Om Vores Rivaler IX

• 9eren
  • Gæst
  • Gæst
2 år 4 måneder siden #14593 af 9eren
Besvaret af 9eren på emne Om Vores Rivaler IX
De har haft probs det meste af første halvleg men har også mistet momentum pga skaderne.

Venligst Log på eller Opret en konto for at deltage i samtalen

• 9eren
  • Gæst
  • Gæst
2 år 4 måneder siden #14594 af 9eren
Hay liga jajajaja.

2 år 4 måneder siden #14595 af Real HWL
Besvaret af Real HWL på emne Om Vores Rivaler IX
​På trods af store frustrationer igår endte det hele jo faktisk meget godt alligevel :)
Følgende bruger(e) sagde tak: Vinícius

2 år 4 måneder siden #14596 af Vinícius
Besvaret af Vinícius på emne Om Vores Rivaler IX

Real HWL post=173238 skrev: ​På trods af store frustrationer igår endte det hele jo faktisk meget godt alligevel :)

Ja, Barca viste, at de ikke er de store konkurrenter i år, dog også hæmmet af skaderne. Det var vildt, hvordan de i de sidste 5-10 minutter ikke lignede et hold, der ville op og hente en sejr, men hellere ville forsvare et point hjem. Jeg er godt nok også glad for, at vi mangler Bilbao på Bernabeu, for de er godt nok skræmmende på hjemmebane ift. udebanen.

Jeg gider som udgangspunkt ikke forholde mig til indlæg med ligegyldig hetz af enkelte spillere.
Følgende bruger(e) sagde tak: Real HWL

• 9eren
  • Gæst
  • Gæst
2 år 4 måneder siden #14597 af 9eren

Real HWL post=173238 skrev: ​På trods af store frustrationer igår endte det hele jo faktisk meget godt alligevel :)

​og Hernandez Hernandez dømte en fantastisk kamp. Helt fair uden nogle skandaler. Kun en mindre fejl i starten af kampen.

2 år 4 måneder siden #14598 af Hamid8210
Besvaret af Hamid8210 på emne Om Vores Rivaler IX
God weekend hehehehe

• 9eren
  • Gæst
  • Gæst
2 år 4 måneder siden #14599 af 9eren

Hamid8210 post=173241 skrev: God weekend hehehehe

​Der er Endrick om en halv time

2 år 4 måneder siden #14600 af Real HWL
Besvaret af Real HWL på emne Om Vores Rivaler IX

Vinícius post=173239 skrev:

Ja, Barca viste, at de ikke er de store konkurrenter i år, dog også hæmmet af skaderne. Det var vildt, hvordan de i de sidste 5-10 minutter ikke lignede et hold, der ville op og hente en sejr, men hellere ville forsvare et point hjem. Jeg er godt nok også glad for, at vi mangler Bilbao på Bernabeu, for de er godt nok skræmmende på hjemmebane ift. udebanen.

Enig! Jeg frygter på ingen måde hverken Barca eller Girona. Luften er ved at gå helt ud af sidstnævnte. Men jeg har aldrig set Girona som en konkurrent til os i mesterskabs kampen. De har spillet langt over evne, og det kan de ikke gøre over en hel sæson. Vores nærmeste konkurrent er Barca. Sammenligner vi vores resterende kamp program med Barcas, syntes jeg også vi står klart bedst. Syntes de har nogen svære udekampe. Jeg er fortrøstningsfuld :)

2 år 4 måneder siden #14601 af Siempre Madrid
Besvaret af Siempre Madrid på emne Om Vores Rivaler IX
​Barcelonas problemer:
1. Deres lønbudget er lige nu dobbelt så stort, som det skal være.
2. De har budgetteret med mindst en kvartfinale-plads i CL.
3. De kommer måske ikke med til den spanske Super Cup næste år.
4. De skal hente 6 points på Atlético Madrid i dette års CL for at komme med til VM for klubhold næste år.

Barcelona er ikke bare i problemer. De er i STORE problemer.

No soy sólo perfecto, soy Madridista también. Madridista con corazón y cojones.
¡¡¡Illa Illa Illa, Juanito Maravilla!!!
Los días que tu juegas, son todo lo que soy.
Si quieres llevar este escudo, primero hay que sudar la camiseta.
Florentino Pérez: El ultimo titulo es el primer paso al siguiente.
Følgende bruger(e) sagde tak: Real HWL, NadaMás, El Siete, JesperThomsen

2 år 4 måneder siden #14602 af -#7-
Besvaret af -#7- på emne Om Vores Rivaler IX
​Det er den samme sang man har hørt længe med Barcelona. Jeg betvivler overhovedet ikke at deres økonomi måske ikke ser vanvittigt sund ud, men er sandheden ikke også at Barcelona er så kæmpestor en klub og institution at de aldrig sådan for alvor kommer i problemer, og at problemet også er blæst lidt ud af propertioner? 

