Om Vores Rivaler IX
- Siempre Madrid
-
- Administrator
-
- Presidente de Peña Madridista Dinamarca
Derfor har man også set et Barcelona-hold, som i de seneste sæsoner har taget hvad de kunne få og ikke fået hvad de kunne tage. Spillere på korte kontrakter, som er væk igen med det samme (Héctor Bellerín, for eksempel), spillere på leje (Joao´erne, eksempelvis).
Men faktum er også, at som tingene er lige nu, så kan de ikke indskrive Vitor Roque og Iñigo Martínez til den kommende sæson. De mangler en rigtig stor sum penge og skal sandsynligvis have et par store spillersalg, bare for at kunne træde ind på transfermarkedet og handle 1-1, altså købe for 50 millioner €, hvis man sælger for 50 millioner €.
I baglokalerne på Madridista.dk har vi en intern tråd, hvor jeg for et års tid siden proklamerede, at Barcelona ikke er medlemsejet om fire år fra nu. Om jeg har været for kæk, må tiden vise, men det er et problem, at det moderniserede Estadio Spotify først er færdig om nogle år, mens man også har problemer med at få fornyet sin trøje-kontrakt med Nike til en pris, som man gerne vil have.
Der skal nok være et Barcelona til dem, der gerne vil have det, men der er en grund til, at Real Madrid ikke længere betragter Barcelona til en konkurrent om de bedste spillere. Dertil er hullet ganske enkelt for stort mellem de to klubber i øjeblikket og det ændrer sig ikke over en sommer.
No soy sólo perfecto, soy Madridista también. Madridista con corazón y cojones.
¡¡¡Illa Illa Illa, Juanito Maravilla!!!
Los días que tu juegas, son todo lo que soy.
Si quieres llevar este escudo, primero hay que sudar la camiseta.
Florentino Pérez: El ultimo titulo es el primer paso al siguiente.
Venligst Log på eller Opret en konto for at deltage i samtalen
Utrolig interessant betragtning i forhold til medlemsejerskabet i Barcelona. I virkeligheden er det jo en fuldstændig vanvittig tanke, og jeg ville nødigt være en del af den bestyrelse som trumfer den igennem. Men omvendt ville det jo i dén grad være enhver ørkenstats våde drøm at få fingrene i en af verdens to største klubber, og Barcelonas problemer ville være løst med et trylleslag. Prisen er blot klubbens sjæl. I sandhed mes que un club.
Det håber jeg trods alt aldrig sker, af mange årsager som ikke blot er sportslige vil jeg sige. Jeg kan dog læse at Laporta faktisk har været ude at kommentere på netop den løsning, for et par år siden, og han benægtede det selvfølgelig. Men interessant at det overhovedet har været på tale hos klubbens medlemmer, i sådan en grad at præsidenten har måtte dementere det.
DC19
- 9eren
- Gæst
-
Synes vi har set den problematik før blive løst flere gange. Det har altid været løst. Jeg kan ikke forestille mig længere at Barcelona kommer i problemer.
Det er jo blandt andet reddet ved salg af aktiver, udskydelse af løn med videre. Som Simepre skriver i øverste afsnit af sit indlæg, er der et finitivt antal gange, man kan lave den finte.9eren post=173252 skrev: “Men faktum er også, at som tingene er lige nu, så kan de ikke indskrive Vitor Roque og Iñigo Martínez til den kommende sæson.”
Synes vi har set den problematik før blive løst flere gange. Det har altid været løst. Jeg kan ikke forestille mig længere at Barcelona kommer i problemer.
Problemstillingen eksisterer så længe, at deres bundlinje ikke berettiger højere lønbudget for efterfølgende sæson.
De har reddet den flere gange, og alt andet ville også være en falliterklæring uden lige. Men faktum er at de ikke er hævet over de regelsæt som de skal leve op til. Der er ikke et eller magisk ‘get out of jail’-frikort for Barcelona, som man ser det i Monopoly.
De er dog en så stor klub, men en så stor omsætning, at de har mulighed for at justere flere steder. Men igen, hver justering kommer med en pris.
- 9eren
- Gæst
-
- 9eren
- Gæst
-
- 9eren
- Gæst
-
- Raul7-2880
- Platin bruger
-
- 9eren
- Gæst
-
Vil mene La Liga er et fint prøvende niveau, for en 16-årig ..9eren post=173416 skrev: Kan godt se at Yamal kan få en god karriere i Barcelona, men han har slet ikke været sat på prøve endnu.
Han behøves ikke at bevise sig selv på den helt store scene (ChL, VM, EM etc.), i mange år endnu.
Det eneste der kan stoppe Yamal er skader. Dertil er der selvfølgelig mange omstændigheder omkring hvor godt Barcelona kommer til at gøre det overordnet. Hvis han ikke er en del af en smurt maskine, kommer det selvfølgelig til at afspejle sig i hans præstationer. Med med Balde, Cubarsi, Gavi, Pedri og Roque (foruden Yamal) til fremtiden, skal de vel nok få et eller andet til at fungere.
- 9eren
- Gæst
-