Om Vores Rivaler IX
- Siempre Madrid
- Administrator
United er interesserede i at købe Otamendi. City henter ham.
United er interesserede i at købe Pedro. City byder 32 millioner på ham.
No soy sólo perfecto, soy Madridista también. Madridista con corazón y cojones.
¡¡¡Illa Illa Illa, Juanito Maravilla!!!
Los días que tu juegas, son todo lo que soy.
Si quieres llevar este escudo, primero hay que sudar la camiseta.
Florentino Pérez: El ultimo titulo es el primer paso al siguiente.
Venligst Log på eller Opret en konto for at deltage i samtalen
Siempre Madrid skrev: Gør City det bare for at drille United?
Uden tvivl. Men er det ikke også bare på tide, at Uniteds tilhængere og mest af alt Van Gaal erkender, hvilken klub, man tilhører? United er IKKE længere en top5 klub i verden, deres magt er utvivlsomt indskrænket over de senere år. I aften går de på banen mod mægtige Club Brügge for at spille om retten til CL-deltagelse.
United må indse, at de ikke er den magtfaktor i international fodbold, som de engang var. Dernæst må de begynde at lave nogle handler, som vil komme dem til gode. Og betale reelle priser for spillere / være reelle i prissætningen, når der skal sælges spillere.
Hvis de ikke snart får fingeren ud, så falder rigtig mange ting til jorden for dem. Allermest mangler de en CB fra øverste hylde. At man ikke har sikret sig Otamendi endnu er jo bare hovedrystende.
"Maybe they hate me because I'm too good."
- raul7=kongen
- Moderator
Pelle skrev:
Siempre Madrid skrev: Gør City det bare for at drille United?
Uden tvivl. Men er det ikke også bare på tide, at Uniteds tilhængere og mest af alt Van Gaal erkender, hvilken klub, man tilhører? United er IKKE længere en top5 klub i verden, deres magt er utvivlsomt indskrænket over de senere år. I aften går de på banen mod mægtige Club Brügge for at spille om retten til CL-deltagelse.
United må indse, at de ikke er den magtfaktor i international fodbold, som de engang var. Dernæst må de begynde at lave nogle handler, som vil komme dem til gode. Og betale reelle priser for spillere / være reelle i prissætningen, når der skal sælges spillere.
Hvis de ikke snart får fingeren ud, så falder rigtig mange ting til jorden for dem. Allermest mangler de en CB fra øverste hylde. At man ikke har sikret sig Otamendi endnu er jo bare hovedrystende.
Det må bare være surt, når man endelig var reelle i prissætningen omkring Di Maria ;)
Generelt virker Van Gaal ikke som manden der bringer holdet ind i en ny storhedstid. Jeg har i hvert fald svært ved at finde deres gennemgående filosofi, både i integrationen af nye talenter, den manglende fokusering på faste transfer-mål, realismen i transfer-mål, taktikken og så er jeg ikke engang begyndt at tale om spillet på banen. Der skal andre boller på suppen. Lige nu ligner det mest af alt en engelsk udgave af Brøndby/AGF. En klub som har meget potentiale, men først må erkende hvor de er nu og erkende, at der står 2015 på kalenderen og ikke 2005.
At skulle skifte en træner efter næsten tre årtier kræver trods alt lidt omstilling - der er vi jo lidt mere erfarende ;-)
No soy Madridista de corazón, porque el corazón un dia para. Soy Madridista de alma, porque el alma es eterna.
- Siempre Madrid
- Administrator
No soy sólo perfecto, soy Madridista también. Madridista con corazón y cojones.
¡¡¡Illa Illa Illa, Juanito Maravilla!!!
Los días que tu juegas, son todo lo que soy.
Si quieres llevar este escudo, primero hay que sudar la camiseta.
Florentino Pérez: El ultimo titulo es el primer paso al siguiente.
- raul7=kongen
- Moderator
Roesen7 skrev: Jeg synes godt nok, at der er nogle af jer der taler United ned. De har haft en dårlig sæson og en middelmådig sæson, men forinden var de jo Englands bedste og et af verdens bedste i ca. 20 år. De har trods alt lige landet den største(?) sponsor aftale i fodboldens verden med Adidas. Jeg føler mig heller ikke nødvendigvis overbevist om, at van Gaal er manden der vender det, men jeg er nu ret sikker på, at United nok skal være i toppen og få mindst et mesterskab inden 2020.
At skulle skifte en træner efter næsten tre årtier kræver trods alt lidt omstilling - der er vi jo lidt mere erfarende ;-)
Pointen er jo netop at de gennem deres økonomi og historie burde være til langt mere.
