Om Vores Rivaler IX

1 år 3 måneder siden #13465 af 9eren
Besvaret af 9eren på emne Om Vores Rivaler IX

The European Super League post=165566 skrev: ​Hehe det er sgu meget sødt skrevet Jeg har ikke deltaget i mere end en uge i en debat herinde og så skrives der til mig at jeg stadig ikke har forstået noget.

Jeg er ikke noget orakel, selvom denne her tråd måske tyder på noget andet
forum.madridista.dk/index.php/forum/deba...udsigelser-2022-2023

Jeg er måske bare tættere på at være et orakel end alle andre herinde wink wink

Jeg har min egen konkurrencedygtige virksomhed i Seattle. Jeg synes selv jeg har pænt godt styr på macro og micro. Der kan slet ikke være tvivl om at Premier League har købt sig til at være verdens stærkeste liga. Det er i hvert fald ikke deres fankultur der har gjort udfaldet.

www.uefa.com/nationalassociations/uefara...gs/country/#/yr/2024

Angående Super League så det der tiltalte mig mest ved ligaen var lønloft til spillerne, loft over agenthonorar og op- og nedrykningssystemet. Samt at man selvfølgelig kunne komme alt med størstedelen af korruptionen i fodbolden.

​Okay, men pengepyramiden er jo en del af det der game. Du har fodboldklubber i verden der kaster guld ned over andre klubber ved at købe helt almindelige dagligvarer som rosiner og ferskner. 

City brugte 15 milliarder danske kroner over 15 år på at vinde CL. Det var deres mål. Vi fik en del af de penge undervejs. 

Galactico downfall version 2
Sidste redigering: 1 år 3 måneder siden ved 9eren.

Venligst Log på eller Opret en konto for at deltage i samtalen

1 år 3 måneder siden #13466 af Lars1991
Besvaret af Lars1991 på emne Om Vores Rivaler IX

The European Super League post=165563 skrev: ​Premier League gør sig selv rige ved at købe spillere. Det trækker opmærksomhed fra fans og sponsorater som giver flere indtægter og dermed flere indkøb og så er hjulet sat i gang. De spanske, italienske og tyske klubber har fået sværere og sværere ved at handle gode spillere. Det er kun Real Madrid der har tænkt langsigtet tidligt nok. Her tænker jeg på ændret indkøbspolitik der startede med Isco, frikøbsklausuler der blev sat op længe inden det var nødvendigt, stadionrenovering der blev igangsat så det allerede står klar nu og en masse andet småtteri.

Du får det jo til at lyde som om Premier League klubberne bare har haft en bedre strategisk tilgang. Det har de måske også, men det ikke ved at købe spillere. Men ved at sælge deres ejerskab til rigmænd, som så kan købe spillere for dem. Det startede jo i 2003 da Abramovich købte Chelsea. Det plejede at være en midt til sub-top klub. De havde vundet 1 mesterskab i deres historie (i 54/55). Siden 2003 har de vundet 5, samt 8 gange i top3 udover det. 2 ChL-titler.

Det samme med City, der i de 15 år siden de blev købt, har vundet det 7 gange. To gange før det (i 34 og 67).

De to klubber er også stærkt medvirkende til at man kunne skrue priserne op på tv-aftalerne. De har jo lige pludselig to tophold mere. Faktisk de to mest succesfulde klubber i England i dette årtusind.

Så resten af ligaen har pludselig også flere penge på grund af tv-aftalerne. Siden da er der også kommet endnu flere nye rigmænd til ligaen, fordi det er blevet så attraktivt med de kæmpe tv-aftaler.

