andre slags hjemmebaner med samme kultur som vores. Bare en interessant observation.
Noget af et sidespring, men kan ikke styre mig, når jeg først går i gang. Perdón.
Morata blev piftet ud og udover at være gammel Madrid-dreng, så var det også ham der slog os ud og var derfor om nogen "mester" i det øjeblik :)
No soy Madridista de corazón, porque el corazón un dia para. Soy Madridista de alma, porque el alma es eterna.
Venligst Log på eller Opret en konto for at deltage i samtalen
Roesen7 skrev:
Fondo_Sur skrev: Efter Aduritz' udskiftning har jeg haft nogle tanker omkring Real Madrid contra resten verden. Efter at gruble i noget tid er jeg noget frem til at...:
Hvis Aduritz blev skiftet ud på Bernabeu ved samme situation, så havde tilsturerne klappet ham ud - og ikke pifte ham ud af irritation som i dag.
På Bernabeu bliver enhver mester, som viser sjæl, anerkendt, uagtet om han spiller for Real Madrid eller ej. Pirlo er det seneste eksempel (endda i en situation, hvor vi var på vej ud af Champions).
I forlængelse af dette stilles der dog store krav til vore egne. Det er ikke nok bare at være god. Attitude og personlighed på banen værdsættes meget højt. Kan tydeligt huske episoder, hvor Cristiano er blevet piftet af. Ligeså med Casillas, som desværre har set opgivende ud i perioder. Manglende tiltro eller ej. Det må vel formuleres således: alle spillere skal stræbe efter idealet (Juanito-ish) og hvis man ikke gør, får man det at vide. Kynisk eller ej. Kan ikke komme i tanke på andre slags hjemmebaner med samme kultur som vores. Bare en interessant observation.
Noget af et sidespring, men kan ikke styre mig, når jeg først går i gang. Perdón.
Morata blev piftet ud og udover at være gammel Madrid-dreng, så var det også ham der slog os ud og var derfor om nogen "mester" i det øjeblik :)
Det er korrekt, men også et særtilfælde (som jeg oplevede det), da hans mål virkeligt var smertefulde. Det var et lamslået og chokeret publikum på det tidspunkt i kampen, hvor han blev skiftet ud, så jeg synes ikke at man skal bruge den situation til at definere Real Madrid fans som helhed. Jeg synes i hvert fald, at han fortjente at blive klappet ud - det ville jeg selv have gjort. Det har han fortjent efter ikke at juble efter så vigtige mål. Hvad skulle Morata dog ellers have gjort?
Det er svært at konkludere noget som helst, da der altid vil være særtilfælde, som modsiger tendensen. Det handler for mig om at observere nemlig tendenserne ved reaktioner fra fans, og hér ser jeg uden tvivl en forskel fra vores og andre tilhængere.
- Siempre Madrid
- Administrator
Det er blevet indberettet til det spanske fodboldforbund og strafferammen går mellem 4 og 12 spilledages karantæne.
Lad nu "skiderikkerne fra Madrid" give fjolset 12 dage ;-)
No soy sólo perfecto, soy Madridista también. Madridista con corazón y cojones.
¡¡¡Illa Illa Illa, Juanito Maravilla!!!
Los días que tu juegas, son todo lo que soy.
Si quieres llevar este escudo, primero hay que sudar la camiseta.
Florentino Pérez: El ultimo titulo es el primer paso al siguiente.
- Par nummer 7
- Gæst
Siempre Madrid skrev: Direkte udvisning til Gerard Piqué for at tale knapt så pænt til dommerstanden.
Det er blevet indberettet til det spanske fodboldforbund og strafferammen går mellem 4 og 12 spilledages karantæne.
Jeg husker at Valdes fik 5 dages karantæne, dengang vi slog Barcelona 2-1. Var det ikke i 2013 ?
Her snakkede målmanden pænt grimt til dommeren efter kampen, så det vil være meget mærkeligt, hvis ikke at Pique får en straf der er minimum ligeså hård. Hvad sagde han ?
