Om Vores Rivaler IX
Tvivler stærkt på, at vi henter en CB dog og det er foruroligende af helvede til.
Hyg jer med Dragam og de andre spader.
Venligst Log på eller Opret en konto for at deltage i samtalen
Forstå mig ret - Como virker lidt hevet op af en hat, men hvis man havde forventet at han skulle til en topklub har man da lidt brug for et realitycheck.
Synes qua hans United-karriere at det lugtede langt væk af Tyrkiet, USA eller Saudi, måske endda Grækenland.
Hvad han vælger at gøre med sin karriere efter hans afsked med Real rager jo de fleste af os en høstak - I al for mit vedkommende.
At det skal være noget svagpissende Kumbaye at man applauderer at han forsat er at finde i en top 4-liga, med en klub der er steget fra Serie D til Serie A på syv år - Det synes jeg er noget fis.
Como har nogle pengemænd i ryggen, så jeg er sikker på at de er i gang med at stable et projekt på benene, som han har fundet interessant.
At du synes det er mangel på vindermentalitet er på sin vis fair, men han har næppe haft bud på bordet fra Juventus, PSG og hvem man nu ellers synes hans navn kunne passe med. Det niveau har han ikke vist i United.
Dertil er Como da nok et meget fedt sted at bo med familien, og Serie A er da monster attraktiv. Hellere det end at tage til nogen af de ovennævnte ligaer jeg så som mest sandsynlige.
At han står i skyggen af Ramos og Pepe ville aldrig ændre sig. Han toppede i 16-18, og både før og efter viste han aldrig regelmæssigt hvor god en forsvar han kunne være. Ramos og Pepe var en anden hylde, set over hele deres karriere.
Men han skal aldrig overvejes i Real Madrid sammenhæng, efter et sådant skifte, ligesom jeg også er lunken på Laporte af samme årsag. Mangel på ambition går ikke hos os.
Jeg synes det er synd, når spillere i deres bedste alder vælger penge over sportslig succes, men det er jo ikke det Varane gør. Jeg synes det er synd at spillere skifter til Saudi i deres bedste alder, eller sidder på bænken for penge, men at skifte til en mindre klub for at nyde sine sidste år på topplan, kan jeg godt leve med. Manden har trods alt vundet alt.
Hyg jer med Dragam og de andre spader.
Man kan jo godt respektere mennesket bag Hazard og den beslutning han tog, det jo egentlig meget forståeligt. Men respekten som fodboldspiller og atlet ryger selvfølgelig.. og det vil den også gøre for en som Varane, hvis vi er derovre. Men det har jeg faktisk ikke rigtig nogen fornemmelse for.
Det handler jo om at han er færdig fysisk, og har været det i nogle år - han har jo knap nok spillet. Så jeg ser intet odiøst i hans valg...nono post=176793 skrev: Ift. Varane - magen til svagpissende omgang kumbaye man skal lægge øre til her på forummet. Utroligt at en flok Madridistas kan mobilisere så lidt vindermentalitet. Manden er 31 år gammel og reelt set i sin bedste alder for en forsvarsspiller med mindst 4, hvis ikke 5-6 år tilbage på top-plan hvis han blot havde et gram af ambition, sportslighed og selvrespekt. Hans deroute fra en af verdens 3 bedste forsvarsspillere siden Real Madrid har jeg INGEN respekt for og at manden på så kort tid er faldet til et niveau hvor han skal spille for en oprykkerklub i en semi-ligegyldig liga (en klub på lavere niveau end FCK) er intet mindre end latterligt, patetisk og bør absolut ikke kalde på nogen form for respekt. Havde han lidt arbejdsraseri og lidt ambition kunne han jo snildt skrive sig over i historien som en væsentlig spiller - nu går en han glemslen som S. Ramos og Pepes sørgelige anden violin. Fatter ikke jeres klappe-i takt stemning.
- Madridista02
- Platin bruger
- Real Madrid fan i det øjeblik jeg opdagede Roberto Carlos. Senere blev det Pepe og Marcelo der var mine yndlingspillere.
Du behøver heller ikke fatte alt - bare respektere at nogle mennesker tænker anderledes end dig. Varane havde masser ambitioner og han opnåede meget store resultater. Nu virker det som om han er kørt død i en fodbold verden, der mere og mere, går op i at malke spillerne. Tænk at hidse sig sådan op, over at der er en spiller , der vælger at fokusere på andet her i livet, end det du ønsker. Jeg kunne forstå det hvis han var en spiller der havde pisset sit talent væk, det har han på ingen måder.nono post=176793 skrev: Ift. Varane - magen til svagpissende omgang kumbaye man skal lægge øre til her på forummet. Utroligt at en flok Madridistas kan mobilisere så lidt vindermentalitet. Manden er 31 år gammel og reelt set i sin bedste alder for en forsvarsspiller med mindst 4, hvis ikke 5-6 år tilbage på top-plan hvis han blot havde et gram af ambition, sportslighed og selvrespekt. Hans deroute fra en af verdens 3 bedste forsvarsspillere siden Real Madrid har jeg INGEN respekt for og at manden på så kort tid er faldet til et niveau hvor han skal spille for en oprykkerklub i en semi-ligegyldig liga (en klub på lavere niveau end FCK) er intet mindre end latterligt, patetisk og bør absolut ikke kalde på nogen form for respekt. Havde han lidt arbejdsraseri og lidt ambition kunne han jo snildt skrive sig over i historien som en væsentlig spiller - nu går en han glemslen som S. Ramos og Pepes sørgelige anden violin. Fatter ikke jeres klappe-i takt stemning.