Denne sommer har man brugt på ikke at få løst en målmandsproblematik med en keeper som vil til en anden klub - burde være løst for længst for en klub med den størrelse. Hentet en erstatning som er 28 år og har stået i Sampdoria, Monaco, AS og Racing Club(alt imens man har en utilfreds dansk landsholdskeeper og en tidligere CL-vinder i truppen). Derudover har man hentet Schweini og så er resten generelt de spillere og talenter, som større klubber har meldt pas på. Alt imens er sidste sæsons store køb solgt for omkring 65% af prisen givet sidste sommer og et par andre er smuttet til peanuts.
United mangler i den grad en klar filosofi, at hente de spillere som passer til klubben(i stedet for de spillere som tilfældigvis er på markedet) og udarbejde en præcis filosofi i forhold til hvad man vil. Vinde nu, om 3 år eller bygge det endnu mere langsigtet op.
Man vælger at købe to fantastiske venstre backs ind - istedet for at hente enten Rojo eller Shaw og så en god CB, så vælger Van Gaal at tage til takke med Daley Blind og en sørgelig engelsk "forsvarsspiller" i midterforsvaret.
Schneiderlin og Schweinsteiger/Carrick bliver en gevinst, uden tvivl. Men de er jo SÅ kedelige nogle spillere. Altså de bringer absolut intet frem ad banen, og det ses i den grad i tempoet, som er ufattelig lavt. De to første kampe i sæsonen har været helt ens, hvad angår tempo og chancer. Alt går langsomt, og United skaber absolut ingenting. Det hjælper to 8'ere ikke på. Især ikke når de begge har en 6'er tankegang. Jeg priser mig lykkelig for, at vores 8'ere består af Modric og Kroos istedet for Carrick og Schneiderlin. Tænk hvis man skulle være vidne til så røvsygt spil fra side til side hver weekend.
Faktum er: United kan ikke blande sig i toppen i øjeblikket. Hvis Van Gaal snart tager sig sammen, så kan de komme tilbage igen. Men han skal starte fra bunden. Han skal erkende, hvilken situation United befinder sig i lige nu.
"Maybe they hate me because I'm too good."
- Inspektøren
- Gæst
En ny CR7?
Lidt for tidligt, måske :)
Men han minder sgu meget om ham, dengang han spillede for United.
- Storken
- Gæst
Inspektøren skrev: Ser ud til, at Manchester United har skudt papegøjen med deres køb af Mephis Depay. Han skal nok blive interessant at følge i fremtiden.
En ny CR7?
Lidt for tidligt, måske :)
Men han minder sgu meget om ham, dengang han spillede for United.
Han var et statsmonster i PSV. Allerede i sæsonen 2013/14 var hans stats off the charts. Han var i hvert fald et hot navn i de nørdede kredse af fodboldverden :)
- Inspektøren
- Gæst
For mit vedkommende, så er min nysgerrighed først vækket nu, hvor han befinder sig i Premier League.
- Raúl 7
- Gæst
Jamen de pointer kan vi da nok godt være enige om langt hen ad vejen, men at begynde at drage paralleler til AGF og Brøndby virkede bare voldsomt og var egentlig mest det jeg hæftede mig ved. Van Gaal har haft en enkelt sæson. Det kørte ikke fantastisk, men man kom tilbage i Champions League og det var sådan set et fint skridt i den rigtige retning. Man skal heller ikke undervurdere betydningen af at sidste sæson muligvis var en form for damage control efter forrige sæsons chokerende syvendeplads.
Jeg synes bare i er hurtige til at male fanden på væggen for en af historiens største klubber. kan godt være der mangler noget spillemæssig filosofi, men på indkøbene har de altså i mine øjne gjort det ganske udemærket. De betalte for meget for di Maria, men det er de vidst ikke den eneste klub der har prøvet.
Depay, Shaw, Blind, Darmian og Schneiderlin er spændende spillere med de bedste år foran sig. Det sikrer fremtiden. Men ligesom at Real Madrid ikke bare kan begynde udelukkende at satse på fremtiden efter nogle tvivlsomme sæsoner, så kan United det altså heller ikke. Derfor bliver du altså også nødt til at få noget rutine fra fx. Schweinsteiger. Alt i alt vil jeg sige, at havde de ikke lavet di Maria handlen, så havde de gjort det virkelig ideelt.
Deres største problem er den handel de endnu ikke har lavet - nemlig midterforsvaret også deres målmandssituation, men det skal vi vidst være glade for ;-)
No soy Madridista de corazón, porque el corazón un dia para. Soy Madridista de alma, porque el alma es eterna.