Om Vores Rivaler IX
Venligst Log på eller Opret en konto for at deltage i samtalen
- 9eren
- Gæst
-
Fodbold vs Penge 1-0
Men han er normalt pænt god, og det bliver han selv sagt også i Guardiolas nye taktiske indspark i fodboldverden med SYTTEN centrale forsvarsspillere i startopstillingen. Vi skal i øvrigt heller ikke længere tilbage end Real Madrids udebanekamp mod Leipzig i gruppespillet i Champions League i fjor for at finde seneste stikprøve på, hvor fuldstændig fremragende en forsvarsspiller og/eller fodboldspiller Gvardiol faktisk er.Kimbo post=166220 skrev: Ham Gvardiol var da også pænt ringe
“How many ACLs need to be torn? They make you go to Asia, to the United States, really tough matches, derbies, big games, and people fall, and they will keep falling and falling because the show must go on. If Courtois isn't there, then someone else will be, right? And if Militao isn't there then someone else will be, and if Kevin isn't there then someone else will be. This is a lost battle unless the players themselves stand up for themselves and go 'we aren't playing'. It's a lost battle, nothing UEFA or FIFA will do."
DC19
Det er rent cirkus..
nono post=166223 skrev: Jeg er ikke normalt meget for Guardiola, men hans rant omkring de urimeligt mange kampe UEFA og FIFA kræver af spillerne, med skader til følge er spot on:
“How many ACLs need to be torn? They make you go to Asia, to the United States, really tough matches, derbies, big games, and people fall, and they will keep falling and falling because the show must go on. If Courtois isn't there, then someone else will be, right? And if Militao isn't there then someone else will be, and if Kevin isn't there then someone else will be. This is a lost battle unless the players themselves stand up for themselves and go 'we aren't playing'. It's a lost battle, nothing UEFA or FIFA will do."
Nu spørger jeg fuldstændig uvidende og oprigtigt interesseret. Hvis Militao ikke var gledet og strukket sit knæ uheldigt, ville hans "ACL" så fortsat have været i farezonen? Jeg mener om der reelt er en sammenhæng mellem mange kampe og ACL skader - eller om det i højere grad er ifm. dårlige(ere) baner?
Courtois spillede jo ikke 4/4 kampe i opstarten så vi kan vel godt formode, at det i hans tilfælde ikke var pga. mange kampe på kort tid, at hans ACL gik i stykker.
Og helt enig - Pep har da fuldstændig ret for én gangs skyld i at der er alt for mange kampe. Jeg er til gengæld fuldstændig uenig med De Bruyne og Varanes whine over casen med det ekstra tillægstid. Den tid der bliver lagt til er jo ikke tid de har løbet rundt og anstrengt sig, det er reelt spildtid. Så dén regel er jeg 100% for. Desuden kan denne regel vel også ses som en forebyggende indsats mod fodboldsverdenens Getafe'er og øvrige skums, der går på banen for at trække tiden. (nu ved jeg godt der så ikke blev lagt tilnærmelsesvis tid nok til i Getafe - Barca kampen, men det er da et skridt i den rigtige retning ikke desto mindre).
Som jeg ser det, skal der kigges på det større billede. spillerne træner hårdere fordi at sæsonen er hårdere. de skal være i bedre form, fysisk, mentalt etc. kombinationen af en hård træning, mindre restitutionstid mellem kampe, de mange rejser... selv de længere kampe, uanset om det er effektiv spilletid eller ej, det hele har en effekt. der er efterhånden så mange ting som bygger ovenpå.Mathiaska post=166226 skrev:
nono post=166223 skrev: Jeg er ikke normalt meget for Guardiola, men hans rant omkring de urimeligt mange kampe UEFA og FIFA kræver af spillerne, med skader til følge er spot on:
Nu spørger jeg fuldstændig uvidende og oprigtigt interesseret. Hvis Militao ikke var gledet og strukket sit knæ uheldigt, ville hans "ACL" så fortsat have været i farezonen? Jeg mener om der reelt er en sammenhæng mellem mange kampe og ACL skader - eller om det i højere grad er ifm. dårlige(ere) baner?
Courtois spillede jo ikke 4/4 kampe i opstarten så vi kan vel godt formode, at det i hans tilfælde ikke var pga. mange kampe på kort tid, at hans ACL gik i stykker.
Og helt enig - Pep har da fuldstændig ret for én gangs skyld i at der er alt for mange kampe. Jeg er til gengæld fuldstændig uenig med De Bruyne og Varanes whine over casen med det ekstra tillægstid. Den tid der bliver lagt til er jo ikke tid de har løbet rundt og anstrengt sig, det er reelt spildtid. Så dén regel er jeg 100% for. Desuden kan denne regel vel også ses som en forebyggende indsats mod fodboldsverdenens Getafe'er og øvrige skums, der går på banen for at trække tiden. (nu ved jeg godt der så ikke blev lagt tilnærmelsesvis tid nok til i Getafe - Barca kampen, men det er da et skridt i den rigtige retning ikke desto mindre).
Måske var det ikke sket i dét øjeblik med militao, men det var sket. hvad angår courtois, så kan det jo være ren uheld, men det kan også være en hård usa-tur med rejser, tidsforskelle, varme osv.
jeg er enig med pep, varane, kdb og alle dem der siger at UEFA skal styre sig. se bare det nye CL-format. det bliver helt sindssygt. som tilskuer vil jeg gerne have flere kampe, men jeg vil også gerne have at spillerne er på 100% når de spiller - det tror jeg desværre ikke de kan blive ved med, med alle de ændringer.
Visit Saudi er ny sponsor for La Liga. Talk about irony.Bismo post=166225 skrev: Saudierne vil gerne have et af deres hold med i CL. Og mon ikke UEFA kan overtales til det...
Det er rent cirkus..
1956, 1957, 1958, 1959, 1960, 1966, 1998, 2000, 2002, 2014, 2016, 2017, 2018, 2022, 2024