Så jojo, de blevet succesfulde ved at købe - men ikke for klubbens egne penge. De har jo bare haft en uendelig strøm af penge kommende ude fra - helt ligesom den saudiske liga :D

1 år 3 måneder siden #13467 af Real HWL
Besvaret af Real HWL på emne Om Vores Rivaler IX
Fra ​Neymar-Mbappe-Messi til Dembele-Ramos-Asensio, nye tider i PSG...
Følgende bruger(e) sagde tak: Thomaskjensen

1 år 3 måneder siden #13468 af Ramos4
Besvaret af Ramos4 på emne Om Vores Rivaler IX
Noget skal der hvert fald gøres.

https://twitter.com/MadridXtra/status/1688638493143027712/photo/1

En klub som Aston Villa har brugt flere penge end hele La Liga til sammen (minus os) sådan more or less.

Hyg jer med Dragam og de andre spader.
Sidste redigering: 1 år 3 måneder siden ved Ramos4.

1 år 3 måneder siden #13469 af 9eren
Hvis dialogen bare handler om hvem der bruger flere penge end andre, så er vi godt nok langt fra at få et gennembrud i debatten.

1 år 3 måneder siden #13470 af 9eren
Aston Villa købte Coutinho for 20 millioner euro
Barcelona købte ham for 120 millioner ca

Nogen der kan se pointen nu.

1 år 3 måneder siden #13471 af Ramos4
Besvaret af Ramos4 på emne Om Vores Rivaler IX

9eren post=165580 skrev: Aston Villa købte Coutinho for 20 millioner euro
Barcelona købte ham for 120 millioner ca

Nogen der kan se pointen nu.

​Dit argument for en time siden var at PL bruger store penge uden grund. Er dit argument nu at Barca gør det samme?

Hyg jer med Dragam og de andre spader.

1 år 3 måneder siden #13472 af 9eren
Hell yeah. Det har de været gode til. Ligesom vi var med Hazard. Anyways, PL holdene er bedre til det en alle andre hold i de andre ligaer.

Jeg kan ikke græde snot over at City bruger 80m på Guardiol, mens Atleti brug 10 millioner på en spiller der måske kunne være ligeså god

Prisen afgøre aldrig nogensinde hvor god en spiller er, eller bliver i den klub der køber ham. Og så er fodbold heldigvis en sportsgren, hvor selv de små nogengang kan overraske

Sidste redigering: 1 år 3 måneder siden ved 9eren.

1 år 3 måneder siden #13473 af JesperA
Besvaret af JesperA på emne Om Vores Rivaler IX
Franck Kessie til Saudi for 12,5 mio. €.
Måske er jeg farvet af at han afgjorde begge de Clasicos jeg var nede og se sidste sæson, men jeg forstår ikke de sælger en solid breddespiller til den pris.

1 år 3 måneder siden #13474 af Petroleum
Besvaret af Petroleum på emne Om Vores Rivaler IX

JesperA post=165619 skrev: Franck Kessie til Saudi for 12,5 mio. €.
Måske er jeg farvet af at han afgjorde begge de Clasicos jeg var nede og se sidste sæson, men jeg forstår ikke de sælger en solid breddespiller til den pris.

​Jeg tror du glemmer at Barcelona er på skideren rent økonomisk. De har købt Oriel Romeu ind som erstatning fordi han er væsentlig billigere. 
Barcelona KÆMPER med at få økonomien til at hænge sammen, hvorfor de er nødsaget til at sælge ud. 

1 år 3 måneder siden #13475 af Real HWL
Besvaret af Real HWL på emne Om Vores Rivaler IX
​​Fabrizio Romano meddeler at Bayern og Tottenham er nået til enighed om Kane. Prisen skulle runde de 100mill euro. 

1 år 3 måneder siden #13476 af 9eren

Real HWL post=165628 skrev: ​​Fabrizio Romano meddeler at Bayern og Tottenham er nået til enighed om Kane. Prisen skulle runde de 100mill euro. 

​så er der efterhånden ikke meget komme efter mere i dette transfer vindue. Vildt nok vi mister en 9er på højeste niveau og så skal have en 33 årig backup

Leveret af Kunena Forum