Om Vores Rivaler IX
Venligst Log på eller Opret en konto for at deltage i samtalen
Bismo post=165549 skrev: Der er flere stjerner i den saudiske liga end der er i La Liga. Money talks
Det også en trist forfatning den spanske liga er i, desværre. Middel klubber i England køber stjerner fra den spanske og italienske liga. Pau Torres fra Villareal og Tonali fra AC Milan til fucking Aston Villa. For mig er det det klart større problem lige nu. Sidste sæson var det også Aston Villa der købte Diego Carlos (som i samarbejde med Koundé nok havde det bedste forsvar i ligaen det år) fra Sevilla.
Det er sgu så kedeligt at alt bliver samlet i Premier League. Derfor kan jeg ikke hidse mig op over den saudiske liga faktisk haha. Jeg ved godt det ikke er godt for fodbolden. Men det samme er jo allerede sket i Premier League de sidste 20 år. Den saudiske liga skruer bare tempoet en hel del op må man sige :D
Men samtidig har City vundet 5 ud af 6 år.
Så Premier League er både Super League og en farmers league, på samme tid.
1956, 1957, 1958, 1959, 1960, 1966, 1998, 2000, 2002, 2014, 2016, 2017, 2018, 2022, 2024
Ufatteligt at medier og fans har formået at køre det op til overhovedet at være en duel.El Siete post=165211 skrev: Bliver rigtig spændende at se Højlund i United. Dansk/norsk angriberduel i Manchester :)
Haaland ender vel på en 40 kasser for sæsonen. Jeg vil blive overrasket hvis Højlund ender på mere end 15.
1956, 1957, 1958, 1959, 1960, 1966, 1998, 2000, 2002, 2014, 2016, 2017, 2018, 2022, 2024
- 9eren
- Gæst
-
PL klubberne gør os rige og sig selv dumme. City har købt Guardiol for 90 millioner euro.Lars1991 post=165556 skrev:
Bismo post=165549 skrev: Der er flere stjerner i den saudiske liga end der er i La Liga. Money talks
Det også en trist forfatning den spanske liga er i, desværre. Middel klubber i England køber stjerner fra den spanske og italienske liga. Pau Torres fra Villareal og Tonali fra AC Milan til fucking Aston Villa. For mig er det det klart større problem lige nu. Sidste sæson var det også Aston Villa der købte Diego Carlos (som i samarbejde med Koundé nok havde det bedste forsvar i ligaen det år) fra Sevilla.
Det er sgu så kedeligt at alt bliver samlet i Premier League. Derfor kan jeg ikke hidse mig op over den saudiske liga faktisk haha. Jeg ved godt det ikke er godt for fodbolden. Men det samme er jo allerede sket i Premier League de sidste 20 år. Den saudiske liga skruer bare tempoet en hel del op må man sige :D
- The European Super League
-
- Platin bruger
-
Bellingham Camavinga Tchouameni
Real bliver jo snart den eneste magtfaktor i ligaen, lidt a la Bayern i Tyskland. De eneste der kan tiltrække topspillere, de bedste trænere osv. De resterende klubber bløder talenter og de bedste trænere væk til England (og nu Saudi lol).
Det har ligget i kortene i mange år efterhånden. Ligaens ledelse har bare været handlingslammet.
EPL er som helhed bare et langt bedre produkt end la liga. Og det kommer kun til at blive værre som tiden går. Jeg stoler i hvertfald ikke på at en dinosaur som Tebas får rettet op på det. Der er brug for en mere dynamisk og visionær ledelse, som måske kan kopiere EPLs playbook fra tiden før oligarker og oliestater begyndte at opkøbe klubber. Grunden til at Abramovich og co smed penge efter engelske klubber var jo netop fordi EPL var et stærkt brand globalt set og derfor havde et massivt indtjenings potentiale. Og det skyldtes mindst er årtis arbejde og solid strategi fra EPL.