De bliver jo ved med at hente spillere hver sommer, og deres bedste spillere som De Jong, Araujo, Ter Stegen, Pedri og Gavi er jo ikke rigtigt på vej videre, selvom der har været lidt snak om Araujo og Bayern. 

Jeg har ikke en økonoms indsigt i deres finanser, men man har jo hørt at NU er Barcelona i problemer og NU kommer konsekvenserne, i snart 4-5 år. Alligevel virker det til at være nogenlunde status quo hos dem. For at være helt ærlig, virker meget af snakken om Barcelonas økonomi også til at være drevet af lysten til at se dem bukke under, om det så er herinde, eller andre steder man læser med. Men det kan også sagtens være at jeg er naiv på det her område. 

DC19
Følgende bruger(e) sagde tak: JesperThomsen

• 9eren
  • Gæst
  • Gæst
2 år 4 måneder siden #14603 af 9eren
Jeg tror aldrig Barcelona kommer i problemer for de har en masse mennesker der holder hånden over dem.

2 år 4 måneder siden #14604 af NadaMás
Besvaret af NadaMás på emne Om Vores Rivaler IX

-#7- post=173245 skrev: ​Det er den samme sang man har hørt længe med Barcelona. Jeg betvivler overhovedet ikke at deres økonomi måske ikke ser vanvittigt sund ud, men er sandheden ikke også at Barcelona er så kæmpestor en klub og institution at de aldrig sådan for alvor kommer i problemer, og at problemet også er blæst lidt ud af propertioner? 

De bliver jo ved med at hente spillere hver sommer, og deres bedste spillere som De Jong, Araujo, Ter Stegen, Pedri og Gavi er jo ikke rigtigt på vej videre, selvom der har været lidt snak om Araujo og Bayern. 

Jeg har ikke en økonoms indsigt i deres finanser, men man har jo hørt at NU er Barcelona i problemer og NU kommer konsekvenserne, i snart 4-5 år. Alligevel virker det til at være nogenlunde status quo hos dem. For at være helt ærlig, virker meget af snakken om Barcelonas økonomi også til at være drevet af lysten til at se dem bukke under, om det så er herinde, eller andre steder man læser med. Men det kan også sagtens være at jeg er naiv på det her område. 

​At det har været muligt for dem at holde hovedet over vandet, er vel grundet følgende:
1) Salg af 25% af Barca Studios (heri TV-rettigheder) over de næste 25 år
2) Yderligere salg af 24,5% af Barca Studios (heri andet Barca-relevant materiale (såvidt jeg har forstået)) over de næste 25 år
3) Ryddet op i lønbudget (Messi, Pique, Busquets, Alba)
4) Hentet mange spillere på fritransfer og leje (Felix, Cancelo, AC, Kessie mfl)

Trods alle disse tiltag, har de stadig store problemer med at overholde lønreglerne, og registreringen af spillere har jo virket som en større udfordring end at hente spillere. 
Dertil skylder de stadig mange spillere, både nogle af dem der stadig er i klubben, og nogle af dem der ikke er, en sørens masse ubetalte lønkroner. 
Læg dertil, at de har brugt ufatteligt meget af det frigjorte kapital på en ældre spiller som Lewan, eller spillere der ikke har slået helt i gennem som håbet (Kounde, Ferran og Raphinha). Det er jo ikke for smart, når pengene i forvejen er så små.

Hvis de først begynder at glippe kvalifikation til diverse tuneringer, hjælper det dem jo heller ikke økonomisk. 

Grunden til at det virker som om de stadig kan, er jo fordi de har taget drastiske midler i brug. Det bør dog vise sig tydligere på sigt.

Man må så også give dem kredit for, at de har kunnet hive unge spillere op, når der for alvor har været brug for det. Yamal, Pedri, Gavi, Fermin, Cubarsi for at nævne de mest klare, og mon ikke de også stadig kan få en pæn skilling for spillere som Fati og Eric Garcia. La Masia er måske den vigtigste komponent, både sportsligt som økonomisk. 
Det skal dog siges, at de forsat mangler at modtage en stor betaling for salget af Barca Studios, så det kommer til at gøre dem godt - På den korte bane om ikke andet. 

Men jo, de er helt sikker to big to fail - Heldigvis da. Derfor står det stadig til af helvede til, hvis man sammenligner med Real eller andre af de største klubber i Europa. 
Følgende bruger(e) sagde tak: Siempre Madrid, -#7-

Leveret af Kunena Forum