- Siempre Madrid
- Administrator
Par nummer 7 skrev:
Siempre Madrid skrev: Direkte udvisning til Gerard Piqué for at tale knapt så pænt til dommerstanden.
Jeg husker at Valdes fik 5 dages karantæne, dengang vi slog Barcelona 2-1. Var det ikke i 2013 ?
Her snakkede målmanden pænt grimt til dommeren efter kampen, så det vil være meget mærkeligt, hvis ikke at Pique får en straf der er minimum ligeså hård. Hvad sagde han ?
Noget i retning af: "Jeg skider på din forpulede mor". (Me cago en tu puta madre).
Men fordi der er tale om en direkte udvisning, så skal straffen afsones i de kommende La Liga-kampe og der spekuleres i, at han får fire spilledage, altså i udekampene mod Bilbao og Atlético Madrid, samt hjemmekampene mod Málaga og Levante.
Uanset hvad er Pique krumtappen i deres forsvar, så det bliver et stort afsavn.
Og er det bare mig, eller er Javier Mascherano faldet betragteligt i niveau? Han ligner på ingen måde den vanvittige defensive midt / CB, som han har været i mange år i træk.
EDIT: Paradoksalt nok mener de fleste af børnene på fcbarcelona.dk ikke, at Pique skulle have været vist ud. Den "dom" kom endda inden det kom frem i medierne, hvad han havde råbt til linjedommeren. Det synes jeg fandme er godt kaldt!
"Maybe they hate me because I'm too good."
Pique rant i Sevilla kamp
Én ting er karantænen for Barcelona, noget andet er den karantæne der venter ham derhjemme hos Shakira. Hun må da være yderst bekymret for Pique's fantasier...
- Raul-Madrid
- Guld bruger
www.marca.com/en/2015/08/17/en/football/...lona/1439838306.html
Og så blev han sådan set udelukket - ØV ku ellers godt lide ham.!
RAUL!!!!
Raul-Madrid skrev: Verratti: "I'm in love with Barça's play"
www.marca.com/en/2015/08/17/en/football/...lona/1439838306.html
Og så blev han sådan set udelukket - ØV ku ellers godt lide ham.!
Mener nu ikke han lige sagde det ordret, og man udelukker aldrig Verratti. Varane ville ikke tillade det ;)
- Siempre Madrid
- Administrator
Og så bliver der glædeligt gensyn med Joaquín i den spanske liga. Han er vendt hjem til Betis.
Fondo_Sur skrev:
Roesen7 skrev:
Det er korrekt, men også et særtilfælde (som jeg oplevede det), da hans mål virkeligt var smertefulde. Det var et lamslået og chokeret publikum på det tidspunkt i kampen, hvor han blev skiftet ud, så jeg synes ikke at man skal bruge den situation til at definere Real Madrid fans som helhed. Jeg synes i hvert fald, at han fortjente at blive klappet ud - det ville jeg selv have gjort. Det har han fortjent efter ikke at juble efter så vigtige mål. Hvad skulle Morata dog ellers have gjort?
Det er svært at konkludere noget som helst, da der altid vil være særtilfælde, som modsiger tendensen. Det handler for mig om at observere nemlig tendenserne ved reaktioner fra fans, og hér ser jeg uden tvivl en forskel fra vores og andre tilhængere.
Tjo, du har da helt ret i, at det er fedt at se, at legender som Giggs og Pirlo blive klappet ud, men det er nu i nederlagets smertelige stund, at man ofte viser sit sande jeg. Jeg ønsker i hvert fald ikke gøre Real Madrid fans som bedre på den front - specielt når vi så samtidigt buher af vores egen - deriblandt en af klubbens største legender. Jeg tror nu bare heller ikke nødvendigvis, at Aduritz havde fået klapsavler på Bernabeu efter at vi var blevet slået samlet 5-1 af Bilbao.
Uanset hvad er det i hvert fald tankevækkende, at vi til tider er mere for at hylde andre spillere fremfor vore egne :-)
No soy Madridista de corazón, porque el corazón un dia para. Soy Madridista de alma, porque el alma es eterna.