Jeg savner Pepe :(
- madrid2000
- Platin bruger
nono post=176793 skrev: Ift. Varane - magen til svagpissende omgang kumbaye man skal lægge øre til her på forummet. Utroligt at en flok Madridistas kan mobilisere så lidt vindermentalitet. Manden er 31 år gammel og reelt set i sin bedste alder for en forsvarsspiller med mindst 4, hvis ikke 5-6 år tilbage på top-plan hvis han blot havde et gram af ambition, sportslighed og selvrespekt. Hans deroute fra en af verdens 3 bedste forsvarsspillere siden Real Madrid har jeg INGEN respekt for og at manden på så kort tid er faldet til et niveau hvor han skal spille for en oprykkerklub i en semi-ligegyldig liga (en klub på lavere niveau end FCK) er intet mindre end latterligt, patetisk og bør absolut ikke kalde på nogen form for respekt. Havde han lidt arbejdsraseri og lidt ambition kunne han jo snildt skrive sig over i historien som en væsentlig spiller - nu går en han glemslen som S. Ramos og Pepes sørgelige anden violin. Fatter ikke jeres klappe-i takt stemning.
Varane har ikke være tæt på verdens bedste CB siden han mentalt blev ødelagt ude mod City. Var en af grundende til vi mistede CL pågældende sæson + Zidane insisterede på at spille en piv elendig Hazard istedet for Vini.
I United har han aldrig haft en stabil periode til at opbygge noget som helst kontinuitet. Jeg troede faktisk han gik på pension og ikke til Como (har aldrig hørt om dette hold).
Jeg vil også klart have en Rüdiger over ham i en all time RM 11 i den periode jeg har fulgt klubben( ikke for at nævne Ramos, Pepe og Hierro). Militao overgår ham også forhåbentligt.
- Raul7-2880
- Platin bruger
Du glemmer at nævne manglende et gram af fysik, som er den væsentlig årsag bag hans deroute. På baggrund af hans skadeshistorik, er det unfair at kritisere ham på overstående måde ^nono post=176793 skrev: Ift. Varane - magen til svagpissende omgang kumbaye man skal lægge øre til her på forummet. Utroligt at en flok Madridistas kan mobilisere så lidt vindermentalitet. Manden er 31 år gammel og reelt set i sin bedste alder for en forsvarsspiller med mindst 4, hvis ikke 5-6 år tilbage på top-plan hvis han blot havde et gram af ambition, sportslighed og selvrespekt. Hans deroute fra en af verdens 3 bedste forsvarsspillere siden Real Madrid har jeg INGEN respekt for og at manden på så kort tid er faldet til et niveau hvor han skal spille for en oprykkerklub i en semi-ligegyldig liga (en klub på lavere niveau end FCK) er intet mindre end latterligt, patetisk og bør absolut ikke kalde på nogen form for respekt. Havde han lidt arbejdsraseri og lidt ambition kunne han jo snildt skrive sig over i historien som en væsentlig spiller - nu går en han glemslen som S. Ramos og Pepes sørgelige anden violin. Fatter ikke jeres klappe-i takt stemning.
Er der nogen der kan forklare mig hvad deres økonomi faktisk er i stand til lige nu?
de er i hvert fald nået langt ift hvor de var da Laporte tog over. Hvilket i sig selv er imponerende. Dog er jeg slet slet ikke fan af manden!Mas post=176803 skrev: Jeg forstår ikke hvordan Laporta kan love “nye store indkøb”. Jeg var under den opfatelse af at de knap nok har råd til at betale de spillere de allerede har..
Er der nogen der kan forklare mig hvad deres økonomi faktisk er i stand til lige nu?
som jeg har forstået det, så kan de lave 1:1 signeringer. Altså, de kan købe én, og så skal de derefter sælge én til et tilnærmelsesvis lignende beløb.
Ift løn, så har de lige ladet Sergi Roberto gå ud af døren, hvilket nok var klogt eftersom han formentlig havde oparbejdet sig en fin løn gennem årene. Så der er lidt luft. Men ellers, så er min opfattelse, at deres lønpose ikke er ret fyldt, hvorfor de vil få svært ved at tiltrække de helt store stjerner, altså medmindre de sælger en løntung spiller.
så det hele afhænger af, at de også får skubbet nogle ud.
et meget godt eksempel på svag Barcelonas økonomi er pt, uden at sælge først:Petroleum post=176804 skrev:
de er i hvert fald nået langt ift hvor de var da Laporte tog over. Hvilket i sig selv er imponerende. Dog er jeg slet slet ikke fan af manden!Mas post=176803 skrev: Jeg forstår ikke hvordan Laporta kan love “nye store indkøb”. Jeg var under den opfatelse af at de knap nok har råd til at betale de spillere de allerede har..
som jeg har forstået det, så kan de lave 1:1 signeringer. Altså, de kan købe én, og så skal de derefter sælge én til et tilnærmelsesvis lignende beløb.
Ift løn, så har de lige ladet Sergi Roberto gå ud af døren, hvilket nok var klogt eftersom han formentlig havde oparbejdet sig en fin løn gennem årene. Så der er lidt luft. Men ellers, så er min opfattelse, at deres lønpose ikke er ret fyldt, hvorfor de vil få svært ved at tiltrække de helt store stjerner, altså medmindre de sælger en løntung spiller.
så det hele afhænger af, at de også får skubbet nogle ud.
Barcelona's offer for Dani Olmo:
• €40M paid in €10M instalments every year from 2025 onwards
• €10M for winning La Liga twice by 2029
• €10M for winning the Champions League twice by 2029