- 9eren
- Gæst
-
du har stadig ikke forstået pointen.The European Super League post=165563 skrev: Premier League gør sig selv rige ved at købe spillere. Det trækker opmærksomhed fra fans og sponsorater som giver flere indtægter og dermed flere indkøb og så er hjulet sat i gang. De spanske, italienske og tyske klubber har fået sværere og sværere ved at handle gode spillere. Det er kun Real Madrid der har tænkt langsigtet tidligt nok. Her tænker jeg på ændret indkøbspolitik der startede med Isco, frikøbsklausuler der blev sat op længe inden det var nødvendigt, stadionrenovering der blev igangsat så det allerede står klar nu og en masse andet småtteri.
hvis en klub er total afhængig af at købe spillere i klubberne der udvikler dem for at holde sig i toppen, så er det ligegyldigt om de har uendelig penge. Folk brokker sig over at Pl klubberne køber middelmådige spillere til CR7 pris come on. Nu har City for en gangs skyld ikke handlet super mange spillere. Men Chelsea sidste sæson bruge 660 millioner euro sidste sæson på nada. De penge er der mindre rige klubber der forvalter langt bedre. Prøv at forestil dig at du er en klub der skal udvikle dine faciliteter og træner setup og får postet 120 millioner euro i klub kassen for en spiller. Du kan også vælge at bruge pengene på spillere som er på vej frem på den store scene.
penge pyramiden som hele det scenarie du ønskede i super ligaen, det er jo det de engelske klubber bare gør nu. Real Madrid burde dog aldrig ønske sig som en del af det race længere.
Calafat er awsome, han er svaret på det jeg har ønsket i en evighed ift indhentning af spillere på det rigtige tidspunkt og til fornuftige penge. Ja på det punkt har Real tænkt langsigtet, men det er sgu da også sådan andre spanske klubber har fungeret i en evighed.
atleti er faktisk nået langt sammen, med Sevilla, Sociedad og flere andre spanske klubber. At tale den spanske liga ned igen er bare så evig dumt, fordi de ikke poster en helveds masse penge i sine rivalers klubber og hele verden rundt. Lad endelig PL fortsætte med at give penge til os andre.
forskellen mellem os og city sidste år, handlede jo kun om små ting. Får vi Mbappe i år, er vi igen foran City
-
- Platin bruger
-
Jeg er ikke noget orakel, selvom denne her tråd måske tyder på noget andet
forum.madridista.dk/index.php/forum/deba...udsigelser-2022-2023
Jeg er måske bare tættere på at være et orakel end alle andre herinde wink wink Jeg har min egen konkurrencedygtige virksomhed i Seattle. Jeg synes selv jeg har pænt godt styr på macro og micro. Der kan slet ikke være tvivl om at Premier League har købt sig til at være verdens stærkeste liga. Det er i hvert fald ikke deres fankultur der har gjort udfaldet.
www.uefa.com/nationalassociations/uefara...gs/country/#/yr/2024
Angående Super League så det der tiltalte mig mest ved ligaen var lønloft til spillerne, loft over agenthonorar og op- og nedrykningssystemet. Samt at man selvfølgelig kunne komme alt med størstedelen af korruptionen i fodbolden.
The European Super League post=165566 skrev: Hehe det er sgu meget sødt skrevet Jeg har ikke deltaget i mere end en uge i en debat herinde og så skrives der til mig at jeg stadig ikke har forstået noget.
Jeg har min egen konkurrencedygtige virksomhed i Seattle. Jeg synes selv jeg har pænt godt styr på macro og micro. Der kan slet ikke være tvivl om at Premier League har købt sig til at være verdens stærkeste liga. Det er i hvert fald ikke deres fankultur der har gjort udfaldet.
Jeg er ikke noget orakel, selvom denne her tråd måske tyder på noget andet
forum.madridista.dk/index.php/forum/deba...udsigelser-2022-2023
Jeg er måske bare tættere på at være et orakel end alle andre herinde wink wink
www.uefa.com/nationalassociations/uefara...gs/country/#/yr/2024
Angående Super League så det der tiltalte mig mest ved ligaen var lønloft til spillerne, loft over agenthonorar og op- og nedrykningssystemet. Samt at man selvfølgelig kunne komme alt med størstedelen af korruptionen i fodbolden.
Det hjælper også lidt på økonomien at hver af de 20 PL klubber får omkring 1 millirad i tv penge.
- 9eren
- Gæst
-
-
- Platin bruger
-
Real HWL post=165567 skrev: Det hjælper også lidt på økonomien at hver af de 20 PL klubber får omkring 1 millirad i tv penge.
Lige præcis.
Det var den her
"Det trækker opmærksomhed fra fans og sponsorater som giver flere indtægter og dermed flere indkøb og så er hjulet sat i gang."